![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#82 |
|
Banneling
|
@ Moby
Citeer mij nu eens een tekst van het VB mét datum en plaats waar er sprake is van ALLE allochtonen. Wat de sociale woningen betreft verwijs ik naar de doctoraatsstudie van HB COOLS. Op de wachtlijsten is 83% allochtoon. Wijk Stuivenberg: 75% allochtoon in sociale woningen. Wijk Luchtbal: + 50%. Van alle nieuwe verhuringen: 85% allochtoon. Inzake tewerkstelling en activiteit moet u eens de jaarverslagen van het OCMW Antwerpen lezen. Vooral dat van 1999 is héél interessant. Maar alle cijfers worden ieder jaar weer opnieuw bevestigd. Er is flagrante onwil bij de allochtone gemeenschap om zich in te schakelen in het normale arbeidscircuit. Er is wel een florerend zwart circuit van o.a. autowerkplaatsen etc. Bv. In de wijk Zuid extra muros was een compleet geïnstalleerde carrosseriewerkplaats en onderhoudsgarage. Klachten vanuit de buurt wegens stank en geluidsoverlast, bleven zonder gevolg bij de politie. Uiteindelijk is de milieuinspectie opgetreden omdat de verspuitinstallatie geen afzuiging had. Op de rest wil ik niet antwoorden. Loze beweringen zonder argumenten, zonder inhoud. Slogans. Bullshit. |
|
|
|
|
|
#83 | ||
|
Partijlid
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#84 | |||||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Citaat:
Misschien moeten allochtonen frauderen of zo, dan kunnen ze een betere woning betalen... Citaat:
Ooit in Opel Belgium gaan kijken? Veel allochtonen die daar werken! Ooit in het bedrijf Conserven Picolo in Stabroek geweest? 90% is allochtoon (vooral als seizoenarbeider en daarna ontslag, maar autochtonen mogen blijven)! En zo zijn er zoveel andere bedrijven. En wat is "onwil"? Zeggen ze "Neen. wij willen niet werken!" of vinden ze gewoon geen werk en DENKT men dat ze niet willen werken? Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#85 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Geef anders details wat je niet geloofd (of wilt geloven). Bedoel je misschien dat allochtonen geen stuk grond hebben misschien? Vergeet niet dat de eerste generatie eigenlijk boer was en ze land bezaten die ze bewerkten. Die bestaat nog steeds en die wordt nog steeds bewerkt door achtergebleven familieleden of een arme persoon die dan 2/3 voor zichzelf neemt en 1/3 geeft hij dan aan de familie voor eigen gebruik. In mijn geval krijgt mijn grootmoeder en haar dochter met haar gezin die 1/3e. En het betreft gewoon bergland (niet veel waard) die ik dan later zal erven (een deel daarvan) en daarna mijn kinderen. Gezien ik hier woon en niet van plan ben ooit terug te keren, zal de opbrengst (appels, olijven en hooi) voor 2/3e voor de pachter zijn en de rest is voor de voorbijkomende arme mensen. Moslims geloven dat als je arme mensen helpt je "raga" krijgt, wat je dan sneller in de hemel brengt. Maar ik geloof er geen bal van als moderne moslim. |
||
|
|
|
|
|
#86 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
En die "veralgemening" vond ik grappig omdat het Vlaams Blok daar juist om bekend staat. Als je wat beter mijn posts leest dan weet je dat ik niet iedereen een racist noem of dergelijke. Ik zeg "sommige" en dat eentje de hele boel kan verzieken... Ik heb vrienden van verschillende nationaliteiten en ze zijn wat verschillend in hun denken en doen, en ik vind het heel leerrijk. Ik zal dus nooit veralgemenen... |
||
|
|
|
|
|
#87 | ||
|
Partijlid
|
Citaat:
Ik zeg niet dat ik specifiek iets niet geloof. Uw verhaal kan best kloppen (behalve dat onterven dan). Alleen stel ik vast dat u op dit punt lichtelijk overdrijft. Dus dan vraag ik me af of u dat met andere punten ook niet gedaan heeft. Of mij dat uitkomt of niet, doet hier niets terzake. |
||
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Volgens het Belgisch erfrecht kan men zijn kinderen inderdaad niet onterven. Maar gaat het hier wel om Belgisch erfrecht?
|
|
|
|
#89 |
|
Banneling
|
Moby lult er maar op los. Hij heeft geen enkel argument en begint daarom te schimpen.
Nou ja, in de grond is hij waarschijnlijk goed. En liefst zo vlug mogelijk. Vrede zij met hem! |
|
|
|
|
|
#90 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zelf ben nu wel belg en ik voel me ook belg. Ik werk in een groep van ongeveer 12 man in een zeer groot bedrijf in Nederland. Ik heb een Turkse, Nederlandse, Engelse, Amerikaanse, Indier, Schot, Mexicaanse en een Russische als collega's, allemaal in deze kleine groep op dezelfde afdeling. Wij kunnen stuk voor stuk heel goed met elkaar opschieten wat absoluut niet zou kunnen indien iemand van ons een rascist zou zijn hoor, vergeet het maar. Ook ga ik eind september op vakantie naar Turkije op vakantie, zou ik volgens mij niet doen indien ik een rascist was. Ps: doorhameren, kerel wij zijn hier verdomme op een discussie forum, dus als jij of ik hier iets wil duidelijk maken moet je niet na 1 posting stoppen, en telkens hetzelfde zeggen is inderdaad niet zo slim. |
||
|
|
|
|
|
#91 | ||
|
Partijlid
|
Citaat:
Wanneer ze in Borgerhout wonen, moeten ze dan niet de Belgische wet respecteren? Ik weet niet of erfrecht kan veranderen indien niet zowel de ouders en de kinderen de Belgische nationaliteit hebben, maar gezien sinterklaas-mentaliteit waarmee men met de Belgische nationaliteit gezwaaid heeft, zou het me verbazen indien niet zowel de ouders als de kinderen reeds Belg zijn, en dus onder Belgisch erfrecht zouden vallen. |
||
|
|
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat hier de dubbele nationaliteit wonderen kan doen.
Waarschijnlijk geldt hier in Belgie het belgische erfrecht, maar voor eigendommen of geld in Marokko zal dan het marokkaanse erfrecht gelden zeker? Moet kunnen hé! Zolang wij maar netjes de successierechten betalen op elke scheet die we erven is alles dik in orde!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
|
|
|
|
|
|
#94 | ||
|
Burgemeester
|
Citaat:
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
||
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
- onroerende goederen: erfrechtelijke regels van het land waar de onroerende goederen gelegen zijn (bvb. huis in Marokko) - roerende goederen: erfrechtelijke regels van het land waar de overledene zijn laatste werkelijke domicilie had (bvb. ook voor een hier wonende Marokkaan zonder Belgische nationaliteit: België) Eventueel kunnen er wel nog conflicten zijn met de Marokkaanse IPR-regels, ik heb daar niet meteen iets over gevonden. Maar de bottomline is dat voor de toepassing van het Belgisch erfrecht helemaal niet vereist is dat je de Belgische nationaliteit hebt. En omgekeerd: dat het hebben van de Belgische nationaliteit niet automatisch betekent dat je (hele) nalatenschap onder het Belgisch erfrecht valt.
|
|
|
|
#96 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#97 | ||
|
Partijlid
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#99 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien zijn ook successierechten bepaald aan de hand van schijven (hoe meer erfenis, hoe meer successie). Zou het appartementsgebouw in Marrakech daar ook bijgerekend worden? Kunnen gewone stomme Belgen op een simpele manier een blokske gaan kopen in Marokko? Het is maar dat we het weten hé?
||
|
|
|
|
|
#100 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Overigens kun je ook 'netjes' (perfect legaal) minder successierechten betalen als de toekomstige erflater op voorhand aan successieplanning doet. De Vlaamse overheid heeft wat dat betreft de laatste jaren een aantal nieuwe mogelijkheden geboden.
|
|