Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2008, 14:36   #81
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U denkt toch niet dat de thuislanden zitten te wachten op een lading krapuul uit Belgie? Trouwens de procedure duurt gewoon zo lang dat de meesten allang weer vrijgelaten zijn voor men ze thuiswaarts kan sturen.

dat ze er niet op zitten te wachten is een feit maar moet België nu echt blijven braafjes toegeven aan andere landen, als een van onze landgenoten als crimineel in een buitenlandse gevangenis zit duurt het anders ook niet te lang om hem hier te krijgen.
wat betrefd die procedure, na aanpassing van de wet kan die aanzienlijk ingekort worden.

In welke gevangenissen hebt u gezeten? Toen ik binnenzat heb ik nooit enige luxe gezien behalve dan de luxe waar ik de gevangenis zwaar moest voor betalen.

Vertel me eens welke luxe u in gedachten hebt?

TV, ontspaningsruimte en na goedkeuring de mogelijkheid hebben tot geslachtsgemeenschap lijkt mij zwaar overbodig, zo zijn nog tal van zaken op te noemen die als luxe kunnen opgesomt worden.
de luxe die de slachtoffers van deze criminelen totaal werd ontnomen

Om te beginnen is dwangarbeid verboden, sorry, dat is nu eenmaal de wet. Hoe zou u trouwens zo een tienduizend man verplichten van te werken? De chefs bewapenen? Gaat niet want, weer tegen de wet, en die wapens zijn ze binnen een half uur kwijt. En dan, met gewapende gevangenen, een groot aantal doden zullen er vallen.

dwangarbeid mag dan al verboden zijn voor de brave burger, dit hoeft niet te beteken dat dit verboden moet zijn voor criminelen. de meeste criminelen kennen het werkwoord werken niet en zijn daardoor crimineel geworden. als dwangarbeid hen kan leren dat men moet werken om iets te bereiken dan hoeft het maar zo.
als u zegt dat de chefs hun wapens (welke ik niet over gesproken heb) binnen het half uur zouden kwijt zijn zegt ook dit veel over de mentaliteit van de gevangenen.
de verplichting van te moeten werken kan trouwens op heel andere manieren gebeuren dan met wapens, geweld is niet de juiste oplossing voor problemen.

Besparing op wat? De gevangenis wordt nu al gerund door gevangenen.

besparing op het uitbesteden van jobs door bedrijven.
u beweerd dus dat de overheid geen eurocent betaald voor de gevangenissen?

Natuurlijk, maar het probleem blijft hetzelde, er is geen geld.

er zou heel wat geld kunnen bespaard worden maar je moet dan wel je oogkleppen van je hoofd halen en niet steeds in de slachtofferrol kruipen

U ziet het enigzins verkeerd. De rechters weten ook dat de wet Lejeune bestaat en hoe die werkt. Als een rechter u een jaar in de gevangenis wil dan geeft hij u 3 jaar. Wil hij u 2 jaar binnen dan geeft hij u 3 jaar plus 1 dag, want dan valt u onder VI.
en u vind dit logisch, dat de rechters moeten rekening houden met een wet voor vervoegde invrijheidslating en alzo de straf hoger moeten leggen om zeker te zijn dat men lang genoeg in de gevangenis blijft, en wat doe je dan met levenslang?
Oud 5 januari 2008, 14:40   #82
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
en u vind dit logisch, dat de rechters moeten rekening houden met een wet voor vervoegde invrijheidslating en alzo de straf hoger moeten leggen om zeker te zijn dat men lang genoeg in de gevangenis blijft, en wat doe je dan met levenslang?
U begrijpt me verkeerd, ik ben geen voorstander van het Belgische systeem, ik leg alleen maar uit hoe het werkt.

Het is inderdaad een weinig raar dat nadat u veroordeeld bent u eerst contact moet hebben met iemand van de strafuitvoering of griffie die dan moet beginnen uitrekenen hoe lang u moet binnen zitten.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 14:46   #83
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
U begrijpt me verkeerd, ik ben geen voorstander van het Belgische systeem, ik leg alleen maar uit hoe het werkt.

Het is inderdaad een weinig raar dat nadat u veroordeeld bent u eerst contact moet hebben met iemand van de strafuitvoering of griffie die dan moet beginnen uitrekenen hoe lang u moet binnen zitten.

ik weet wel dat u u baseerd op het Belgisch systeem maar dat is dan ook de reden dat ik pleit voor een aanpassing van de wetgeving inzake; het ging mij erom aan te tonen dat het systeem zoals het nu is slabakt en daar zijn we het blijkbaar over eens.
Oud 5 januari 2008, 14:53   #84
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik weet wel dat u u baseerd op het Belgisch systeem maar dat is dan ook de reden dat ik pleit voor een aanpassing van de wetgeving inzake; het ging mij erom aan te tonen dat het systeem zoals het nu is slabakt en daar zijn we het blijkbaar over eens.
Ik denk dat zowat iedereen het daar over eens is. Net zoals de meeste mensen zich realiseren dat het gevangeniswezen hopeloos verouderd is plus, dat de meeste mensen die er in werken redelijk incompetent zijn.

Zo hoorde ik de gouverneur van het gevangeniswezen op TV verklaren dat gevangenen in Belgie hun burgergoed mochten dragen terwijl ik aangeklaagd werd voor een ontsnappingspoging omdat ik een setje burgerkousen in mijn cel had om ze te wassen omdat ik ze al tien dagen gedragen had.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 5 januari 2008 om 14:54.
Oud 5 januari 2008, 14:59   #85
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
denk je nu echt dat als men de gedetineerden een luxeleventje gaaan aanbieden in de gevangenissen dat deze zullen gaan inzien dat ze een misstap hebben gedaan. zodra ze weer vrij komen hoeven ze niets te vrezen want het zou dan toch niet zo slecht zijn in de gevangenissen
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg gewoon dat ze ook bepaalde rechten heb en als je bepaalde zaken niet respecteert je ze enkel maar gevaarlijker uit de gevangenis stuurt.
Oud 5 januari 2008, 15:08   #86
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het VB is niet schuldig aan die erbarmelijke toestanden, laat dat duidelijk zijn. Maar het is er wel mede voor verantwoordelijk dat het tegenwoordig bijna politieke zelfmoord is om die erbarmelijke toestanden aan te klagen.
Is dat niet lichtelijk overdreven.
Ik denk ook niet dat 'erbarmelijke' toestanden veel voorkomen.
Een groot probleem is wel dat een zeer hoog % gevangenen vreemdelingen zijn. Ook al mag dat niet gezegd worden. Je herinnert je nog dat grapje dat onmiddellijk de ronde deed over de Dendermondse ontsnapping. Zoals in de ronde van frankrijk: 28 ontsnapten en er is geen enkele belg bij. Het grapje legde de vinger op de wonde. Het centrum voor racismebestrijding had daar geen vat op.
Hoe kan onze maatschappij nu onmiddellijk de nodige en goed opgeleide psychiaters, dokters, verzorgers en bewakers voorzien om alles in goede banen te leiden?
Zo komen we terug naar de wortel van zovele problemen in onze moeilijke samenleving: de massale ongecontroleerde immigratie in de hand gewerkt door de linkse utopie dat alle mensen gelijk zijn.
Gelijkwaardig, maar niet gelijk!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 15:13   #87
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Is dat niet lichtelijk overdreven.
Neen, er staat trouwens "bijna politieke zelfmoord".

Citaat:
Ik denk ook niet dat 'erbarmelijke' toestanden veel voorkomen.
Een groot probleem is wel dat een zeer hoog % gevangenen vreemdelingen zijn. Ook al mag dat niet gezegd worden. Je herinnert je nog dat grapje dat onmiddellijk de ronde deed over de Dendermondse ontsnapping. Zoals in de ronde van frankrijk: 28 ontsnapten en er is geen enkele belg bij. Het grapje legde de vinger op de wonde. Het centrum voor racismebestrijding had daar geen vat op.
Welk percentage? Het is gemakkelijk te zeggen "een zeer hoog percentage", maar als je geen cijfers geeft is dat niet meer dan café-praat.

Citaat:
Hoe kan onze maatschappij nu onmiddellijk de nodige en goed opgeleide psychiaters, dokters, verzorgers en bewakers voorzien om alles in goede banen te leiden?
En wat heeft dit te maken met de samenstelling van de gevangenisbevolking?

Citaat:
Zo komen we terug naar de wortel van zovele problemen in onze moeilijke samenleving: de massale ongecontroleerde immigratie in de hand gewerkt door de linkse utopie dat alle mensen gelijk zijn.
Gelijkwaardig, maar niet gelijk!
Dat is de eerste keer dat ik iemand tegenkom die gelijkheid voor de wet en het gelijkheidsbeginsel als een "linkse utopie" omschrijft.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 15:18   #88
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Ik snap in deze draad al dat gezever en gezaag over betere behandeling in gevangenissen niet. Die Trabelsi is gewoon een veroordeelde terrorist die van plan was om onschuldigen te vermoorden. Moet die dan een luxe behandeling krijgen?
Vrijheidsberoving is een straf, weet u wel, en sinds wanneer moeten straffen zo prettig mogelijk gemaakt worden voor de gestrafte? Zeker met de huidige strafmaat die altijd ten voordele van de gestrafte uitvalt, is dat helemaal nergens voor nodig. Water en brood en een gezonde dosis dwangarbeid. Dát is wat er nodig is, en niet dat softe gepamper.
Daarbij ruimt men veroordeelde terroristen het best preventief op, bijvoorbeeld door ze aan de hoogste boom ter leering ende vermaeck op te knopen.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 15:20   #89
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Ik snap in deze draad al dat gezever en gezaag over betere behandeling in gevangenissen niet.
Omdat u er weinig van weet?

Verschaeve
Oud 5 januari 2008, 15:22   #90
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
1) Neen, er staat trouwens "bijna politieke zelfmoord".
2) Welk percentage? Het is gemakkelijk te zeggen "een zeer hoog percentage", maar als je geen cijfers geeft is dat niet meer dan café-praat.
3) En wat heeft dit te maken met de samenstelling van de gevangenisbevolking?
4) Dat is de eerste keer dat ik iemand tegenkom die gelijkheid voor de wet en het gelijkheidsbeginsel als een "linkse utopie" omschrijft.
1) En is 'bijna' ook niet lichtjes overdreven?
2) Als ik een % aangeef dan moet ik dat 'bewijzen'
Praat met bewakers, volg de media, luister naar dat grapje dan weet je dat 'zeer veel' geen café-praat is
3) Als in een gevangenis mensen van 20 of meer verschillende nationaliteiten met eigen taal en gewoontes zitten dan kun je daar niet zo best mee praten.
Het is geen café-praat te denken dat dit moeilijkheden oplevert.
4) aangename kennismaking.

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 januari 2008 om 15:23.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 15:35   #91
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Praat met bewakers, volg de media, luister naar dat grapje dan weet je dat 'zeer veel' geen café-praat is
3) Als in een gevangenis mensen van 20 of meer verschillende nationaliteiten met eigen taal en gewoontes zitten dan kun je daar niet zo best mee praten.
Ik zat eens binnen in Antwerpen in voorarrest en toen het tijd was voor de wandeling ik naar buiten, op de B wandeling. Daar liep zo een 150 man rond grof geschat, 2 blanke jongens en de rest gekleurde medeburgers.

Ik als blanke dus naar die twee jongens gestapt, beleken Hollanders te zijn.

Verschaeve
Oud 5 januari 2008, 15:39   #92
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zat eens binnen in Antwerpen in voorarrest en toen het tijd was voor de wandeling ik naar buiten, op de B wandeling. Daar liep zo een 150 man rond grof geschat, 2 blanke jongens en de rest gekleurde medeburgers.

Ik als blanke dus naar die twee jongens gestapt, beleken Hollanders te zijn.
Waar mensen zich aan optrekken...

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 januari 2008 om 15:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 15:39   #93
Geert C

Standaard

Citaat:
Neen.

Citaat:
Je hebt het dus "van horen zeggen". Dat is dus wel degelijk café-praat.

Als je beweert "een zeer hoor percentage", dan verwacht ik toch wel op z'n minst dat je daar al cijfers van gezien hebt.
Citaat:
En wat heeft dat te maken met het voorzien van "de nodige en goed opgeleide psychiaters, dokters, verzorgers en bewakers"?

Citaat:
Shlama lekhon.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 15:42   #94
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij kreeg misschien voorkeurbehandeling?
Oud 5 januari 2008, 15:46   #95
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelukkig wel ja. Dat zal waarschijnlijk wel komen omdat ik me gewoon aan de wet houd, dit in tegenstelling tot die Trabelsi die onschuldigen wilde gaan vermoorden in een terroristische aanslag.
Voor dit soort barbaren, en zeker als ze handelen vanuit een immoreel middeleeuws boekske geschreven door een aan zonnesteek lijdende waanzinnige arabier, hoeft men geen enkele compassie te hebben. Die terrorist mag blij zijn dat hij nog leeft omdat men hier zo dom is geweest de doodstraf af te schaffen.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 15:49   #96
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelukkig wel ja. Dat zal waarschijnlijk wel komen omdat ik me gewoon aan de wet houd, dit in tegenstelling tot die Trabelsi die onschuldigen wilde gaan vermoorden in een terroristische aanslag.
Voor dit soort barbaren, en zeker als ze handelen vanuit een immoreel middeleeuws boekske geschreven door een aan zonnesteek lijdende waanzinnige arabier, hoeft men geen enkele compassie te hebben. Die terrorist mag blij zijn dat hij nog leeft omdat men hier zo dom is geweest de doodstraf af te schaffen.
Voil�*, net wat ik ook meen!
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 16:00   #97
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zit nog zo een 10.000 man meer binnen dan die ene terrorist waar nu alles voor verandert moet worden.

De helft ongeveer van die 10.000 man zijn voorarresten, 5000 mensen waar zo een 30 - 35% van vrijgesproken wordt wat geen enkel probleem is voor de procureurs, die vinden dat aanvaardbaar.

Dus let maar op wanneer u zegt dat u nooit de wet overtreed, die duizenden voorarresten die vrijgesproken worden hebben ook, zoals u, nooit de wet overtreden.

Verschaeve
Oud 5 januari 2008, 16:04   #98
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zit nog zo een 10.000 man meer binnen dan die ene terrorist waar nu alles voor verandert moet worden.

De helft ongeveer van die 10.000 man zijn voorarresten, 5000 mensen waar zo een 30 - 35% van vrijgesproken wordt wat geen enkel probleem is voor de procureurs, die vinden dat aanvaardbaar.
Dus let maar op wanneer u zegt dat u nooit de wet overtreed, die duizenden voorarresten die vrijgesproken worden hebben ook, zoals u, nooit de wet overtreden.
Iedereen (bijna toch) vindt dat perfect normaal en aanvaardbaar...

Iedereen schuldig tot hij 't tegendeel bewijst, of alléén de Belgen met een grootvader van buitenlandse origine??

En dan zijn we verwonderd over de overbevolking van de gevangenissen.

Stel: een vechtpartij tussen 2 mensen: Jan Jansens en Achmed Adbel: wie zal door de bijgeroepen flikken aangehouden worden denk je? Jan of Achmed of alle twee? Wie zal door de onderzoeksrechter onder aanhoudingsmandaat geplaatst worden? Jan of Achmed of alle twee?
En dan zijn ze verwonderd over de oververtegenwoordiging van Achmed in de gevangenissen. (en roepen ze dat preventief nog méér Achmeds moeten aangehouden worden en die langere straffen moeten uitzitten)

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 januari 2008 om 16:13.
Oud 5 januari 2008, 16:12   #99
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Iedereen (bijna toch) vindt dat perfect normaal en aanvaardbaar...
De VN vindt alvast van niet, die veroordelen Belgie in hun rapporten.

Maar dat zal ook wel een naziorganisatie zijn zeker.

Duizenden onschuldige mensen in de gevangenis is dus nu de normale gang van zaken.

Voor mij dus niet.

Verschaeve
Oud 5 januari 2008, 16:14   #100
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
De VN vindt alvast van niet, die veroordelen Belgie in hun rapporten.

Maar dat zal ook wel een naziorganisatie zijn zeker.

Duizenden onschuldige mensen in de gevangenis is dus nu de normale gang van zaken.

Voor mij dus niet.
Voor sommigen zijn-
1° er te veel vreemdelingen bij de VN
2° de VN te links
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be