Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2009, 09:13   #81
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

[quote=flatliner;4368195]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht

Wat is dan de taak van de vakbonden? Enkel het gekregen geld doorstorten op een andere rekening en daarvoor een vergoeding krijgen????? Indien dit waar zou zijn, onmiddelijk dit systeem afschaffen, en de staat rechtstreeks het geld laten storten op de rekening van de begunstigde werkloze. Kan bijna niet geloven dat de vakbonden op zulke slinkse wijze hun zakken zouden vullen.

In indien het waar is, die vergoeding voor het doorstorten, wie betaalt dat? Wordt dit afgehouden van de vergoeding voor de werkloze, zodat hij iets minder krijgt? Of betaald de staat deze vergoeding extra?

Het uitbetalen van de werklozensteun via de vakbonden kost de staat een massa geld.
Oud 4 oktober 2009, 09:13   #82
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je wil dus een maandelijkse DMFA op voorhand.
Je weet toch niet op voorhand of iemand zal ziek worden, ontslagen worden, technisch werkloos zal worden, hoeveel uren iemand zal werken,....
Denk ook eens aan de horeca, seizoenarbeid. interim,...
Hoe ga je dat uitleggen aan de werkgevers dat ze nog wat extra administratief werk krijgen?

Ofwel gewoon wat realistischer.
In elk geval de DMFA kan bij een werkloze sneller gemaakt worden, want hij is werkloos voor het einde van de maand ??? Dat is dan toch duidelijk voor mij..

en hoeveel seconden heb je dan nodig om die informatie te copieren ??? 0.00001 seconde

Tussen haakjes ik zou moeten een IT hebben die uw uitleg hier komt geven dat iets niet gaat, dan zou hij van mij vliegen, niet naar buiten maar naar zijn buro en zou hij mogen eraan beginnen
We zitten zo stillekesaan op een informaticaniveau dankzij internet en zijn fantastische snelheid, dat ongeveer alles geprogrammeerd kan worden ...

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 oktober 2009 om 09:16.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 09:16   #83
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De C4 is niet het enige document dat nodig is om een dossier in orde te brengen. Heb je al wat gelezen op de site van de RVA om enige notie te hebben van de wetgeving; welke gegevens nodig zijn om de uitkering toe te kennen en te berekenen?
Waar moet een werkloze maandelijks zijn dopkaart (ook papier) binnenbrengen?
Wie gaat er die dopkaart verwerken?

Maar ik ben al blij dat je inziet dat dit niet de schuld is van de vakbond!

De vakbond mag gerust het dossier in orde brengen, een gesyndiceerde betaald daarvoor. De volgende stap, het uitbetale is er teveel aan. Zo creeert de vakbond clientisme, dit kan nooit de bedoeling zijn van ons systeem.
Oud 4 oktober 2009, 09:22   #84
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Je geeft beter geld aan mensen die ervoor werken. Ongeacht wat ze ermee doen. Of men het nu laat rollen in belastingsparadijzen, of het via Western Union versast, maakt al niet zo veel uit.
Inderdaad, veel mensen vergeten dat voor al dat geld gewerkt moet worden door arbeiders. Deze arbeiders zien meer en meer werk verdwijnen richting lageloonlanden waar ze al die ballast niet moeten meeslepen. Waardoor er meer werklozen komen, waardoor de arbeiders nog meer moeten afdragen, waardoor...... je zit dan vlug in een neerwaartse spiraal.
Oud 4 oktober 2009, 09:22   #85
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iedereen die ze pakken levenslang schorsen van werkloosheidsvergoeding en leefloon.
Oud 4 oktober 2009, 09:26   #86
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vakbond speelt het door naar de RVA. De hulpkas doet dat ook.
Ga je nog een stap toevoegen?

Waarom zou een uitbetalingsinstelling geen geld mogen uitbetalen?
Nee, het systeem goedkoper maken. Het feit dat zowel de vakbond, als de hulpkas, hun dossiers uiteindelijk doorspelen naar de rva, doet er uiteindelijk niet veel toe. Het gaat hem om, én het principe, én de centen.
De vraag is trouwens niet waarom een uitbetalingsinstelling geen geld zou mogen uitbetalen, maar wel, waarom de vakbond een uitbetalingsinstelling is. Dit schijnt mij eerder een taak te zijn voor de "beheerder" van het geld, afkomstig van de sociale zekerheid, maw de overheid.

Laatst gewijzigd door Bob : 4 oktober 2009 om 09:30.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 09:56   #87
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
In elk vakbonden gaan er prat op zo snel de mensen te betalen hé.. Dus ze zitten er toch voor iets tussen hé...

Zou je niet bvb eens wat meer 'bankcontrole' invoeren bij steuntrekkers, bvb een verplicht vermogensregister, en een verplicht open boekhouding ???

Een bedrijf moet ook zijn boekhouding openhouden wanneer het steun vraagt... en wat houdt dat nu in de dag van vandaag om via de banken een copietje te krijgen van de gegevens gekoppeld aan het rijksregister

Wat houdt dat nu in om dus met andere woorden te detecteren dat er tegelijkertijd steun ontvangen wordt in een controleorgaan die via statistische controle nagaat hoeveel inkomens iemand ontvangt voor een bepaalde periode... Uiteraard met de moeilijkheid dat laattijdige uitbetaalde bedragen inderdaad cummulatief komen...

Stel dat een pooier zijn bordeel doet stempelen ? Stel dat een italiaanse maffia een nepbedrijf hier heeft die een sociaal carroussel organsieert ? Stel dat werkloze tegelijkertijd van ziekenbond en OCMWsteun trekt ?

Die controle kan in twee richtingen gaan: diegene die te weinig krijgen (bvb 300euro pensioen en basta) worden in kaart gebracht en diegene die overal dubbel krijgen worden ook in kaart gebracht... Dus de echte problemen en de echte prioriteiten kunnen gelegd worden...
Kom kom kom ... je gaat die arme menskens toch niet controleren zeker ... dat is immers te stigmatiserend!
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 09:59   #88
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog op je bron van 70 euro.
Artisjok heeft dat waarschijnlijk uit een post van mij gehaald waarop je zelf ook al gereageerd had. Om het niet te moeilijk te maken hebben ik die hieronder gekopieerd:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Goedkoper?
Ken jij het percentage dat ze als vergoeding krijgen om de werkloosheidsuitkeringen te doen? Ik heb dat ooit, na héél lang zoeken op internet gevonden. Was dat niet 7%?
Spreek me tegen als ik mis ben.

Iemand 1000 euro uitbetalen levert dan 70€ werkingskosten op.

Wie heeft er in dat geval voordeel met te hoge lonen voor weinig werknemers en veel werklozen i.p.v. deze lonen over een grotere groep werknemers te verdelen?

3000e kostprijs per maand voor de werkgever.

ofwel 2 werknemers die elk 1500€ per maand verdienen.

Ofwel 1 werknemer met 2000€ per maand loon, die daar veel belasting op moet betalen + 1 werkloze met 930 € uitkering en 70 euro voor de vakbond.

Tiens, tiens.

FF na lezen en je begrijpt dat die 70€ in bovenstaand vooorbeeld op 1000€ slaat wat de veronderstelde werkloosheidsvergoeding zou zijn.

Maar mag ik jouw ook opnieuw vragen mij een link te geven met het juiste percentage indien hetgeen ik schrijf niet correct is.

Het blijft verdacht dat dit zo moeilijk te achterhalen is. Terwijl ik van bv mijn zoon op internet op de eurocent na kan terugvinden hoeveel zijn maandloon is. Idd voor mensen uit het onderwijs. Dat elke politieker zijn inkomsten officieel bekend moet maken.

Ook blijft het een feit dat indien de werkloosheid in dit land zou verdwijnen een enorme bron van inkomsten (en voor een groot deel het bestaansrecht) voor de vakbond zou wegvallen. Ik vraag me af wat de reactie zou zijn indien men het overtollige personeel dan zou afdanken. Ook op brugpensioen sturen op kosten van de belastingbetaler met een opleg uit de vakbondskas?

Hoeveel van de inkomsten en werkingskosten van de vakbond worden gedragen door de leden? Is er ook niet zo iets als een verplichte bijdrage van de werkgever, overheidssteun enz...?

Indien een zelfstandige een boekhouder moet nemen om zijn belastingaangifte te doen (omdat de wetgeving voor hemzelf veel te ingewikkeld is) zodat hij krijgt of betaalt waarop hij/zij recht heeft moet hij dat ook uit eigen zak betalen. De overheid zal dan ook geen werkingskosten betalen aan die boekhouder in plaats van die zelfstandige.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 10:08   #89
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ho als je een beetje googlet vindt je bvb dit

138MIljoen / 200.000 werklozen = 690 euro per werkloze.
200.000 werklozen?
Als iemand in januari werkloos is, en iemand anders in februari is dat voor jouw 1 werkloze?
Tel je de mensen in ouderschapsverlof en tijdskrediet mee?
Tel je de technisch werklozen mee?
Tel je degenen mee die werken in het systeem van dienstencheques, PWA,..

Uit het jaarverslag van de RVA leer ik dat de uitbetalingsinstellingen in 2008 2.080.637 dossiers hebben ingediend bij de dienst Toelaatbaarheid.
In 2008 dienden deze instellingen 12.521.090 betaaldossiers in,
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 10:25   #90
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
die informatie weet je op het einde van de maand, wordt in computers geplugd dus in geval van werkloosheid weet je toch wel voor het einde vand e maand dat het gebeurd is

bovendien wordt de dimona ingevuld, en uw sociaal buro op de hoogte gesteld, dus die informatie kan sneller gecentraliseerd worden

ha nee die uurrooster kan veranderen uiteraard, maar hij wordt opgesteld bij het contract en kan uiteraard altijd veranderen, dat is dan een kwestie van het contract aan te passen terug de eID erbijhalen en klaar is kees luistert nee ik heb niet gekeken, en dat interesseert mij niet, ik weet een ding dat het echt niet moeilijk is om te stempelen in belgie dat je het bijna vanzelf krijgt, dus al uw criteria die jij daar noodzakelijkerwijs wil tussenkrijgen kun je allemaal programmeeren, als dat allang niet gebeurd is !

Awel godverdoome wat zit je daar te lullen dat het niet kan hier en daar, koppel die databanken, maak daar uw levenswerk van godverdomme dan toch.
Waarom kijk je niet op de site van de RVA? Heb je schrik dat jij je mening zal moeten aanpassen?
Oud 4 oktober 2009, 10:31   #91
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In elk geval de DMFA kan bij een werkloze sneller gemaakt worden, want hij is werkloos voor het einde van de maand ??? Dat is dan toch duidelijk voor mij..

en hoeveel seconden heb je dan nodig om die informatie te copieren ??? 0.00001 seconde

Tussen haakjes ik zou moeten een IT hebben die uw uitleg hier komt geven dat iets niet gaat, dan zou hij van mij vliegen, niet naar buiten maar naar zijn buro en zou hij mogen eraan beginnen
We zitten zo stillekesaan op een informaticaniveau dankzij internet en zijn fantastische snelheid, dat ongeveer alles geprogrammeerd kan worden ...
Ik leg niet uit dat het niet gaat, ik legt uit wat er zoal bij komt kijken. Dat het niet zo simpel is als je zou denken.

Heb je er al aan gedacht wat je systeem zal kosten om te ontwikkelen, te onderhouden, en te laten draaien?
Oud 4 oktober 2009, 10:32   #92
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom kijk je niet op de site van de RVA? Heb je schrik dat jij je mening zal moeten aanpassen?
het lijkt mij handiger dat jij dat daar opzoekt, aangezien jij thuisbent in die markt, wij zijn gewoon economisch aan het redeneren en denken dat het niet kooser zit, of dat dit werk administratief sterk kan vereenvoudigd worden en dus een goeie besparing kan opleveren voor de overheid

minder geld voor de rijke vakbond en meer geld voor de mensen.
Oud 4 oktober 2009, 10:32   #93
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik leg niet uit dat het niet gaat, ik legt uit wat er zoal bij komt kijken. Dat het niet zo simpel is als je zou denken.

Heb je er al aan gedacht wat je systeem zal kosten om te ontwikkelen, te onderhouden, en te laten draaien?
je hebt een budget van 126miljoen, geef toe, het zal nooit zoveel kosten
Oud 4 oktober 2009, 10:35   #94
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Artisjok heeft dat waarschijnlijk uit een post van mij gehaald waarop je zelf ook al gereageerd had. Om het niet te moeilijk te maken hebben ik die hieronder gekopieerd:
Misschien heeft Brother Paul het uit een post van jou gehaald.

Citaat:
FF na lezen en je begrijpt dat die 70€ in bovenstaand vooorbeeld op 1000€ slaat wat de veronderstelde werkloosheidsvergoeding zou zijn.

Maar mag ik jouw ook opnieuw vragen mij een link te geven met het juiste percentage indien hetgeen ik schrijf niet correct is.

Het blijft verdacht dat dit zo moeilijk te achterhalen is. Terwijl ik van bv mijn zoon op internet op de eurocent na kan terugvinden hoeveel zijn maandloon is. Idd voor mensen uit het onderwijs. Dat elke politieker zijn inkomsten officieel bekend moet maken.

Ook blijft het een feit dat indien de werkloosheid in dit land zou verdwijnen een enorme bron van inkomsten (en voor een groot deel het bestaansrecht) voor de vakbond zou wegvallen. Ik vraag me af wat de reactie zou zijn indien men het overtollige personeel dan zou afdanken. Ook op brugpensioen sturen op kosten van de belastingbetaler met een opleg uit de vakbondskas?

Hoeveel van de inkomsten en werkingskosten van de vakbond worden gedragen door de leden? Is er ook niet zo iets als een verplichte bijdrage van de werkgever, overheidssteun enz...?

Indien een zelfstandige een boekhouder moet nemen om zijn belastingaangifte te doen (omdat de wetgeving voor hemzelf veel te ingewikkeld is) zodat hij krijgt of betaalt waarop hij/zij recht heeft moet hij dat ook uit eigen zak betalen. De overheid zal dan ook geen werkingskosten betalen aan die boekhouder in plaats van die zelfstandige.
Kan ik dan de bron krijgen waarin staat dat de vakbonden "Was dat niet 7%?" krijgen als administratiekosten?
Oud 4 oktober 2009, 10:37   #95
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
het lijkt mij handiger dat jij dat daar opzoekt, aangezien jij thuisbent in die markt, wij zijn gewoon economisch aan het redeneren en denken dat het niet kooser zit, of dat dit werk administratief sterk kan vereenvoudigd worden en dus een goeie besparing kan opleveren voor de overheid

minder geld voor de rijke vakbond en meer geld voor de mensen.
Ik heb al enkele criteria gegeven.
Je verwacht toch niet dat ik de helft van de site copieer?
Oud 4 oktober 2009, 10:42   #96
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
je hebt een budget van 126miljoen, geef toe, het zal nooit zoveel kosten
Euro?
Voor het ontwikkelen van de software en de hardware? En hoeveel erna per jaar om de programma's te onderhouden en te doen draaien.

De terug te vorderen bedragen voor de eerste helft van 2008 = 5,17 miljoen euro.
Oud 4 oktober 2009, 10:56   #97
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan ik dan de bron krijgen waarin staat dat de vakbonden "Was dat niet 7%?" krijgen als administratiekosten?
Neen, jammer genoeg kan dat niet meer. Ik heb die bron gehad. Ik had die als link opgeslagen, maar na een crash van mijn PC was die weg. Achteraf heb ik verschillende uren gespendeerd om dat terug te vinden. Ik hou er nl. van met exacte cijfers te discuteren. OMdat er op internet en door door allerlei belangengroepen veel met cijfers gegoogeld wordt die niet overeenstemmen met de werkelijkheid.
Ik herinner me goed dat ik achteroverviel van het bedrag. Daarom had ik die link graag teruggevonden.
Jammer maar helaas. Het percentage wordt precies zéér angstvallig verborgen gehouden.

Nota: nu haal je al die dossiers aan die met werkloosheidsvergoeding betaald worden (brugpensioen, ouderschapsverlof enz...) helaas vind je die cijfers niet terug als men over het aantal werklozen spreekt, en al zeker niet als men de werkloosheidscijfers van Wallonië, Brussel en Vlaanderen vergelijkt. Want dan blijkt dat die verschillen bijlange niet zo groot zijn dan men ons wil doen geloven.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 10:59   #98
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euro?
Voor het ontwikkelen van de software en de hardware? En hoeveel erna per jaar om de programma's te onderhouden en te doen draaien.

De terug te vorderen bedragen voor de eerste helft van 2008 = 5,17 miljoen euro.
zie hoe verwrongen dat dit werkt bij jullie; jullie investeren in automatisatie en moet dat notabene nog betaald worden van de overheid ???

Als jullie minder werk hebben als privéorganisatie, hebben jullie een gewonnen efficientie die zich vertaalt in het afdanken van jullie personeel... Dus goed geschreven software kun je zonder probleem van die 5000 mensen 2/3 laten afvloeien... En de werkingskosten navenant doen dalen, want software kost een fractie van personeelskosten.

bron van 5000 mensen hier, bron dat het manueel gaat, en bron van budget eraan verbonden 200miljoen
http://www2.vlaanderen.be/personeels...eenzetting.ppt

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 oktober 2009 om 11:00.
Oud 4 oktober 2009, 11:05   #99
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

jep, zo zit de liberale logica in elkaar. Installeer software zodat je duizenden overbodige mensen kan 'afdanken'. Pech voor de liberalen dat er wetten zijn die moord verbieden, anders hadden ze die afdankertjes wel gewoon ineens ge"endlösungd".
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 11:14   #100
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier mijnheerkes denials

5% fouten en bron

http://www.ccrek.be/docs/Reports/2000/nov_2000_nl.pdf

vind je dat normaal dat een instelling werkt met een foutmarge van 5% vfouten ???? Vinden jullie dat echt normaal 5%

We gaan eens auto's maken met 5% fouten ??
Kennen jullie het TRIPLE SIGMA concept van General Electric...
Dat is daar foutpercentages moeten gaan tot 1:Miljoen...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be