![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nog in een kerk geweest de laatste tijd?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Iedere week en ze zit vol
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het staminee aan de overkant zeker?
![]() De overgrote meerderheid van de kerken is elke zondag zo goed als leeg.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In west europa is de gemiddelde bevolking wat hoger geschoold als bvb in Latijns Amerika of Afrika. Zoals gekend: kennis is macht, en in deze zin de macht om zich te onttrekken van het kerkelijk juk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ge moet ze bedreigen met iets dat ze wel kennen ! de kelder, het kolenkot, dutroux, Ronald Jansen zoiets, dat heeft meer effect de hel, waar kom jij nu mee af ??? welke - 30 jarige heeft daar nu nog een notie van ?!? kaloot ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat toont trouwens mooi aan in hoeverre die katholieke dogma's "onaantastbaar" zijn. Ze kunnen door de eerste de beste paus ingevoerd worden, maar evengoed afgeschaft worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goedkoper als politie en staatsveiligheid me dunkt, en even efficient bij een voldoende domme massa. Kortom, mensen die leven in de kettingen van het geloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hier een knap videotje(in het engels), in verband met religie, straf en beloning, en keuze: http://www.youtube.com/watch?v=H0wSjJAsrA Van dezelfde auteur, iets anders gebracht: http://www.youtube.com/watch?v=Nv9IvCpiHxA
Laatst gewijzigd door Nexer : 28 januari 2010 om 02:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Best wel een bewerking want het origineel is in dichtvorm geschreven en als ge het dus niet in de origninele taal kunt lezen, gewoon om een punthoofd van te krijgen. De brave man maakt een reis, door hel , vagevuur en hemel en komt ook nog eens terug op aarde... Hij beschrijft wie hij allemaal waar tegenkomt en welke straffen ze moeten ondergaan. In de middeleeuwen leefde de hel blijkbaar meer als nu, ![]() ![]() Is overigens nog op de index geplaatst, Dante kwam namelijk ook nogal wat pausen en bischoppen tegen, en dat was niet in de Hemel, ![]() De reis begint dus in het voorgeborchte waar hij Virgilius ontmoet die zijn gids gaat zijn, tot in het vagevuur (verder mag hij als ongedoopte immers niet komen... ) waar alle ongedoopten / ongelovigen zitten die te goed zijn om in de hel te steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals je ziet wordt het pas in 593 ingevoerd, ik vraag mij af of het concept dus ergens in de bijbel of een van de vele evangelien vermeld wordt. Het wordt pas in 2007 afgeschaft, ze hadden dat inderdaad al 50 0f 60 jaar eerder mogen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar ook de 70 maagden, en voor de vickingen het Walhalla, enkel bereikbaar na gevallen te zijn op het veld van eer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Yw , ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |