![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
luierikken permitteren zich om zichzelf op een moral highground te zetten::: ranzig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder genieten zij idd van alles wat zij doen. En ik wil echt de kosten van mijn zusters en ex-schoonzuster voor de hobby's van hun kinderen niet willen ruilen met die van mijn zonen. Wekelijks meer dan 50€ voor de voetbal of voor de judo trainingen en wedstrijden. Dat vind ik pas duur, want 50€ maal 52€ weken is 2600€ per jaar plus lidgeld en trainingspakken en schoenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 20 januari 2008 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() ik zou in het zwart wat bijles gaan geven
goed betaald; en al die duikboot zeikerds in de wind gezet |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorbeeldje: Toen ik studeerde deed ik in de vakanties steeds een maandje vakantiejob op het hoofdkantoor van een bank. Op een bepaalde dienst stipten ze daar heel het jaar door (als onderdeel en niet hoofdtaak van hun job) interessante krantenartikels aan die moesten helpen te beoordelen hoe bedrijven/grondstoffenmarkten/etc... het zouden gaan doen. Nu was dat lezen en beoordelen van die artikels wel leuk, maar ze uitknippen om op microfiche of in mapjes te steken was dan weer iets dat ze uitstellen. Tja, als je dan een jobstudentje kan krijgen die die stapel kranten eens onder handen neemt en een klein net stapeltje artikels nalaat dan is dat mooi meegenomen. Maar ik betwijfel of ze nogal snel een 18+ persoon gaan vinden die jaar in jaar uit alleen maar gemarkeerde krantenartikels wil zitten uitknippen. (nota ter verdediging van mezelf: dat was natuurlijk niet het enige dat ik er moest doen, maar wel een van de vele "hebben wij hoog-opgeleiden echt geen tijd voor" jobkes). Ik heb bij die bank veel leukere en meer uitdagende jobkes gehad ook. Maar goed, zie je nu een bedrijf al iemand aannemen via een vast contract om full-time krantenartikels uit te knippen? Ik denk dat de leeftijd hier ook niet zo'n rol speelt zolang die jongere het maar zelf wil doen. Ik wou dat wel doen en mijn ouders hebben me nooit gepushed. Die waren vooral content als ik mijn studies tot een goed einde bracht. Vandaag de dag zou ik een vakantie van 3 maanden met open armen ontvangen, toen ik jong was en meer energie had (lees... niet zo moegewerkt), dan wou ik daarvan gerust een maandje opofferen om wat gezapig kantoorwerk te doen. Ik werd goed betaald, maar natuurlijk nooit zoveel als de jobstudenten die in putteke zomer in de serres gaan werken/zweten of een maandje half in de nacht in industriele (ik weet dat er een trema op die 'e' moet maar mijn toetsenbordconfig van mijn nieuwe PC is nog niet ideaal ingesteld) bakkerijen naast de oven gaan staan. Maar dat was dan ook niet nodig, want ik wou gewoon een jobke dat niet te veel van mijn levensverwachting zou eisen en me toch een spaarcentje gaf dat ik opzij kon zetten of soms eens iets leuks mee kon kopen. In mijn geval nogal snel computers of andere hardware. Heb van die boel dan ook mijn job gemaakt. En ik zeg het hier nog eens: mijn ouders zijn nooit gierig geweest. Maar je ouders overtuigen van het nut van een snelle pc in begin jaren negentig was niet evident. Maar ik heb wel van mijn vader een voor die tijd snelle PC gekregen toen ik begon te studeren aan de hogeschool. En dus toch ging ik studentenjobkes doen. Drie maanden vakantie elk jaar... als je daar een minder betaald maar heel comfortabel kantoorjobke kan bijnemen dan is dat mooi meegenomen. En je vader werkt bij die bank dus je moet zelf niet rijden. Samen uit, samen thuis. Win-win-win-situatie. Citaat:
Citaat:
Maar ik denk niet dat zovele ouders hun kinderen in studentenjobs dwingen. Ik denk eerder dat de kids de laatste brommer of snelle wagen willen en natuurlijk de overgeprijsde Iphone. Citaat:
Ik vind het ergens wel grappig. Want die jongelingen die het laatste nieuwe willen, die laten de economie draaien. Er zijn nog mensen die geen gsm hebben en ik was 1 van de laatste om er eentje te kopen (met flinke korting van het bedrijf waarvoor ik werkte en die toen centrales maakte voor gsm) . Ik heb nu een 80 euro gsm (maar dat was twee jaar geleden) zonder camera e.d. En ik kan ermee bellen. Ik kocht die eigenlijk maar omdat ik er eentje gratis kreeg bij mijn bedrijf en verder dient dat ding enkel voor noodtoestanden (panne met de wagen, zus die nog steeds haar naam niet op de bel heeft gezet) e.d. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze hebben allemaal hun zwembrevetten en reddingsbrevet via school behaald. En in het TSO krijgt men dus idd een opleiding tot het behalen van het brevet voor bedrijfsbeheer en ze mogen daarmee dan een kleine en middelgrote onderneming leiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat jongeren kunnen opsouperen is niet wat de SZ van de ouderen naar de jongeren versast, maar wat de SZ minder kost aan de werkenden (de sociale bijdragen kunnen dan immers naar omlaag), zodat ze meer overhouden om in hun "vitale" jaren te spenderen (men kan de winst natuurlijk ook gedeeltelijk omzetten in vrije tijd).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vind het al een schande dat er een of andere toegansbrevet nodig zou zijn om een zaak te runnen: voor mijn part mag een analfabeet een zaak runnen; geen probleem, integendeel, veel liever dan een luiaard die van zijn 18 tot 65 in de SZ hangmat gaat luieren: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Bij veel jongeren ontbreekt dat. Geen duidelijk levensdoel of lange termijn pad / toekomstperspectief voor ogen hebben uitgestippeld, geeft denk ik een groter risico op problemen bij jongeren en zelfs jongvolwassenen als verveling en alles wat daaruit voortkomt. Ik vind het dus op die manier wel een positief bericht. Als hun bedrijf wordt wat ze ervan dromen en ze goed opgewassen zijn tegen stress zouden dit later wel eens heel rijke kerels kunnen worden. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
Plus er zijn nog kosten die mogen dalen zoals die kostelijke overheids"bedrijven" en dat overjeidsactief waar de staat helemaal geen zaken in heeft. Doe je dit dan ben je al een stap verder... Dat geld moet dan ook niet direct over de muur gesmeten worden. De eerste taak zou de overheidsschuld (die ons ook pakken geld kost) drukken zijn. Vervolgens meer initiatieven tot steunen van zelfstandigheid en dergelijke... nuja ieder zijn idee zeker...
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat de oplossing erin bestaan iedereen eigenaar te maken. Niet iedereen is even geschikt om een woning te onderhouden (ouderen bijvoorbeeld) en er is effectief ook een grote belangstelling om te huren (jongeren, mensen die vrij mobiel zijn op de arbeidsmarkt, etc.) Investeringen in een zuurstofrijke huurmarkt zou een stuk beter zijn: het vrijgeven van onbenutte gronden, speculatie ontmoedigen (enkele dagen terug zowaar een maatregel daaromtrent), bouw van extra sociale woningen, renovatiepremies via sociale verhuurkantoren, leegstand aanpakken, etc. (Doch dit terzijde) Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 20 januari 2008 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder ben ik het met je eens. de scholen zouden idd beter wat meer tijd steken in een doelbewuste opleiding, in plaats van in de vele onzinnige vakken die nu rden gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel, dat is een idee en inderdaad kostenbesparend... Nu de rest van de maatschappij nog overtuigen! ![]() P.S. Sorry, ik heb morgen examen en ben een beetje in de war. Soit, ik ga maar weer eens wat leren... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goddienst of zedeleer, Plastische opvoeding, Muzikale opvoeding, natuurwettenschappen in de BI richting. Die gasten hebben daar niets aan en die hebben daar zelfs totaal geen interessen voor. Maar verliezen er wel 4 lesuren per week aan en moeten er vaak nog een pak huiswerk en lessen voor doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En natuurwetenschappen (fysica) is zo basic dat het niet kan ontbreken. |
|
![]() |
![]() |