![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2008 om 00:24. |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dit is wellicht de meest belachelijke stelling die ooit op internet werd naar voor gebracht.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 2 mei 2008 om 08:23. |
|
|
|
|
|
#83 | |
|
|
Citaat:
Ik ben zo ruimdenkend het niet goed vinden dat Dillen en Dehaene naast sloebers gezeten hebben. Het was voor system nochtans een voordelige overeenkomst vermits Dillen & François beiden steendood zijn, Dehaene en Claes echter zijn nog springlevend en kunnen de samenleving nog veel kwaad berokkenen. Mag ik er system op wijzen dat hij 'eens van onder zijn kerktoren' weg moet komen en een beetje bredere balangstelling aan de dag leggen. Over bv het Frankrijk van vorige eeuw zoals ik al meermaals gezegd heb. En ook de huidige toestand vergt wat meer aandacht. Dehaene en alle andere huidige machthebbers hebben de laatste 20 jaar zoveel ongure elementen het land binnengelaten en zelfs belg gemaakt dat de vertegenwoordiger van de politievakbond nu op TV om hulp schreeuwt omdat ze in wijken van onze hoofdstad schrik hebben van straatcriminelen die hen zelfs aanvallen met molotofcoctails, en het politiecommisariaat bedreigen om hun gevangen medecriminelen te bevrijden. De toestand is zo bedreigend dat de staatsveiligheid een fundamentalist-terrorist met 6 moorden op zijn geweten gebruikt als informant om onze veiligheid te garanderen. System, zeg nu zelf: een halve eeuw geleden zat François naast Dillen. Dat is niet mooi. Maar er zijn ernstiger problemen. Denk je dat ook niet?
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 2 mei 2008 om 08:45. |
|
|
|
|
|
|
#84 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#85 |
|
|
[??
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 2 mei 2008 om 09:54. |
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat de Vlaamse Frontbeweging wél bestond, kan moeilijk ontkend worden. Bewijzen daarvoor zijn er genoeg. Ook verhalen als die van Vlaamse soldaten die neergeschoten werden door landgenoten, omdat de eigen officieren vaak geen Nederlands kenden, zijn meer dan genoeg bekend. De brief aan de koning, het vernielen van de Vlaamse grafzerkjes,... Meer geloofwaardig lijkt mij dan ook dat er méér ongenoegen was dan van de Frontbeweging alléén, dat Bostyn minder bewijzen vond van Vlaamse problematiek dan eerst verwacht, en iets te vlug conclusies getrokken heeft. |
|
|
|
|
|
|
#87 | ||
|
Parlementslid
|
Bedankt!
Citaat:
Citaat:
"Aan het eind van de bezetting was het VNV verschrompeld tot een kleine en gehate partij van ca. 10.000 leden. Op het hoogtepunt in 1941 waren er nog 40.000 leden." |
||
|
|
|
|
|
#88 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#89 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb ook nooit gesteld dat alle flaminganten VNV-ers waren. Wel dat de meeste vlaamsgezinden op het VNV stemden. De hoofdmoot was VNV-er. En zeker de Vlamingen die een eigen staat wensten waren veruit VNV-ers. Laatst gewijzigd door system : 6 mei 2008 om 18:02. |
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
|
Citaat:
Dat zou echt bij wet moeten verboden worden hé!
|
|
|
|
|
#92 |
|
Banneling
|
[quote]Neen, zeker niet. Hoe komt u er bij. Maar de proosten maakten nu eenmaal deel uit van zekere christelijke Vlaamse jeugdbewegingen. Zeker vóór de oorlog. Priesters -vaak 'proosten' -hoorden ook bij het Vlaams-nationalisme, dat in essentie (conservatief) katholiek was. Ik ben in de tijd ook nog een poosje lid geweest van de KSA (na de oorlog weliswaar). Het was nog altijd hetzelfde liedje. Nu is het wel degelijk veranderd.
Laatst gewijzigd door system : 6 mei 2008 om 18:11. |
|
|
|
|
|
#93 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#94 | |
|
|
[quote=system;3407459]
Citaat:
Vind je het ook erg dat in essentie conservatieve zeer katholieke kloosterzusters vroeger instonden voor de ziektezorg, dat een zeer katholieke conservatieve pater de melaatsen ging verzorgen? Wat een systematische hatelijkheden!
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Banneling
|
[quote=luc broes;3407489]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 6 mei 2008 om 18:39. |
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
|
[quote=system;3407512]
Citaat:
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 6 mei 2008 om 18:53. |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Parlementslid
|
Hetgeen wat mij tegen de borst stuit is als men de Vlaamse taalkundige, culturele, sociale en politieke emancipatie en de vele Vlaamse burgers, militanten, aktivisten, intellectuelen, kunstenaars en politici die de dekolonisatie van Vlaanderen hebben voortgetrokken steevast probeert in extreem-rechtse hoek te duwen. En niet alleen in een historische maar ook in een actuele context. Sommigen proberen steevast de historische Vlaamse Beweging met het VNV te vereenzelvigen zoals anderen steevast proberen het hedendaags flamingantisme met het Vlaams Belang te vereenzelvigen. In beide gevallen is het een grove belediging van duizenden mensen en zovele jaren militante strijd voor rechten die we nu eindelijk hebben verworven en voor andere rechten die we nog moeten verwerven. Het flamingantisch gedachtegoed heeft het VB nooit groot gemaakt. Het VB is groot geworden door haar rechts-populistische retoriek tegen migranten en tegen criminaliteit. Niet meer en niet minder. De Vlaamse Beweging en het flamingantisme is vandaag zoals vroeger een brede gedragen emancipatorische en zelfbewuste reflex. Die zit in alle lagen van de samenleving en in alle Vlaamse partijen geworteld : Groen! (Bart Staes, Fatima Bali, ...), LDD, VlaamsProgressief, sp.A (Frank Vandenbroucke, Hans Bonte, Louis Tobback,...), CD&V (Leterme, Dehaene, Eric Van Rompuy,...), N-VA, ...
Shalom en Salaam aan iedereen hier. Nu ga ik iets eten! Hendrik de Stoute -------- "Ondanks mijn allochtone afkomst voel ik me veel meer welkom in Borgerhout en in Vlaanderen dan wanneer ik soms als Nederlandstalige in Brussel kom!" Fatima Bali (Groen!), 11 Juli 2007. www.derodetongvandeleeuw.be |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Banneling
|
[quote=luc broes;3407563]U noemt dit hatelijkheden omdat ze u niet aanstaan. U zegt zoveel wat mij niet aanstaat. Maar daarom bestempel ik deze gezegden van u niet automatisch als 'hatelijkheden'.
Wanneer een persoon, die haar leven gewijd heeft aan Jezus Christus -die de liefde voor de medemens predikte-, weigert een zieke te verzorgen in een hospitaal omdat hij/zij niet gedoopt is, dan moet u van mij geen bewondering verwachten voor dit individu. Eerder verachting. En dit, omdat de betrokken persoon door zulke geste volledig datgene verloochent, waarvoor zij zich in haar leven heeft geëngageerd. Wanneer ik dan zulk gedrag aan de kaak stel, dan noemt u dit 'hatelijkheden'. Wel, u doet maar. Laatst gewijzigd door system : 6 mei 2008 om 19:15. |
|
|
|
|
|
#99 | |
|
|
[quote=system;3407579]
Citaat:
Wat een vulgariteit is dit nu weeral? Alsof ik ook maar in de verste verte jou bewondering voor deze misdaad zou opgeëist hebben.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 6 mei 2008 om 23:07. |
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Banneling
|
[quote=luc broes;3407987]