Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2008, 16:01   #81
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
zowat alle hofleveranciers zijn belgische producenten.
de adel heeft dan ook zin voor smaak, stijl en traditie.
hun voorkeur voor 's lands eigen producten strekt zeker tot eer.

da's nogal wat anders dan de rijke burgerij met platte kitsch uit china of de VS.
en nobele waarden als traditie en trouw zijn die omhooggescheten horigen al helemaal vreemd.
Ze trouwen onder elkaar hoor.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 19:55   #82
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

uwen titel is FOUT !!!!!

het zou moeten zijn "koninklijke kinkels krijgen WEERAL opslag" !
Oud 15 mei 2008, 20:07   #83
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Zeer goeie post en voorstel!!

Ik ga proberen naar Nederland te gaan die dag en anders rollen naar beneden en thuis blijven de hele dag! Ik ga zeker kennissen, familie en vrienden vragen om hetzelfde te doen.

Ik hoop echt dat meer en meer mensen zich ervan bewust beginnen te worden wat hier in dit landje allemaal gaande is. Zolang we geen actie ondernemen zal er ook nooit iets effectiefs veranderen in dit apenland.
Al heb ik een borreltje gedronken op dit moment, ik heb het gelezen en vind het een goed voorstel. Echter, ik heb geen rolluiken maar die zwarte vlag kan wat mij betreft niet groot genoeg zijn.

DOEN!!!!! Ik doe gegarandeerd ook mee.

Ik heb, buiten de kerk, het hoogste gebouw in omstreken met boven op het dak een belvedère, waarvan je uitzicht hebt tot aan de Ijzertoren, en waarop die dag de zwartste vlag die je kan dromen zal wapperen.

Wel nog even dit.

Aan alle gebruikers van dit forum. Verzoek al uw vrienden en kennissen om het zelfde te doen en het door te vertellen aan hun vrienden en kennissen. Meld dit op alle gratis zoekertjes zoals Kakaza, 2dehands en alle andere die je kent zodat het bij zoveel mogelijk mensen bekend wordt.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 mei 2008 om 20:19.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 20:19   #84
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

weer een kaakslag voor alle sukkelaars met vervangingsinkomens en mensen met kleine pensioentjes.

Vive le roi...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 15 mei 2008 om 20:20.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 20:28   #85
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Kunnen we geen cyber-betoging organiseren: bvb met 20.000 op een site en uurtje aan een stuk bvb autistisch emails sturen naar divers adressen met onze mening tegen bvb buitenlandse inmenging in onze staatstructuur.

de site zou er zo moeten uitzien
1° je logt in met uw email
2° je krijgt de aktie pagina

3° je wordt aangespoord om tijdens de cyber-betoging om emails te sturen
een waslijst emailadressen en voorgeformatteerde berichten staan ter beschikking van de betogers

4° je wordt verder aangespoord om te chatten met elkaar over het onderwerp

5° je kunt links / informatie aanbrengen over het onderwerp, in wikipedia structuur

6° je kunt je op voorhand inschrijven zodat je de dag ervoor en een uur ervoor herinnerd wordt aan uw slagvaardigheid

7° een kalenderlijst van betogingen staat ter beschikking.
Dag brother paul,

helaas ben ik nogal 'n kluns als het op informatica aankomt.

Als jij daarvoor de tijd en de energie kunt vinden, mag je wat mij betreft gerust zo'n site beginnen maken, hoor.

Ik wil je daar zelfs voor betalen.

Helaas ben ik niet zo rijk als de Saxoburgers, je zal er dus zeker niet veel aan verdienen, maar misschien kan je via die site ook financiële steun vragen?

Vriendelijke groeten,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 20:32   #86
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Al heb ik een borreltje gedronken op dit moment, ik heb het gelezen en vind het een goed voorstel. Echter, ik heb geen rolluiken maar die zwarte vlag kan wat mij betreft niet groot genoeg zijn.

DOEN!!!!! Ik doe gegarandeerd ook mee.

Ik heb, buiten de kerk, het hoogste gebouw in omstreken met boven op het dak een belvedère, waarvan je uitzicht hebt tot aan de Ijzertoren, en waarop die dag de zwartste vlag die je kan dromen zal wapperen.

Wel nog even dit.

Aan alle gebruikers van dit forum. Verzoek al uw vrienden en kennissen om het zelfde te doen en het door te vertellen aan hun vrienden en kennissen. Meld dit op alle gratis zoekertjes zoals Kakaza, 2dehands en alle andere die je kent zodat het bij zoveel mogelijk mensen bekend wordt.

Wel, Garry,

zelfs al zijn we het voor de rest nogal vaak met elkaar oneens,

ik wil je toch danken voor de steun.

Overigens stel ik voor dat we over die 'nationale rouwdag' hier http://forum.politics.be/showthread.php?t=105832 verder discussiëren.

Dan kan in deze draad het topic 'loonsverhoging voor de Saxoburgers' verder worden besproken.

Vriendelijke groeten,

djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 15 mei 2008 om 20:33.
Oud 15 mei 2008, 20:40   #87
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Een nationale rouwdag is een schitterend idee, maar met alle sympathie voor het actievoorstel van djimi, denk ik dat "binnen blijven" geen werkbare idee is. Meer dan waarschijnlijk zal 21 juli 2008 een warme zomerdag zijn, het is ook een maandag (lang weekend), en dan zal zelfs de meest gemotiveerde actievoerder niet binnen te houden zijn.
Niet dat ik direct een beter idee heb, maar ik denk dat we iets nodig hebben wat makkelijker uit te voeren is en meer tot de verbeelding spreekt.
Het eerste waar ik aan denk is de "rug naar de stoet" actie van de Leuvense studenten in 1966. Misschien eens de actiemethodes van mei '68 doorvlooien, want op dat vlak waren die gasten wel creatief.
Dag Rob,

hier http://forum.politics.be/showthread.php?t=105832 heb ik al een reactie op jouw bericht geplaatst, ik zal het in deze topic dus niet nog eens herhalen.

In elk geval bedankt voor de sympathie

djimi

Oud 15 mei 2008, 21:05   #88
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Laatst gewijzigd door Heftruck : 15 mei 2008 om 21:09.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 23:25   #89
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik heb echtwaar met jou te doen hoor. Erg, heeeel erg. Ik denk zelfs zo erg dat het hopeloos zal zijn maar niettemin ga ik je toch trachten te helpen. Ik vind het eigenlijk mijn plicht als medemens, begrijp je? .

Ik zal, speciaal voor jou, een uurtje vrij maken om een lijst aan te leggen van de meest vooraanstaande psychiaters van België. Daar kan je er dan eentje uit je eigen regio uit kiezen en hopelijk kan die je nog een beetje helpen, alhoewel ik er sterk aan twijfel hoor. Hopen maar, hoop doet leven zeggen ze steeds.

Doet het heel erg pijn? Heb je daar ’s morgens als je wakker wordt ook al last van? Of komt het meestal alleen tegen de avond op? Het moet toch echt vervelend zijn als je daar zo mee zit.

Laten we hopen dat die psychiater wat verlichting kan brengen. Het zal je goed doen. Proberen maar!!!

Hoe laag, platvloers, onbehouwen moet je wel niet zijn om dergelijke post te plaatsen?

Bij gebrek aan degelijke tegenargumentatie gaat men tegen de man spelen ipv tegen de bal.

Daar doe ik niet aan mee. Ik wil enkel maar zeggen dat je hiermee enkel maar je ongelooflijke zwakte en ongelijk hebt aangetoond.........................

Als je niets zinnigs te zeggen hebt, zwijg dan!
Oud 15 mei 2008, 23:27   #90
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Een foto van jezelf Heftruck? Ik dacht al altijd van: 'maar wat voor een zwijnemanieren heeft die jongen toch'. Blijkt dat hij een zwijn IS
Oud 15 mei 2008, 23:40   #91
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
1/ Men hoeft Hare Majesteit Koningin Fabiola, haar schoonbroeder De Koning en haar neven niets te verwijten. Zij hebben er zelf niet om gevraagd. Zij treffen GEEN schuld!!

Men heeft de rekening gemaakt en men is op dat bedrag uitgekomen.
En niemand heeft daar commentaar op te geven. Het is zelfs uitermate onbeschoft om zich dat ook maar te veroorloven. Wormen!

Ik vind zelfs dat dit helemaal niet in de media moet komen, want alle freaks, frustro's, wacko's, verzuurdjes, jaloezieke's, dommerds zullen zich dan in hun domme foute overtuiging benadeeld voelen. En dat kan niet de bedoeling zijn. Men moet de verzuurde jaloerzigaards beschermen tegen zichzelf.

Trouwens, als ik zo die posts overloop, dan zijn het weer vooral dezelfden die alweer hun braaksel tot in den treure toe herkouwen. Worden jullie dat dan niet beu?
Wat ik me afvraag is hoe een mentaal gezond mens nu VOOR het koningshuis kan zijn ? Wat vind u nu zo interressant aan een uitgedroogde , steriele oude kut als Fabiola ? Aan die gedegenereerde Bert Bibber ? En aan de rest van deze in watten gelegde inteelt-misbaksels, die reeds eeuwen door de bevolking vetgemest worden, voor niets...Geen enkel nut hebben deze zieke parasieten, weg ermee, een paar stampen onder hun reet, het kasteel uit, de goot in, kunnen ze in stad Brussel wat gaan bedelen, concurrentie geven aan de misvormde Roemeense bedelaars die aan elk rood licht staan...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 23:41   #92
MaGNiFiCaT

Standaard

HAHAHAHAHAHAHAHA, ik zie dat jullie een protestje zouden houden??
Benieuwd wat daarvan tercht zou komen? Mjah, we zullen er wel niks van opmerken.................

En daar is een goede reden voor.
Mensen klagen hier steen en been, over allerlei zaken waar zijzelf geen zaken mee hebben.
Over zaken waar het gaat waar het een bepaald persoon nu eenmaal makkelijker gaat dan zichzelf. dit noem ik jaloezie. Dit is zoo lelijk.

Nuja, dit forum heeft zn nut om de zielige frustratie's van de simpele lieden te kanaliseren. Want die zielige frustratie's hebben echt géén recht te bestaan.

Want iedereen in België heeft het relatief goed. En erg goed in vergelijking met de meeste buitenlanders.

Dat is ook de reden waarom nooit effectieve protesten, stakingen enzo gebeuren: de mensen hebben véél te verliezen, en kiezen noch steeds het zoet gemak en de zekerheid boven eventuele idealen en het aanpakken van de kleine redens van hun zielige frustratie's.

Dus kunnen we besluiten dat de mensen hier héél welvarend leven, zich bijna alles kunnen permitteren wat ze maar wensen (binnen het redelijke uiteraard, het kunnen niet allen Koningen zijn), maar toch ontevreden zijn. Omdat er nog steeds mensen zijn die het beter hebben. Maar toch gaan ze niet gaan betogen, rebelleren ofwat, want ze kunnen nog dieper vallen.

Dus ik ben er vrij gerust in dat België met zn monarchie BLIJFT bestaan.
Oud 15 mei 2008, 23:42   #93
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Wat ik me afvraag is hoe een mentaal gezond mens nu VOOR het koningshuis kan zijn ? Wat vind u nu zo interressant aan een uitgedroogde , steriele oude kut als Fabiola ? Aan die gedegenereerde Bert Bibber ? En aan de rest van deze in watten gelegde inteelt-misbaksels, die reeds eeuwen door de bevolking vetgemest worden, voor niets...Geen enkel nut hebben deze zieke parasieten, weg ermee, een paar stampen onder hun reet, het kasteel uit, de goot in, kunnen ze in stad Brussel wat gaan bedelen, concurrentie geven aan de misvormde Roemeense bedelaars die aan elk rood licht staan...
Praat wat tegen uw evenbeeld, onderaan je posts.....................
Oud 15 mei 2008, 23:46   #94
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Een nationale rouwdag is een schitterend idee, maar met alle sympathie voor het actievoorstel van djimi, denk ik dat "binnen blijven" geen werkbare idee is. Meer dan waarschijnlijk zal 21 juli 2008 een warme zomerdag zijn, het is ook een maandag (lang weekend), en dan zal zelfs de meest gemotiveerde actievoerder niet binnen te houden zijn.
Niet dat ik direct een beter idee heb, maar ik denk dat we iets nodig hebben wat makkelijker uit te voeren is en meer tot de verbeelding spreekt.
Het eerste waar ik aan denk is de "rug naar de stoet" actie van de Leuvense studenten in 1966. Misschien eens de actiemethodes van mei '68 doorvlooien, want op dat vlak waren die gasten wel creatief.
En iedereen die zijn achterste laat zien als de stoet voorbijkomt
Ja, een beetje vulgair op het eerste zicht natuurlijk, maar weet wel dat dit in alle kranten zou komen, wereldwijd, als een paar duizend mensen hun blote kont laten zien uit protest...
Oud 15 mei 2008, 23:47   #95
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Praat wat tegen uw evenbeeld, onderaan je posts.....................
Had u het nog niet door ? Dat is een spiegel, voor monarchisten
Oud 16 mei 2008, 00:02   #96
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen klagen hier steen en been, over allerlei zaken waar zijzelf geen zaken mee hebben.

Als ik vaststel dat die oude mummie 30000 euro!!! per week ontvangt terwijl andere alleenstaande weduwen het met 800- 900 euro per maand moeten doen is dat wel onze zaak.

Als ik vaststel dat de dotaties van het Nederlands koningshuis amper de helft bedragen tegenover wat die rovers uit Laken ontvangen is dat wel onze zaak.

Als ik vaststel dat wij de enigste monarchie zijn waar heel die rotzooi van van een koninklijke familie een dotatie krijgt is dat ook onze zaak.

Als ik vaststel dat door de indexsprongen van de laatste jaren het loon van de man/vrouw in de straat de 35% minder is gestegen dan de dotaties aan die rovers is dat zeker onze zaak.
Een duidelijk geval van discriminatie!!!!

Laatst gewijzigd door daiwa : 16 mei 2008 om 00:06.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 00:03   #97
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
En iedereen die zijn achterste laat zien als de stoet voorbijkomt
fotos van albeir en paola zijn inderdaad vooral goed om uw gat mee af te vegen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 00:54   #98
Crochettie
Banneling

Standaard

Als je een rouwdag van 21 juli wil maken, moet je kunnen zorgen dat de media er mee opspringt. ( deze hiervan op de hoogte brengen)- Zij zorgen dan zeker voor genoeg reclame via tv en kranten.

De reden van deze rouwdag moet goed gedefinieerd worden ( 1 punt - geen 10 dat is te warrig) Bv: rouwdag tegen opslag dotatie koningshuis ( geen BHV of ander communitair gedoe - dat is voor de pers reeds oud vuil)

De acties moeten zodanig zijn, dat iedereen, zonder schroom zijn steentje kan bijdragen

Je kan bv enkele verschillende voorstellen naar voor brengen, zodat de mensen kunnen kiezen
o.a
1) Zwart vlag buiten hangen
2) Zwarte rouwband dragen als je buiten loopt
3) Zelf samenkomsten organiseren met atrakties geflankeerd met zwarte vlaggen en rouwbanden
4) Naar Brussel trekken met zwarte vlaggen, lijkkisten en rouwbanden
5) Naar de parade gaan kijken met allemaal een rode clinicneus op ( van de cliniclowns)

Proberen er voor te zorgen, dat je wat BV's achter je actie hebt staan.

Doch zulk een organisatie kost massa geld
Politiekers er bij betrekken, kan je enkel rekenen op VB en LDD (Misschien geen slecht idee)

Dit is maar een voorstel, wie heeft er nog meer suggesties ?

Heb nog een idee
Wilders uitnodigen te Brussel, met hem rondrijden en wandelen en de pers hiervan verwittigen dat deze komt kijken naar een toekomstige Nederlandse provincie.( dat haalt zekers de inleiding van het nieuws op tv - Wilders op 21 juli die komt inspecteren )

Laatst gewijzigd door Crochettie : 16 mei 2008 om 01:03.
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 02:33   #99
Heftruck

Standaard

Citaat:
Een foto van jezelf Heftruck? Ik dacht al altijd van: 'maar wat voor een zwijnemanieren heeft die jongen toch'. Blijkt dat hij een zwijn IS
Mijn interpretatie van wat een koning is.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 04:26   #100
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
HAHAHAHAHAHAHAHA, ik zie dat jullie een protestje zouden houden??
Benieuwd wat daarvan tercht zou komen?

0. Mjah, we zullen er wel niks van opmerken.................

En daar is een goede reden voor.
Over zaken waar het gaat waar het een bepaald persoon nu eenmaal makkelijker gaat dan zichzelf. dit noem ik jaloezie. Dit is zoo lelijk.

Nuja, dit forum heeft zn nut om de zielige frustratie's van de simpele lieden te kanaliseren. Want die zielige frustratie's hebben echt géén recht te bestaan.

Want 1. iedereen in België heeft het relatief goed. En erg goed in vergelijking met de meeste buitenlanders.

Dat is ook de reden waarom nooit effectieve protesten, stakingen enzo gebeuren: de mensen hebben véél te verliezen, en kiezen noch steeds het zoet gemak en de zekerheid boven eventuele idealen en het aanpakken van de kleine redens van hun zielige frustratie's.

2. Dus kunnen we besluiten dat de mensen hier héél welvarend leven, zich bijna alles kunnen permitteren wat ze maar wensen (binnen het redelijke uiteraard, het kunnen niet allen Koningen zijn), maar toch ontevreden zijn. Omdat er nog steeds mensen zijn die het beter hebben. Maar toch gaan ze niet gaan betogen, rebelleren ofwat, want ze kunnen nog dieper vallen.

Dus ik ben er vrij gerust in dat België met zn monarchie BLIJFT bestaan.
0. Niet komen janken als dat uiteindelijk toch maar wishful thinking bleek, hé! Het balletje is al aan het rollen, en gij gaat het niet tegenhouden. Fabiola nog veel minder.

1. Al hebben sommigen het - totaal onverdiend - natuurlijk wel veel en veel beter dan de meeste anderen. Niet alleen relatief, ook nog eens absoluut.

2. Ah, en waaruit kan je d�*t besluiten? In Bulgarije wordt ook niet vaak gestaakt of geprotesteerd, meen ik te weten. Dus mogen we besluiten: Bulgaren leven zeer welvarend, en kunnen zich bijna alles permitteren wat ze maar wensen?

En waarom zou een Koning - als superieur blauwbloedig wezen - zich niet ook tevreden kunnen stellen met welvarendheid binnen het redelijke?

Hé, misschien is dat wel omdat er aan zo'n Koning niks, maar dan ook echt helemaal niks, redelijks vastzit? Toch niet aan zo'n Saxoburger.

Laatst gewijzigd door djimi : 16 mei 2008 om 04:28.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be