![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() Niet langer als het OCMW van de wereld maar het toilet van de wereld aangezien dan toch wel alles zal zijn opgevreten door hetgeen hier komt aangespoeld. Kunt het in feite bekijken als een sprinkhanen plaag, ze strijken neer en na zich voldaan te hebben trekken ze verder en laten lege akkers achter (in dit geval een lege staatskas).
Alleen zéér zéér jammer voor de autochtoonse generatie's die mogen opdraaien voor de huidige onverschilligheid laksheid lafheid van hetgeen men noemt politici. Hopelijk rekent men met deze drie zaken spoedig af, de toekomst zal het heden dankbaar zijn.
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop vooral dat de dochters een betere toekomst hebben dan ons moeders. Laatst gewijzigd door Rudy : 25 november 2010 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() dat zal de tijd uitwijzen,
50jr geleden waren er nog mensen met een echt groot hart: VD (1862-1947) was directeur van de brouwerij 'De Roos', gevestigd op de hoek van de Vredestraat en de Nieuwstraat. Dierickx was niet enkel een zakenman maar hij ontpopte zich ook tot een heel sociaal bewogen kerel. Hij was 17 jaar gemeenteraadslid, actief in het Rode Kruis en de burgerwacht, erevoorzitter van de wezenbond. D door de burgers 'mijnheer Vincent' genoemd, maakte zich vooral verdienstelijk als voorzitter van de COO (de commisie van openbare onderstand), het toenmalige OCMW. De man zette zich in voor wezen, zieken en senioren. Hij hielp waar hij kon en was daar heel bescheiden over. Dierickx kreeg de eretitel 'volksvriend' en dat was meer dan verdiend. D overleed in 1947 en in 1951 werd uit dankbaarheid voor wat de man allemaal had verwezenlijkt een borstbeeld opgericht. Het kwam in de voortuin te staan van het toenmalige COO-gebouw in de Grotestraat, nu is er de stedelijke academie gehuisvest. Als u dus nog eens aan het beeld voorbijkomt, knipoog dan even naar 'mijnheer Vincent', de man die zijn leven wijdde aan diegenen die het minder goed hadde |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() En België is uitgegroeid tot een land van 50 miljoen inwoners, want alle Belgen hebben vier of vijf vrouwen, en de imam spoort ons aan om vele kleine gelovigen te maken. Daarom gaan we Nederland aanvallen, voor meer levensruimte te verkrijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() een zakenman met n groot hart waar vind ge da nog ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() ![]() Zo het liefst. Het hangt er eigenlijk vanaf of Wallonië ofafhankelijk wordt, bij Frankrijk gaat of dat ze ook terug bij Nederland willen gaan (al lijkt mij dat vrijwel onmogelijk).
![]() |
#88 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() het jaar 2062 , ik ga eens kijken in mijnen boek
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binnen 50 jaar zijn de moedigsten onder ons (onze kinderen) illegale immigranten in China en India, trachten ginder aan een klandestien jobke te geraken, en de gelukkigsten zenden wat geld naar de thuislanden om trachten hun familie te onderhouden. Hun droom is het gros van hun familie naar ginder te smokkelen, maar dat kost veel geld en is riskant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op lange termijn denk ik dat China's censuurcultuur nadelig zou uitdraaien voor hen, wegens belemmering vrije geest en het trainen van kennisreproducerende robotten. Nu ja, het Westen zal tegen dan vast ook minder vrij zijn onder het mom van 'politieke correctheid'.
Laatst gewijzigd door Weyland : 6 april 2012 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Staatssecretaris
|
![]() Binnen 50 jaar is de olie in het MO opgebruikt, en hebben de machthebbers in Riad verkregen dat een Islamitische staat op het Europese continent is geinstalleerd, naar het voorbeeld van Israel. De Europese landen, allen geteisterd door conflicten tussen 'autochtonen' en moslims zien daarin de mogelijkheid de interne spanningen op te doeken door migratie van de moslims naar deze staat. Belgie en Nederland zijn ervoor aangeduid. Deze landen stellen toch niks voor, en als nodig kan de bevolking er direkt in zee worden gedreven. De havens van Antwerpen en Rotterdam vallen evenwel buiten de deal, en krijgen een soort 'Danzig' statuut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Victoria II: a house divided, om precies te zijn
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb het nooit goed gekund, zulke spelletjes. De tutorials duurden veel te lang (een spelletje speel ik ook in de eerste plaats om te ontspannen), maar zonder kon ik niet veel aanvangen in de spelwereld.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Noord - Frankrijk zal ik ook zo laten liggen. Ik ben een Grootmacht (nummer 6 in de wereld) door mijn industriecapaciteit en prestige. Mijn leger stelt echter niet zoveel voor tegenover Frankrijk, en ik zal ze nooit zomaar kunnnen verslaan. Egypte is in mijn invloedssfeer, dus ik kan, als ik wil Palestina onafhankelijk maken via de Balfour - declaratie, ik kan ze echter niet claimen. Ik heb wel het Suez en Panamakanaal gegraven, waardoor die in mijn bezit zijn ![]() Ik hou me eigenlijk vooral bezig met mijn koloniaal rijk uit te bouwen (ik heb nu het 2de grootste koloniaal rijk buiten Groot - Brittanië).
![]() |
![]() |
#98 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 6 april 2012 om 11:23. |
||||
![]() |