![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Man, man, man toch, in welke wereld leef jij? ![]()
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus jullie veggies wil de uitstoot van de broeikasgassen tegengaan door minder vlees te eten waardoor minder vee moet gekweekt worden.
http://www.hln.be/hln/nl/2656/Global...ng-aarde.dhtml Dus jullie willen een neiwe ijstijd die miljarden levens zal kosten.
![]() |
#83 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen http://stijnbruers.wordpress.com Laatst gewijzigd door Deepeco : 24 mei 2010 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Minder herbivoren=>minder methaan=>ijstijd. Minder vleeseters=>minder (gekweekte) herbivoren=>minder methaan=>?. (Tenminste als je dat artikel geloofd.)
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Enfin, je mag denken wat je wil, maar als je zou schrijven "ijstijd", en je zou dergelijke redenering in een artikel schrijven en opsturen naar een wetenschappelijk tijdschrift, dan gaat dat nooit de peer review doorstaan. De reden: gebrek aan logica. Minder eten => meer honger => sterfte Minder vraatzucht (een dieet volgen tegen overgewicht) => minder eten => ...? Dus elk anti-vraatzucht dieet is dodelijk? Enfin, je snapt het wel, denk ik. Maar toch vreemd; je leek het precies ernstig te menen...
![]() |
![]() |
#86 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb wel de indruk dat je een boodschap die je niet aanstaat probeert weg te wimpelen als zijnde een hype, zodat je die ongemakkelijke boodschap niet ernstig zou hoeven te nemen. Dat lijkt me een duidelijke strategie van jou te zijn. Want waarom zou je sommige aspecten van de wetenschap wel vertrouwen en andere niet? En waarom zou je sommige van jou ethische principes en gevoelens in de ene situatie wel laten gelden en in de andere niet? Het lijkt wel of je daarin opportunistisch bent. Eigenlijk beschouw ik jou stelling als teken van zwakte. Ik zou nooit een ongemakkelijke boodschap afdoen als zijnde een hype, want ik vind dat nogal gemakkelijk gezegd. Dat lijkt me erg erg moeilijk te onderbouwen: eerst moet je beschrijven of definiëren wat een hype is (omdat dat een vage term is waaronder iedereen verschillende dingen kan verstaan), vervolgens moet je beargumenteren waarom elke hype slecht is (ik veronderstel dat je het pejoratief gebruikt), en ten derde moet je kunnen aantonen waarom die ongemakkelijke boodschap voldoet aan die definitie. Knap lastig werkje lijkt me... Zou je daarin slagen? Mij lijkt het simpeler om meteen eerlijk te zijn en toe te geven dat het hebzuchtig opportunisme is en dat je geen sterke argumenten hebt. Let's cut the discussion short...
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen http://stijnbruers.wordpress.com Laatst gewijzigd door Deepeco : 24 mei 2010 om 20:21. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De topic starter heeft honderd procent gelijk.
![]() |
#89 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De brahmanen leveren wel de meeste computer-ingenieurs.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Toen was er nog geen sprake van bio-industrie. Geen naderende ijstijd. Geen Global Warming. Geen antibiotica in vlees. Geen carbon-footstep. Geen verstikkende hoeveelheid methaangassen. Geen obesitas. Nauwelijks testen op dieren. Geen overbevissing. Geen roofbouw op het amazonegebied. Geen soja als voedsel voor de dieren. Geen noodzakelijk onderzoek naar kweekvlees. Sindsdien is het aantal redenen om vegetariër te worden alleen maar toegenomen. Ik ben nog nooit een goede reden tegengekomen om vlees of vis te eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Et apres mai, le deluge. Ik weet perfect waarom ik geen kinderen wil.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 25 mei 2010 om 01:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nee, Maddox, dat telt niet als argument, en dat weet je. Een verkrachter kan zichzelf ook niet vrijpleiten door te zeggen dat hij verkrachtingen leuk vindt. De reden waarom hij dat niet kan, is omdat het slachtoffer (die verkrachte vrouw) een morele status heeft, en als een wezen een morele status heeft, dan wegen genotsargumenten niet zwaar genoeg. Begrijp je? Dus nu de vraag: als je het genotsargument wil kunnen gebruiken, moet je eerst kunnen aantonen waarom dieren geen morele status zouden hebben. De reden waarom die bewijslast nu bij jou ligt, is omdat ik al heb beargumenteerd waarom dieren wel morele status hebben. En voor vlees gaat het niet enkel over de morele status van dieren. In mijn openingspost verwees ik naar de milieu-impact. Ook daar zijn slachtoffers, dus als jij het genotsargument wil gebruiken, moet jij kunnen aantonen dat die slachtoffers geen morele status hebben. De bal ligt in jou kamp.
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() "Lekker" is zo subjectief en aangeleerd. Kijk maar wat men in andere landen eet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
GW was allang bezig, naderende ijstijd al veel langer, sinde de laatste. AB waren nog niet ontdekt, dus je kan het niet weten. Heb nog nooit gehoord dat iemand gestikt is van methaan gassen, tenzij je in een beerput kruipt of in moerassen gaat rondzwerven. Obesitas bestaat al eeuwen. De uitdrukking "carbon footprint" was nog niet uitgevonden. Ze waren toen verstandiger. Voor de rest is overbevolking verantwoordelijk. Ik zie daarin geen enkele reden om geen vlees te eten.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 25 mei 2010 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Denemarken produceerd 22 miljoen varkens per jaar, dat is 4 per inwoner).
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
PS je zou toch dringend iets aan jouw "verkrachtingssyndroom" moeten doen.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 25 mei 2010 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik wou maar één kind maar mijn vrouw twee, wat er mee heeft bijgedragen dat zij nu mijn ex is. Gisteravond een heerlijke raostbeef gegeten, lekker rood vanbinnen. ![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mogelijk verneem ik over tien jaar of je mening over het eten van vlees is veranderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Keuzes gaan ooit gemaakt moeten worden. Shall we save the fat, meat eating, selfish bastard of de sportieve gezond van geest en lichaam zijnde man. |
|
![]() |
![]() |