![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over het eerste scheppingsverhaal. Daarin wordt de mens als man en vrouw geschapen naar Gods beeld. Je moet wel goed lezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vooral omdat je bij alles aan dingen denkt. Bij het verwekken gaat het om levende wezens, dus om het baren. Maar dingen worden zonder seks gemaakt of gecreëerd. Ook de Logica het heelal is niet direct seksueel. Citaat:
Dus niet één God, want man en vrouw zijn er al twee. En dat zegt ook het eerste scheppingsverhaal van de bijbel. En dat is zeer essentieel omdat daardoor de hele grondslag van de uitsluitend manlijke en patriarchale God van de bijbel niet blijkt te kloppen. En daarmee ook niet die van de Koran, die daarop gebaseerd is. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En de idee der Liefde gaat over in die van de heilige geest in het denken en begrijpen wie God is. Niet als één God (die is met Jezus aan het kruis gestorven), maar als oneindig velen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toch, als je vroeger beweerde profeet te zijn en dat niet kon bewijzen, dan kon je jezelf wel eens in een lastig parket brengen hoor. Toegegeven, da mens was toen superbijgelovig. Dus men zag snel iets in eigenlijk "niets".
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 19 mei 2010 om 00:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Harrie,
Discussie wordt moeilijk als je jezelf Jezus begint te noemen.
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee: die Jezus stelde niet veel voor (hij heeft ook nooit bestaan) en hij mag blij zijn dat ik mijn eigen persoon als zijn wedergeboorte beschouw. Nochtans: ik heet niet Jezus, maar harriechristus. Het verbaast me overigens dat je zo reageert, want je had mijn atoomtheorie en godsbegrip allang moeten kennen en je weet dat ik harriechristus ben. ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen. ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen. HEELAL UIT LEVENDE WEZENS. Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd. Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd. GOD Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens. Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos. http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html http://www.vrijeforums.com/ hartelijke groeten van harriechristus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen is er niets en dus alles is bijgeloof. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 4 - God schept Eva uit de rib van Adam.
Genesis 2 : 22 Uit de rib die hij bij de mens had weggenomen, bouwde God, de HEER, een vrouw en hij bracht haar bij de mens. Eva is minderwaardig ten opzichte van Adam. Nadat God Adam heeft geschapen vormt hij Eva uit de rib van Adam.wat natuurlijk wel heel duidelijk aangeeft dat Eva een minderwaardig wezen is ten opzichte van Adam, want een rib stelt natuurlijk niet veel voor. Beter zou zijn dat Eva uit het hart van Adam was genomen of ook uit zijn hoofd geboren en nog beter dat zij direct naast Adam was geschapen als een gelijkwaardig wezen, zoals in het eerste scheppingsverhaal. De baarmoedernijd (kut-nijd) van Adam. Toch kunnen we ons extra afvragen waarom het nu juist een rib moest zijn. Bij enige nadenken laat zich dat wel verklaren, want de rib gelijkt enigszins op het manlijke geslacht en is een eufemisme voor de penis. Het hele verhaal getuigt eigenlijk van de manlijke baarmoedernijd van de man ten opzichte van de vrouw. Want normaal is het de vrouw die de man baart uit haar vagina. Adam schept Eva uit zijn penis. En omdat de man zich van nature minderwaardig voelt ten opzichte van de vrouw, omdat deze duidelijk en klaarblijkelijk de schepper is van het leven, daarom heeft de man verzonnen dat hij dat ook kan en laat daarom Eva als vrouw uit zijn penis komen. Wat niet helemaal onzinnig is, want wel komt het zaad van de man uit zijn penis om de vrouw te bevruchten. Maar het is niet zo dat de man onmiddellijk de vrouw uit zijn penis tevoorschijn kan halen. En ook niet uit zijn rib. ![]() De primitieve mens wist niet hoe de voortplanting in zijn werk ging. Het hele verhaal van Adam en zijn rib is dus niets anders dan een verwrongen voortplantingsverhaal, een sexverhaal en wel omdat de primitieve mens nog niet precies wist hoe dat in zijn werk ging. En ook omdat de man zich oorspronkelijk minderwaardig heeft gevoel ten opzichte van de vrouw die het leven voortbracht. De man ontdekt de Logica der dingen en schept de wereld. De man moest dan toch ook wat kunnen en daaruit is het latere patriarchaat ontstaan, want de man kan namelijk ook wel wat en dat is iets scheppen uit zijn Geest, dat wil zeggen: het bestaat heeft een logische grondslag, die met name de man kan overdenken en begrijpen en waaruit hij de wereld schept. En dat rib-verhaal is daar een tussenfase in, tussen de natuurlijke baring van de vrouw en het geestelijke scheppen van de man. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben perfect gelukkig ![]() Wist U zelfs dat ik dagelijks overspoeld wordt van liefde? Die liefde raakt me dieper dan mijn band met het goddelijke. Toch kan ik het niet laten, Haar er dagelijks voor te danken. Waarom vinden mensen het toch altijd zo nodig een ander te beoordelen omdat hij/zij anders denkt? Laat mij toch in die Kracht geloven dat onvoorkomelijk doorheen het Zijn raast. Overal en altijd tegelijk aanwezig, ALLES. Mag ik dat niet God noemen? Het probleem is, velen halen verschillende betekenissen voor ogen vanuit elk een ander perspectief als ze het woord "God" nog maar horen, lezen.
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Uw atoomtheorie! Ik weet inderdaad dat U harriechristus bent, in mijn online bestaan. Maar het spijt me dat ik geen christus in je zie. Christus is gewoon een HUGE fenomeen voor me dat vele verder dan Jezus gaat. Wat als Constantijn Jezus tot Christus doopte? Figuurlijk ![]() Enfin los van dat. Ik geloof in Christus als een fenomeen. Een boodschap, een verlichting voor de mens. Vindt U Jezus uit de bijbel zijn boodschap niet veel treffender dan de uwe? Ik wil je echt niet afbreken zoals je me snel interpreteert hoor! Maar ik wil U wel ff vertellen Harrie, ik heb toch wel iet of wat theologie in mijn achterzak zitten en heel wat mythologie vanuit hoekjes die uw diepste dromen zullen tarten. En wat jij doet in mijn ogen is binnen in jezelf leven, een waar "profeet" zou zijn leerlingen inschatten naar hun vermogen en naar hun taal praten. Hoe sprak Jezus uit de bijbel niet? Jezus zei met één verse duizend dingen. En dat ontbreek ik een beetje in jou. Laat me wel duidelijk stellen, ik heb zoals ik al zei gezegd dat ik je graag bezig zie (zodus, graag lees). Maar het is soms moeilijk mijn geduld te behouden als je daar direct al verwijten begint te geven dat ik jou verwijt. Ik ben gewoon eerlijk met je, maar waar beoordeel ik je? Maar U noemt zichzelf Christus, en ik denk dan: Waarom kaart hij de echte levensproblemen (olierampen etc) niet aan ipv constant dezelfde teksten te herhalen? U noemt zichzelf de toekomst, wel harrie... tijd om in actie te schieten of de aarde haar toekomst ziet er schaars uit.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 19 mei 2010 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Terwijl je niks begrijpt van wat ik zeg. Citaat:
Citaat:
Het is het wetenschappelijk materialisme en het politieke kapitalisme dat het grote probleem is. Dat moet veranderen. Je beziet het op een veel te laag niveau. Citaat:
En als niemand mij wil geloven en begrijpen dan kan er ook niks gebeuren. Dus wijs niet steeds op mij maar doe zelf iets. Begin met mijn atoomtheorie en niet steeds met iets anders. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom legt U daar weer neer dat ik "niets" van je theorie begrijp. Ik bekijk die wholyness gewoon anders, mag dat dan niet van je harrie? Citaat:
Citaat:
Ik ontbreek dat bij U. Als ik dan werkelijk op zo'n laag niveau bezig ben, waarom raakt de ene me dan wel en de andere niet? Je bent ook snel om te oordelen, en dat noem ik geen verheven daad harrie, sorry. Citaat:
Citaat:
Ik vind het wel mooi dat jij het heelal als een wezen ziet waarvan je gebruik kan maken. Maar heeft "The Secret" met haar "wet van aantrekkingskracht" dan niet meer tools (tools = gereedschap/middelen) op zak dan de atoomtheorie om het in praktijk om te zetten?
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 mei 2010 om 08:36. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je reageert al net zo dom als anderen. KORT OVERZICHT BEWIJSVOERING 1 - de microkosmos is een hogere wereld. (gezien het feit dat een atoom ingewikkelder inelkaar zit dan een zonnestelsel en daarbij ook nog eens de hogere natuurwetten van de microkosmos : electromagnetisme, quantummechanica, de kernenergie(sterkere kracht) enz enz ) 2 - in de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld. 3 - dan is het best mogelijk dat de microkosmos als hogere wereld ook een ruimtevaartcultuur is en dan komt het heelal (bij verder doordenken) als een logisch systeem in elkaar te zitten. (Oftewel : en die mogelijkheid stijgt tot een zeer grote mate van zekerheid als daardoor het heelal als een logisch systeem inelkaar komt te zitten) Want de microkosmos is dan een eindeloze reeks van steeds hogere ruimevaartculturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie. Een evolutie die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen. 4 - En dan kun je ook verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, namelijk op basis van een hogere intelligente ruimtevaartcultuur in de microkosmos. 5 - Dan heb je ook een heelal uit levende wezens inplaats van een dood mechaniek van de wetenschap. 6 - En dan kun je ook nog het bestaan van GOD bewijzen. 7 - En omgekeerd kan ik uit het Godsidee ook mijn atoomtheorie bewijzen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lijkt mij niet zo moeilijk dat te begrijpen. Citaat:
Citaat:
Heb je mijn atoomtheorie ooit wel eens gelezen?... ![]() |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is geen bewijsvoering, maar je stelling.
Waar is je bewijs? Ik heb al alles van je gelezen, maar er staat nergens iets dat maar in de buurt komt van een bewijs. Alleen maar veronderstellingen.
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Djeebus, dat jullie er nog mee bezig zijn gaat mijn verstand te boven.
Cirkelredenering iemand? |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het hem al proberen uit te leggen, maar hij begrijpt het niet.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hindert niks, want er zijn hele volksstammen die het niet vatten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Kom eens af met een echt bewijs in plaats van een stelling, dan zal iemand je misschien serieus nemen. Zolang je dat niet begrijpt ben je gedoemd om te blijven roepen in de woestijn.
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
So what's the f*** point? Complete fruitbasket ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 21 mei 2010 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tot type 3 beschaving. Vrijwel wat U hier weergeeft, maar ik bekijk het woord "kosmos" dan ook van een vrij ruim perspectief. Nu we dat weten, wat doen we ermee? We kunnen dat toch alleen maar zijn gang laten gaan naarmate tijd evolueert. Ik herhaal dus nu maar dan uitgebreider: ik vind de theorie mooi. Natuurlijk gaan wij de ruimte koloniseren als we het zo lang trekken. Dat is nu eenmaal onze evolutie geworden, technologie. Citaat:
Maar vergeet niet dat het universum (de macrokosmos) wel een GIGA effect moest geven om leven mogelijk te maken in de microkosmos he. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
En wat gaan we nu bereiken met je theorie harrie? Waar brengt het de mensheid? En om af te sluiten: Jezus heeft zichzelf nooit zoon van God genoemd. In de bijbel wel ja. Maar ik durf ervoor te wedden dat de geschriften er voor de inquisitie er een pakske anders uitzagen ![]()
![]() |
![]() |
#100 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen een atoom is dan verder ontwikkeld dan een zonnestelsel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus het gaat niet van macro naar micro, maar van micro naar macro. Citaat:
Citaat:
Maar ze willen het niet en daarom zwijgen ze er over. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volgens mij heeft ie nooit bestaan, maar gelukkig besta ik wel. Helaas is de kans groot dat de mensen me pas zullen geloven als ik dood ben. Dus ze hebben dan een grote kans gemist mij bij leven en welzijn te geloven en te begrijpen en te eren. Maar de mensen weten meer raad met de doden dan met de levenden. |
|||||||||||
![]() |
![]() |