![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Was er niet ergens een partij die ooit opriep om die brave meerderheid de rekening te presenteren voor hetgeen hun harde minderheid de brave bevolking aandeed maar, werd dit niet van tafel geveegd door hetgeen zich progresief en verdraagzaam noemt als een vorm van racisme? Het is altijd wel iets, het verschuilt zich achter de woordjes racisme en discriminatie wanneer het hen goed uitkomt. Iets dat stillekes en geleidelijk bij de autochtone bevolking begint door te dringen. Dus zouden we kunnen stellen, er is hoop! ![]()
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Crapuul is crapuul. En brave burgers zijn brave burgers.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U gebruikt anders wel drie fabels uit de jaren stillekes waar progressief (s)links graag mee op de proppen kwam, huidskleur, andere taal, religie. Maar soit, moet ik u niet zeggen zo te lezen kent u deze fabels zelf zéér goed aangezien u ermee op de proppen komt. Zouden ze nog aanslaan bij de grote meerderheid van de bevolking wat denkt u? Zouden ze er nog intrappen. ![]()
![]() |
![]() |
#86 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het zijn gewoon gematigde moslims, niet fanatiek, niet extreem, maar gewone mensen die zich zoveel mogelijk houden aan hun religieuze regels maar anderen hun ruimte laten. Net als hier en net als jij en ik. Citaat:
Wij moeten, net als de gematigde moslims die evenveel last hebben van beide groepen als wij, gewoon vasthouden aan onze grondwet: Iedereen die zich op Belgisch (of Nederlands) grondgebied bevindt is gelijk voor de wet. Niets meer en niets minder. We hoeven niet op onze knieën maar we mogen moslims ook niet overal van uitsluiten en in wederkerigheid met elkaar omgaan. Dat is nu precies wat deze directrice heeft gedaan. Dat doe ik regelmatig maar er is iets anders gegroeid en dat weet u ook: Tien jaar geleden was een hoofddoekje ofwel een relatief onbelangrijk cultureel overblijfsel uit een land van herkomst en/of een symbool van de achterstelling van de vrouw. In ieder geval geen klederdracht voor jonge, open, moderne moslima's. Ondertussen is er een nieuwe generatie jonge zelfbewuste moslima's opgegroeid die fier is op hun identiteit en zich ook als zodanig wil tonen. Tevens is die hoofddoek uitgegroeid tot religieus symbool (wat het eigenlijk niet was maar nu wel is) en ook nog een middel voor bepaalde allochtone vrouwen om zich te kunnen emanciperen (buitenshuis werken, opleiding volgen etc.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Ik kan het niet geloven dat er Westerlingen zijn die die onzin blijven volhouden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang ik niet méé moet trappen, ben ik al dik content. Om terug te keren op die 'fabels': ik kom dagelijks in contact met mensen die een andere huidkleur hebben en/of een andere taal spreken en/of een andere godsdienst dan de jouwe aanhangen. De grote meerderheid van die mensen zijn brave burgers, wier grootste bekommernis is: zullen mijn kinderen goed onderwijs krijgen, zodat ze een kans maken op de arbeidsmarkt? Zullen mijn kinderen kunnen ontsnappen aan de wetten van de jungle en de wetten van de straat? Zullen de kinderen van mijn kinderen ook een kans maken op de arbeidsmarkt? Ik heb niet de indruk dat die mensen in een 'fabel' figureren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hertog, Hertog, dat is gewoon een jijbak, dat weet je zelf ook wel, ik had van U meer verwacht. U kan trouwens het christendom niet vergelijken met islam, dat is de grote fout die velen maken; 'Oh, het is gewoon een religie net als een andere', Niets is minder waar. Citaat:
Citaat:
Élk land met een stijgend aantal moslims (+ 20-30 %) kampt met dat soort problemen, elk land met een stijgend aantal moslims ziet zichzelf in ijltempo afstevenen naar achteruitgang i.p.v. vooruitgang, méér regeltjes en wetjes, minder en minder vrijheden, minder democratie, méér theocratie, steeds meer eisen, steeds meer apartheid, steeds meer de oorspronkelijke cultuur vernietigend, verloochenend, verwerpend met hulp van zelfverklaarde linksen die al lang vergeten zijn wat écht links zou moeten zijn etc...etc... Daarmee bedoel ik niet U (voor de goede orde). Citaat:
Wat die 'wederkerigheid' betreft, daarover zal ik maar niet eens beginnen...decennialang is er nu al goed geld in die 'wederkerigheid' gestopt en er keert nog steeds niets van terug...wélke groep immigranten/allochtonen heeft zóveel generaties nodig of nodig gehad om eindelijk ingeburgerd te raken, zich eindelijk 'thuis' te voelen? Ik ken Italianen, Spanjaarden, Polen, Russen...kortom zoveel immigranten, die nauwelijks 1 generatie nodig hadden, hun kinderen, waarvan sommigen zelfs nog in het thuisland geboren waren, naar onze scholen gingen en nooit speciale faciliteiten gehad hebben of nodig hadden, meteen aangepast waren, ook waar ik nu woon, zoveel nationaliteiten, uit zoveel verschillende landen afkomstig, allemaal binnen de kortste keren hun (goede) draai gevonden! Nee Hertog, het komt niet zomaar goed, deze ideologie is een 'sta-in-de-weg' om te integreren, aan te passen, mee te draaien, het zal nog veel erger worden voordat het - als het al ooit - beter wordt, dat is wat ik denk! ...en de 'zwijgende' meerderheid blijft 'zwijgen' en steeds meer en meer moet er veranderd/aangepast/verboden e.d. worden voor de 'zwijgende' meerderheid! Zo 'zwijgend' vind ik ze dan eigenlijk ook niet ... en dát is de essentie van het artikel van Hans Jansen!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het overgrote deel van de Duitsers zullen in de WOII-periode toch ook geen nazi's zijn geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
In Indonesie, het grootste moslimland ter wereld met een oppervlakte groter dan geheel West-Europa, wonen 200 miljoen (!) moslims. Zo'n 90% van de bevolking. Die hebben hebben het dus echt wel voor het zeggen, zou je zeggen. Toch is bier en sterke drank vrij verkrijgbaar, loopt de meerderheid van de vrouwen zonder hoofddoekje en kunnen christenen, hindoe's en boeddhisten vrij hun godsdienst beleven (op atjeh na, maar die provincie is al eeuwen ''opstandig''). Het land staat vol kerken. Een voorbeeldje: http://baitallah.wordpress.com/ Hier staat zelfs een grote kerk in één van de drukste straten van het sultanaat Yogyakarta: ![]() Deze mensen moeten niets weten van de fundamentalisten en de extremisten. Die noemen ze ''arabs''. Er is een paar keer geprobeerd strengere wetten in te voeren voor wat betreft ''zedelijkheid'' en ''geloof'' maar dat is steeds niet gelukt. De bevolking moet er niets van hebben. Toch zijn de meesten moslims en ''vrome'' moslims en hoor je vijf keer per dag de luidsprekers door elkaar schallen. 200 miljoen moslims, SDX! De moslims die in onze landen wonen zijn eigenlijk niet anders maar er is wel een verschil. Degenen die hier wonen zijn vaak nakomelingen van mensen die uit conservatieve plattelandsgebieden kwamen met de bijbehorende culturele gebruiken die ze voor het gemak maar religieus noemen. Daarnaast blijkt de tweede en derde generatie - door allerlei factoren, niet in het minst door de sociale achterstand hier - vatbaarder voor wahabieten en salafisten afkomstig uit het midden-oosten en b.v. Saoudi-Arabie. Toch is dat maar een klein deel. De overgrote meerderheid wil hetzelfde als u en ik: Een prettig leven opbouwen en het beste voor hun gezin. Dat er daarnaast mensen zijn die ons hun versie van de islam willen opdringen en er ook nog een (grotere) groep mensen is dat het ook allemaal niet meer weet en blind opvolgt wat de imam - of de groep - ze opdraagt, doet daar niets aan af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik laatst niet ergens een artikel gelezen dat Indonesië zich moeide met de 'politieke' zaken van Nederland ivm Wilders? Hadden de leiders van Indonesië Obama ook niet 'aangeraden' die koranverbranding te 'verbieden'? Is ook de 2de doodsoorzaak in Indonesië niet diarree, voor zo'n groot land met onze westerse kennismaatschappij nog steeds aan diarree overlijden... Zijn er ook geen delen van Indonesië waar genitale verminking van meisjes nog steeds uitgevoerd worden? Ik heb eigenlijk nog een hele hoop artikels over Indonesië Hertog, maar het is nu te laat en ik ben wat moe om dat allemaal op te zoeken, ik heb je nu maar een antwoord gegeven omdat ik vrees dat ik je bericht morgen misschien niet meer terugvind en het onbeleefd zou zijn je niet te antwoorden. ...en de rest tsjah, ik help het je te hopen, heb je overigens de nieuwe draad van Sus gezien, ik heb de link nu niet bij de hand ... ziet er niet veelbelovend uit.... Nog wat linkjes gevonden; http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/La...onder-druk.htm http://www.refdag.nl/nieuws/indonesi...m_aan_1_493023 http://www.refdag.nl/nieuws/indonesi...ebouw_1_399654 Écht koek en ei is het daarginds ook niet, maar ja, waar wel...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 25 september 2010 om 01:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zijn er dan geen problemen in de meeste andere scholen? Laatst gewijzigd door artisjok : 25 september 2010 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En welk gelang heeft het om te weten hoe groot die groep radicalen precies is? Dan zal er eerst onderzoek moeten gebeuren zoals in Nederland, zie ik hier nog niet plaats vinden! Voorlopig is in ieder geval duidelijk dat die groep het voor mekaar krijgt om zelfs de admosfeer op een school dusdanig te beinvloeden dat dit het resultaat is, daar moet de aandacht naar gaan en niet naar mensen zoals u die er als de kippen bij zijn de focus te verplaatsen naar zaken waarop niemand een zinnig antwoord heeft, namelijk hoe "groot die groep nu precies is"! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||||||||
|
![]() Inderdaad, Atjeh. Het land is groter dan West-Europa, kennen wij niet Bosnië?
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tot ongeveer 6 a 7 jaar geleden: Jihadi's met banden met Al Qaida kwamen vanuit Jakarta (honderden kilometers verderop) de boel opstoken, kerken in brand steken etc met als gevolg broedertwisten, rellen en honderden doden. De normale moslimbevolking laat vol trots de oudste boedhistische tempel zien, de Burudodur die al 1.200 jaar staat. ca. 15 jaar geleden hebben extremisten geprobeerd een aanslag te plegen op het monument 'omdat het boeddhistisch is'. Eigenlijk illustreer je met deze artikelen precies wat ik wil zeggen. De normale (moslim)bevolking bestaat uit normale, verdraagzame mensen. Maar het zijn de extremisten die overal proberen voet aan de grond te krijgen en de boel opstoken. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() Hoofddeksels verbieden in scholen behalve wanneer ze in een religieuze context gedragen worden (=godsdienstvrijheid). Erkende godsdiensten in België = islam en christendom.
Is dat nu zo moeilijk ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit was zo'n kleine multiculturele botsing: zij had kunnen beseffen dat een afspraak van een vrouw met een Mohammedaan (en in het bijzonder een imam) een geheel andere waarde heeft dan in onze westerse cultuur. En zeker als de vrouw ook nog behoort tot de ongelovigen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maken ze gebruik van de mogelijkheid tot het krijgen van goed onderwijs en in hoeverre zetten ze er zich voor in? In hoeverre interesseert de arbeidsmarkt hen? U weet toch ook dat één van de grote problemen voor hen op het krijgen van goed onderwijs en kansen op de arbeidsmarkt de taal is en dat daar naar het schijnt (volgens de media en zelfs door een zekere vogels die er extra geld wilde voor uittrekken ten tijde van haar kort verblijf in minister kringen) geen/weinig interesse bestaat bij de brave burgers waar u naar verwijst hoe legt u dit uit? Vertelt de media fabels, vertelde vogels destijds fabels dat ze om en bij de 40.000 000 wilde vrij maken om de taal achterstand op te lossen in de allochtoonse middens zodat deze konden gebruik maken van een goed onderwijs en later een goede kans zouden kunnen maken op de arbeidsmarkt wat denkt u, wie maakt wie wat wijs, uw brave burgers, de media of destijds groene vogels?
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 25 september 2010 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |