Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2010, 20:24   #81
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Een belediging is in wezen subjectief, voor een moslima is het niet beledigend als ik haar geen hand geef volgens niet moslims moet je dan soms bijna het land worden uitgezet. Het is nochtans niet persoonlijk bedoeld itt tot wat zich hier afspeelt. Nogal wat mensen hier vinden het leuk om de profeet van de islam Mohammed saw steeds 'pedofeet' te noemen omdat ze er op hopen moslims daarmee te beledigen. Wie willen ze daarmee beledigen? Mohammed zelf of medeforummers? Zo'n intentie is al een belediging op zich denk ik. Als iemand zegt; "ik denk (om reden x) dat Mohammed saw een pedofiel was", ik wil dat met u bespreken, dan is dat niet beledigend vind ik, sommige mensen kunnen zich dan echter wel beledigt voelen dat is dus subjectief, maar als de intentie er niet is om te beledigen is het dus andere koek. Religie is een persoonlijke aangelegenheid met een sterk emotionele inslag. Er lopen fan's van Michael Jackon te tieren dat hij onschuldig was, die trekken zich dat persoonlijk aan en dat is hun recht als ze dat zo aanvoelen.
Maar in tegenstellig tot nogal wat fans van mohammed, breken de fans van michael jackson de stad niet af als hun idool "een vunzige pedofiel" of iets dergelijks genoemd wordt.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 09:54   #82
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een belediging is in wezen subjectief, voor een moslima is het niet beledigend als ik haar geen hand geef volgens niet moslims moet je dan soms bijna het land worden uitgezet. Het is nochtans niet persoonlijk bedoeld itt tot wat zich hier afspeelt. Nogal wat mensen hier vinden het leuk om de profeet van de islam Mohammed saw steeds 'pedofeet' te noemen omdat ze er op hopen moslims daarmee te beledigen. Wie willen ze daarmee beledigen? Mohammed zelf of medeforummers? Zo'n intentie is al een belediging op zich denk ik. Als iemand zegt; "ik denk (om reden x) dat Mohammed saw een pedofiel was", ik wil dat met u bespreken, dan is dat niet beledigend vind ik, sommige mensen kunnen zich dan echter wel beledigt voelen dat is dus subjectief, maar als de intentie er niet is om te beledigen is het dus andere koek. Religie is een persoonlijke aangelegenheid met een sterk emotionele inslag. Er lopen fan's van Michael Jackon te tieren dat hij onschuldig was, die trekken zich dat persoonlijk aan en dat is hun recht als ze dat zo aanvoelen.

Hoe dan ook is een belediging subjectief en kan je niet zeggen het is niet mogelijk is om u beledigd te voelen in die situatie. Meestal spelen omgevingsfactoren een grote rol in het percipiëren van wat wel en wat niet beledigend is.
Een vb: de hele heisa om die cartoons, de europese moslims hebben daar bijna allemaal rustig op gereageerd door zich simpelweg te distantiëren (dat veel niet-moslims vinden dat moslims ermee zouden moeten kunnen lachen is hun probleem). De hevige reacties zijn uit arabische/islamitische landen afkomstig. Westerlingen begrijpen blijkbaar niet dat niet westerlingen anders denken. Na de film slumbdog millionair werd een pop van de regisseur verbrand en waren er riots (door voornamelijk hindoe's) omdat ze zich beledigd voelden over de term dog in de titel.
Ik wil met het woord "pedofeet" geen enkele moslim beledigen. Gewoon even aantonen dat jullie hoogste profeet, het voorbeeld vor elke goede moslim, en pedofiele rovershoofdman was die ze het best van allemaal in de cel hadden gesmeten ipv verbannen naar Medina.
Ik krijg het gewoon van sommige moslims hun "logica". Ze zitten elke dag te schofferen op anderen culturen en godsdiensten. Wij zijn varkens, honden, racisten, facisten, etc... Maar als wij 1 opmerking maken over de islam dan is het kot te klein, worden er wagens in de fik gestoken en wordt de persoon in kwestie met de dood bedreigd.
Als je dat dan zegt op een forum dan krijg je meestal als antwoord "Niet elke Moslim is zo". Dat geloof ik graag, maar waar zijn die moslims dan om hun afkeur in het openbaar te verkondigen? Je hoort die mensen nooit, dus gaan de meerderheid ervan uit dat ook de afwijzende moslims het stiekem goedkeuren.
Oud 7 september 2010, 12:51   #83
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe dan ook is een belediging subjectief en kan je niet zeggen het is niet mogelijk is om u beledigd te voelen in die situatie. Meestal spelen omgevingsfactoren een grote rol in het percipiëren van wat wel en wat niet beledigend is.
Een vb: de hele heisa om die cartoons, de europese moslims hebben daar bijna allemaal rustig op gereageerd door zich simpelweg te distantiëren (dat veel niet-moslims vinden dat moslims ermee zouden moeten kunnen lachen is hun probleem). De hevige reacties zijn uit arabische/islamitische landen afkomstig. Westerlingen begrijpen blijkbaar niet dat niet westerlingen anders denken. Na de film slumbdog millionair werd een pop van de regisseur verbrand en waren er riots (door voornamelijk hindoe's) omdat ze zich beledigd voelden over de term dog in de titel.
Het is irrelevant waarom mensen zich beledigd voelen. Ze moeten maar een ruggegraat krijgen, dat is nu eenmaal een vereiste in een vrije samenleving. In een vrije samenleving los je problemen, en zelfs provocaties, op met woorden. Uw redenering dat belediging met opzet 'andere koek' is, is dan ook gevaarlijk. Met die redenering zou komedie geheel verboden kunnen worden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 13:09   #84
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het is irrelevant waarom mensen zich beledigd voelen. Ze moeten maar een ruggegraat krijgen, dat is nu eenmaal een vereiste in een vrije samenleving. In een vrije samenleving los je problemen, en zelfs provocaties, op met woorden. Uw redenering dat belediging met opzet 'andere koek' is, is dan ook gevaarlijk. Met die redenering zou komedie geheel verboden kunnen worden.
Als ik lach met de islam hier overkomt mij niks.

Lach ik met de holocaust riskeer ik een boete.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 13:12   #85
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht

eerst 6 mio moslims endlösen ... vergelijk daarna nog eens ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 13:23   #86
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
eerst 6 mio moslims endlösen ... vergelijk daarna nog eens ...
Voldoende massamoorden op moslims in de geschiedenis.

Er zijn massamoorden op moslims bezig terwijl we spreken.

Ik ben geen groot fan van Albanezen enzo, maar volgens mij waren er een aantal behoorlijk bloedige massamoorden hier in Europa, zo'n kleine 20 jaar geleden.
Oud 7 september 2010, 13:32   #87
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Voldoende massamoorden op moslims in de geschiedenis.

Er zijn massamoorden op moslims bezig terwijl we spreken.

Ik ben geen groot fan van Albanezen enzo, maar volgens mij waren er een aantal behoorlijk bloedige massamoorden hier in Europa, zo'n kleine 20 jaar geleden.
uitroeiingen van moslims op industriële schaal ?

nee, dat hebben we volgens mij nog niet gehad.
Oud 7 september 2010, 13:39   #88
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
uitroeiingen van moslims op industriële schaal ?

nee, dat hebben we volgens mij nog niet gehad.
Maakt de schaal uit? We hadden in de USSR uitroeiingen van vanalles op industriele schaal. Maar er worden geregeld mopjes over gemaakt.

Je bent iemand die gelooft in de heiligheid van de holocaust, of op z'n minst van de uniciteit ervan. Alsof de misdaden van pakweg de Franse kolonisten tegen de moslims in Noord-Afrika minder erg waren.

Moord is moord. Dode mensen zijn dode mensen. 10000 of 100000 maakt niet zoveel uit. Vanaf dat er veel zijn ziet men de intentie.
Dat betekent dat met meer middelen er een paar grootte-ordes meer zouden zijn.
Oud 7 september 2010, 13:45   #89
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor zover ik weet is lachen met de holocaust niet verboden, ontkennen van de holocaust wel. Je vergelijkt hier ook appels & peren, islam is een religie, de holocaust een gebeurtenis.

Let op, ik vind het ook een ernstige inkrimping van de vrije meningsuiting dat er boetes staan op het ontkennen van de holocaust, maar de situaties zijn nu eenmaal niet gelijk.

Enne, lachen met de islam? Zou je de uitdaging aan durven gaan om in een moskee een mop over Mohammed te vertellen?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 13:47   #90
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Maakt de schaal uit? We hadden in de USSR uitroeiingen van vanalles op industriele schaal. Maar er worden geregeld mopjes over gemaakt.

Je bent iemand die gelooft in de heiligheid van de holocaust, of op z'n minst van de uniciteit ervan. Alsof de misdaden van pakweg de Franse kolonisten tegen de moslims in Noord-Afrika minder erg waren.

Moord is moord. Dode mensen zijn dode mensen. 10000 of 100000 maakt niet zoveel uit. Vanaf dat er veel zijn ziet men de intentie.
Dat betekent dat met meer middelen er een paar grootte-ordes meer zouden zijn.
ik geloof in de uniciteit van de industriële methode van de holocaust, ja, en vermits jij hier geen ander voorbeeld kan geven met industriële methode, blijft dat nog even overeind.

of ontkenning strafbaar moet zijn, staat daar los van

grapjes zijn bij mijn weten nergens strafbaar.
Oud 7 september 2010, 13:48   #91
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Voor zover ik weet is lachen met de holocaust niet verboden, ontkennen van de holocaust wel. Je vergelijkt hier ook appels & peren, islam is een religie, de holocaust een gebeurtenis.

Let op, ik vind het ook een ernstige inkrimping van de vrije meningsuiting dat er boetes staan op het ontkennen van de holocaust, maar de situaties zijn nu eenmaal niet gelijk.

Enne, lachen met de islam? Zou je de uitdaging aan durven gaan om in een moskee een mop over Mohammed te vertellen?
Bwa. Het is lachen met dingen. Een niet-gebeurtenis kan voor iemand meer waard zijn dan een wel-gebeurtenis.

Er zijn moskees waar ik dat zou durven doen, ja.
Oud 7 september 2010, 13:48   #92
Anna List
Banneling

Standaard

overigens is lachen met de Islam niet zo moeilijk,

t is eerder serieus blijven bij al hun achterlijke strapatsen dat haast ondoenbaar is.

Laatst gewijzigd door Anna List : 7 september 2010 om 13:49.
Oud 7 september 2010, 13:49   #93
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
ik geloof in de uniciteit van de industriële methode van de holocaust, ja, en vermits jij hier geen ander voorbeeld kan geven met industriële methode, blijft dat nog even overeind.

of ontkenning strafbaar moet zijn, staat daar los van

grapjes zijn bij mijn weten nergens strafbaar.
De Goelags zijn voor u net geen echte massamoord he?
Oud 7 september 2010, 13:50   #94
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De Goelags zijn voor u net geen echte massamoord he?
de goelags waren geen endlösung op industriële schaal, of vindt u van wel ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 7 september 2010 om 13:50.
Oud 7 september 2010, 13:58   #95
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
de goelags waren geen endlösung op industriële schaal, of vindt u van wel ?
Je bent een typische Vlaams-nationalist. Ik weet niet of met iemand die zo denkt echt te praten valt, maar je krijgt het voordeel van de twijfel.

-Maakt het uit wat de intentie was? Er werden mensen uitgeroeid, meer mensen dan tijdens de holocaust, gedurende veel meer tijd, en de beulen zijn nooit bestrafd geweest. Nooit.

-Ja. Het was een industriele oplossing om niet enkel volkeren (ja, de Goelags hadden vaak een racistisch karakter) maar ook ganse denkkaders uit te roeien.
In feite kan de officiele beschrijving, "het uitroeien van volksvijanden", ook onder je definitie geschoven worden.
Oud 7 september 2010, 14:21   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent een typische Vlaams-nationalist. Ik weet niet of met iemand die zo denkt echt te praten valt, maar je krijgt het voordeel van de twijfel.

-Maakt het uit wat de intentie was? Er werden mensen uitgeroeid, meer mensen dan tijdens de holocaust, gedurende veel meer tijd, en de beulen zijn nooit bestrafd geweest. Nooit.

-Ja. Het was een industriele oplossing om niet enkel volkeren (ja, de Goelags hadden vaak een racistisch karakter) maar ook ganse denkkaders uit te roeien.
In feite kan de officiele beschrijving, "het uitroeien van volksvijanden", ook onder je definitie geschoven worden.
Goelags waren al wat je hier zegt, en je kan rechts Vlaanderen daarin niks verwijten, het is net al wat links is dat die Goelags altijd vergoelijkt of genegeerd heeft ... maar het was geen industriële massamoord.

edit : en ook nog : lol ik typisch ... anything

Laatst gewijzigd door Anna List : 7 september 2010 om 14:22.
Oud 7 september 2010, 14:23   #97
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Goelags waren al wat je hier zegt, en je kan rechts Vlaanderen daarin niks verwijten, het is net al wat links is dat die Goelags altijd vergoelijkt of genegeerd heeft ... maar het was geen industriële massamoord.

edit : en ook nog : lol ik typisch ... anything
Jawel. Het was wel een industriele massamoord. Ik zie niet in waarom het niet zo zou zijn.

Men zou voor minder antisemiet worden.
Oud 7 september 2010, 14:24   #98
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel. Het was wel een industriele massamoord. Ik zie niet in waarom het niet zo zou zijn.

Men zou voor minder antisemiet worden.
je bedoelt omdat de Joden de Goelags organiseerden ?
Oud 7 september 2010, 14:27   #99
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Hoe langer ik discobitch bezig zie, hoe meer ik er zeker van ben dat hij een religieuze trol is.
Oud 7 september 2010, 14:28   #100
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
je bedoelt omdat de Joden de Goelags organiseerden ?
Nee. Dat deden ze niet. Ze vlogen vaak de Goelags in. Er was enorm veel antisemitisme in de USSR.

Ik bedoel: omdat de holocaust tot iets heiligs is uitgeroepen. Dat mensen het verdedigen als een bepaald unicum.
Terwijl dat het een volkerenmoord was als alle andere. Toevallig waren er technische snufjes die het vergemakkelijkten.
Hadden andere volkerenmoordenaars de logistiek en technologie zouden ze het toepassen.
De intentie telt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be