![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien we trouwens dat principe toepassen (dat u blijkbaar normaal vindt) dan moeten we ons afvragen waarom het dan zo selectief wordt toegepast. De zigeuners, die nochtans ook zwaar geleden hebben onder de nazi's, staan volledig in de kou: er is geen geld voor hen. Niemand bekommert zich om hen. En toen enkele zigeunersverantwoordelijken de zaak aankaarten, werd er op een heel agressieve manier vanuit joodse hoek gereageerd: de holocaust zou niet door hen mogen worden opgeëist. Iedere nuancering zou gevaar opleveren voor een bagatalisering van het joodse lijden, zo klonk het vanuit de leidende joodse groeperingen. Stel je eens voor dat wij nu anno 2004 geld zouden eisen van de Franse staat, omdat Lodewijk XIV indertijd Frans-Vlaanderen veroverd heeft, of omdat hij Ieper in puin liet schieten... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Staatssecretaris
|
![]() Prachtig boek hierbij is: Finkelstein, N. , De Holocaust-industrie.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Schepen
|
![]() Ik denk toch dat er hier van de kern van het onderwerp is afgeweken.
Dat Israel oorlogsmisdaden begaat is duidelijk, daarover geen discussie. Maar dat betekend niet dat je oorlogsmonumenten op die manier moet onteren! Want dan zal ik volgende week wat engelse vlaggen gaan verbranden in Ieper omdat ik tegen dat land zijn Irak-politiek ben. (ik denk dat dat ook niet zou geaprecieerd worden.).
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelfs tijdens WOI en II, of in eender elk grootschalig en gruwelijk conflict, zijn er nooit zelfmoordacties gebruikt als "verzetsmiddel". U moet mij immers eens uitleggen hoe u uw eigen onderdruktheid probeert weg te werken door uzelf op te blazen met zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers aan de andere zijde. Ik raad u sterk aan om artikels van de APA omtrent dergelijke acties te lezen: het komt erop neer dat je onder complete religieuze brainwashing elk gevoel van individualisme compleet opgeeft. De militanten die zich verzetten tegen Israelische tanks in de vluchtelingenkampen, ja dat valt onder verzet voor mij en keur ik niet af, maar indien u die wacko's die op een dag beslissen om wat dynamiet rond te binden, zoveel mogelijk spijkers mee te dragen, omdan zichzelf in een bus op te blazen met als enige doel zoveel mogelijk mensen te doden, onder de noemer "verzet" plaatst, dan kan ik u alleen aanraden naar een psychologg te gaan. Als u die daad van twee weken geleden, waarbij Palestijnse militanten op een afgelegen weg een Israelische moeder doodschieten, om dan vervolgens zich naar haar auto te begeven en haar 5 kleine kinderen één voor één met een hoofdschot af te maken onder de noemer "verzet" plaatst, dan bent u goed zot. Bovendien lijkt u compleet te negeren dat heel wat van de IDF-acties juist een antwoord zijn op de zelfmoordacties. Rantissi en Yassin wilden helemaal niet de bevrijding van Palestina, zij wilden de vernietiging van de staat Israel en één enkele Palestijnse staat, zonder enig compromis. Al wilde Yassin en Rantissi dan niet vergeleken worden met Bin Laden, volgens mij zijn ze zelfs minstens even erg, of vindt u het normaal dat een 9-jarige jongen vorige maand in opdracht van Hamas zichzelf ging opblazen. Vind u het normaal dat Hamas-militanten trots lichaamsdelen van gedoodde IDF'ers rondslepen?
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegenover het brute, verpletterende en wrede staatsgeweld van de staat Israël kan het Palestijnse volk niets meer anders stellen dan dit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles is begonnen met het wederrechtelijk opeisen van Palestijns land door de joden. Reeds van bij het begin hebben ze daartoe mensen gedood, verdreven, hele dorpen verwoest om er hun joodse nederzettingen te maken. Mensen van wie de voorouders al eeuwen op die grond woonden, moest plotseling plaats maken voor de joden. In de Arabische wereld zal dit verschrikkelijk onrecht eeuwig in het collectief geheugen blijven staan. Wees gerust, ik ken de Arabieren, en ze vergeten heus niet gauw! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Schepen
|
![]() De westerse wereld zou eens in eigen boezem moeten kijken als het over dit probleem gaat, er wordt namelijk maar al te vaak gezegd dat de joden het land 'afnamen' van de Palestijnen, dat is echter historisch niet correct.
Even een schema: -Na W.O.1 wordt Palestina Brits mandaatgebied. -tijdens het interbellum vragen de joden een eigen staat aan het Verenigd Koninkrijk (na te lezen in de Balfourverklaring waarin de minister van Buitenlandse zaken van Het V.K. de staat toezegt aan E. Rotshild). -de staat komt er niet door druk van de Arabische landen t.o.v. het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. -Na W.O.2 m.n. in 1948 stemt de UNO er mee in een Joodse staat te stichten in Palestina, dat ondertussen geen Brits mandaatgebied meer is maar onder het mandaat van de UNO staat. -Israel wordt gesticht en tot 2 maal toe aangevallen door zijn Arabische buurlanden met als doel de vernietiging van Israel. De Arabische buurlanden verliezen echter 2 maal de oorlog en de Israelische staat breid zodoende uit qua grondgebied (hier onstaat ook het probleem van de Palestijnse vluchtelingen(kampen)). Het moet gezegd worden dat tussen die beide oorlogen Israel ook een oorlog uitvoerde tegen zijn buren en op onrechtmatige wijze zo zijn grondgebied had uitgebreid (hieruit volgde de ruil van land voor politieke en diplomatieke erkenning van Israel). De recente geschiedenis kennen we allemaal goed genoeg hoop ik. Wat ik alleen maar even wil aanduiden is dat je niet zomaar moet zeggen dat de Joden het land hebben "gepakt", want uiteindelijk zijn het 2 maal de andere Arabische landen geweest die voor de enorme gebiedsuitbreiding van Israel hebben gezord, nochtans roepen die landen nu om ter hardst dat de toestand daar onrechtvaardig is (wat wel zo is!!!). Voorzichtigheid omtrent deze zaak en het verleden is dus niet misplaatst...
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest is het wel zo dat de joodse kolonisten van het eerste uur op bijzonder drieste wijze zijn tewerk gegaan: honderden Palestijnse dorpen gingen tegen de vlakte, Palestijnen werden gedood of verdreven. Het allemaal niet zo vredelievend gebeurd zoals de VN ongetwijfeld had gedroomd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Bovendien heeft Israël zowat alle VN resoluties aan zijn laars gelapt.
Het verschuilt zich daarbij aqchter het begrip: veilige grenzen. Dat hebben de nazi ook gedaan om WOII te ontketenen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit hoorde de staat Israël te zijn volgens de eerste VN-resoluties: ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de Arabische landen dan aanvielen lijkt me een heel normale reactie te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() Lees eens het boek: Islam voor ongelovigen. Daar staat een interessante passage over het conflict.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Die vraag kan je natrekken als je de Balfourverklaring eens opzoekt ![]() En dat de Joden er al lang weg waren is inderdaad ook waar, zij zijn er m.n. verjaagd in 135 n.C. door de Romeinen, dus de claim van de Zionisten ging toch wel terug tot op een belachelijk verafliggend tijdstip!
![]() |