![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je eerst dat extra paspoort kunt verwerven, lijkt dat me wel een kans te maken maar ik vermoed dat je dan toch ginds in Mali die huwelijken moet sluiten en vervolgens door de procedures van export en import heen.
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
http://www.tragicfriends.com/index.p...d=72&Itemid=28 .
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 10 juli 2008 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent er blijkbaar van overtuigd dat Turkse en Marokkaanse asielzoekers minder vaak worden uitgewezen dan Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse. Je zal dat toch wel ergens op baseren?
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Interessant. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, ze komen niet allemaal naar hier. Het is de middenklasse die naar hier komt. Degenen die geld hebben om mensensmokkelaars te betalen, ambtenaren om te kopen... De armen blijven wel waar ze warren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij CIJFERS vooroordelen wil noemen, laat ik dat voor jouw rekening. Citaat:
Trouwens, als de vrouwen niet mogen meekomen in functie van veelwijverij, dan kunnen ze vast altijd nog proberen in functie van gezinshereniging met hun kinderen. Of ga je nu willen beweren dat ze hier minderjarige kinderen gaan binnenhalen en dan verbieden dat hun eigenste mama ook meekomt?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
http://www.cgra.be/nl/Cadre_legal/ Asielzoekers uit Marokko zijn er niet...... met uitzondering van enkele niet begeleide minderjarigen, uit Turkije waren er zeggen en schrijven 250 asielaanvragen in 2007 waarvan geen enkel erkend werd als vluchteling. Wat betreft Zuid Amerikanen ik weet niet waar u dat vandaan haalt maar er zijn zo goed als geen asielaanvragen uit Zuid Amerika. Wat Afrika betreft is Congo DR de koploper met 716 aanvragen in 2007 waarvan er 125 erkend werden en 2 de subsidiaire bescherming hebben verkregen. Ik heb trouwens de indruk dat u, zoals velen hier op het forum, het onderscheid niet maken of kennen tussen migratie en asielzoekers, kandidaat vluchtelingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan wel mede de schuld van de (gesubsidieerde) media, die doen voorkomen alsof de enige migratieweg deze van het asiel is, terwijl de wegen van bvb gezinshereniging en via al of niet gedwongen huwelijken een stuk groter zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat is onder andere een reden ja, en ik zal er nog een cijfer op "plakken" ook nog......in 2007 zijn er 1841 asielzoekers erkend als vluchteling. In datzelfde jaar zijn er 70.000 mensen via gezinshereniging het land binnen gekomen.
Laatst gewijzigd door Astar : 11 juli 2008 om 10:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wij hebben hier echt plaats teveel. en we krijgen het geld niet op. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister
|
![]() Waar ik nieuwsgierig naar ben is hoeveel daarvan er 'België-routers' zijn, die dus ook nog eens door de mazen van het inburgeringsnet glippen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Elk mens is vrij om te zoeken naar "geluk" - dat er sommigen op die manier op den dool geraken is zeker. Ik meen dat de mogelijkheden om dit in Europees of wereldverband op een niet-mensonterende wijze te regelen nog niet degelijk onderzocht zijn en dat er oplossingen mogelijk zijn.
zijn wij niet allemaal minstens afstammelingen van "migranten" ?
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Verder ben ik het ook eens met Bob. Maar wat ik me vooral afvraag is hoe het werkt in de praktijk? Als eender wie niet voor werk, gezinshereniging of gezinsvorming naar een ander land wil verhuizen, moet hij een asielaanvraag indienen? Maar hoe zit dat dan met een Belg die bv naar Nepal wil verhuizen? Of een Ethiopiër die naar hier wil komen? Waarin zit dat grote verschil dat die laatste sowieso valt bij de asielaanvragen, en die eerste vermoed ik niet (waarschijnlijk niet, want als gemiddelde Belg bewijzen dat je in gevaar bent in eigen land lijkt me niet evident?). Of gebeurt dit via een visum om te werken waarmee men verblijfsrechten opbouwt? (Dit met uitzondering voor bv leden van de EU die migreren tussen landen die het Schengen-akkoord hebben getekend.) Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 juli 2008 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Asielzoekers zijn mensen die "beweren" vervolgd te worden in het thuisland vanwege hun. 1. Ras, Nationaliteit, Huidskleur 2. Religie 3. Politieke overtuiging 4. Het behoren tot een sociale groep ( bv Roma's, Koerden enz) De asielzoeker moet tijdens de asielprocedure zelf aantonen dat hij vervolgd wordt voor een van de bovenstaande redenen. Kan hij dat aantonen wordt hij erkend als vluchteling. Wat u zegt over het Schengen-akkoord is niet waar. Slowakije bijvoorbeeld is lid van de Europese unie en kunnen zich toch niet vestigen in België......of.....ze moeten "vermogend" zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
2 In het artikel van de standaard staat ook. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Nederlandse cijfers hebben een tijdje geleden in de meeste kranten gestaan.
Google is altijd interessant om te gebruiken. ----------- Ook leuk om te weten dat jij voorstander bent om de kinderen van hun moeder te scheiden zodat jij ze maar kindergeld kan geven op mijn kosten! Leuke dingen voor de mens.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 11 juli 2008 om 19:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Heb je het tegen mij? Heb ik iets in die richting geschreven? Kan je dit citeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of waarom moeten sommigen voldoen aan bepaalde voorwaarden, en anderen niet? En nogmaals, als wij als Belg naar buiten de EU emigreren bv., aan welke voorwaarden moeten wij dan voldoen om toegelaten te worden? (Stel dat de emigrerende Belg niet komt via gezinshereniging of -vorming (als er in dat land een wet bestaat die zoiets toelaat), noch als asielzoeker, of als economisch migrant om werk te zoeken.) Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 juli 2008 om 20:38. |
||
![]() |
![]() |