Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zou u ook een huismoeder willen zijn?
ja 13 33,33%
neen 13 33,33%
af en toe 9 23,08%
hangt af 4 10,26%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2010, 09:47   #81
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En wat belet jou?
U weet toch evengoed als ik dat (goed) leven enorm duur is.
Dat valt niet te onderhouden met één loon als je kinderen hebt. Al is het maar eentje.

Wij komen maar liefst aan 900 euro de maand voor onze aankopen in de warenhuizen. Daar zitten de rekeningen, dokters en onvoorziene kosten nog niet bijgerekend.
Oud 6 oktober 2010, 10:13   #82
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar zonder geslachtsverandering.
Eno, u haalt weer een heel oud draadje boven, hé! Ik heb hier al ooit in gepost dat ik het niet fijn vond om huisvrouw te zijn (zo'n 7 jaar lang in de jaren 70) en anders niets, behalve dan dat het mij de gelegenheid gaf om heel intens bezig te zijn met mijn kinderen want ik denk dat kinderen voor een ideale opvoeding echt de dichte nabijheid van een ouder dagelijks moeten kunnen voelen. Maar soms - vooral als de kinderen naar school waren - voelde ik me triest en wat depressief. Ik had toen een LP van Herman van Veen en daar stond het liedje "Waar blijft de tijd" op dat heel treffend mijn gemoedsstemming weergaf in die jaren, een prachtig lied, hierbij de tekst :
Je trouwt snel als je twintig bent
En na een paar jaar krijg je het druk
Met drie, vier kinderen, ach dat went
Je hebt geen tijd meer voor geluk
Tussen de vloeren en de vaat
De vuile was en het fornuis
Sta je niet stil, ook al vergaat de wereld
Jij bent bezig thuis

refr.:
Is dit een grap
Of om te huilen
Is er iemand die haar benijdt
Wie zou er met haar willen ruilen
Dag in, dag uit
Waar blijft de tijd
Zie voor de rest van de tekst : http://www.iamfan.com/~herman_van_ve...ijd-684458.htm
De tekst is droevig maar wel heel raak maar zoals gezegd kinderen maken toch enorm veel goed aan een huisvrouwenbestaan

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 6 oktober 2010 om 10:13.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 10:24   #83
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
ik heb ook veel respect voor huismoeders: hun job stopt niet om 17u en ze gaan ook niet echt op pensioen. zoals mijn grootmoeder: eerst 4 kinderen + echtgenoot (5 kinderen dus ), daarna up to 5 kleinkinderen + echtgenoot en in de weekends zorgen dat iedereen taart of pistolekes had. en altijd goed gezind!

antwoord op de vraag: ik zou best wel huisvader willen zijn.

Wat een ongelooflijk gezwans is dat toch altijd met de job stop niet om 17U. Alsof de job van een werkende man/vrouw stopt om 17U. Als ik thuiskom kook ik ook hoor. De pamper van mijn kleine wordt ook niet automatisch ververst, ze moet ook nog een bad en een flesje krijgen hoor. De boodschappen belanden ook niet automatisch in de frigo.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 10:25   #84
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Dat valt niet te onderhouden met één loon als je kinderen hebt. Al is het maar eentje.

Wij komen maar liefst aan 900 euro de maand voor onze aankopen in de warenhuizen. Daar zitten de rekeningen, dokters en onvoorziene kosten nog niet bijgerekend.

Hoeveel kinderen lopen er daar rond?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 6 oktober 2010, 10:32   #85
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hoeveel kinderen lopen er daar rond?
1 en wij komen aan dertig euro per dag ongeveer.
10 euro per persoon dus.. En dat is nog eigenlijk mals gerekend, zonder enige luxe.
Oud 6 oktober 2010, 10:33   #86
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Eno, u haalt weer een heel oud draadje boven, hé! Ik heb hier al ooit in gepost dat ik het niet fijn vond om huisvrouw te zijn (zo'n 7 jaar lang in de jaren 70) en anders niets, behalve dan dat het mij de gelegenheid gaf om heel intens bezig te zijn met mijn kinderen want ik denk dat kinderen voor een ideale opvoeding echt de dichte nabijheid van een ouder dagelijks moeten kunnen voelen. Maar soms - vooral als de kinderen naar school waren - voelde ik me triest en wat depressief. Ik had toen een LP van Herman van Veen en daar stond het liedje "Waar blijft de tijd" op dat heel treffend mijn gemoedsstemming weergaf in die jaren, een prachtig lied, hierbij de tekst :
Je trouwt snel als je twintig bent
En na een paar jaar krijg je het druk
Met drie, vier kinderen, ach dat went
Je hebt geen tijd meer voor geluk
Tussen de vloeren en de vaat
De vuile was en het fornuis
Sta je niet stil, ook al vergaat de wereld
Jij bent bezig thuis

refr.:
Is dit een grap
Of om te huilen
Is er iemand die haar benijdt
Wie zou er met haar willen ruilen
Dag in, dag uit
Waar blijft de tijd
Zie voor de rest van de tekst : http://www.iamfan.com/~herman_van_ve...ijd-684458.htm
De tekst is droevig maar wel heel raak maar zoals gezegd kinderen maken toch enorm veel goed aan een huisvrouwenbestaan
Ik mis een beetje de man.

PS

1 wat is verkeerd met ouwe draadjes?
2 Ik zal eens een gedicht of lied zoeken dat mijn stemming weergeeft van mijn huismantijd. Hou je vast.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 10:35   #87
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Hangt wel van het loon af natuurlijk.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 10:50   #88
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hangt wel van het loon af natuurlijk.
Hoezo? Al verdient gij 5000 euro netto elk, ge moet toch eten Eno?
Ge zou alleen meer overhouden om uit te geven aan luxe.

Maar voedsel is prior 1 in een huishouden.
Een boke frikandon smaakt toch zoveel beter dan een boke choco he?
En je komt de dag beter door... je kan niet presteren op choco alleen he.

Ik geef hierin wel eerlijk toe dat wij liever de echte Fanta en de echte Ice Tea drinken. En dat ik eigenlijk helemaal niet let op de prijs in mijn aankopen, eerder op de voedingswaarden.

Een goeie steak kost al meer dan 7 euro he! Maal 3 = 21 euro. Voor vlees alleen en mijn hond krijgt ook regelmatig een goeie sappige steak. Dan heb je nog geen olijfolie/bakboter, groensel en patatten. Dan nog het dagelijks soepje om de dagdagelijkse nodige vitaminen binnen te krijgen. Gelukkig kunt ge daarvan invriezen, maar het is ook niet de bedoeling elke dag dezelfde soep te eten he.

Je zit heel snel boven de tien euro de man per dag hoor.
En dan moet je ook nog winterkledij kopen, rekeningen betalen, ...

Het gaat simpelweg niet meer met één pree (in mijn situatie). En als het gaat, kan ik me al aardig inbeelden wat voor ellende dat kan brengen.
Wij houden soms nog geen honderd euro over op het einde van de maand na alle onkosten... dan is het toch overduidelijk wat me tegenhoudt om huisman te worden
Oud 6 oktober 2010, 11:01   #89
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 en wij komen aan dertig euro per dag ongeveer.
10 euro per persoon dus.. En dat is nog eigenlijk mals gerekend, zonder enige luxe.

Lol, ook eentje hier. Ik kijk niet naar prijzen en gooi in mijn karretje waar ik goesting in heb en kom aan 500 euro per maand, pampers inclusief. Als jij voor 210 euro per week koopt in een grootwarenhuis zonder enige luxe dan zou ik toch eens nakijken waar het misloopt of uw definitie van luxe bijstellen.
Oud 6 oktober 2010, 11:06   #90
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik geef hierin wel eerlijk toe dat wij liever de echte Fanta en de echte Ice Tea drinken. En dat ik eigenlijk helemaal niet let op de prijs in mijn aankopen, eerder op de voedingswaarden.

Een goeie steak kost al meer dan 7 euro he! Maal 3 = 21 euro. Voor vlees alleen en mijn hond krijgt ook regelmatig een goeie sappige steak. Dan heb je nog geen olijfolie/bakboter, groensel en patatten. Dan nog het dagelijks soepje om de dagdagelijkse nodige vitaminen binnen te krijgen. Gelukkig kunt ge daarvan invriezen, maar het is ook niet de bedoeling elke dag dezelfde soep te eten he.

Het gaat simpelweg niet meer met één pree (in mijn situatie). En als het gaat, kan ik me al aardig inbeelden wat voor ellende dat kan brengen.
Wij houden soms nog geen honderd euro over op het einde van de maand na alle onkosten... dan is het toch overduidelijk wat me tegenhoudt om huisman te worden

Je moet gewoon dringend je definitie van luxe bijstellen. Ik heb net mijn laatste ticketje van de supermarkt bekeken en voor chateaubriand kom je aan 15 euro/kilo. Als jij dan 7 euro voor een steak rekent, die je aan je hond serveert, tjah...

Laatst gewijzigd door fox : 6 oktober 2010 om 11:07.
Oud 6 oktober 2010, 11:16   #91
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Lol, ook eentje hier. Ik kijk niet naar prijzen en gooi in mijn karretje waar ik goesting in heb en kom aan 500 euro per maand, pampers inclusief. Als jij voor 210 euro per week koopt in een grootwarenhuis zonder enige luxe dan zou ik toch eens nakijken waar het misloopt of uw definitie van luxe bijstellen.
Brood is al bijna twee euro per dag. Maal dertig is al 60.
Dan nog charcuterie, pakweg 3 euro per dag. Dat is al 90
Dan nog uw vlees bij de groenten en balletjes in de soep, 10 euro per dag, dat is dan 300.

We zitten al aan 450 euro per maand.

Dan nog pampers, dat valt eigenlijk goed mee, paktweg 60 euro per maand, met vochtige doekjes en zalf bijgerekend een kleine 80 euro per maand.

590 euro per maand.

Dan nog pasta's, bio groenten, ... wekelijks een dikke 50 euro.
de wekelijkse markt van een 50 euro.
Dan zitten we al 690 euro.

Sigaretten, 4 euro dertig per dag, 133 euro, dat is dan al 823 euro!

Keukenrol, wasverzachter, kuisproduct, wc papier, toiletgerief, ... en we zitten snel aan 900 hoor in het warenhuis en de markt alleen al.

Heel grof en snel gerekend. Zal eens de kasticketjes bijhouden.
Sorry voor een eventuele rekenfout, ik ben snel geweest.
Oud 6 oktober 2010, 11:28   #92
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brood is al bijna twee euro per dag. Maal dertig is al 60.
Dan nog charcuterie, pakweg 3 euro per dag. Dat is al 90
Dan nog uw vlees bij de groenten en balletjes in de soep, 10 euro per dag, dat is dan 300.

We zitten al aan 450 euro per maand.

Dan nog pampers, dat valt eigenlijk goed mee, paktweg 60 euro per maand, met vochtige doekjes en zalf bijgerekend een kleine 80 euro per maand.

590 euro per maand.

Dan nog pasta's, bio groenten, ... wekelijks een dikke 50 euro.
de wekelijkse markt van een 50 euro.
Dan zitten we al 690 euro.

Sigaretten, 4 euro dertig per dag, 133 euro, dat is dan al 823 euro!

Keukenrol, wasverzachter, kuisproduct, wc papier, toiletgerief, ... en we zitten snel aan 900 hoor in het warenhuis en de markt alleen al.

Heel grof en snel gerekend. Zal eens de kasticketjes bijhouden.
Sorry voor een eventuele rekenfout, ik ben snel geweest.
Zoals gezegd moet je je definitie van luxe bijstellen. Als je sigaretten begint mee te rekenen en bijvoorbeeld pampers rekent aan 60 euro per maand terwijl een pamper symply dry 16 cent kost, dan koop je luxe. Daar is wat mij betreft helemaal niks mis mee, iedereen doet met zijn geld wat hij wil, maar als je een beetje zou opletten dan krijg je makkelijk 300 euro van je maandelijkse rekening.

Laatst gewijzigd door fox : 6 oktober 2010 om 11:28.
Oud 6 oktober 2010, 11:37   #93
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 11:37   #94
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals gezegd moet je je definitie van luxe bijstellen. Als je sigaretten begint mee te rekenen en bijvoorbeeld pampers rekent aan 60 euro per maand terwijl een pamper symply dry 16 cent kost, dan koop je luxe. Daar is wat mij betreft helemaal niks mis mee, iedereen doet met zijn geld wat hij wil, maar als je een beetje zou opletten dan krijg je makkelijk 300 euro van je maandelijkse rekening.
Wij pakken die baby dry's van Pampers zelf. Echt beter voor hun nachtrust he.
Zo'n pak kost plus minus 25 euro.

Dat sigaretten een luxe zijn, akkoord. Maar wij hebben meerdere pampers geprobeerd, maar die van Pampers vind ik de beste. Zelfs die huggy's sluiten niet zo goed af aan hun billen.

Nu gelukkig draagt ze minder en minder pampers sinds dat potje er staat.

Maar ik denk niet dat al de rest een luxe is. Ik vind het heel belangrijk dat er evenwichtig gegeten wordt en dat er bouwstoffen aanwezig zijn in de voeding.

Ik eet ook graag lekker, ik zwoeg soms 10 uren per dag en dan heb ik nood aan een stevige maaltijd als ik thuiskom. Wetend dat ik op mijn werk al een half brood verorberd heb met uitgebreid charcuterie.
Heb ik dat niet, heb ik geen energie en een constant honger gevoel.
Alsof je wel gegeten hebt, maar toch niet genoeg. Een uurtje later weer honger en dat is het ook niet he.

Ik vind het wel een uitdaging 300 euro van de eindafrekening doen, maar dan denk ik dat ik allemaal diepvriesgroenten etc moet pakken.
En ik kies graag zelf mijn groenten uit, zonder dat ze al verwerkt in een zakje zitten.

Er is onlangs nog een heel uitgebreid dossier over geweest in testaankoop, en in zulke dingen zitten soms meer bacteriën dan de marge toelaat. Nog maar te zwijgen hoeveel sulfit bewaarmiddelen er niet zit in conserveblikken. Allemaal goedkoop ja, maar niet bepaald voedzaam.

Weet je, ik let allemaal op die dingen.

10 euro per dag per persoon is echt nog mals gerekend, en ik denk dat je dat ook wel vind als je alles bij mekaar gaat tellen.

Is goed en lekker een luxe of een must? Dat laat ik in het midden. Maar ik loop soms met het zweet van mijn rug tot in mijn gat voor de nodige euro's te verdienen. Pakt me dan ook mijn eten niet af he
Oud 6 oktober 2010, 11:38   #95
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
...
Een hond heeft dat nodig filosoof. Anders gaan ze gezondheidsproblemen krijgen die je aan de dierenarts geeft. Amerikaanse Staffords hebben ook heel snel last van huidaandoeningen die hun oorsprong vinden in ondermaats eten. Believe it or not. Een goede zak droogvoer kost trouwens meer dan 20 euro.
Dat komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Een hond een heel leven op droogvoer zitten is dierenmishandeling.
Oud 6 oktober 2010, 11:58   #96
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij pakken die baby dry's van Pampers zelf. Echt beter voor hun nachtrust he.
Zo'n pak kost plus minus 25 euro.

Dat sigaretten een luxe zijn, akkoord. Maar wij hebben meerdere pampers geprobeerd, maar die van Pampers vind ik de beste. Zelfs die huggy's sluiten niet zo goed af aan hun billen.

Nu gelukkig draagt ze minder en minder pampers sinds dat potje er staat.

Maar ik denk niet dat al de rest een luxe is. Ik vind het heel belangrijk dat er evenwichtig gegeten wordt en dat er bouwstoffen aanwezig zijn in de voeding.

Ik eet ook graag lekker, ik zwoeg soms 10 uren per dag en dan heb ik nood aan een stevige maaltijd als ik thuiskom. Wetend dat ik op mijn werk al een half brood verorberd heb met uitgebreid charcuterie.
Heb ik dat niet, heb ik geen energie en een constant honger gevoel.
Alsof je wel gegeten hebt, maar toch niet genoeg. Een uurtje later weer honger en dat is het ook niet he.

Ik vind het wel een uitdaging 300 euro van de eindafrekening doen, maar dan denk ik dat ik allemaal diepvriesgroenten etc moet pakken.
En ik kies graag zelf mijn groenten uit, zonder dat ze al verwerkt in een zakje zitten.

Er is onlangs nog een heel uitgebreid dossier over geweest in testaankoop, en in zulke dingen zitten soms meer bacteriën dan de marge toelaat. Nog maar te zwijgen hoeveel sulfit bewaarmiddelen er niet zit in conserveblikken. Allemaal goedkoop ja, maar niet bepaald voedzaam.

Weet je, ik let allemaal op die dingen.

10 euro per dag per persoon is echt nog mals gerekend, en ik denk dat je dat ook wel vind als je alles bij mekaar gaat tellen.

Is goed en lekker een luxe of een must? Dat laat ik in het midden. Maar ik loop soms met het zweet van mijn rug tot in mijn gat voor de nodige euro's te verdienen. Pakt me dan ook mijn eten niet af he
Ik wens je dat helemaal niet af te pakken. Zoals gezegd doet iedereen met zijn geld wat hij wil. Als jij sigaretten wil kopen, doe gerust hoor. Maar ik ben er van overtuigd dat je met 600 euro kan toekomen zonder heel veel van je luxe in te boeten. Het vergt een inspanning maar het is zeer zeker mogelijk als je eens echt een aantal maanden alles nauwgezet bijhoudt en dan kijkt waar je eventueel op kan besparen zonder het gevoel te hebben dat je significant inboet op kwaliteit.

Soit, ik heb bijvoorbeeld ook al geen hond. Je mag zeggen wat je wil, een huisdier is ook pure luxe. Maar goed, ik kan verstaan dat je die niet wil wegdoen

Laatst gewijzigd door fox : 6 oktober 2010 om 11:59.
Oud 6 oktober 2010, 12:09   #97
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Een huisdier is helaas niet altijd een luxe. Maar een enorme beperking op de vrijheid. Ik had ze ook voor mijn kind. Ik ga mijn hond zeker niet wegdoen, MAAR het is wel de laatste die in huis komt.

Ik sta gerust open om eens te letten op mijn uitgaven en te zien waar het anders kan.
Ik ga van het weekend eens googelen achter voedzame betaalbare gerechten.

Ik heb onlangs ook een boek zien liggen met maaltijden van 5 euro per persoon. Nu krijg ik al spijt dat te laten liggen hebben.

Bon, ik neem de uitdaging aan. Ik zal al aan mijn vriendin vragen de etiketjes bij te houden. Maar geef nu toch toe, dikwijls betaal je 50 euro in de winkel en heb je niet eens een halve kar vol!
Oud 6 oktober 2010, 15:06   #98
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik mis een beetje de man.

PS

1 wat is verkeerd met ouwe draadjes?
2 Ik zal eens een gedicht of lied zoeken dat mijn stemming weergeeft van mijn huismantijd. Hou je vast.
Die man reed op zaterdag met mij naar de supermarkt. Af en toe kookte hij en ik geef graag toe dat hij veel beter kookte dan ik en altijd erg lekker, alleen deed hij het niet dikwijls en bleef ik daarna met een ongelooflijke berg afwas zitten. Dat waren zijn enige bijdragen tot het huishouden! Die man is al lang wandelen gestuurd (ook om een andere redenen hoor).
Niks verkeerds met oude draadjes
Ik verwacht uw gedicht of lied.
Oud 6 oktober 2010, 15:19   #99
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voedsel is belangrijk en sommige dingen kunnen goedkoop worden aangeschaft, in de Aldi bijvoorbeeld, maar ik heb ook voor bepaalde zaken liever merken waarvan ik weet (of toch denk ) dat ze garant staan voor kwaliteit. Maar dan hoeft u toch nog niet zo duur uit te komen.
Steak hoeft niet iedere dag. Af en toe eens een goede pot stoofvlees maken, kan gemakkelijk voor 2 of 3 dagen klaargemaakt worden en kinderen zijn er gek op als er balletjes gehakt bijgevoegd worden.
Maar dat het haast niet te doen is om met één pree uit te komen tegenwoordig wil ik graag geloven. Ik kom in mijn eentje maar net rond met mijn stempelgeld voor alleenstaande, dikwijls moet ik aan mijn spaargeld.
Indertijd toen ik stopte met roken vond ik ook niet dat ik bespaarde. Ik stopte me 's avonds vol met kaas, taartjes en zo en die prijzen kunnen ook oplopen!
Oud 6 oktober 2010, 22:24   #100
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Voedsel is belangrijk en sommige dingen kunnen goedkoop worden aangeschaft, in de Aldi bijvoorbeeld, maar ik heb ook voor bepaalde zaken liever merken waarvan ik weet (of toch denk ) dat ze garant staan voor kwaliteit. Maar dan hoeft u toch nog niet zo duur uit te komen.
Ik vind dat vlees van de Lidl en Aldi niet te vergelijken met dat bij de slager.
Inclusief hun groenten! Er zijn inderdaad uitzonderingen. Het gehakt van de lidl vind ik zeker te pruimen.
Maar veelal dingen wil ik vers. Zeker groenten. Ik ben niet zo voor diepvries hoewel we wel diepvriesvlees halen voor bepaalde gerechten.

Ik kan wel brood uit de lidl halen voor misschien 90 cent. Maar als ge dat van de warme bakker al gewoon zijt....

Citaat:
Steak hoeft niet iedere dag. Af en toe eens een goede pot stoofvlees maken, kan gemakkelijk voor 2 of 3 dagen klaargemaakt worden en kinderen zijn er gek op als er balletjes gehakt bijgevoegd worden.
Allez, steak als ontbijt is het beste wat er bestaat. hehe niet te serieux nemen eh... hoewel ik dat wel durf doen.
Stoofvlees is een heel goed idee voor op onze lijst te zetten. Ik haalde dat altijd uit het frituur maar geweldig. Ik zet dat op onze menu!

Citaat:
Maar dat het haast niet te doen is om met één pree uit te komen tegenwoordig wil ik graag geloven. Ik kom in mijn eentje maar net rond met mijn stempelgeld voor alleenstaande, dikwijls moet ik aan mijn spaargeld.
Indertijd toen ik stopte met roken vond ik ook niet dat ik bespaarde. Ik stopte me 's avonds vol met kaas, taartjes en zo en die prijzen kunnen ook oplopen!
Klopt! Als je stopt met roken heb je nieuwe dingen nodig. Nicotine is ook een hongerremmer.
Wel zelfs met twee pree's is het niet meer zoals vroeger. Ik ben 27 jaar jong en klaag al dat geld vroeger echt wel veel meer waarde had dan nu.

Ik snoep ook graag een zakske hula hoops en grills. Roze cola fleskes, een fleske champagne met dadels, vijgen en aardbeien, ...
Gaan dan regelmatig contacten onderhouden in Antwerpen, dagje met dochtertje weg, ....
Allemaal dingen die vreten aan de koopkracht.

Ik zou blij moeten zijn met hetgeen ik heb, maar ik zou toch gelukkiger zijn moest ik meer kunnen geven.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be