Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2008, 20:37   #81
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Definieer "volk"
Get bent.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 20:56   #82
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Historische evolutie, betere nataliteit... Kijk maar wat er in Transsylvanië gebeurd is, dat oorspronkelijk Saksisch/Hongaars was.

Volkeren zijn nu eenmaal levende entiteiten. Historische claims op territoria zijn maar iets waard als ze door een effectieve volksaanwezigheid worden gesteund. Duitsland kan ook sakkeren over het verlies van Oost-Pruisen, maar als daar vandaag geen Duitser meer woont is het terugeisen ervan ook tamelijk absurd.

Ik ga grotendeels met u akkoord. I.e. je kan moeilijk een gebied als het jouwe claimen als je er geen bevolking hebt.

Dat neemt niet weg dat er een hoop zaken heel oneerlijk zijn tov Servië. Op zijn allerminst zouden nu de bosnische serviers en de servische enclaves het recht moeten hebben om zich bij Servië aan te hechten. Het is het meten met twee maten en gewichten dat mij vooral stoort.

Daarnaast valt er een belangrijke les uit te trekken. Het is erg onverstandig om grote groepen mensen die zich niet wensen te integreren in je eigen land op te nemen. Iets wat ook bij ons van toepassing is. Want wij staan op het punt, net zoals de serviërs nu meemaken om onze eigen historische cultuur te verliezen, te verwachten valt dat er niet veel zal overblijven van het Servisch cultureel erfgoed in de regio. Bij ons gebeurt hetzelfde, kijk maar naar de grotere steden.

De 'kosovaren' zijn gewoon Albanezen. Kijk maar naar de vlaggen op de foto's.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 februari 2008 om 20:59.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 10:33   #83
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Een echte volksnationalist interesseert het niet of een volk dan wel Allah of God aanbidt. Voor hem telt de historische aanwezigheid, de culturele homogeniteit en de wil van de brede bevolking tot zelfstandigheid. Al die voorwaarden zijn vervuld wat Kosovo betreft, dus als volksnationalist juich ik hun onafhankelijkheid toe.

Het geval Kosovo is een mooi voorbeeld om iedereen die hier zijn xenofobie en islamofobie als volksnationalisme verkoopt te scheiden van de echte volksnationalisten. Hier op het forum zijn er heel wat die onder de lat doorgaan me dunkt.
Tuurlijk jongen, daarmee dat je in al mijn posts zult merken dat ik de verdediging opneem van de Westerse voorpost Israël in het Midden-Oosten tegen die verderfelijke islamitische Palestijnen.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 17:00   #84
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een echte volksnationalist interesseert het niet of een volk dan wel Allah of God aanbidt. Voor hem telt de historische aanwezigheid, de culturele homogeniteit en de wil van de brede bevolking tot zelfstandigheid. Al die voorwaarden zijn vervuld wat Kosovo betreft, dus als volksnationalist juich ik hun onafhankelijkheid toe.

Het geval Kosovo is een mooi voorbeeld om iedereen die hier zijn xenofobie en islamofobie als volksnationalisme verkoopt te scheiden van de echte volksnationalisten. Hier op het forum zijn er heel wat die onder de lat doorgaan me dunkt.
De meeste louter xenofoben en islamofoben zijn vaak de schoothondjes van Washington en zij steunen wel onafhankelijkheid van Kosovo. Dat ze plots hiermee moslims in Europa steunen is plots van minder groot belang. Zolang ze maar hun grote zionistische Leider in Washington kunnen volgen. Het moet u toch ook opgevallen zijn dat het overgrote deel van de traditioneel Vlaamse volksnationalistische beweging tegen de onafhankelijkheid van Kosovo is. Het standpunt van het KVHV en het NSV zijn hieromtrent zeer duidelijk.

Moest ik als nationaal solidarist louter een xenofoob of een islamofoob zijn, waarom zou ik dan zowel Mahmoud Ahmadinejad als Hassan Nasrallah steunen. Beide mensen behoren tot een ander ras, hebben een andere cultuur en hebben een andere godsdienst. Toch steun ik die mensen, omdat zij ook opkomen voor hun eigen cultuur en religie tegen imperialistische schurkenstaten als Israël. En Kosovo is het Israël van de Balkan.

Het mag dus duidelijk zijn dat ik wel ben tegen de opkomst van de islam en andere volksvreemde culturen en godsdiensten in Europa zelf. Europa heeft zijn eigen cultuur, is Christelijk of heidens en bestaan uit zijn specifieke mensenrassen. Dat moet zo blijven.

De volkeren op ieder continent hebben recht op in alle vrijheid zonder indringers hun cultuur en religie te beleven en dat deze mensen zich ook thuis mogen voelen in hun eigen land, zonder mengelmoes van allerlei mensenrassen door elkaar.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 23 februari 2008 om 17:01.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 17:13   #85
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Historische evolutie, betere nataliteit... Kijk maar wat er in Transsylvanië gebeurd is, dat oorspronkelijk Saksisch/Hongaars was.

Volkeren zijn nu eenmaal levende entiteiten. Historische claims op territoria zijn maar iets waard als ze door een effectieve volksaanwezigheid worden gesteund. Duitsland kan ook sakkeren over het verlies van Oost-Pruisen, maar als daar vandaag geen Duitser meer woont is het terugeisen ervan ook tamelijk absurd.
Dus Brussel dient voor u geen onderdeel van Vlaanderen te zijn?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 11:29   #86
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dan lag er nog ergens een berg lijken in enkele Balkandorpen en was Servië allicht in een andere ex-Joegoslavische regio nu een nieuwe genocide aan het organiseren.
Heb je soms een glazen bol? En wil je soms beweren dat de verdelievende NAVO voor een elegantere oplossing heeft gezorgd met zijn bombardementen van Joegoslavie en het creeren van een permanente haard van onlusten in Bosnie en Kosovo?
Citaat:
Qua oplossing was dat inderdaad mooi geweest, nietwaar?
Er lijkt me geen mooie oplossing in deze situatie mogelijk, maar ik denk niet dat de NAVO en de EU voor de beste van de mogelijke slechte oplossingen hebben gekozen.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 25 februari 2008 om 11:31.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 11:43   #87
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De meeste louter xenofoben en islamofoben zijn vaak de schoothondjes van Washington en zij steunen wel onafhankelijkheid van Kosovo. Dat ze plots hiermee moslims in Europa steunen is plots van minder groot belang. Zolang ze maar hun grote zionistische Leider in Washington kunnen volgen. Het moet u toch ook opgevallen zijn dat het overgrote deel van de traditioneel Vlaamse volksnationalistische beweging tegen de onafhankelijkheid van Kosovo is. Het standpunt van het KVHV en het NSV zijn hieromtrent zeer duidelijk.

Moest ik als nationaal solidarist louter een xenofoob of een islamofoob zijn, waarom zou ik dan zowel Mahmoud Ahmadinejad als Hassan Nasrallah steunen. Beide mensen behoren tot een ander ras, hebben een andere cultuur en hebben een andere godsdienst. Toch steun ik die mensen, omdat zij ook opkomen voor hun eigen cultuur en religie tegen imperialistische schurkenstaten als Israël. En Kosovo is het Israël van de Balkan.

Het mag dus duidelijk zijn dat ik wel ben tegen de opkomst van de islam en andere volksvreemde culturen en godsdiensten in Europa zelf. Europa heeft zijn eigen cultuur, is Christelijk of heidens en bestaan uit zijn specifieke mensenrassen. Dat moet zo blijven.

De volkeren op ieder continent hebben recht op in alle vrijheid zonder indringers hun cultuur en religie te beleven en dat deze mensen zich ook thuis mogen voelen in hun eigen land, zonder mengelmoes van allerlei mensenrassen door elkaar.

Dus een Hezbollah aan de Schelde en de Maas?
Oud 25 februari 2008, 14:24   #88
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dus Brussel dient voor u geen onderdeel van Vlaanderen te zijn?
Geen onderdeel dat we onvoorwaardelijk kunnen opeisen als België verdwijnt, nee. Ik geloof niet zo in de tanks en machetes om "historisch territorium" te heroveren of te veroveren, die Balkanmentaliteit is mij vreemd.

Vlaanderen is waar de Vlamingen wonen en als Vlaams-nationalist volstaat het huidige territorium voor mij ruimschoots. Als Brussel daar uit vrije wil bij wil aansluiten is dat prima, maar als ze dat niet willen hebben we ons daar bij neer te leggen. Anders moeten we manu militari ook maar Frans-Vlaanderen gaan heroveren, want aan de Somme, daar was t van ons, godverdomme! (om wijlen Walter Luyten te parafraseren)
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 14:29   #89
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Geen onderdeel dat we onvoorwaardelijk kunnen opeisen als België verdwijnt, nee. Ik geloof niet zo in de tanks en machetes om "historisch territorium" te heroveren of te veroveren, die Balkanmentaliteit is mij vreemd.

Vlaanderen is waar de Vlamingen wonen en als Vlaams-nationalist volstaat het huidige territorium voor mij ruimschoots. Als Brussel daar uit vrije wil bij wil aansluiten is dat prima, maar als ze dat niet willen hebben we ons daar bij neer te leggen. Anders moeten we manu militari ook maar Frans-Vlaanderen gaan heroveren, want aan de Somme, daar was t van ons, godverdomme! (om wijlen Walter Luyten te parafraseren)
Vind je ook dat de Vlaamse gemeentes met een Franstalige meerderheid naar Wallonie overgeheveld moeten worden?

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 25 februari 2008 om 14:30.
Oud 25 februari 2008, 15:06   #90
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Vind je ook dat de Vlaamse gemeentes met een Franstalige meerderheid naar Wallonie overgeheveld moeten worden?
Nee. Die horen wettelijk bij het Vlaamse gewest en daar is slechts sprake van gedeeltelijke verfransing. Als wij Brussel opeisen als afgescheiden Vlaams gewest doen we aan imperialisme �* la serbe, maar als Wallobrux hetzelfde zou doen met de randgemeenten begeven ze zich op even glad ijs.
Oud 25 februari 2008, 15:18   #91
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee. Die horen wettelijk bij het Vlaamse gewest
Kosovo hoort wettelijk ook bij Servie. Dat wordt ook door de resolutie 1244 van de VN bevestigd.
Citaat:
en daar is slechts sprake van gedeeltelijke verfransing.
Is dat niet zo dat bv. Kraainem overwegend Franstalig is?
Citaat:
Als wij Brussel opeisen als afgescheiden Vlaams gewest doen we aan imperialisme �* la serbe, maar als Wallobrux hetzelfde zou doen met de randgemeenten begeven ze zich op even glad ijs.
Maar dat geldt dus blijkbaar niet voor een gebied dat volgens zowel de binnenlandse Servische als de internationale rechtsnormen deel van Servie uitmaakt?

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 25 februari 2008 om 15:19.
Oud 25 februari 2008, 15:34   #92
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar dat geldt dus blijkbaar niet voor een gebied dat volgens zowel de binnenlandse Servische als de internationale rechtsnormen deel van Servie uitmaakt?
Kosovo was een zelfstandige staat binnen Joegoslavië, tot ze door Servië werd geannexeerd. Er is dus wel degelijk sprake van een historische eigenheid van dat gebied en niet van een onlosmakelijke eenheid met Servië.

In die optiek had je de onafhankelijkheid van Oost-Timor van Indonesië ook kunnen afwijzen, omdat Indonesië het dertig jaar bezet had en in haar grondwet had ingeschreven dat het van haar was.
Oud 25 februari 2008, 16:20   #93
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kosovo was een zelfstandige staat binnen Joegoslavië, tot ze door Servië werd geannexeerd.
Klopt niet. Ook binnen Joegoslavie was Kosovo een Servische provincie.
Citaat:
Er is dus wel degelijk sprake van een historische eigenheid van dat gebied en niet van een onlosmakelijke eenheid met Servië.

In die optiek had je de onafhankelijkheid van Oost-Timor van Indonesië ook kunnen afwijzen, omdat Indonesië het dertig jaar bezet had en in haar grondwet had ingeschreven dat het van haar was.
Verkeerd uitgangspunt (z. boven), ergo verkeerde conclusie.
Oud 26 februari 2008, 00:44   #94
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Klopt niet. Ook binnen Joegoslavie was Kosovo een Servische provincie.Verkeerd uitgangspunt (z. boven), ergo verkeerde conclusie.
Met een autonoom statuut, dat in 1974 in grondwettelijke vorm werd gegoten. Het was Milosevic die het in 1989 introk. Check your facts, zou ik zeggen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sociali...ince_of_Kosovo

Als morgen Wallonië het bestaan van het Vlaamse gewest annuleert en terug doet aansluiten bij een unitair België is er ook niks aan de hand allicht?
Oud 2 maart 2008, 00:29   #95
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met een autonoom statuut, dat in 1974 in grondwettelijke vorm werd gegoten. Het was Milosevic die het in 1989 introk. Check your facts, zou ik zeggen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sociali...ince_of_Kosovo
Dat spreekt Cunning Linguist bewering dat Kosovo tijdens een Joegoslavische periode een Servisch provincie was (wat me trouwens in se niets kan schelen) toch niet tegen? Integendeel, jouw bewering dat het een aparte (deel)staat van Joegoslavië was, wordt erdoor tegengesproken.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 08:52   #96
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dus een Hezbollah aan de Schelde en de Maas?

Het is duidelijk dat u mijn tekst niet begrepen heeft. Om het wat makkelijker te maken:

- geen Hezbollah aan Schelde en Maas
- wel Hezbollah aan de macht in Libanon aub

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be