![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zelfs gewoon waanzin voor een loontrekkende.
Je mag nooit boven 1/3 van het hoogste netto loon gaan voor een hypotheek of je pleegt financiele zelfmoord. Je moet onder alle omstandigheden kunnen blijven leven zonder zorgen. Dat is een basisregel om succesvol te zijn in het leven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het probleem is simpel dat als ge u scheef leent, zoals nu nodig is, ge geen geld meer overhoudt voor wat anders als ge geen uberloon hebt.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Ik doe het en ik heb er geen enkel probleem mee. Jij spaart op je eentje 1000 en je huurt nog eens een kot. Ik zie dan ook geen enkel probleem om een lening van 1500 af te betalen met 2. Ik heb 250K geleend op 20 jaar. Zelf ook wat middeltjes leggen en je kan je een huis kopen van 300K. Als jonge gast moet je natuurlijk niet meteen een villa met zwembad willen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zit ik met een verdrievoudiging van de aankoopprijs, een verdubbeling van het loon, maar ook een halvering van de interest het verhaal is minder zwart dan je denkt. ik raad je wel aan om de vastgoedmarkt te bestuderen, echt elke dag een jaar of een paar jaar aan een stuk, en vooral veel bellen en vragen (liefst uiteraard bij verkopen zonder immo) (en doe bij notarissen die iets verkopen voor oude mensen een waanzinnig bod ! soms happen die, gewoon om ervan af te zijn zonder veel omzien) zodat je de immo markt in de streek waar je wil kopen door en door kent ... de prijsverschillen zijn immers soms enorm ttz af en toe kom je echt een koopje tegen op dat moment moet je wel kunnen springen ... dwz in je auto springen en met bvb 2500 € naar de verkoper vliegen en daar een onderhandse compromis tekenen (letwel : die onderhandse zelfgeschreven compromis is een VOLWAARDIGE verkoopsovereenkomst. ... de verkoper zal zelfs het voorschot niet meer omhoog kunnen trekken (naar de meer gebruikelijke 10%) als jij niet wil) ff doorbijten, geen scrupules, en laten tekenen ![]() zo heb ik t ook gedaan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog 10-20 jaar vrees ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar het blijft wel iets psychologisch, dat 'durven springen' een engagement van 20j ... terwijl je gewoon bent vrijwel van dag tot dag te leven en het blijft zo dat je de evolutie van prijzen en lonen en interesten echt onmogelijk kan inschatten ... echt een paar jaar later vraag je je af waarover je zoveel fuzz gemaakt hebt ![]() goeie moed! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaak kom je diezelfde huizen en gronden daarna tegen bij immokantoren voor het dubbele van de prijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Bedankt voor de tip ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
met mijn kinderen zal het hetzefde gaan, zij gaan pas erven wanneer zij het niet meer nodig hebben, net als ik dat is wel een verschil met vorige generaties ... we erven nu wanneer we 60 zijn, vroeger op 30 net wanneer je t nodig had. ik zie meer heil in een fiscaal aantrekkelijke erfenissprong ... voor mijn kinderen zou ik graag die erfenis laten passeren bvb Laatst gewijzigd door Anna List : 22 september 2010 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de prijzen hier worden vaak ook door rijke buitenlanders de hoogte in gejaagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mijn neef werkt als 'stroman' voor één van die gasten ... ben m eens tegengekomen op zo'n verkoop ... pak maar in, zei hij me in vertrouwen, duidde nog 2 gekende stromannen aan van ook renovators ... dat zijn prijzen waar wij niet aankunnen echt eerst op een koopje komen en doorduwen en om eerst te zijn vooral heel je vriendenkring inschakelen ! overal laten weten dat je iets zoekt en iedereen vragen je te bellen van zodra ze iets zien of nog maar horen dat iets te koop zou kunnen komen, en binnenvallen bij die verkopers ! ook al hangt er nog geen bordje ... (bij mijn huis had de man 1 dag een bordje achter de raam gezet, maar mevrouw had het terug binnengepakt omdat ze nog twijfelde ... op dag 2 heeft de man/verkoper mijn handgeschreven compromis getekend) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Complete onzin
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het valt inderdaad allemaal wel mee, maar die verdubbeling van je loon bekijk je wel niet correct. De job die je toen deed met de ervaring die je toen had zal geen verdubbeling van het nettoloon opleveren hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook moet jij dan de successierechten kunnen betalen. Jij zal dat wel kunnen doen, maar mijn ouders toen ze hun erfenissen kregen, moesten verkopen. Kinderen die naar de universiteit gaan zijn een dure, heel dure, kost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat die situatie beter de modale vlaming beschrijft als die van jou waarin je effectief een hoop panden alleen erft. |
|
![]() |
![]() |