Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2008, 21:58   #81
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
ZES (6) vrouwen werden verkracht.
Ik klaag die verkrachtingen aan!
Ik vind het een schande dat zoiets kan gebeuren, de persoon die dit doet, is ofwel gewoon slecht of volslagen waanzinnig. In beide gevallen moet er opgetreden worden. Het kan me niet schelen dat die man een Turk of een Eskimo is. Maar hoe durft u zo licht over deze feiten gaan?
Hoe durft u stellen dat een bevolkingsgroep veroordeeld wordt en zodoende even vergeten dat een andere bevolkingsgroep, namelijk de hele vrouwelijke sexe, op een beestachtige manier behandeld werd.
En hoe is het mogelijk dat u niet eerst ook een harde veroordeling uitspreekt over de misdadiger alvorens te gaan oordelen over het feit dat er bij is gezegd dat hij een Turk is die tijdelijk in ons land verblijft.
Geen Belg, geen Turk die hier als immigrant woont of van de eerste generatie gastarbeiders afstamt, nee, een Turk die tijdelijk in ons land verblijft.
Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen?
Wat die vent deed is op geen enkele manier aanvaardbaar, maar denk je nu écht dat het zoden aan de dijk brengt Turk, Turk, Turk, Turk, Turk, Turk, Turk, Turk,Turk, Turk, Turk, Turk, Turk, Turk, Turk, Turk, Turk, Turk... te schrijven?

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 november 2008 om 22:04.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2008, 22:04   #82
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wat die vent deed is op geen enkele manier aanvaardbaar, maar denk je nu écht dat het zoden aan de dijk brengt te schrijven?
In mijn posting van 19 regels komt het woord “Turk” precies 4 keer voor.
U slaagt erin om datzelfde woord 18 keer te doen verschijnen in amper 5 regeltjes. Last van één of andere fixatie?
Oud 23 november 2008, 22:06   #83
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u in posting 74 in een antwoord op een posting van mij zegt dat een bevolkingsgroep veroordeeld wordt voor de misdaden van één, dan lijkt het mij logisch dat u bedoelt dat ik die bevolkingsgroep mee veroordeel.
Als jij mij vraagt hoe ik durf te stellen dat een bevolkingsgroep veroordeeld wordt, mag ik dat dan uitleggen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Citaat:
.....
Hoe durft u stellen dat een bevolkingsgroep veroordeeld wordt .....
Ga ik licht over deze feiten? Hoe durf je dit te stellen!
Lees eens de berichten 22, 28, 34, 48. Dan begrijp je waarom ik durf te stellen dat een bevolkingsgroep veroordeeld wordt voor de misdaden van 1 individu.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2008, 22:14   #84
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij mij vraagt hoe ik durf te stellen dat een bevolkingsgroep veroordeeld wordt, mag ik dat dan uitleggen?
Hoe durft u stellen dat een bevolkingsgroep veroordeeld wordt en zodoende even vergeten dat een andere bevolkingsgroep, namelijk de hele vrouwelijke sexe, op een beestachtige manier behandeld werd.

unquote
Mogelijk heb ik u verkeerd begrepen maar het valt wel op dat u steeds weer hamert op het eerste deel van de hierboven geciteerde zin zonder het nodig te vinden om enige aandacht te besteden aan het tweede deel.
Oud 23 november 2008, 22:21   #85
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Marie meiske; ge hebt volkomen gelijk! Mij kan dat ook niet schelen welke kleur vrouwen hebben; verkrachting is ontoelaatbaar en een jongen van zeventien die drie feiten per dag pleegt verdient wel wat aandacht!
Ik sprak met nogal wat Turken die van het dorpsleven in Turkije afkomstig zijn. De verhoudingen tussen mannen en vrouwen is anders dan in steden. Mogelijk speelt dit bij die jongen wel een rol; zijn beeldvorming over vrouwen in het algemeen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2008, 22:28   #86
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Marie meiske; ge hebt volkomen gelijk! Mij kan dat ook niet schelen welke kleur vrouwen hebben; verkrachting is ontoelaatbaar en een jongen van zeventien die drie feiten per dag pleegt verdient wel wat aandacht!
Ik sprak met nogal wat Turken die van het dorpsleven in Turkije afkomstig zijn. De verhoudingen tussen mannen en vrouwen is anders dan in steden. Mogelijk speelt dit bij die jongen wel een rol; zijn beeldvorming over vrouwen in het algemeen.
Dank u! Ik heb in één van mijn eerste postings over dit onderwerp ook gezegd dat het hier gaat om een Turk die tijdelijk in ons land verblijft, niet over ingeweken Turken of anderen. Maar sommige heren op dit forum lijken alleen te willen lezen wat in hun kraampje past.
Oud 23 november 2008, 23:16   #87
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Die mannen = de verkrachters?

Stel je voor om verkrachters een verblijfsvergunning te geven, en tijdens hun verblijf hier vrij te laten rondlopen met een mannelijke kuisheidsgordel?
Nu begrijp ik er niets meer van.
Nee, iets anders dat jou veel plezier zal doen : alle mannen komende uit islamietische landen zo een kuisheidsgordel aantrekken gedurende hun verblijf op ons grondgebied. Dit als preventieve maatregel. Dan kunnen diegenen onder hen die verkrachters zijn geen slechte naam meer geven aan de hele gemeenschap. Voor hun eigen goed dus. Dat onze vrouwen dan ook veilig zijn, is lekker meegepakt, nee ?Ik neem aan dat je , net zoals ik, enkel voordelen ziet in dit voorstel ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2008, 23:18   #88
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Turk, Turk, Turk, Turk, Turk, Turk, Turk, Turk,Turk, Turk, Turk, Turk, Turk, Turk, Turk, Turk, Turk, Turk...
Kalm maar, filo, we weten het nu wel...
Oud 24 november 2008, 06:03   #89
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Nee, iets anders dat jou veel plezier zal doen : alle mannen komende uit islamietische landen zo een kuisheidsgordel aantrekken gedurende hun verblijf op ons grondgebied. Dit als preventieve maatregel. Dan kunnen diegenen onder hen die verkrachters zijn geen slechte naam meer geven aan de hele gemeenschap. Voor hun eigen goed dus. Dat onze vrouwen dan ook veilig zijn, is lekker meegepakt, nee ?Ik neem aan dat je , net zoals ik, enkel voordelen ziet in dit voorstel ?
Je geeft nu toch toe dat je een bevolkingsgroep veroordeelt, op basis van de wandaden van 1 individu.

Dit versterkt de indruk dat deze draad niet werd opgestart om een verkrachting aan te klagen, maar enkel en alleen werd opgestart omdat de dader bij deze verkrachting een Turk is.

Laatst gewijzigd door artisjok : 24 november 2008 om 06:13.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 06:21   #90
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Hebben deze wandaden iets te maken met Turk zijn of staat dat er los van?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 10:13   #91
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De wandaden hebben mogelijk te maken met de achtergrond van die jongen.Een verstikkend milieu waar normale omgang met vrouwen onmogelijk is kan leiden tot seksueel afwijkend gedrag, zeker binnen machoculturen.
OP het platte land in Turije zijn normale contacten met vrouwen uitgesloten en er heerst een sterke machocultuur, mag dit verband dan gelegd worden als hypothese voor wat die jongen deed of mag dit niet omdat het over identiteit gaat als Turk?
Hoe vrij is het denken nog?
Oud 24 november 2008, 23:16   #92
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Je geeft nu toch toe dat je een bevolkingsgroep veroordeelt, op basis van de wandaden van 1 individu.

Dit versterkt de indruk dat deze draad niet werd opgestart om een verkrachting aan te klagen, maar enkel en alleen werd opgestart omdat de dader bij deze verkrachting een Turk is.
Verkrachtingen gepleegd door mannen met een islamietische achtergrond zijn heus niet zeldzaam . Men kan zelfs stellen dat die door wandaden van dat soort dikwijls in de media opduiken...Deze draad is nu niet speciaal aangemaakt om deze feiten aan te klagen, maar eerder om er een oplossing voor te vinden. Jij die blijkbaar héél slim bent (), heb je enige voorstellen daarvoor ? Beter als die van mij ? Mijn ogen staan wagenwijd open
Oud 24 november 2008, 23:21   #93
filosoof
Banneling

Standaard

carlgustaafforumspookpiraat
Ik geloof geen woord van je intentieverklaring.
Oud 24 november 2008, 23:24   #94
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De wandaden hebben mogelijk te maken met de achtergrond van die jongen.Een verstikkend milieu waar normale omgang met vrouwen onmogelijk is kan leiden tot seksueel afwijkend gedrag, zeker binnen machoculturen.
OP het platte land in Turije zijn normale contacten met vrouwen uitgesloten en er heerst een sterke machocultuur, mag dit verband dan gelegd worden als hypothese voor wat die jongen deed of mag dit niet omdat het over identiteit gaat als Turk?
Hoe vrij is het denken nog?
Trek nu die redenering maar eens door voor Dutroux, Fourniret, die Gentse politiman en degene die vanavond op 't nieuws was omwille van die twee kinderen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 november 2008 om 23:24.
Oud 24 november 2008, 23:31   #95
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wilt u horen dat seksuele uitbuiting van kinderen een probleem is? Natuurlijk is dit zo. Maar kunt u me ook vertellen welke ideologie ; wereldwijd gepredikt dit soort misbruik goedkeurt? Hoeveel Belgen kunt u verzamelen die dit goedkeuren, en de schuld bij de samenleving leggen voor dergelijk gedrag? Ben benieuwd!Hoort u misschien Belgen zeggen dat het aan uitdagende kinderen ligt?
Oud 25 november 2008, 14:59   #96
Jozef Ostyn

Standaard

Dit soort discussies is perfect zinloos. Feit is dat de betrokken misdadiger een krapuul is (ongeacht of hij Belg, Turk of Eskimo is) en bijgevolg ernstig moet gestraft worden (en indien hij niet de Belgische nationaliteit zou bezitten daarna gedeporteerd). End of story.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:25   #97
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Ik stel mij ook vragen over de discussiewaarde van deze thread.
Kunnen we uit deze feiten misschien iets veralgemenen naar een grotere bevolking?

Laatst gewijzigd door captain jack : 25 november 2008 om 15:26.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:40   #98
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Kunnen we uit deze feiten misschien iets veralgemenen naar een grotere bevolking?
Ik durf dit betwijfelen. Zijn er ernstige studies die aantonen dat verkrachting vaker voorkomt binnen bepaalde etnische groepen? Er zijn er mij geen bekend.

Dan nog gaat het hier over één dader. Het is gevaarlijk veralgemeningen te baseren op één geval.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:50   #99
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik durf dit betwijfelen. Zijn er ernstige studies die aantonen dat verkrachting vaker voorkomt binnen bepaalde etnische groepen? Er zijn er mij geen bekend.

Dan nog gaat het hier over één dader. Het is gevaarlijk veralgemeningen te baseren op één geval.
Over verkrachtingen met maar één dader weet ik het niet, maar wel dat verkrachtingen in groepverband nogal eens worden bedreven door lieden van bepaalde etnische en religieuze groepen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 22:55   #100
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
carlgustaafforumspookpiraat
Ik geloof geen woord van je intentieverklaring.
off topic wartaal. =
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be