Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2010, 16:30   #81
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Thuis, net zoals u.

De meesten doen dat ook.

Ik ontken niet dat er een (samenlevings-)probleem is met een deel van de (voornamelijk) Marokkaanse jeugd maar dat is eerder een sociaal-cultureel dan een religieus probleem. En 50 Marokkaanse relschoppers is niet het grootste deel van de moslims in het land, zacht gezegd.
Juist en waarom, waarschijnlijk omdat de terreur die hun kroost gebruikt hen onverschillig laat.

Was er niet ergens een partij die ooit opriep om die brave meerderheid de rekening te presenteren voor hetgeen hun harde minderheid de brave bevolking aandeed maar, werd dit niet van tafel geveegd door hetgeen zich progresief en verdraagzaam noemt als een vorm van racisme?

Het is altijd wel iets, het verschuilt zich achter de woordjes racisme en discriminatie wanneer het hen goed uitkomt. Iets dat stillekes en geleidelijk bij de autochtone bevolking begint door te dringen. Dus zouden we kunnen stellen, er is hoop!

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 17:11   #82
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Correct, van een geheim ongenoegen kan men niet spreken. Wanneer ze straten wijken en steden onveilig maken is het door duidelijk en openbaar uiting te geven aan het ongenoegen waar ze vol van zijn en dit laten ze duidelijk blijken, kijk maar naar de steden, ordediensten en brave burgers die er te pas en te onpas mee te maken krijgen.

Maar ja, ze zijn misbegrepen, gediscrimineert, slachtoffer van racisme en, waarschijnlijk zult u hier nog wel enkele fabels meer kunnen toevoegen nietwaar.
Ik heb geen fabels nodig, ERLICH. Geen enkele.

Crapuul is crapuul. En brave burgers zijn brave burgers.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 17:12   #83
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist en waarom, waarschijnlijk omdat de terreur die hun kroost gebruikt hen onverschillig laat.

Was er niet ergens een partij die ooit opriep om die brave meerderheid de rekening te presenteren voor hetgeen hun harde minderheid de brave bevolking aandeed maar, werd dit niet van tafel geveegd door hetgeen zich progresief en verdraagzaam noemt als een vorm van racisme?

Het is altijd wel iets, het verschuilt zich achter de woordjes racisme en discriminatie wanneer het hen goed uitkomt. Iets dat stillekes en geleidelijk bij de autochtone bevolking begint door te dringen. Dus zouden we kunnen stellen, er is hoop!
Maar ik snap niet goed waarom brave burgers voor crapuul zouden moeten opdraaien. Is het omdat die brave burgers een andere huidkleur hebben, een andere taal spreken, of een andere godsdienst dan de jouwe aanhangen?

Oud 24 september 2010, 18:36   #84
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb geen fabels nodig, ERLICH. Geen enkele.

Crapuul is crapuul. En brave burgers zijn brave burgers.
Zo is het, recht voor de raap. Misschien dat de belzieke politici u als voorbeeld kunnen nemen.

Oud 24 september 2010, 19:15   #85
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar ik snap niet goed waarom brave burgers voor crapuul zouden moeten opdraaien. Is het omdat die brave burgers een andere huidkleur hebben, een andere taal spreken, of een andere godsdienst dan de jouwe aanhangen?
Had u hier ergens niet vermeld geen fabels te gebruiken?

U gebruikt anders wel drie fabels uit de jaren stillekes waar progressief (s)links graag mee op de proppen kwam, huidskleur, andere taal, religie. Maar soit, moet ik u niet zeggen zo te lezen kent u deze fabels zelf zéér goed aangezien u ermee op de proppen komt. Zouden ze nog aanslaan bij de grote meerderheid van de bevolking wat denkt u? Zouden ze er nog intrappen.

Oud 24 september 2010, 19:33   #86
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Echt niet Hertog, Jansen beschrijft prec�*es wat een 'goede' Duitser niet gedaan zou hebben itt de 'goede' moslim!
De column van Hans Jansen is een erg goede column omdat hij exact het proces van extremisten en de zwijgende maar meelopende meerderheid beschrijft. Dat wil niet zeggen dat die meerderheid 'schuldig' is. We kennen allemaal het fenomeen van groepsdruk en sociale controle.

Citaat:
Ik heb precies dezelfde ervaring met moslims in hun landen, die mensen zijn idd zoals jij ze beschrijft, het zijn - over het algemeen genomen - goede, gastvrije mensen ondanks hun ideologie, niet dankzij.
Neen, voor die mensen is hun ideologie, hun godsdienst even belangrijk als voor jou en mij. Wat heeft het Christendom, wat heeft de Katholieke kerk niet voor narigheid aangericht tot op de dag van vandaag? Is daarmee de eenvoudige katholiek om de hoek 'schuldig' aan van alles en nog wat? Om de dooie dood niet. Zal de ene katholiek de kerk verdedigen terwijl de andere een kritische opstelling heeft ontwikkeld ten opzichte van het instituut?. O, echt wel.
Het zijn gewoon gematigde moslims, niet fanatiek, niet extreem, maar gewone mensen die zich zoveel mogelijk houden aan hun religieuze regels maar anderen hun ruimte laten. Net als hier en net als jij en ik.

Citaat:
De 'goede' Duitser versus de 'goede' moslim?
Wát precies deed de 'goede' Duitser allemaal niet? en zijn het enkel dat handjevol 'radicalen' die wél vragen om die dingen die de 'goede' Duitser niet deed?
Ik dacht het niet!
het zijn juist die 'goede' moslims die steevast vragen om al die dingen die Hans opsomt!
De 'radicalen 'vragen' niet, ze pompen het er door!
Denk maar niet dat ik de ogen sluit voor degenen die ons de islam en hun interpretatie van de religieuze regels willen opdringen, en die voornamelijk succes hebben bij de radicaliserende jeugd. Denk ook maar niet dat ik het probleem niet onderken van groepjes losgeslagen, voornamelijk Marokkaanse, jongeren die een buurt onveilig maken. Hoewel die twee groepen niet noodzakelijkerwijs met elkaar samenvallen.
Wij moeten, net als de gematigde moslims die evenveel last hebben van beide groepen als wij, gewoon vasthouden aan onze grondwet: Iedereen die zich op Belgisch (of Nederlands) grondgebied bevindt is gelijk voor de wet. Niets meer en niets minder. We hoeven niet op onze knieën maar we mogen moslims ook niet overal van uitsluiten en in wederkerigheid met elkaar omgaan. Dat is nu precies wat deze directrice heeft gedaan.

Citaat:
Ik weet wel waar dat hoofddoekje voor staat, dat het geen religieus voorschrift zou zijn, zou je eigenlijk aan degenen moeten uitleggen die het wel zo zien en daarom ook dragen!
Dat doe ik regelmatig maar er is iets anders gegroeid en dat weet u ook: Tien jaar geleden was een hoofddoekje ofwel een relatief onbelangrijk cultureel overblijfsel uit een land van herkomst en/of een symbool van de achterstelling van de vrouw. In ieder geval geen klederdracht voor jonge, open, moderne moslima's. Ondertussen is er een nieuwe generatie jonge zelfbewuste moslima's opgegroeid die fier is op hun identiteit en zich ook als zodanig wil tonen. Tevens is die hoofddoek uitgegroeid tot religieus symbool (wat het eigenlijk niet was maar nu wel is) en ook nog een middel voor bepaalde allochtone vrouwen om zich te kunnen emanciperen (buitenshuis werken, opleiding volgen etc.)
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 19:39   #87
Sunny
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
We hoeven niet op onze knieën maar we mogen moslims ook niet overal van uitsluiten en in wederkerigheid met elkaar omgaan. Dat is nu precies wat deze directrice heeft gedaan.
Die directrice heeft maanden, zoniet jaren gedialogeerd en geprobeerd een oplossing te vinden. Zonder resultaat : met extremisten valt er niet te dialogeren, en zeker geen wederkerigheid en respect te verwachten.

Citaat:
Dat doe ik regelmatig maar er is iets anders gegroeid en dat weet u ook: Tien jaar geleden was een hoofddoekje ofwel een relatief onbelangrijk cultureel overblijfsel uit een land van herkomst en/of een symbool van de achterstelling van de vrouw. In ieder geval geen klederdracht voor jonge, open, moderne moslima's. Ondertussen is er een nieuwe generatie jonge zelfbewuste moslima's opgegroeid die fier is op hun identiteit en zich ook als zodanig wil tonen. Tevens is die hoofddoek uitgegroeid tot religieus symbool (wat het eigenlijk niet was maar nu wel is) en ook nog een middel voor bepaalde allochtone vrouwen om zich te kunnen emanciperen (buitenshuis werken, opleiding volgen etc.)
Die onzin geloof je toch zelf niet? What next? De boerka als emanicpatiemiddel voor de jonge, zelfbewuste moslima?
Ik kan het niet geloven dat er Westerlingen zijn die die onzin blijven volhouden.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 22:35   #88
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had u hier ergens niet vermeld geen fabels te gebruiken?

U gebruikt anders wel drie fabels uit de jaren stillekes waar progressief (s)links graag mee op de proppen kwam, huidskleur, andere taal, religie. Maar soit, moet ik u niet zeggen zo te lezen kent u deze fabels zelf zéér goed aangezien u ermee op de proppen komt. Zouden ze nog aanslaan bij de grote meerderheid van de bevolking wat denkt u? Zouden ze er nog intrappen.
Waar 'de grote meerderheid van de bevolking' zo allemaal wil intrappen, moet 'de grote meerderheid van de bevolking' zelf maar uitmaken.

Zolang ik niet méé moet trappen, ben ik al dik content.

Om terug te keren op die 'fabels': ik kom dagelijks in contact met mensen die een andere huidkleur hebben en/of een andere taal spreken en/of een andere godsdienst dan de jouwe aanhangen.

De grote meerderheid van die mensen zijn brave burgers, wier grootste bekommernis is: zullen mijn kinderen goed onderwijs krijgen, zodat ze een kans maken op de arbeidsmarkt? Zullen mijn kinderen kunnen ontsnappen aan de wetten van de jungle en de wetten van de straat? Zullen de kinderen van mijn kinderen ook een kans maken op de arbeidsmarkt?

Ik heb niet de indruk dat die mensen in een 'fabel' figureren.

Oud 24 september 2010, 23:44   #89
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De column van Hans Jansen is een erg goede column omdat hij exact het proces van extremisten en de zwijgende maar meelopende meerderheid beschrijft. Dat wil niet zeggen dat die meerderheid 'schuldig' is. We kennen allemaal het fenomeen van groepsdruk en sociale controle.
Dat is niet écht de essentie van wat Hans Jansen beschrijft; 'zwijgende' meerderheid (Jansen beschrijft geen 'zwijgende' meerderheid, maar steeds meer 'vragende' meerderheid, iets wat de 'goede' Duitser niet deed), maar goed, nu we het toch over die overgrote zwijgende meerderheid hebben; die 'zwijgende' meerderheid is de achterban van het handjevol radicalen, zal die 'zwijgende' meerderheid, al zijn ze nog zo braaf, goed, gastvrij, gematigd wat dan ook, ooit aan Uw zijde staan als het gaat om Uw democratische rechten, zal die 'zwijgende' meerderheid ooit vechten voor de democratie, voor het 'behoud' van Uw rechten, om de dooie dood niet, die 'zwijgende' meerderheid zal blijven zwijgen en - indien direct/rechtstreeks geconfronteerd met de vraag of de wetten van hun allah secundair zijn aan democratische, mensgemaakte wetten geen eensluidend en volmondig 'JA' durven/kunnen/willen uitspreken, neem de proef op de som en stel elke willekeurige islamiet deze vraag, je zal hoogstens een wazig 'Porpo' antwoord krijgen; "Indien die wetten niet indruisen tegen de wetten van allah"
Citaat:
Neen, voor die mensen is hun ideologie, hun godsdienst even belangrijk als voor jou en mij. Wat heeft het Christendom, wat heeft de Katholieke kerk niet voor narigheid aangericht tot op de dag van vandaag? Is daarmee de eenvoudige katholiek om de hoek 'schuldig' aan van alles en nog wat? Om de dooie dood niet. Zal de ene katholiek de kerk verdedigen terwijl de andere een kritische opstelling heeft ontwikkeld ten opzichte van het instituut?. O, echt wel.
Ik heb geen ideologie of godsdienst of religie die ik aanhang, maar dit terzijde.

Hertog, Hertog, dat is gewoon een jijbak, dat weet je zelf ook wel, ik had van U meer verwacht.
U kan trouwens het christendom niet vergelijken met islam, dat is de grote fout die velen maken; 'Oh, het is gewoon een religie net als een andere', Niets is minder waar.
Citaat:
Het zijn gewoon gematigde moslims, niet fanatiek, niet extreem, maar gewone mensen die zich zoveel mogelijk houden aan hun religieuze regels maar anderen hun ruimte laten. Net als hier en net als jij en ik.
Inderdaad, gewoon de achterban die de radicalen nodig hebben voor hun 'aantallen', ze worden gebruikt en misbruikt door hun radicalen, zijn zelf slachtoffer van hun eigen ideologie, ze 'zwijgen', want ze zijn tenslotte de 'zwijgende' meerderheid, mond openen betekent in het beste geval uitsluiting uit hun gemeenschap, in het slechtste geval....vult U zelf maar in.
Citaat:
Denk maar niet dat ik de ogen sluit voor degenen die ons de islam en hun interpretatie van de religieuze regels willen opdringen, en die voornamelijk succes hebben bij de radicaliserende jeugd. Denk ook maar niet dat ik het probleem niet onderken van groepjes losgeslagen, voornamelijk Marokkaanse, jongeren die een buurt onveilig maken. Hoewel die twee groepen niet noodzakelijkerwijs met elkaar samenvallen.
Wij moeten, net als de gematigde moslims die evenveel last hebben van beide groepen als wij, gewoon vasthouden aan onze grondwet: Iedereen die zich op Belgisch (of Nederlands) grondgebied bevindt is gelijk voor de wet. Niets meer en niets minder. We hoeven niet op onze knieën maar we mogen moslims ook niet overal van uitsluiten en in wederkerigheid met elkaar omgaan. Dat is nu precies wat deze directrice heeft gedaan.
Ik weet dat U de ogen daar niet voor sluit, ik weet dat U oprecht bent, het 'probleem' onderkent' en er eerlijk en te goeder trouw een oplossing voor zoekt, ik weet ook dat U de oorzaak (van dat gedrag) - net als zovelen - graag buiten de ideologie zoekt, het gaat me eerlijk gezegd niet eens om dat handjevol heethoofden die de straten onveilig maken, leven van criminaliteit e.d., indien onze politici wilden was daar al lang paal en perk aan gesteld, mij gaat het om de hele ideologie waarvan de 'zwijgende' meerderheid, nee inderdaad, nergens schuldig aan is, maar nooit - zoals U wellicht hoopt - 'aan de grondwet vasthouden', hun wetten zijn de wetten van allah, als puntje bij paaltje komt zullen we allemaal weten dewelke belangrijker zijn voor hen, zelfs al is het enkel uit angst om niet als afvallige gezien te worden.
Élk land met een stijgend aantal moslims (+ 20-30 %) kampt met dat soort problemen, elk land met een stijgend aantal moslims ziet zichzelf in ijltempo afstevenen naar achteruitgang i.p.v. vooruitgang, méér regeltjes en wetjes, minder en minder vrijheden, minder democratie, méér theocratie, steeds meer eisen, steeds meer apartheid, steeds meer de oorspronkelijke cultuur vernietigend, verloochenend, verwerpend met hulp van zelfverklaarde linksen die al lang vergeten zijn wat écht links zou moeten zijn etc...etc...
Daarmee bedoel ik niet U (voor de goede orde).

Citaat:
Ja, ik weet dat er sinds enige tijd iets anders gegroeid is, dat hoofddoek staat niet voor dit alles, als emand haar 'identiteit' van een lapje textiel moet laten afhangen, kan ik echt niet spreken van; 'jonge, zelfbewuste, emanciperende vrouwen', nee, dat hoofddoek is gegroeid tot een symbool van 'afzetting/afkeer' tegen het decadente westen, tegen ons, tegen U en mij!

Wat die 'wederkerigheid' betreft, daarover zal ik maar niet eens beginnen...decennialang is er nu al goed geld in die 'wederkerigheid' gestopt en er keert nog steeds niets van terug...wélke groep immigranten/allochtonen heeft zóveel generaties nodig of nodig gehad om eindelijk ingeburgerd te raken, zich eindelijk 'thuis' te voelen?
Ik ken Italianen, Spanjaarden, Polen, Russen...kortom zoveel immigranten, die nauwelijks 1 generatie nodig hadden, hun kinderen, waarvan sommigen zelfs nog in het thuisland geboren waren, naar onze scholen gingen en nooit speciale faciliteiten gehad hebben of nodig hadden, meteen aangepast waren, ook waar ik nu woon, zoveel nationaliteiten, uit zoveel verschillende landen afkomstig, allemaal binnen de kortste keren hun (goede) draai gevonden!
Nee Hertog, het komt niet zomaar goed, deze ideologie is een 'sta-in-de-weg' om te integreren, aan te passen, mee te draaien, het zal nog veel erger worden voordat het - als het al ooit - beter wordt, dat is wat ik denk!

...en de 'zwijgende' meerderheid blijft 'zwijgen' en steeds meer en meer moet er veranderd/aangepast/verboden e.d. worden voor de 'zwijgende' meerderheid!
Zo 'zwijgend' vind ik ze dan eigenlijk ook niet ... en dát is de essentie van het artikel van Hans Jansen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 23:52   #90
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goede column van Hans Jansen.
Neen, de grote meerderheid denkt inderdaad anders. Zie het interview met de directrice. Maar de groepsdruk was inderdaad ook groot. Die heeft ze gelukkig doorbroken.

Laten we toch alsjeblieft niet vergeten dat het overgrote deel van de moslims uit brave mensen bestaat en dat het een harde kern van radicalen is die de sfeer verpest.
Laten we toch ook niet vergeten dat een harde kern van radicalen, met de nodige steun uit hun oorspronglanden, voldoende kunnen zijn om heel wat problemen te veroorzaken....
Het overgrote deel van de Duitsers zullen in de WOII-periode toch ook geen nazi's zijn geweest.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 01:12   #91
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Dat is niet écht de essentie van wat Hans Jansen beschrijft; 'zwijgende' meerderheid (Jansen beschrijft geen 'zwijgende' meerderheid, maar steeds meer 'vragende' meerderheid, iets wat de 'goede' Duitser niet deed), maar goed, nu we het toch over die overgrote zwijgende meerderheid hebben; die 'zwijgende' meerderheid is de achterban van het handjevol radicalen, zal die 'zwijgende' meerderheid, al zijn ze nog zo braaf, goed, gastvrij, gematigd wat dan ook, ooit aan Uw zijde staan als het gaat om Uw democratische rechten, zal die 'zwijgende' meerderheid ooit vechten voor de democratie, voor het 'behoud' van Uw rechten, om de dooie dood niet, die 'zwijgende' meerderheid zal blijven zwijgen en - indien direct/rechtstreeks geconfronteerd met de vraag of de wetten van hun allah secundair zijn aan democratische, mensgemaakte wetten geen eensluidend en volmondig 'JA' durven/kunnen/willen uitspreken, neem de proef op de som en stel elke willekeurige islamiet deze vraag, je zal hoogstens een wazig 'Porpo' antwoord krijgen; "Indien die wetten niet indruisen tegen de wetten van allah"

Ik heb geen ideologie of godsdienst of religie die ik aanhang, maar dit terzijde.

Hertog, Hertog, dat is gewoon een jijbak, dat weet je zelf ook wel, ik had van U meer verwacht.
U kan trouwens het christendom niet vergelijken met islam, dat is de grote fout die velen maken; 'Oh, het is gewoon een religie net als een andere', Niets is minder waar.

Inderdaad, gewoon de achterban die de radicalen nodig hebben voor hun 'aantallen', ze worden gebruikt en misbruikt door hun radicalen, zijn zelf slachtoffer van hun eigen ideologie, ze 'zwijgen', want ze zijn tenslotte de 'zwijgende' meerderheid, mond openen betekent in het beste geval uitsluiting uit hun gemeenschap, in het slechtste geval....vult U zelf maar in.

Ik weet dat U de ogen daar niet voor sluit, ik weet dat U oprecht bent, het 'probleem' onderkent' en er eerlijk en te goeder trouw een oplossing voor zoekt, ik weet ook dat U de oorzaak (van dat gedrag) - net als zovelen - graag buiten de ideologie zoekt, het gaat me eerlijk gezegd niet eens om dat handjevol heethoofden die de straten onveilig maken, leven van criminaliteit e.d., indien onze politici wilden was daar al lang paal en perk aan gesteld, mij gaat het om de hele ideologie waarvan de 'zwijgende' meerderheid, nee inderdaad, nergens schuldig aan is, maar nooit - zoals U wellicht hoopt - 'aan de grondwet vasthouden', hun wetten zijn de wetten van allah, als puntje bij paaltje komt zullen we allemaal weten dewelke belangrijker zijn voor hen, zelfs al is het enkel uit angst om niet als afvallige gezien te worden.
Élk land met een stijgend aantal moslims (+ 20-30 %) kampt met dat soort problemen, elk land met een stijgend aantal moslims ziet zichzelf in ijltempo afstevenen naar achteruitgang i.p.v. vooruitgang, méér regeltjes en wetjes, minder en minder vrijheden, minder democratie, méér theocratie, steeds meer eisen, steeds meer apartheid, steeds meer de oorspronkelijke cultuur vernietigend, verloochenend, verwerpend met hulp van zelfverklaarde linksen die al lang vergeten zijn wat écht links zou moeten zijn etc...etc...
Daarmee bedoel ik niet U (voor de goede orde).

Ja, ik weet dat er sinds enige tijd iets anders gegroeid is, dat hoofddoek staat niet voor dit alles, als emand haar 'identiteit' van een lapje textiel moet laten afhangen, kan ik echt niet spreken van; 'jonge, zelfbewuste, emanciperende vrouwen', nee, dat hoofddoek is gegroeid tot een symbool van 'afzetting/afkeer' tegen het decadente westen, tegen ons, tegen U en mij!

Wat die 'wederkerigheid' betreft, daarover zal ik maar niet eens beginnen...decennialang is er nu al goed geld in die 'wederkerigheid' gestopt en er keert nog steeds niets van terug...wélke groep immigranten/allochtonen heeft zóveel generaties nodig of nodig gehad om eindelijk ingeburgerd te raken, zich eindelijk 'thuis' te voelen?
Ik ken Italianen, Spanjaarden, Polen, Russen...kortom zoveel immigranten, die nauwelijks 1 generatie nodig hadden, hun kinderen, waarvan sommigen zelfs nog in het thuisland geboren waren, naar onze scholen gingen en nooit speciale faciliteiten gehad hebben of nodig hadden, meteen aangepast waren, ook waar ik nu woon, zoveel nationaliteiten, uit zoveel verschillende landen afkomstig, allemaal binnen de kortste keren hun (goede) draai gevonden!
Nee Hertog, het komt niet zomaar goed, deze ideologie is een 'sta-in-de-weg' om te integreren, aan te passen, mee te draaien, het zal nog veel erger worden voordat het - als het al ooit - beter wordt, dat is wat ik denk!

...en de 'zwijgende' meerderheid blijft 'zwijgen' en steeds meer en meer moet er veranderd/aangepast/verboden e.d. worden voor de 'zwijgende' meerderheid!
Zo 'zwijgend' vind ik ze dan eigenlijk ook niet ... en dát is de essentie van het artikel van Hans Jansen!
Ik begrijp echt het artikel van Hans Jansen wel en ik denk dat wij (u en ik) inhoudelijk niet zo ver van elkaar afstaan. Op één ding na. Wat ik zei was geen jij-bak. Ik krijg het blijkbaar niet goed uitgelegd. Ik probeer het nog een keer:
In Indonesie, het grootste moslimland ter wereld met een oppervlakte groter dan geheel West-Europa, wonen 200 miljoen (!) moslims. Zo'n 90% van de bevolking. Die hebben hebben het dus echt wel voor het zeggen, zou je zeggen. Toch is bier en sterke drank vrij verkrijgbaar, loopt de meerderheid van de vrouwen zonder hoofddoekje en kunnen christenen, hindoe's en boeddhisten vrij hun godsdienst beleven (op atjeh na, maar die provincie is al eeuwen ''opstandig''). Het land staat vol kerken. Een voorbeeldje: http://baitallah.wordpress.com/ Hier staat zelfs een grote kerk in één van de drukste straten van het sultanaat Yogyakarta: In de omringende straten staan achereenvolgens 2 andere katholieke kerken, een protestantse kerk en een kerk van de pinkstergemeente. In de boekwinkels ligt ''de Israel-lobby'' (wat je zou kunnen verwachten in een moslimland) broederlijk naast de bijbel en de biografie van Golda Meir.

Deze mensen moeten niets weten van de fundamentalisten en de extremisten. Die noemen ze ''arabs''. Er is een paar keer geprobeerd strengere wetten in te voeren voor wat betreft ''zedelijkheid'' en ''geloof'' maar dat is steeds niet gelukt. De bevolking moet er niets van hebben. Toch zijn de meesten moslims en ''vrome'' moslims en hoor je vijf keer per dag de luidsprekers door elkaar schallen. 200 miljoen moslims, SDX!

De moslims die in onze landen wonen zijn eigenlijk niet anders maar er is wel een verschil. Degenen die hier wonen zijn vaak nakomelingen van mensen die uit conservatieve plattelandsgebieden kwamen met de bijbehorende culturele gebruiken die ze voor het gemak maar religieus noemen. Daarnaast blijkt de tweede en derde generatie - door allerlei factoren, niet in het minst door de sociale achterstand hier - vatbaarder voor wahabieten en salafisten afkomstig uit het midden-oosten en b.v. Saoudi-Arabie. Toch is dat maar een klein deel. De overgrote meerderheid wil hetzelfde als u en ik: Een prettig leven opbouwen en het beste voor hun gezin.

Dat er daarnaast mensen zijn die ons hun versie van de islam willen opdringen en er ook nog een (grotere) groep mensen is dat het ook allemaal niet meer weet en blind opvolgt wat de imam - of de groep - ze opdraagt, doet daar niets aan af.
Oud 25 september 2010, 01:45   #92
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp echt het artikel van Hans Jansen wel en ik denk dat wij (u en ik) inhoudelijk niet zo ver van elkaar afstaan. Op één ding na. Wat ik zei was geen jij-bak. Ik krijg het blijkbaar niet goed uitgelegd. Ik probeer het nog een keer:
In Indonesie, het grootste moslimland ter wereld met een oppervlakte groter dan geheel West-Europa, wonen 200 miljoen (!) moslims. Zo'n 90% van de bevolking. Die hebben hebben het dus echt wel voor het zeggen, zou je zeggen. Toch is bier en sterke drank vrij verkrijgbaar, loopt de meerderheid van de vrouwen zonder hoofddoekje en kunnen christenen, hindoe's en boeddhisten vrij hun godsdienst beleven (op atjeh na, maar die provincie is al eeuwen ''opstandig''). Het land staat vol kerken. Een voorbeeldje: http://baitallah.wordpress.com/ Hier staat zelfs een grote kerk in één van de drukste straten van het sultanaat Yogyakarta: In de omringende straten staan achereenvolgens 2 andere katholieke kerken, een protestantse kerk en een kerk van de pinkstergemeente. In de boekwinkels ligt ''de Israel-lobby'' (wat je zou kunnen verwachten in een moslimland) broederlijk naast de bijbel en de biografie van Golda Meir.

Deze mensen moeten niets weten van de fundamentalisten en de extremisten. Die noemen ze ''arabs''. Er is een paar keer geprobeerd strengere wetten in te voeren voor wat betreft ''zedelijkheid'' en ''geloof'' maar dat is steeds niet gelukt. De bevolking moet er niets van hebben. Toch zijn de meesten moslims en ''vrome'' moslims en hoor je vijf keer per dag de luidsprekers door elkaar schallen. 200 miljoen moslims, SDX!

De moslims die in onze landen wonen zijn eigenlijk niet anders maar er is wel een verschil. Degenen die hier wonen zijn vaak nakomelingen van mensen die uit conservatieve plattelandsgebieden kwamen met de bijbehorende culturele gebruiken die ze voor het gemak maar religieus noemen. Daarnaast blijkt de tweede en derde generatie - door allerlei factoren, niet in het minst door de sociale achterstand hier - vatbaarder voor wahabieten en salafisten afkomstig uit het midden-oosten en b.v. Saoudi-Arabie. Toch is dat maar een klein deel. De overgrote meerderheid wil hetzelfde als u en ik: Een prettig leven opbouwen en het beste voor hun gezin.

Dat er daarnaast mensen zijn die ons hun versie van de islam willen opdringen en er ook nog een (grotere) groep mensen is dat het ook allemaal niet meer weet en blind opvolgt wat de imam - of de groep - ze opdraagt, doet daar niets aan af.
Je zegt het zelf Hertog; Atjeh!

Heb ik laatst niet ergens een artikel gelezen dat Indonesië zich moeide met de 'politieke' zaken van Nederland ivm Wilders?

Hadden de leiders van Indonesië Obama ook niet 'aangeraden' die koranverbranding te 'verbieden'?

Is ook de 2de doodsoorzaak in Indonesië niet diarree, voor zo'n groot land met onze westerse kennismaatschappij nog steeds aan diarree overlijden...

Zijn er ook geen delen van Indonesië waar genitale verminking van meisjes nog steeds uitgevoerd worden?

Ik heb eigenlijk nog een hele hoop artikels over Indonesië Hertog, maar het is nu te laat en ik ben wat moe om dat allemaal op te zoeken, ik heb je nu maar een antwoord gegeven omdat ik vrees dat ik je bericht morgen misschien niet meer terugvind en het onbeleefd zou zijn je niet te antwoorden.

...en de rest tsjah, ik help het je te hopen, heb je overigens de nieuwe draad van Sus gezien, ik heb de link nu niet bij de hand ... ziet er niet veelbelovend uit....

Nog wat linkjes gevonden;

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/La...onder-druk.htm

http://www.refdag.nl/nieuws/indonesi...m_aan_1_493023

http://www.refdag.nl/nieuws/indonesi...ebouw_1_399654

Écht koek en ei is het daarginds ook niet, maar ja, waar wel...

Laatst gewijzigd door SDX : 25 september 2010 om 01:58.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 08:11   #93
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En ondertussen maar eventjes negeren dat die oproep kwam van een Imam, die het nodig vindt om de gemeenschap op te hitsen. Dit gaat helemaal niet om radicale moslims, dit gaat om doorsnee moslims die niet voor zichzelf denken en zich laten ophitsen door hun geestelijke.
Jij denkt dus dat het wel om de grote meerderheid gaat; en niet om een harde kern radicale moslims.

Waarom zijn er dan geen problemen in de meeste andere scholen?

Laatst gewijzigd door artisjok : 25 september 2010 om 08:12.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 10:24   #94
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij denkt dus dat het wel om de grote meerderheid gaat; en niet om een harde kern radicale moslims.

Waarom zijn er dan geen problemen in de meeste andere scholen?
Die waren er in Antwerpen wel, onder meer in het atheneum van Hoboken, maar soit.
En welk gelang heeft het om te weten hoe groot die groep radicalen precies is? Dan zal er eerst onderzoek moeten gebeuren zoals in Nederland, zie ik hier nog niet plaats vinden!
Voorlopig is in ieder geval duidelijk dat die groep het voor mekaar krijgt om zelfs de admosfeer op een school dusdanig te beinvloeden dat dit het resultaat is, daar moet de aandacht naar gaan en niet naar mensen zoals u die er als de kippen bij zijn de focus te verplaatsen naar zaken waarop niemand een zinnig antwoord heeft, namelijk hoe "groot die groep nu precies is"!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 10:39   #95
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, vond ik ook.

Aan de andere kant begrijp ik het ook wel. Bij bedreigingen zijn er twee opties:
1. Men praat erover en schaft beveiliging aan. Dit heeft als voordeel dat u beveiligd wordt maar als nadeel dat de bedreiger aandacht krijgt, copycats op ideeën worden gebracht en u zwak kunt overkomen.;
2. Men praat er niet over. Dit heeft als nadeel dat u niet beveiligd wordt maar tegelijkertijd als voordelen dat u laat zien dat u niet bang bent, de bedreiger geen aandacht geeft en er geen navolgers zijn.
een zender-bedrijfscultuurverschil bij de VRT zouden ze dezelfde vraag tot ieders grote ergernis nog 7 keer herhalen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 12:20   #96
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Je zegt het zelf Hertog; Atjeh!
Inderdaad, Atjeh. Het land is groter dan West-Europa, kennen wij niet Bosnië?
Citaat:
Heb ik laatst niet ergens een artikel gelezen dat Indonesië zich moeide met de 'politieke' zaken van Nederland ivm Wilders?
Eigenlijk andersom. De ambassadeur van Indonesië had in een interview aan een tijdschrift gezegd dat stemmers op de PVV 'misschien aan een angstpsychose lijden'. Wilders eiste van de minister van Buitenlandse zaken dat hij de ambassadeur op het matje zou roepen. Die heeft zijn uitspraken inmiddels herroepen:
Citaat:
PVV-leider Geert Wilders is blij dat ambassadeur Yunus Effendi Habibie van Indonesië in Den Haag zijn uitspraken over PVV-stemmers heeft teruggenomen. Hoewel Habibie niet terugkomt op álle negatieve uitspraken over de PVV, laat Wilders de zaak voorlopig rusten.

Geert Wilders is blij met de interventie van Maxime Verhagen

Tijdens een interview met Het Financieele Dagblad zei de Indonesische ambassadeur onder meer dat PVV-stemmers 'misschien last hebben van een angstpsychose'.

Opheldering
De PVV-leider was woedend over de uitspraken van de ambassadeur en eiste dat demissionair minister Maxime Verhagen (CDA, Buitenlandse Zaken) ingreep. Verhagen vroeg Habibie via een topambtenaar om opheldering, waarna de ambassadeur zich realiseerde dat hij de uitspraken niet had moeten doen.

Wilders was zeer tevreden met de reactie van Habibie. 'Hij is tot mijn vreugde flink door het stof gegaan. Niet op alle punten oké, maar wel ten aanzien van zijn aanval op de PVV-kiezer,' zegt de PVV-leider. Hij bedankte Verhagen voor de 'terechte interventie'. Wilders heeft wel aangegeven dat hij deze zaak de komende tijd 'scherp' blijft volgen.

Twijfelachtig
De Indonesische ambassadeur gaf eerder ook aan dat het staatsbezoek van de president van zijn land, Susilo Bambang Yudhyono, twijfelachtig zou zijn als de PVV in het nieuwe kabinet zou zitten. Volgens Habibie komt Yudhyono niet als een van de regerende partijen de islam 'achterlijk' noemt.

Habibie zei dat een kabinet met gedoogsteun van de PVV geen probleem is. De president van het grootste moslimland ter wereld bezoekt Nederland van 6 tot 9 oktober.
Niet direct 'bemoeien met de politiek van Nederland' toch?

Citaat:
Hadden de leiders van Indonesië Obama ook niet 'aangeraden' die koranverbranding te 'verbieden'?
Ja, uit het oogpunt van oplopende spanningen. Face it, die verbranding van de Koran was bedoeld als provocatie.

Citaat:
Is ook de 2de doodsoorzaak in Indonesië niet diarree, voor zo'n groot land met onze westerse kennismaatschappij nog steeds aan diarree overlijden...
Het blijft wel een tropisch land waarvan een groot deel bestaat uit arme plattelandsbevolking. Er is (nog) niet overal riolering:
Citaat:
Het aandeel mensen dat zijn behoefte in openlucht moet doen is tussen 1990 en 2006 gedaald van 24 tot 18 procent, of 1,2 miljard mensen. Alleen in Zuid-Azië doen 778 miljoen mensen hun gevoeg in de vrije natuur, wat nefast is voor de volksgezondheid. Water besmet met fecaliën is een oorzaak van diarree, nog altijd de grootste doodsoorzaak bij kinderen jonger dan vijf.
Een aantal ziektes, waaronder Malaria, is ondertussen uitgebannen maar het is nog een lange weg. Dit staat overigens los van de vraag of de bevolking verdraagzaam is. Ik zit hier niet het beleid van de Indonesische regering te verdedigen. Integendeel.

Citaat:
Zijn er ook geen delen van Indonesië waar genitale verminking van meisjes nog steeds uitgevoerd worden?
Citaat:
Incisie- Bij deze ingreep wordt een prikje of een sneetje gemaakt met een scherp voorwerp in de clitoris of in het kapje. Er is niet zo'n grote kans op nadelige gevolgen, bij deze vorm van besnijden gaat het om de symbolische betekenis, en de enige bedoeling is dat er een beetje bloed vloeit. Dit wordt toegepast in Indonesië.
Ik zou d�*t (in tegenstelling tot de vouwenbesnijdenis) geen genitale verminking willen noemen maar het blijft een vervelende praktijk. De regering heeft het verboden maar ik weet dat er gemeenschappen zijn waar het wordt toegepast. Ik ken ze echter niet.

Citaat:
Ik heb eigenlijk nog een hele hoop artikels over Indonesië Hertog, maar het is nu te laat en ik ben wat moe om dat allemaal op te zoeken, ik heb je nu maar een antwoord gegeven omdat ik vrees dat ik je bericht morgen misschien niet meer terugvind en het onbeleefd zou zijn je niet te antwoorden.
Dankjewel.

Citaat:
...en de rest tsjah, ik help het je te hopen, heb je overigens de nieuwe draad van Sus gezien, ik heb de link nu niet bij de hand ... ziet er niet veelbelovend uit....

Nog wat linkjes gevonden;

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/La...onder-druk.htm

http://www.refdag.nl/nieuws/indonesi...m_aan_1_493023

http://www.refdag.nl/nieuws/indonesi...ebouw_1_399654

Écht koek en ei is het daarginds ook niet, maar ja, waar wel...
O, ik ken nog wel meer voorbeelden. Een schrijnend voorbeeld vind ik de Molukken: Al meer dan dan driehonderd jaar wonen de bewoners van Christelijke dorpen en Moslimdorpen broederlijk naast elkaar. Letterlijk. Deze dorpen zijn onderling dusdanige verbintenissen aangegaan dat met elkaar letterlijk moet beschouwen als familie. En dat al meer dan driehonderd jaar.
Tot ongeveer 6 a 7 jaar geleden: Jihadi's met banden met Al Qaida kwamen vanuit Jakarta (honderden kilometers verderop) de boel opstoken, kerken in brand steken etc met als gevolg broedertwisten, rellen en honderden doden.

De normale moslimbevolking laat vol trots de oudste boedhistische tempel zien, de Burudodur die al 1.200 jaar staat. ca. 15 jaar geleden hebben extremisten geprobeerd een aanslag te plegen op het monument 'omdat het boeddhistisch is'.

Eigenlijk illustreer je met deze artikelen precies wat ik wil zeggen. De normale (moslim)bevolking bestaat uit normale, verdraagzame mensen. Maar het zijn de extremisten die overal proberen voet aan de grond te krijgen en de boel opstoken.
Oud 25 september 2010, 12:22   #97
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een zender-bedrijfscultuurverschil bij de VRT zouden ze dezelfde vraag tot ieders grote ergernis nog 7 keer herhalen
Ach ja, maar na Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali en Wilders zijn bedreigingen bij ons niet zo'n groot nieuws meer. Het zou de aandacht afleiden van het verhaal dat deze mevrouw wilde vertellen.
Oud 25 september 2010, 12:26   #98
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Hoofddeksels verbieden in scholen behalve wanneer ze in een religieuze context gedragen worden (=godsdienstvrijheid). Erkende godsdiensten in België = islam en christendom.

Is dat nu zo moeilijk ?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 12:42   #99
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[...] We hoeven niet op onze knieën maar we mogen moslims ook niet overal van uitsluiten en in wederkerigheid met elkaar omgaan. Dat is nu precies wat deze directrice heeft gedaan.
[...]
En wat heeft de directrice gedaan? En wat was haar beloning?
Citaat:
....maar ik heb mijn zin niet kunnen afmaken. Er werd geroepen, gegild…
Ik heb nadien mijn verhaal wel kunnen afronden om dan het woord te geven aan imam Taouil.

Tot mijn allergrootste verbazing kwam hij onze afspraak van enkele uren daarvoor niet na, maar begon hij de kinderen op de speelplaats op te ruien.
Hij riep de leerlingen op niet langer naar de athenea van Antwerpen en Hoboken te gaan ‘zolang het hoofddoekenverbod van kracht is'. ‘De islam is aan expansie toe. Men is bang van ons. Dit is de wil van Allah.'
Waarop de hele speelplaats de takbir begon te scanderen: Allahu akhbar.
‘Als ze dit uitzenden staat het land op z'n kop'
Dit was zo'n kleine multiculturele botsing: zij had kunnen beseffen dat een afspraak van een vrouw met een Mohammedaan (en in het bijzonder een imam) een geheel andere waarde heeft dan in onze westerse cultuur.
En zeker als de vrouw ook nog behoort tot de ongelovigen.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 15:04   #100
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar 'de grote meerderheid van de bevolking' zo allemaal wil intrappen, moet 'de grote meerderheid van de bevolking' zelf maar uitmaken.

Zolang ik niet méé moet trappen, ben ik al dik content.

Om terug te keren op die 'fabels': ik kom dagelijks in contact met mensen die een andere huidkleur hebben en/of een andere taal spreken en/of een andere godsdienst dan de jouwe aanhangen.

De grote meerderheid van die mensen zijn brave burgers, wier grootste bekommernis is: zullen mijn kinderen goed onderwijs krijgen, zodat ze een kans maken op de arbeidsmarkt? Zullen mijn kinderen kunnen ontsnappen aan de wetten van de jungle en de wetten van de straat? Zullen de kinderen van mijn kinderen ook een kans maken op de arbeidsmarkt?

Ik heb niet de indruk dat die mensen in een 'fabel' figureren.
En, krijgen ze soms geen goed onderwijs?

Maken ze gebruik van de mogelijkheid tot het krijgen van goed onderwijs en in hoeverre zetten ze er zich voor in?

In hoeverre interesseert de arbeidsmarkt hen?

U weet toch ook dat één van de grote problemen voor hen op het krijgen van goed onderwijs en kansen op de arbeidsmarkt de taal is en dat daar naar het schijnt (volgens de media en zelfs door een zekere vogels die er extra geld wilde voor uittrekken ten tijde van haar kort verblijf in minister kringen) geen/weinig interesse bestaat bij de brave burgers waar u naar verwijst hoe legt u dit uit?

Vertelt de media fabels, vertelde vogels destijds fabels dat ze om en bij de 40.000 000 wilde vrij maken om de taal achterstand op te lossen in de allochtoonse middens zodat deze konden gebruik maken van een goed onderwijs en later een goede kans zouden kunnen maken op de arbeidsmarkt wat denkt u, wie maakt wie wat wijs, uw brave burgers, de media of destijds groene vogels?

Laatst gewijzigd door ERLICH : 25 september 2010 om 15:06.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be