Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2004, 16:06   #81
Attiladehun
Banneling

Standaard

Kijk, voor mij is dat ook niet de prioriteit (islam aanpakken), maar de meeste Marokkanen zijn wel islamiet, he. Bovendien schijnt een groot deel van de sponsering van terroristische groepen hier te gebeuren vanuit drugshandel. Dus er zijn toch weer verbanden, nietwaar?

En noem mij gerust Chief...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 16:08   #82
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Allemaal goed en wel zo'n bijeenkomsten é maar het probleem is daarmede niet opgelost en waarom niet omdat de hele groep die eigenlijk niets van de autochtonen moet hebben en die dus eigenlijk ook het schijt hebben aan belgie komen toch niet naar zo'n weekendje hoor. Ik zou ook wel eens willen weten of de moslims niet in zeer kleine aantallen aanwezig waren op die bijeenkomsten?

Indien niet des te beter natuurlijk.

Ik stel voor dat je even de eerste 2 pagina's leest van de thread voor je erop reageert, want het gaat over iets helemaal anders.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 16:18   #83
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Kijk, voor mij is dat ook niet de prioriteit (islam aanpakken), maar de meeste Marokkanen zijn wel islamiet, he. Bovendien schijnt een groot deel van de sponsering van terroristische groepen hier te gebeuren vanuit drugshandel. Dus er zijn toch weer verbanden, nietwaar?

Dat kan best zo zijn, maar niet elke islamiet is een islamistische terrorist. De meesten die hier wonen zijn gewoon arbeiders en niet veel meer.

Zelf vind ik wel dat terrorisme eveneens streng moet aangepakt worden, maar we moeten wel opletten dat we hiermee niet de fundamenten van de democratie gaan aanraken. Als we dat doen, halen de terroristen hun slag thuis.

Vergeet zeker niet dat Al-Qaeda de gematigde moslims evenveel haten als ons.

Welke verbanden er op etnisch vlak ook zijn, dat maakt niets uit. Pak de criminaliteit aan en begin niet met allerhande radicale maatregelen tegen allochtone minderheden.
Oud 26 april 2004, 16:28   #84
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Ik heb nergens over religie gesproken, maar dat haalt gij er wel bij? Dat begrijp ik dus weer niet...
Omdat het in 99% van de posts hier over Moslims gaat.
Alleen als u heel selectief uw onderwerpen kiest is dat zo.
Waarom zien we nooit reacties van u als het over andere onderwerpen gaat.
Ge hebt gelijk dat er teveel topics over moslims gaan, maar er gaan er ook veel over het blok.
Volg dus ook eens een ander onderwerp.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 19:47   #85
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dupli
Citaat:
Ik heb autochtonen in Sint-Niklaas toch al straffer dingen zien uitsteken hoor. Ge moet zeker eens checken in het "Blues Café" (eerder "Hell's Angels Café") achter de kerk. De politie kent da kot heel goed aangezien die mannen wel al het grootste aantal knokpartijen in St-Niklaas op hun CV hebben staan. 'k Heb der in den tijd ook ooit eens moeten passeren met mijn velooken toen die mannen aan het "groeperen" waren... 'k Had wel sjans toen dat er al 3 politiepatrouilles waren bijgekomen en dat het bij wat "uitlokkende" praat gebleven was.

Een vechtpartij in St-Niklaas heeft meestal het volgende scenario :
Een groep racistische vechtersbazen (oa. mannen van het "Blues Café") slagen een paar allochtonen jongeren bij elkaar. De allochtonen gaan naar hun broers, welke op hun beurt volk bijeen halen om wraak te nemen. En het autochtoon krapuul doet natuurlijk maar al te graag mee aan een stevige vechtpartij en huppakee, de uitgaansbuurt is weeral om zeep.
Dat is de realiteit!

BTW in mijn argumentering bescherm ik niemand, noch autochtonen, noch allochtonen, maar ik zeg u wel dat het meestal (voor VB-ers : "meestal" is niet hetzelfde als "altijd") geen allochtone jongeren zijn die die grote knokpartijen uitlokken...
Blues Café? Volgens mij heb je het op "Mike's garage".
Ik kom elke middag daar langs en soms 's avonds, en ik moet je zeggen, veel van die langharige mannen staan daar niet buiten om uitdagend naar iedereen te kijken maar eerder allochtonen die het niet kunnen laten van uit te dagen wanneer je de Sacramentstraat doorloopt.
Hmm, ik liep er voorbije zaterdag nog voorbij met mijn vriendin, en de types die buiten MG rondhingen waren toch ook niet bepaald een voorbeeld van maatschappelijk aangepast gedrag... Ik heb zo toch de indruk dat de stamgasten van MG en de marokkaantjes van... -tiens, wat is hun stamcafé?- er beide een handje van weg hebben elkaar op stang te jagen...

ps. wil je echt in elkaar geramd worden, moet je in Mike's Garage 'ns gaan vragen waar Mike is... niet doen!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 08:00   #86
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ge hebt gelijk dat er teveel topics over moslims gaan, maar er gaan er ook veel over het blok.
En als het over het blok gaat, duurt het niet lang of het gaat weer over linkse ratten en kutmarrokaantjes... DUH
Citaat:
Veel threads die gaan over cultuur (behalve over VB-cultuur), sociale zekerheid, milieu, ...etc. zijn er toch niet veel. En alles draait dan toch uit op VB-ers tegen de rest.

De onderwerpen die ik hier voornamelijk zie, zijn vreemdelingen, vlaams separatisme en de zogezegde "onderdrukking" van het Belgisch regime.
Oud 27 april 2004, 09:45   #87
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
En als het over het blok gaat, duurt het niet lang of het gaat weer over linkse ratten en kutmarrokaantjes... DUH
Citaat:
Veel threads die gaan over cultuur (behalve over VB-cultuur), sociale zekerheid, milieu, ...etc. zijn er toch niet veel. En alles draait dan toch uit op VB-ers tegen de rest.

De onderwerpen die ik hier voornamelijk zie, zijn vreemdelingen, vlaams separatisme en de zogezegde "onderdrukking" van het Belgisch regime.
De beste manier om eraan te verhelpen is zelf een topic op te starten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 18:43   #88
Anathema
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Een vechtpartij in St-Niklaas heeft meestal het volgende scenario :
Een groep racistische vechtersbazen (oa. mannen van het "Blues Café") slagen een paar allochtonen jongeren bij elkaar. De allochtonen gaan naar hun broers, welke op hun beurt volk bijeen halen om wraak te nemen. En het autochtoon krapuul doet natuurlijk maar al te graag mee aan een stevige vechtpartij en huppakee, de uitgaansbuurt is weeral om zeep.
Dat is de realiteit!

Dit is nu echt wel de wereld op zijn kop ! Als je me niet gelooft, check dan zelf maar eens op een weekendavond: het cafe NAAST Mike's Garage zorgt voor veel allochtone overlast, ga maar eens op de houtbriel op een bankje zitten en observeer voor een kwartiertje. Het is niks voor niks dat de nachtvergunning van de "CHAPLIN" al eens ingetrokken werd; iets wat niet zo gemakkelijk gebeurd in het Willockx-bastiljon Sint-Niklaas.

Maar om blues- en hardrock-liefhebbers de schuld te geven van al de herrie die dat allochtoon krapuul aanricht, is wel echt de wereld op zijn kop !

Maar ja, we kennen de "objectieve" berichtgeving van links ondertussen wel he.

.
Anathema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 09:51   #89
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anathema
Maar om blues- en hardrock-liefhebbers de schuld te geven van al de herrie die dat allochtoon krapuul aanricht, is wel echt de wereld op zijn kop !

Maar ja, we kennen de "objectieve" berichtgeving van links ondertussen wel he.
Blues- en hardrock-liefhebbers hebben hier niets mee te maken. Zo dadelijk ga je ons nog vertellen dat de Hell's Angels het slachtoffer waren van allochtone pesterijen...

Dat er zowel bij autochtonen als bij allochtonen onruststokers zijn in Sint-Niklaas heb ik al eerder gezegt. Ik steek de schuld helemaal niet op Blues- en Hardrock-liefhebbers. Je verdraait mijn woorden compleet.
Zover UW "Objectieve" berichtgeving... en stop met mij op uw "links"-stapeltje te klasseren. Het is omdat je tegen het Blok bent, dat je daarom "links" bent of is dat een concept dat uw brein niet kan bevatten?
Maar ja het is een fenomeen in elk dictatoriaal regime dat men kritische geesten stigmatiseert. Bij stalin waren het subversievelingen, bij de fascisten waren het dan communisten en bij het VB zijn het "linksen". Het is zeer eenvoudig je kan iemands argumentatie volledig opzijzetten door hem met 1 woord te stigmatiseren... je hoeft dus niet meer na te denken alles wat het Blok zegt is juist en al wie het Blok tegenspreek is "links" en heeft dus ongelijk.

Ik wilde gewoon aantonen dat er ook zoiets is als racistisch geweld door autochtonen en dat het zeer vaak gebeurt dat vechtpartijen niet door allochtonen uitgelokt worden. Ik heb het zelf al vaak genoeg gezien, maar ja als je natuurlijk altijd met oogkleppen rondloopt zie je zo'n dingen niet, hè.
Oud 8 mei 2004, 18:32   #90
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Of...enkele autochtonen zijn het beu dat allochtonen hier de boel verzieken, verzetten zich ertegen en geven enkele van die klootzakken een koekje van eigen deeg. De wereld op zijn kop!
Tja, als een paar allochtonen een paksken sjieken in den Aldi pikken, zou wolf dit op elk interforum posten en er een hele litanie over maken, maar als een massale bende "Hell's Angels"-tuig het Centrum van Sint-Niklaas bezet en iedereen die hen niet aanstaat pest en uitdaagt, dan zijn dat "Autochtonen die zichzelf verzetten" tegen de toch o zo slechte allochtonen... Dat noem ik ook met 2 maten en 2 gewichten hoor...

Enfin, kweet nu wel intussen al wat voor gedrag wolf prefereert.
Hell's Angels vormen hier en daar een marginaal groepje. Aan wat ze uitspoken valt niets goed te praten. De allochtonen-last is een pest in de meeste steden aan het worden: u maakt zich liever druk over de splinter dan over de balk, om het even met hoeveel zaken u wordt geconfronteerd. Ook dat is meten met twee maten en twee gewichten, in de andere richting dan.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2004, 18:43   #91
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Je moet niet gaan overdrijven. Enkele mensen zijn het beu en roepen wat "racistische slogans", de occasionele "slip of the tongue".
...
Dus mag ik dan concluderen dat mensen die uw politieke gedachten delen alles mogen en de rest moeten zwijgen en als ze moslim zijn, moeten ze zeker zwijgen en liefst ophoepelen. ...
Dat is het hem juist: neen, de "normaal handelende moslims" moeten niet zwijgen en ophoepelen! Ze moeten juist als eerste hun afkeuring uitspreken over het "crapuul-gedeelte" van hun landgenoten en samen proberen er een halt aan toe te roepen! Dat zou pas in hun voordeel pleiten en een andere houding aankweken bij veel autochtonen die nu vooral moeten vaststellen dat er van die kant nooit of bijna nooit beweging komt. Maar ze zijn misschien bang voor dat soort"landgenoten"?
Oud 8 mei 2004, 19:03   #92
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Citaat:
...
Dus mag ik dan concluderen dat mensen die uw politieke gedachten delen alles mogen en de rest moeten zwijgen en als ze moslim zijn, moeten ze zeker zwijgen en liefst ophoepelen. ...
Dat is het hem juist: neen, de "normaal handelende moslims" moeten niet zwijgen en ophoepelen! Ze moeten juist als eerste hun afkeuring uitspreken over het "crapuul-gedeelte" van hun landgenoten en samen proberen er een halt aan toe te roepen! Dat zou pas in hun voordeel pleiten en een andere houding aankweken bij veel autochtonen die nu vooral moeten vaststellen dat er van die kant nooit of bijna nooit beweging komt. Maar ze zijn misschien bang voor dat soort"landgenoten"?

Ja, dat zouden ze moete doen, maar ze doen 't nooit! 't is juist dat wat hen zo verdacht maakt...
Volgens mij zijn ze gewoon stilzwijgend akkoord met al wat gebeurd.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2004, 19:22   #93
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
Citaat:

Je bedoelt dus eigenlijk dat de Marokkaanse straatcriminaliteit gewoon uitgelokt wordt door 'autochtone racisten'? Of wat?
Wie is er hier ziek?
Precies, racisme is een ziekte en een misdaad.
Reageren tegen autochtoon crapuul is ok.
Reageren tegen allochtoon crapuul is "racisme"?
Het zij zo...
Oud 8 mei 2004, 19:31   #94
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
Citaat:

Jaja, je hebt absoluut gelijk, hoofdineenkruik!
Daarom dat er ook zoveel oudere dames overvallen en beroofd worden door Marokkanen. Iedereen weet dat oude vrouwtjes constant de Marokki's uitdagen...

JOIN THE MAROKKIBUSTERS!
Ik geloof er niets van. Die ouwe dames zeggen dat om zich interessant te maken.
Dat is de manier waarop sommigen hier reageren...
De enen zijn dus grapjes aan het verkopen, de anderen zitten "met een probleem in hun maag". Beide denkwijzen passen spijtig genoeg niet altijd bij elkaar en leveren nog minder een oplossing op... (... al zal al ons getik op het klavier niet veel aan de wereldproblemen veranderen, maar 't is toch soms leuk...)
Oud 8 mei 2004, 19:43   #95
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Los de sociale problematiek op en de criminaliteit zal pijlsnel dalen... maar ja, dat wil het Blok niet, want dat hebben ze geen reden meer om deze mensen het land uit te zetten.
Laten we het VB eventjes waar het is...
"de sociale problematiek" van alle aardbewoners met problemen en zonder middelen van bestaan oplossen???
Misschien met eens naar Lourdes of zo te gaan ? Naar Mekka gaan er al zoveel en dat brengt tot hiertoe geen oplossing. Ze prevelen misschien de verkeerde toverformules?
Oud 8 mei 2004, 20:00   #96
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote="headinajar"]
Citaat:
Dat is het nu juist, iemand die werkloos is, of OCMW trekt, of een zeer laag loon trekt, k�*n zich zulke wagens niet aanschaffen. Moet ik er misschien nog een tekeningske bijmaken?...
OK, OK, ik ken dat argument al wel.
En dat er profiteurs zijn in België daar moet je mij ook geen tekeninske bijmaken. Maar persoonlijk denk dat de oorzaak hiervoor eerder bij luiheid dan bij religieuze motivaties te zoeken is. Dat er ook veel autochtone profiteurs zijn, daar moet ik ook zeker geen tekeningeske bijmaken, zekers?

... natuurlijk zijn er autochtone (echte Belgische) profiteurs en zelfs hele erge. Maar dat is "ons Belgisch probleem" dat we moeten oplossen. De "allochtone profiteurs" uit alle wereldhoeken vormen een ander probleem dat we niet kunnen oplossen: tenzij het land uitzetten.
... maar dat is dan weer VB-taal tot groot jolijt van sommigen die vinden dat ze er daarom en alleen daarom dus niets moeten aan doen. We gaan vanzelf wel naar de verdoemenis, zonder in te moeten grijpen...
Oud 8 mei 2004, 20:10   #97
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat kan best zo zijn, maar niet elke islamiet is een islamistische terrorist. De meesten die hier wonen zijn gewoon arbeiders en niet veel meer.

Zelf vind ik wel dat terrorisme eveneens streng moet aangepakt worden, maar we moeten wel opletten dat we hiermee niet de fundamenten van de democratie gaan aanraken. Als we dat doen, halen de terroristen hun slag thuis.

Vergeet zeker niet dat Al-Qaeda de gematigde moslims evenveel haten als ons.

Welke verbanden er op etnisch vlak ook zijn, dat maakt niets uit. Pak de criminaliteit aan en begin niet met allerhande radicale maatregelen tegen allochtone minderheden.
Het probleem is ook dat velen vierkant hun voeten vegen aan onze "democratie", willekeurig de gangster of wat ook uithangen, en dan ONZE democratie erbij sleuren als ze met de vinger gewezen worden...
Oud 10 mei 2004, 08:35   #98
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
...
Ik verontschuldig mij tegenover heel de wereld omdat landgenoten van mij meisjes ontvoerden, mishandelden en vermoorden.
Ik verontschuldig mij omdat extreem-rechtse landgenoten van mij in supermarkten alles neerknalden dat bewoog.
Ik verontschuldig mij omdat landgenoten van mij frauderen op grote schaal.
Ik verontschuldig mij omdat landgenoten van mij drugs verhandellen en verkopen aan jongeren.
Kortom ik verontschuldig mij voor alle criminele Belgen.

Oud 10 mei 2004, 09:51   #99
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik verontschuldig mij tegenover heel de wereld omdat landgenoten van mij meisjes ontvoerden, mishandelden en vermoorden.
Ik verontschuldig mij omdat extreem-rechtse landgenoten van mij in supermarkten alles neerknalden dat bewoog.
Ik verontschuldig mij omdat landgenoten van mij frauderen op grote schaal.
Ik verontschuldig mij omdat landgenoten van mij drugs verhandellen en verkopen aan jongeren.
Kortom ik verontschuldig mij voor alle criminele Belgen.

Dat hoeft u persoonlijk helemaal niet te doen, Headinajar... Diegenen die hier op het forum zich de moeite getroosten om te tonen dat ze weten dat er problemen zijn, er willen over discussiëren, in welke richting dan ook, zullen wel niet tot diegenen behoren die hier regelmatig op de korrel genomen worden wegens hun persoonlijk gedrag. Zolang het maar bij praten, schrijven en meningen te kennen geven blijft, is er geen vlieg aan de lamp, integendeel. Een zekere Kristus heeft ook al eens al de zonden van de wereld op zijn nek genomen, maar daardoor is er nog niet veel veranderd in de wereld... U staat als enkeling onmachtig tegenover wat er in de maatschappij gebeurt. Het is "de groep" die als één blok moet reageren en hun stem en hun mening laten horen, en hoe zij denken de problemen te kunnen oplossen.
Spijtig van het "lol - lol - lol ... gedoe"... Velen vinden er helemaal niets lollig aan. Ik zou hier ook nog een paar opmerkingen kunnen aan toevoegen waar "ge niet zou kunnen mee lachen", maar we proberen "beschaafd" te blijven, nietwaar? Zolang het kan.
Oud 10 mei 2004, 10:57   #100
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Spijtig van het "lol - lol - lol ... gedoe"... Velen vinden er helemaal niets lollig aan. Ik zou hier ook nog een paar opmerkingen kunnen aan toevoegen waar "ge niet zou kunnen mee lachen", maar we proberen "beschaafd" te blijven, nietwaar? Zolang het kan.
Try me! Ik kan met veel lachen... oa. wat je hierboven hebt neergetokkeld vind ik al uiterst hilarisch.

Dus volgens jouw moet elke moslim zich verontschuldigen voor de daden van andere moslims, maar ik als Belg hoef dat niet te doen voor de daden van mijn "mede-Belgen" ? Of hoe moet ik dat zien?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be