![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() D�*t maak je mij niet wijs ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk wordt dus bedoeld : de centrum rechtse kiezer die tegen het stemrecht voor gemeentelijke verkiezingen van niet EU onderdanen is.
Pff we hadden natuurlijk kunnen wachten tot Turkije, Marokko en nog wat landen ook lid van de EU zijn...
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waaruit leid jij af dat ik niet in Marokko of Turkije zou gaan wonen?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() We kunnen spreken over het nieuw-romeinse rijk (rond ons mare nostrum) of The Belgian Empire...
Vergelijkend godsdienstonderricht verplicht maken om fanatisme tegen te gaan. In Europa zijn we de laatste tijd nogal goed geweest in het afbreken van miren : moeten we deze kunde niet exporteren?
![]() |
#90 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik me iets van lessen godsdienst en zedenleer ed. herinner is het wel dat in wezen iedere "strekking" zichzelf als de juiste voorstelt door iets over de anderen te vertellen. Mits wat overtuigende rede kunnen we de mensen er wel toe overhalen om nog wat meer over de andere te vertellen en ook leren de andere wat respect te gunnen ipv hen te aanzien als "dwalende schapen".
Zelf ben ik atheïst maar bescheiden genoeg om in te zien dat de meerderheid van mijn medemensen dat niet is.
![]() |
#92 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
als de partij in de federale regering hun standpunten niet verdedigt, zal die partij het in het vlaams parlement ook hun standpunten mss niet verdedigen ![]() maw: de geloofwaardigheid van die partij is zoek |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Gouverneur
|
![]() @Filosoof
Ik heb wel degelijk gereageerd tegen de stemplicht bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2000. Ik heb geweigerd mijn stem uit te brengen wegens discriminatie: EU-burgers konden zelf beslissen of ze hun stem uitbrachten, ik werd verplicht. Ik heb in het stembureau mijn weigering om te stemmen laten acteren en heb een motiveringsbrief afgegeven gericht aan de vrederechter. Overigens is er geen grondwettelijke basis voor het migrantenstemrecht aangezien er geen internationale of supra-nationale verplichting bestaat om het stemrecht in te voeren (zie art. 8 van de Grondwet.)