Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2008, 23:32   #81
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn beste uilenspiegeltje, beseft U niet dat de politici en de koninklijke famillie aan één en dezelfde tafel zitten als het erop aankomt...
Wie benoemt uiteindelijk de ministers van staat denkt U, en wie reikt al die onderscheidingen uit zoals ridder in de kroonorde, en de adellijke titels....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 23:38   #82
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Mijn beste uilenspiegeltje, beseft U niet dat de politici en de koninklijke famillie aan één en dezelfde tafel zitten als het erop aankomt...
Wie benoemt uiteindelijk de ministers van staat denkt U, en wie reikt al die onderscheidingen uit zoals ridder in de kroonorde, en de adellijke titels....
Natuurlijk besef ik dat. LOL

Maar dat nu op Leterme steken is niet (erg) eerlijk. Want waar zat paars? Waar de oppositie?

Meer vraag ik me niet af én ik hoop uit de grond van mijn spiegel dat die wetswijziging er dringend komt én met terugwerkende kracht.
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 23:41   #83
Diederik v.d Elzas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je rectifiëert een onrechtvaardigheid niet door ze ook een ander aan te doen.
Ja, oh gij rechtvaardigen zoon Gods, toon ons dwaze barbaren het lichtend pad, here Jesus...

Zum Kotzen, depken...

Ocheire de sukkelaars... Net alsof zij aan die miljoen arme Belgen denken wanneer Sint-Dotaas langs komt, hu? Of aan de matrozen van de marine wanneer ze hun living verbouwen met hun budget? Of aan de piloten van de luchtmacht die hen voor € 500.000 per jaar met airbus en embraer Europa rondvliegen? Of aan het personeel dat NIET geniet van de indexaanpassingen?
Diederik v.d Elzas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 23:45   #84
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht
En de oppositie kan dat niet?
Nee, die kan dat niet. Die kan alleen een wetsvoorstel indienen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 23:49   #85
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht
Natuurlijk besef ik dat. LOL

Maar dat nu op Leterme steken is niet (erg) eerlijk. Want waar zat paars? Waar de oppositie?

Meer vraag ik me niet af én ik hoop uit de grond van mijn spiegel dat die wetswijziging er dringend komt én met terugwerkende kracht.
O,natuurlijk mijn beste,met het paarse exponent in de persoon van ultra-liberaal De Croo als de ultieme koninklijke gatlikker in persoon zelve....

Natuurlijk kan je géén beter voorbeeld verzinnen dan deze persoon,die praat zelfs frans met zijn paard,dat heeft hij jaren geleden zelf in een intervieuw toegegeven....

De liberalen zijn even erg als de tsjeven,laat daar maar géén twijfel over bestaan....

Laatst gewijzigd door Svennies : 15 november 2008 om 23:50.
Oud 15 november 2008, 23:53   #86
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O,natuurlijk mijn beste,met het paarse exponent in de persoon van ultra-liberaal De Croo als de ultieme koninklijke gatlikker in persoon zelve....

Natuurlijk kan je géén beter voorbeeld verzinnen dan deze persoon,die praat zelfs frans met zijn paard,dat heeft hij jaren geleden zelf in een intervieuw toegegeven....

De liberalen zijn even erg als de tsjeven,laat daar maar géén twijfel over bestaan....
Ik praat Nederlands met mijn familie en Frans met mijn hond.
Oud 15 november 2008, 23:55   #87
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Nee, die kan dat niet. Die kan alleen een wetsvoorstel indienen.
Inderdaad...
Waarom diende de oppositie dan geen wetsvoorstel in, want lees:

'De minister voegt eraan toe dat een wetsvoorstel sneller kan besproken en goedgekeurd worden dan een wetsontwerp en wijst op de verschillende stadia die een ontwerp moet doorlopen (goedkeuring in Ministerraad, voorlegging voor advies aan de Raad van State)'.
Bron
Oud 16 november 2008, 00:00   #88
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Ik praat Nederlands met mijn familie en Frans met mijn hond.
Natuurlijk mijn beste, en ik praat met de hond van de dochter van een aangetrouwde nicht engels,en dit omdat het dier net zoals zijn baasjes in zweden zijn opgegroeid,en walter,zo heet die golden retiever verstaat mij opperbest alhoewel hij momenteel hier meer in belgie te vinden is dan in zweden zelf...
Oud 16 november 2008, 00:01   #89
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En dan maar zeggen dat iedereen erop achteruit gaat.
Belgicist, en de mensen dan nog uitlachen ook nog = sadist ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 00:05   #90
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

De koninklijke familie had er voor kunnen kiezen om hun opslag te weigeren of te schenken aan één of ander sociaal doel in deze tijden.

Helaas voor hen, weer een gemiste kans.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 00:06   #91
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Wie vertrouwt er dan ook op sociale partners voor zijn opslag; ik haal op mijn eentje al jaar na jaar een gemiddelde opslag van 17% binnen...

Los daarvan: de indexatie einde dit jaar gaat ook niet mals zijn (gaat ook tussen de 4% en de 6% liggen). Ik zie dus niet dadelijk het probleem aan het simpele feit dat ook zij dergelijke opslag krijgen. Me dunkt dat de discussie hier eerder moet gaan over het feit of ze hier uberhaupt wel moeten zijn of niet.
Juist ! Het bestaan van dit gespuis is geheel overbodig. Hun dotatie nog meer, en de opslag uiteraard ook. Opdoeken deze schandalige comedie.
Oud 16 november 2008, 00:07   #92
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De koninklijke familie had er voor kunnen kiezen om hun opslag te weigeren of te schenken aan één of ander sociaal doel in deze tijden.

Helaas voor hen, weer een gemiste kans.

Paulus.
ze worden steeds meer zichzelf...
Oud 16 november 2008, 00:24   #93
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:

Kan De Croo zijn paard een intervieuw in het Frans geven ? Sterk. Opgelet wat die monarchisten zoal vertellen.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 16 november 2008 om 00:24.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 00:25   #94
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
ze worden steeds meer zichzelf...
Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 00:28   #95
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Juist ! Het bestaan van dit gespuis is geheel overbodig. Hun dotatie nog meer, en de opslag uiteraard ook. Opdoeken deze schandalige comedie.
Begin met van de koninklijke en prinselijke titels eretitels te maken. Dit wil zeggen onbetaald, voor de eer. Kijken hoe lang het nog duurt.
Voor tante Jeanne haar koekendoos mogen ze op eigen kosten als mediafiguur nog even blijven.
Oud 16 november 2008, 00:33   #96
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Kan De Croo zijn paard een intervieuw in het Frans geven ? Sterk. Opgelet wat die monarchisten zoal vertellen.
Goed leren lezen mijn beste, ik schreef hij (De Croo ) dus omdat ik alvast het geslacht van hem weet en niet van zijn paard,aangezien dat net zo goed een zij kan zijn....
En ik ben alvast géén monarchist...U daarentegen.....

Laatst gewijzigd door Svennies : 16 november 2008 om 00:34.
Oud 16 november 2008, 00:36   #97
FDM
Banneling

Standaard

30/10 Volgens premier Leterme is er weinig ruimte om de lonen de komende twee jaar te verhogen, meldt de VRT-nieuwsredactie.
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 01:18   #98
Hallebarde
Banneling

Standaard

Leterme heeft gezegd dat Albert de Saxe-Cobourg het cement is van de natie.

Waarmee hij ons wil diets maken dat dit ons véél geld mag kosten, en dat we dus niet moeten zeuren over een jaarlijks verhogingske van zes procent, daar waar de bevolking zelve in deze moeilijke tijden de buikriem moet aanhalen, en op geen verhoging moet rekenen de komende jaren.

Wat we daarover in ruime meerderheid denken is hier reeds duidelijk gebleken. Niettemin : enkelen onder u zien daar helemaal geen graten in.

Dergelijke eigenaardige hersenkronkels intrigeren mij wel een beetje, eerlijk gezegd.

Vermits Leterme zelf zedig zwijgt over de andere zwaar te betalen leden van bedoelde familie, verzoek ik die paar forumdeelnemers mij te willen plezieren met een zo eerlijk mogelijk antwoord op de volgende drie vragen :

1. In hoeverre is Fabiola Fernanda Mar�*a de las Victorias Antonia Adelaida de Mora y Aragón (om het kort te houden…) het cement van de natie ?

2. In welke mate is Philippe de Saxe-Cobourg het cement van de natie ?

3. In welke praktische zin is Laurent de Saxe-Cobourg het cement van de natie ?

Kom astemblief niet af met dooddoeners als “het is de wet” (wetten kunnen zonder probleem gewijzigd worden) of “het is traditie” of dergelijke, maar met een welgemeend en gemotiveerd antwoord.

Allez, Magnificat en consoorten : jullie kunnen het ons nu eens duidelijk uitleggen, dus kom op met de geit…
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 01:23   #99
FDM
Banneling

Standaard

wie ? wie heeft dat gestemd ?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 11:25   #100
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Leterme heeft gezegd dat Albert de Saxe-Cobourg het cement is van de natie.

Waarmee hij ons wil diets maken dat dit ons véél geld mag kosten, en dat we dus niet moeten zeuren over een jaarlijks verhogingske van zes procent, daar waar de bevolking zelve in deze moeilijke tijden de buikriem moet aanhalen, en op geen verhoging moet rekenen de komende jaren.

Wat we daarover in ruime meerderheid denken is hier reeds duidelijk gebleken. Niettemin : enkelen onder u zien daar helemaal geen graten in.

Dergelijke eigenaardige hersenkronkels intrigeren mij wel een beetje, eerlijk gezegd.

Vermits Leterme zelf zedig zwijgt over de andere zwaar te betalen leden van bedoelde familie, verzoek ik die paar forumdeelnemers mij te willen plezieren met een zo eerlijk mogelijk antwoord op de volgende drie vragen :

1. In hoeverre is Fabiola Fernanda Mar�*a de las Victorias Antonia Adelaida de Mora y Aragón (om het kort te houden…) het cement van de natie ?

2. In welke mate is Philippe de Saxe-Cobourg het cement van de natie ?

3. In welke praktische zin is Laurent de Saxe-Cobourg het cement van de natie ?

Kom astemblief niet af met dooddoeners als “het is de wet” (wetten kunnen zonder probleem gewijzigd worden) of “het is traditie” of dergelijke, maar met een welgemeend en gemotiveerd antwoord.

Allez, Magnificat en consoorten : jullie kunnen het ons nu eens duidelijk uitleggen, dus kom op met de geit…
Alleszins niet Leterme. LOL

Deze zaken werden volgens mij allemaal door Paars geregeld (zeker die zaak van Prins Woef).

Zeg misschien eens duidelijk wie je echt wilt zien hangen. LOL
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be