![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb dat papiertje waarmee ik geld kon krijgen (mijn 'syndicale premie') hier nog altijd ergens liggen. Als ik het ooit terug vind, moet ik het dan direct in de gele vuilniszak gooien? Wat vinden jullie?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Banneling
|
Nee, privé pensioenen op hetzelfde niveau brengen als de ambtenarenpensioenen.
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een syndicale premie ontvang je nadat je een bepaalde tijd bijdrages betaald hebt aan je vakbond. Als ik me niet vergis, krijgen de vakbonden dit geld van de staat. Dus de staat betaald een deel van je syndicale bijdrage terug.
|
|
|
|
#85 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, dat weet ik. Als ik nu dat terugbetaalde deel niet ga halen, wat gebeurt daar dan mee?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volgens mij is dit dan voor de vakbond. Wij krijgen deze premie gestort op onze rekening, wij moeten hier helemaal niets voor doen.
|
|
|
|
#87 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
OK, ik ga nog wat wachten. Eens benieuwd of ik een 'herinnering' zal krijgen, en of die even snel zal komen als de aanmaning om mijn belasting-aangifte binnen te brengen. Ik sta ook daar nog een beetje achter.
|
|
|
|
|
#88 |
|
Gouverneur
|
Ik denk dat een syndicale premie een overeenkomst is binnen een CAO. Deze premie wordt door de werkgever betaald.
Laatst gewijzigd door Den Bal : 23 augustus 2009 om 15:16. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Gouverneur
|
Niets. jij krijgt de premie niet en de werkgever betaald uw premie niet uit aan de vakbond. De vakbond is in dit enkel een soort van tussenstap omdat niet iedereen wilt dat zijn werkgever weet dat hij/zij aangesloten is.
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G9O2E0NG6 |
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Zo kan ik het ook, renteloze lening, uitlenen aan dure hypotheken, balans opkrikken, en een paar jaar geen dividend uitkeren en dan hophop terugbetalen . Weet jij dat ? Laatst gewijzigd door boerenverstand : 23 augustus 2009 om 15:46. |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb hier ondertussen nog wat over nagedacht.....
Dat men het systeem van de derde pensioenpijler zou ontmoedigen is kompleet onaanvaardbaar,dat is alweer een potentiele aanslag op de toekomst... "Solidariteit" zou zijn dat de belastingsadministratie VRAAGT aan iedere belastingsplichtige in Belgie die geld terugkrijgt (wegens immobilaire-,levensverzekering- of pensioenspaar-engagementen) of hij voor volgend aanslagjaar zou aanvaarden maximaal een beperkte teruggave,of desnoods 0€ terug te krijgen bij wijze van solidariteit en gezien de precaire begrotings-situatie.... Niemand moet zich verplicht voelen,en de belastingsaangifte gebeurt precies als ieder jaar en wordt als ieder jaar uitgerekend door de administratie,maar de teller mag eens op 0 gezet worden... In ruil vraag ik maar 4 dingen: a) Deze maatregelen stoppen zodra Belgie weer aan minder dan 2% begrotingstekorten kan komen door gewone begrotingsvoering.. b) De vrijkomende middelen dienen enkel en alleen ter aanvulling van werkloosheidskassen,en ter ondersteuning van ziekenkassen,zo steunen we WERKENDE mensen die even in de problemen zitten,en zieke mensen,en meteen dat begrotingsstuk dat echt door de crisis overbelast is.. c) Zolang die maatregelen bestaan publiceert de overheid de statistieken met een indeling in belastbare inkomsten versus bereidheid tot "solidariteit"..zo zullen we "soldariteit" eens gaan meten zie.... d) De gelden dienen NIET ter ondersteuning van de eerste pensioenpijler,dat is een rijke generatie gepensioneerden ondersteunen en dat is een schande! ongeveer 1 miljoen belastingsplichtigen die meedoen en enkele honderden Euro's per kop,dat is weer een mooi sommetje Laatst gewijzigd door kelt : 23 augustus 2009 om 16:11. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Minister
|
Pensioenen, daar zijn ze weer!
Oplossing voor het probleem? a. De overheid voldoet aan de momenteel bestaande verplichtingen mbt pensioenen. Hierdoor wordt de door de overheid ge(de)reguleerde pensioenverzekering een uitdovend gegeven. b. De mensen ontvangen het bedrag dat nu (zogezegd) wordt opzij gezet door de overheid voor hun pensioen netto in hun portemonnee. c. Elkeen is verplicht een pensioenverzekering te nemen zoals men ook een autoverzekering neemt. Ieder kiest voor zichzelf de modaliteiten. d. De rol van de vakbonden kan hier die van een coöperatieve zijn die de beste voorwaarden voor haar leden afdwingt bij verzekeraars. De vakbonden kunnen tevens controle uitoefenen op de beleggingen zodat wilde beleggingsavonturen worden vermeden. Bovendien kunnen vakbonden bepaalde alllocaties voor de verzekeringsbijdragen eisen bv. investeringen in eigen streek. e. De return voor deze regeling is véél groter waardoor er hogere pensioenen tot stand komen tegen een lagere prijs. Dit betekent meteen een reële inkomensverhoging voor de mensen. Alles is eigenlijk simpel, maar simpel betekent ook dat beperkte klieken minder kunnen interveneren in velen hun private leven. Simpele oplossingen laten bijgevolg op zich wachten.
|
|
|
#94 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat ligt nog vele malen gevoeliger dan dat pensioenssparen maar u heeft gelijk. De link tussen de waarde van een woning en het KI is volledig zoek. Het is trouwens één van de weinige belastingsverhoging die ook de goedkeuring wegdraagt van de OESO. |
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Even nuanceren... de overheid zal een zeer klein pensioen uitbetalen, naargelang draagkracht en vermogen van de persoon zelf en zijn/haar partner en/of kinderen.
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat is dit voor onnozele zever, net alsof iemand die aan pensioensparen doet dit doet omdat het geld hem in de weg ligt. Het is net voor de belastingvermindering dat mensen aan pensioensparen doen. Kijk maar naar het succes van zonnepanelen, van isolatiemaatregelen, van.... als de mensen hier geen voordeel kunnen uithalen doen ze het niet. Niet vergeten dat je, als je het geld van pensioensparen ontvangt, er belastingen op zal moeten betalen, net omdat je het nu aftrekt van je belastbaar inkomen. De staat moet eerst en vooral leren om zelf de broekriem aan te halen. Hoeveel ministers en staatssecretarissen telt ons land? De ministeriele kabinetten gingen afgeschaft worden, ik kan nog een tijdje doorgaan. De staat alles opsmossen en de onnozele arbeider, die niets kan foefelen, zal de rekening wel betalen.
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U hebt misschien niet goed gelezen...het zou gaan om een VRAAG ..... Dat "de staat" moet ontvetten kan ik alleen maar beamen,wat er "onnozel" is,is een kwestie van smaak (zonnepanelen zijn in mijn ogen van het onnozelste dat er bestaat,maar kom..).. Als burger word ik het wel stilaan moe te moeten volksvertegenwoordigers kiezen die uiteindelijk mij niet kunnen(of willen?) vertegenwoordigen omdat "politieke" beslissingen in kleinere kring(ministerraad) of door maatschappelijke krachten (vakbonden,bedrijfsvertegenwoordigers) bepaald worden waar mijn volksvertegenwoordiger dan braafjes volgens de partijlijnen op MOET stemmen.... Ik zou graag eens echt BEVRAAGD worden ... ik vrees echter dat "solidariteit" (dat houdt in : een zeker persoonlijk financieel verlies voor het goed van de maatschappij)van bovenaf opgelegd zal worden en aldus weer "verstaatst".. Laatst gewijzigd door kelt : 23 augustus 2009 om 16:41. |
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Banneling
|
federaal minister voor werk, nu diene zeveraar van de nva Vlaams minister voor werk... waarom is dat nu nodig, zo een klein landje, al die dubbele uitgaven en wij mogen al die profiteurs betalen... al dat gesplits gedoe, onafhankelijkheid,... daar wordt het volk niet beter van, enkel de politici met hun tientallen mandaatjes.... wakker worden en laat u niet ophitsen
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
correct. Politieke partijen zouden vanuit hun leden en uit activiteiten financiën mogen halen en niet overdreven onze belastingen afpakken.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 23 augustus 2009 om 16:52. |
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Oh ja. Men is bang zeker dat sommige bedrijven het land zullen verlaten? Laatst gewijzigd door Den Bal : 23 augustus 2009 om 16:52. |
|
|
|
|