Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Bent U het hiermee eens?
Ja 64 82,05%
Neen 14 17,95%
Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2008, 02:01   #81
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

[quote=MaGNiFiCaT;3329689][quote=Garry;3329657]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het komt me flagrant voor dat hier zovele mensen moeite hebben met de dotatie's. Onbegrijpelijk. Het zijn nochthans helemaal hun zaken niet: ze hebben er écht niks mee te maken.
Ik hou het dan maar bij domme, onveroorloofde jaloezie. Dat is echt zó lelijk.

De monarchie bestaat vanujit de constitutie van de grondwet, en dat heeft dus niets, maar dan ook NIETS te maken met de gratie van het volk.

En idd, hier op dit kloteforumpje, met al die segregerende sukkels, kan hij idd op weinig bijval rekenen, maar och Here Gods!, niet getreurt: dit is gewoon verwaarloosbaar. Het stelt gewoon niets voor.

En je moet helemaal geen tekeningetjes maken: ik wil gewoon niet weten wat in dat grauw hoofd van je omgaat. Ik weiger me te betrekken tot jou soort.
Ik denk dat jij de grondwet eens heel goed moet lezen.
Is heel zeker slechts Koning VAN België, BIJ GRATIE VAN HET VOLK.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 02:13   #82
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het komt me flagrant voor dat hier zovele mensen moeite hebben met de dotatie's. Onbegrijpelijk. Het zijn nochthans helemaal hun zaken niet: ze hebben er écht niks mee te maken.

De monarchie bestaat vanujit de constitutie van de grondwet, en dat heeft dus niets, maar dan ook NIETS te maken met de gratie van het volk.

En idd, hier op dit kloteforumpje, met al die segregerende sukkels, kan hij idd op weinig bijval rekenen, maar och Here Gods!, niet getreurt: dit is gewoon verwaarloosbaar. Het stelt gewoon niets voor.

En je moet helemaal geen tekeningetjes maken: ik wil gewoon niet weten wat in dat grauw hoofd van je omgaat. Ik weiger me te betrekken tot jou soort.
Jij mag weigeren zo veel je wil, dat trek ik me niet aan.
Toen jouw zo wel edele Koning aan het einde van de oorlog, na mee geheuld te hebben met Hitler wou terugkomen werd hij niet meer aanvaard . Hij genoot geen gratie meer van het volk. Daarna, na een referendum te hebben gehouden, hebben ze dan zijn zoon de troon laten bestijgen. Dus geen gratie, geen Koning.
Oud 29 maart 2008, 02:26   #83
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Toen had de komedie al mogen stoppen.

Wist ge trouwens dat toen Congo nog privébezit was, een koning daar spoorlijnen liet aanleggen met belgisch belastinggeld? En dat was niet om aan de lokale bevolking te gaan helpen he. Dit terzijde.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 04:32   #84
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

Doneer voor het koningshuis.Ja,een zak rattengift.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 08:10   #85
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Idd
Zoals in Duitsland bestond dacht ik
Elke burger kan zeggen dat hij x aantal euro extra wil betalen voor een religie die hij kiest
Ik stel voor dat elke burger dan ook kan kiezen of hij meent dat er van zijn belastingen subsidies moeten betaald worden aan opera's, theaters, culturele verenigingen, enz.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 08:11   #86
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Men moet rekening houden hoe de constitutie daaromtrent was op het moment van hun geboorte. Indien zij toen recht hadden op een dotatie, moeten ze die blijven behouden, omdat hun leven daarnaar gesteld was.

Vb Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Laurent, indien die werd geboren met het recht van levenslange dotatie, mag hem dat zeker niet ontnomen worden ergens middenin, omdat dit niet strookt met zn levensstandaart.
Maw: vanwaar zal hij zn inkomsten dan moeten halen, hij werd nooit voorbereid om zelf voor inkomsten te zorgen. Het zou gewoon onetisch zijn Z.K.H. Prins Laurent zo maar even plots op straat te zetten.
Hij kreeg die dotatie nog maar zeer recent.
Oud 29 maart 2008, 08:24   #87
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik stel voor dat elke burger dan ook kan kiezen of hij meent dat er van zijn belastingen subsidies moeten betaald worden aan opera's, theaters, culturele verenigingen, enz.
Culturele verenigingen behoren tot het algemeen belang van de bevolking. Geloofsorganisaties zijn stuk voor stuk sekten gebaseerd op niets anders dan bijgeloof. Die behoren dus niet tot het algemene belang. Deze instellingen zijn in het belang van enkele apart staande groepen. Eén daarvan is de katholieke kerk die al van in de oudheid bestaat bij gratie van de koningen en die zelfde koningen in bescherming nam vandaar de wel gekende tiendes . Het werkende volk werd gepluimd langs twee kanten, van die lakkere koningshuizen en van de kerk. Onder beide een grote bom leggen zou een goede oplossing zijn.
Oud 29 maart 2008, 08:30   #88
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Culturele verenigingen behoren tot het algemeen belang van de bevolking. Geloofsorganisaties zijn stuk voor stuk sekten gebaseerd op niets anders dan bijgeloof. Die behoren dus niet tot het algemene belang. Deze instellingen zijn in het belang van enkele apart staande groepen. Eén daarvan is de katholieke kerk die al van in de oudheid bestaat bij gratie van de koningen en die zelfde koningen in bescherming nam vandaar de wel gekende tiendes . Het werkende volk werd gepluimd langs twee kanten, van die lakkere koningshuizen en van de kerk. Onder beide een grote bom leggen zou een goede oplossing zijn.
De meeste van die culturele verenigingen en instellingen worden door een zeer kleine fractie van de bevolking als waardevol ervaren. Een veel kleinere fractie dan het totaal van mensen die de Kerk een waardevolle instelling vinden.
Oud 29 maart 2008, 08:35   #89
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
altijd dat gebleit over 'kiezen'...

o de onvrijheid.
o de rampspoed.
zie mij hier gaan met ketens aan mijn lijf door dit tranendal.
wat hebben ze het goed in India. wanneer komen de indiase hulpverleners naar ons rampgebied aan de noordzee?
want ik trek het hier niet lang meer denk ik.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 08:53   #90
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meeste van die culturele verenigingen en instellingen worden door een zeer kleine fractie van de bevolking als waardevol ervaren. Een veel kleinere fractie dan het totaal van mensen die de Kerk een waardevolle instelling vinden.
Ik denk dat er bij een opera opvoering die gedurende een week plaats vind dag na dag een massa meer volk aanwezig is dan in al de omliggende kerken samen. Dus jou opvatting zal niet erg kloppen. Bovendien, culturele zaken zijn en blijven in het algemeen belang en kerken niet, tenzij dan voor zover ze geen functie doen als museum zoals het met een aantal kathedralen het geval is, maar dan gaat het nog niet om de instelling als dusdanig maar enkel en alleen om het gebouw en zijn eventueel inhoud.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 maart 2008 om 08:57.
Oud 29 maart 2008, 10:01   #91
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik begin haast te gaan vermoeden dat jij Fluppeke zelf bent die zich uitermate zorgen maakt voor zijn verder bestaan en dat je je daarom zo verdedigend zit op te stellen, alhoewel ik mij afvraag of die zo goed het nederlands zou beheersen. Misschien kunnen we de verdere discutie verder zetten in het Italiaans, dat zal je vast wel lukken dan. Credo di si.
Oud 29 maart 2008, 11:20   #92
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Hij werd niet met het recht op dotatie geboren. Hij verkreeg dat later pas.
Alsof er überhaupt iemand geboren wordt met een voorrecht op een koninklijke dotatie.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 11:30   #93
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij verkreeg die niet omdat zn vader in aanvang niet direct de kroonprins was: bij Koning Boudewijn konden nog kinderen geboren worden. Op het moment dat zn vader Koning werd, was hij een koningskind en had hij recht op een dotatie. Voor zover ik het goed voorheb hebben koningskinderen recht op dotatie, in de eerste graad dus. Maar de kleinkinderen niet, behalve de kinderen vd kroonprins, op het moment deze Koning wordt.
eerst een DNA test graag, eens zien wie Laurents vader is.

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 maart 2008 om 11:34.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 11:35   #94
Anna List
Banneling

Standaard

We kunnen mss de titel Koning tweejaarlijks verkopen aan de hoogstbiedende ... zo brengt dat ongetwijfeld geld in de staatskas ipv er te kosten.
Oud 29 maart 2008, 11:56   #95
Gargamel
Banneling

Standaard

Tis wel de duurste konijnenpijp van de wereld.
Zomaar efkes 149.000 € per dag.En dat allemaal om te revalideren in Italië en villa's te kopen of yachten
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 12:20   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Tis wel de duurste konijnenpijp van de wereld.
Zomaar efkes 149.000 € per dag.En dat allemaal om te revalideren in Italië en villa's te kopen of yachten
Citaat:
Koninklijke dotatie in cijfers
Als men de giften die toegekend worden aan de koninklijke familie vergelijkt, dan stelt men vast dat Prins Filip met zijn 940.000 niet-belastbare euro's negen keer meer verdient dan de eerste minister met zijn 180.984 belastbare (dus tot de helft herleide, meerci Didier) euro's. Zelfs prinses Astrid (320.000 euro) en prins Laurent (312.000 euro) verdienen vier keer meer dan de eerste minister, als we de niet-belastbare sommen die toegekend worden aan onze prinsen vergelijken met de belastbare bedragen die de eerste minister ontvangt, die werkt om zijn brood te verdienen.

Fabiola, de weduwe van wijlen Koning Boudewijn, verdient via haar jaarlijkse en levenslange dotatie 1.144.000 niet belastbare euro's, een bedrag dat twaalf keer hoger ligt dan het loon van de eerste minister.

Tel al deze dotaties samen en deel dat door het maandelijkse bedrag dat de bijna 270.000 minimumloners (613 euro) verdienen, en u krijgt als uitkomst de postcode van de gemeente van Michel Daerden.

Ubu Roi in Père Ubu, 20 maart 2008
gepubliceerd op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:52 CET vanop lvbnet : http://lvb.net/item/6131

comments zijn ook de moeite

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 maart 2008 om 12:21.
Oud 29 maart 2008, 12:25   #97
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

De nieuwe minister van economie , Quick, heeft gisteren geantwoord in de keien van de wetstraat.
Hij is voorstander van een president maar wil nu niets veranderen en je kan ook niet van iemand iets afpakken, hij doelde op de dotaties van L & A.
Platter op je buik kan niet.
ook Johan VDL is tegen het koningshuis maar in de regering van 2000-2001 werden de dotaties voor L & A op een diefje door het parlement gesluisd.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 29 maart 2008 om 12:26.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 13:05   #98
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
comments zijn ook de moeite
Inderdaad, sommige mensen hebben toch echt alle contact met de werkelijkheid verloren.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 13:06   #99
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
De nieuwe minister van economie , Quick, heeft gisteren geantwoord in de keien van de wetstraat.
Hij is voorstander van een president maar wil nu niets veranderen en je kan ook niet van iemand iets afpakken, hij doelde op de dotaties van L & A.
Platter op je buik kan niet.
ook Johan VDL is tegen het koningshuis maar in de regering van 2000-2001 werden de dotaties voor L & A op een diefje door het parlement gesluisd.
Eyskens is ook voor een republiek, behalve voor Belgie.

Waar hebben wij dat toch verdiend??
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 13:34   #100
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Ja. En dat zeg ik weliswaar met tegenzin als monarchist, maar Laurent heeft zich onwaardig gestoond in zijn functie. Astrid heeft recht op een beperktere dotatie.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be