Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2010, 06:19   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik vind het prima als dit afkooksel van een ooit grootse beschaving ten onder gaat. Hoe sneller, hoe liever.

Laat de migranten de nieuwe dynamische kracht zijn die het overneemt.

Nee, niet twijfelen. De Germanen waren eerst ook nogal bruut en ongeletterd. Nu kennen we de Duitsers als technisch verfijnde pedanten.
Het probleem is dat de migranten waar U het over heeft (de allahtonen om ze niet te noemen) er een gewoonte van hebben gemaakt om bloeiende beschavingen leeg te zuigen en dan niks anders dan een lege huls of minder achter te laten.
De enigen die iets hebben voortgebracht zijn dan weer PERZEN (je weet wel, PERZIË) waar ooit het assyrische rijk bloeide en waar nog een paar overblijfselen van restten toen er nog een paar belangrijke wetenschapper konden opstaan. De laatste stuiptrekkingen.

Zo zal het ook in Europa gaan: de bestaande beschaving wordt leeggezogen (vroeger noemden ze het yizyah beschermingstaks, nu gewoon sociale zekerheid). Eens dat systeem geïmplodeerd kan de 'opbouw' van de nieuwe ummah beginnen: gewoon armoe troef zoals ze gewoon waren.

Bijkomend probleempje: wie gaat er nog olie afnemen als je het Westen hebt ingepalmd? wie bouwt nog auto's ? Enkel de Jappen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 07:33   #82
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Ha die circe.

Morgenmiddag om 16u is er een inzamelactie in Brussel.

Alle toiletartikelen welkom, en ik neem zelfs wat warmen kleren aan.

http://brusselsislove.wordpress.com

Omdat sommigen in de kou zijn blijven staan. Omdat de winter in Brussel hard kan zijn.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 07:42   #83
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Deze tijd,bijna 1 november geeft mij een rot gevoel,kou lijden brrrr als dakloze
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 07:44   #84
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Deze tijd,bijna 1 november geeft mij een rot gevoel,kou lijden brrrr als dakloze
Ja kan ik me voorstellen.

Vandaag gaan we de 40 toilettasjes vullen!!

Ik zal een foto posten van alle giften die we volgende week uitdelen, misschien is dat wat hartverwarmend?
Oud 30 oktober 2010, 08:07   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ha die circe.

Morgenmiddag om 16u is er een inzamelactie in Brussel.

Alle toiletartikelen welkom, en ik neem zelfs wat warmen kleren aan.

http://brusselsislove.wordpress.com

Omdat sommigen in de kou zijn blijven staan. Omdat de winter in Brussel hard kan zijn.
Boekenbeurs meissie!

Voorstelling van "De Islam. Kritische Essays over een Politieke Religie "

Gesprek met de samenstellers en enkele auteurs:Benno Barnard interviewt Sam van Rooy, Wim van Rooy, Hans Jansen, Amanda Kluveld, Nahed Selim en Hafid Bouazza.

Tijd zondag 31 oktober · 13:30 - 14:00
--------------------------------------------------------------------------------

Locatie Boekenbeurs Antwerpen (oranje zaal)
Jan Van Rijswijcklaan 191
Wilrijk, Belgium
--------------------------------------------------------------------------------

en daarna moet ik naar een privé-initiatief voor het bouwen van een schooltje in Senegal.
Beetje zorgen dat ik mijn slechte islamofobe punten dan kan compenseren door wat do-gooder punten voor zwarte negerkes?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 oktober 2010 om 08:10.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 08:13   #86
PollyCorrect

Standaard

Heel interessant, circette.

En bruine zwartjes, dat scoort!

Chapeau !
Oud 30 oktober 2010, 10:08   #87
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik had het niet over asielzoekers, maar ik vind de asielzoekerpiste interessant om volgen.
Ge zegt dat ge een gevluchte Rhodesier zijt et voil�* : op hotel!
Ge zegt dat ge een arme gepensioneerde zelfstandige belg zijt, et voil�*: op straat!

Als ze die legerkazernes nu maar snel vrijmaken: voor belgische daklozen hoeft er zelfs geen omheining rond worden gebouwd, maar dat is weer teveel gevraagd zeker?
Nog eenvoudiger natuurlijk zou het zijn om duizenden van die aangespoelde "vreemde zogezegd-asielzoekers" meteen op te pakken en terug te sturen vanwaar ze kwamen! En zonder al het hypocriete geleuter met advocaten, de Conventie van Genève, de mensenrechten, het racisme, en tutti quanti. Die dingen dienen niet om te misbruiken!
Op de vraag die iemand stelde (op één of ander forumonderwerp)of één miljoen asielzoekers opvangen ok is, of moeten het er twee, drie, vier... miljoen worden, daar kwam geen antwoord op van onze multicullers ter plaatse! Enkel hypocriet gedoe over het feit dat we niet dag in dag uit, jaar in jaar uit klaar staan om ganse nieuwe drommen meteen op te vangen en van het nodige te voorzien...
Dus: er lopen er hier al 4x teveel rond ivgl met onze buurlanden en ze blijven verder binnenstromen!
Spendeer toch eens wat meer geld aan onze eigen sukkelaars aub vooraleer de rest van de wereld van voedsel en onderdak te willen voorzien. Enne... "eigen volk eerst" is geen uitspraak waar men schande moet over roepen maar de vanzelfsprekendheid zelve!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 11:12   #88
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Schaam u.
Dat noem ik nu eens een ijzersterk argument.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 15:24   #89
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Nog eenvoudiger natuurlijk zou het zijn om duizenden van die aangespoelde "vreemde zogezegd-asielzoekers" meteen op te pakken en terug te sturen vanwaar ze kwamen! En zonder al het hypocriete geleuter met advocaten, de Conventie van Genève, de mensenrechten, het racisme, en tutti quanti. Die dingen dienen niet om te misbruiken!
Op de vraag die iemand stelde (op één of ander forumonderwerp)of één miljoen asielzoekers opvangen ok is, of moeten het er twee, drie, vier... miljoen worden, daar kwam geen antwoord op van onze multicullers ter plaatse! Enkel hypocriet gedoe over het feit dat we niet dag in dag uit, jaar in jaar uit klaar staan om ganse nieuwe drommen meteen op te vangen en van het nodige te voorzien...
Dus: er lopen er hier al 4x teveel rond ivgl met onze buurlanden en ze blijven verder binnenstromen!
Spendeer toch eens wat meer geld aan onze eigen sukkelaars aub vooraleer de rest van de wereld van voedsel en onderdak te willen voorzien. Enne... "eigen volk eerst" is geen uitspraak waar men schande moet over roepen maar de vanzelfsprekendheid zelve!
Groot gelijk ! Het schip zit stampvol, als er nog meer mensen aan boord komen, zinken we allemaal ! Dan gaat iedereen naar de haaien !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 15:45   #90
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toch hou ik goede herinneringen aan goede projecten in Antwerpen rond dakloze,er bestaan zeker nog erg veel goede mensen hier bij ons,dat houd mij scherp nu
Dedankt aan deze mensen heb ik nog niet kunnen zeggen,ze verdwenen van zo dra ik niet meer dakloos was,dat steekt soms nog wel eens
Oud 30 oktober 2010, 18:06   #91
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vrouwenvereniging uit een achterstandswijk heeft een grote ophaling gedaan en daar zitten inderdaad die vrouwenartikelen ook bij. En khôl voor de oogjes

Leeuwin, ik geloof dat je gewoon méé moet doen met de collecte. Ben je in Brussel?

Dat forummen hier is voor sommigen misschien een goede reden om niks te doen en niet van achter de computer te komen maar wel de schuld aan Fabiola te geven
De schuld aan fabiola geven? wat kan dat arme mens eraan doen, die moet het ocharme als alleenstaande met 30.000 (dertigduizend!!!!) eurookes per week doen. Daar kan niks van af hoor.

Laatst gewijzigd door Freddie : 30 oktober 2010 om 18:08.
Freddie is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 07:58   #92
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch hou ik goede herinneringen aan goede projecten in Antwerpen rond dakloze,er bestaan zeker nog erg veel goede mensen hier bij ons,dat houd mij scherp nu
Dedankt aan deze mensen heb ik nog niet kunnen zeggen,ze verdwenen van zo dra ik niet meer dakloos was,dat steekt soms nog wel eens
De Belgische overheden geven allemaal samen in totaal meer dan 25 miljard Euro per jaar uit aan asielzoekers, illegalen, leefloners en daklozen.

En dan heb je nog eens de instellingen zoals het leger des heils, moeders voor moeders, enz... die werken met giften en ook nog eens jaarlijks enkele miljoenen aan goederen en voedsel en onderdak uitgeven.

En nee, de meeste van deze vrijwilligers willen geen dank en willen zelfs niet eens bekend zijn bij de mensen die ze helpen.

Hou er dus A.U.B. mee op te vertellen dat men hier niets doet voor daklozen en gelukszoekers.
Er gaat jaarlijks meer geld naar daklozen, illegalen en asielzoekers dan er naar Wallonië en Brussel gaat vanuit Vlaanderen.
En toch staat men in Vlaanderen te roepen dat er te weinig word gedaan voor deze mensen, terwijl met staat te roepen dat Wallonië en Brussel Vlaanderen te veel geld kosten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 08:55   #93
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Belgische overheden geven allemaal samen in totaal meer dan 25 miljard Euro per jaar uit aan asielzoekers, illegalen, leefloners en daklozen.

En dan heb je nog eens de instellingen zoals het leger des heils, moeders voor moeders, enz... die werken met giften en ook nog eens jaarlijks enkele miljoenen aan goederen en voedsel en onderdak uitgeven.

En nee, de meeste van deze vrijwilligers willen geen dank en willen zelfs niet eens bekend zijn bij de mensen die ze helpen.

Hou er dus A.U.B. mee op te vertellen dat men hier niets doet voor daklozen en gelukszoekers.
Er gaat jaarlijks meer geld naar daklozen, illegalen en asielzoekers dan er naar Wallonië en Brussel gaat vanuit Vlaanderen.
En toch staat men in Vlaanderen te roepen dat er te weinig word gedaan voor deze mensen, terwijl met staat te roepen dat Wallonië en Brussel Vlaanderen te veel geld kosten.
² met een grote maar bij,vul dat maar zelf in beste Jantje
Mensen die mij op de straat hebben gewerkt,daar kan ik onmogelijk en goed woord voor opbrengen.

de ziekte bestrijden is veel beter dan profiteurs die zeker veel op de straat leven te blijven helpen .......

Ik hoop dat je tussen mijn regeltjes door kunt lezen nu
Oud 31 oktober 2010, 08:57   #94
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Boekenbeurs meissie!

Voorstelling van "De Islam. Kritische Essays over een Politieke Religie "

Gesprek met de samenstellers en enkele auteurs:Benno Barnard interviewt Sam van Rooy, Wim van Rooy, Hans Jansen, Amanda Kluveld, Nahed Selim en Hafid Bouazza.

Tijd zondag 31 oktober · 13:30 - 14:00

Locatie Boekenbeurs Antwerpen (oranje zaal)
Jan Van Rijswijcklaan 191
Wilrijk, Belgium

en daarna moet ik naar een privé-initiatief voor het bouwen van een schooltje in Senegal.
Beetje zorgen dat ik mijn slechte islamofobe punten dan kan compenseren door wat do-gooder punten voor zwarte negerkes?
Hopelijk verwitrig je ons wel, wanneer we U met 'Moslima-Circe' moeten aanspreken, hé.

Aleï kom Schlam!

Laatst gewijzigd door bruggeman : 31 oktober 2010 om 08:58.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 09:20   #95
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Hopelijk verwitrig je ons wel, wanneer we U met 'Moslima-Circe' moeten aanspreken, hé.

Aleï kom Schlam!
nee nee

قد عزيزي سيرس ، أناشدكم إذا كان لديك
السمو
Oud 31 oktober 2010, 09:20   #96
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen die mij op de straat hebben gewerkt,daar kan ik onmogelijk en goed woord voor opbrengen.

de ziekte bestrijden is veel beter dan profiteurs die zeker veel op de straat leven te blijven helpen .......

Een groot deel van de autochtone daklozen zijn er enkel gekomen omdat de Belgische overheden hen volledig kaal hebben geplukt.

Op dit ogenblik worden er dagelijks meer dan 2 gezinnen op straat gezet omdat ze niet meer kunnen voldoen aan de belastingskosten in dit land.
Meer dan 3 gezinnen worden per dag afgesloten van water, gas en/of stroom, omdat ze de peperdure taksen erop niet meer kunnen betalen.

Taksen en belastingen die de overheden moeten innen om de stijgende kosten veroorzaakt door gelukszoekers en de linkse partijen te kunnen blijven bekostigen.
Oud 31 oktober 2010, 09:35   #97
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een groot deel van de autochtone daklozen zijn er enkel gekomen omdat de Belgische overheden hen volledig kaal hebben geplukt.

Op dit ogenblik worden er dagelijks meer dan 2 gezinnen op straat gezet omdat ze niet meer kunnen voldoen aan de belastingskosten in dit land.
Meer dan 3 gezinnen worden per dag afgesloten van water, gas en/of stroom, omdat ze de peperdure taksen erop niet meer kunnen betalen.

Taksen en belastingen die de overheden moeten innen om de stijgende kosten veroorzaakt door gelukszoekers en de linkse partijen te kunnen blijven bekostigen.
Juist van U,enkel moet je erbij vermelden dat de gelukszoekers die naar hier komen de rijke zijn in land van herkomst,dus zelfs arme helpen we hier niet,we motiveren enkel de rijken maar ....
Oud 31 oktober 2010, 10:16   #98
PollyCorrect

Standaard

Citaat:

Zelfstandigen, gepensioneerden, jonge moeders zonder opleiding of inkomen, kinderen uit instellingen en weggelopen van bij pleegouders. Kortom: het systeem faalt en de mensen creperen op straat.

En wat blijven we zeggen? "Daar is vast wel een overheidsinstelling voor."

Ga maar met een dakloze praten als je durft. Die zal kunnen vertellen van de lijdensweg van het loketje naar de muur. Als nummers, tot zelfs als stukken vuil worden ze behandeld, terwijl ze vaak al zoveel problemen hebben zoals depressie en wanhoop.
Oud 31 oktober 2010, 10:25   #99
PollyCorrect

Standaard

Citaat:

In de Nederlandse steden zijn ze heel hard gaan werken aan preventie toen het daar ook wat scheef begon te lopen. Langdurig dakloos, dat wordt erg moeilijk. Volgens mij is die efficiënte preventie, die aan het begin misschien arbeidsintensief is en om competente mensen vraagt (zoals bv daklozenpsychiater Jules Tielens), op den duur zelfs economisch veel interessanter dan wat er nu met Brussel aan het gebeuren is.

Ik voorzie deze winter een echte humanitaire ramp, niet in Haiti, maar in de hoofdstad van de EU. En indien dat gebeurt dan zal ik daar niet over zwijgen. DUIZENDEN daklozen zijn er nu in Brussel, en ik hoor maar niks over een rampenplan. Verleden jaar lag een man 2 dagen dood voor een drukbezochte Quick van de binnenstad. Hij had een glimlach dus de mensen dachten "die is gewoon dronken, zoals we ze elke dag 100 keer zien".

In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag worden nieuwe daklozen zodanig goed en PERSOONLIJK opgevolgd en ondersteund, dat het mogelijk wordt om weer ergens te gaan wonen en een job te nemen.

In Brussel is het al veel te lang veel te diep gezakt, en nu zitten we met honderden die niet meer anders zouden kunnen leven omdat ze totaal gedesocialiseerd zijn.

En wat doet Brussel? Niet veel. Er zijn een paar honderd bedden in vaak verschrikkelijke omstandigheden (geweld, diefstal, onrust in die centra) voor een paar duizend daklozen, en een paar anonieme loketten waar ze urenlang formulieren moeten invullen.

Het kan IEDEREEN gebeuren om berooid en verlaten op straat te staan. Dan zou het wel fijn zijn als er een efficiënt opvangsysteem bestond waardoor mensen weer op hun pootjes kunnen komen te staan, niét alleen met een paar duiten (euro's), maar ook met therapie (zoals in Bolivië met de straatkinderen plaatsvindt!).

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 31 oktober 2010 om 10:29.
Oud 31 oktober 2010, 18:50   #100
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfstandigen, gepensioneerden, jonge moeders zonder opleiding of inkomen, kinderen uit instellingen en weggelopen van bij pleegouders. Kortom: het systeem faalt en de mensen creperen op straat.

En wat blijven we zeggen? "Daar is vast wel een overheidsinstelling voor."

Ga maar met een dakloze praten als je durft. Die zal kunnen vertellen van de lijdensweg van het loketje naar de muur. Als nummers, tot zelfs als stukken vuil worden ze behandeld, terwijl ze vaak al zoveel problemen hebben zoals depressie en wanhoop.
Je moet toch eens leren om de mensen hun postings allemaal te lezen.

Ik heb reeds in mijn eerste posting gezet dat de landloperskoloniën gesloten zijn geworden voor de autochtone landlopers om er vreemde gelukszoekers in te kunnen huisvestigen.
En in een andere posting heb ik duidelijk gesteld dat de autochtone burgers gewoon gepluimd worden, om de vreemde gelukszoekers hun luxe te kunnen bekostigen.

En het gaat over bedragen die een pak hoger liggen dan wat er jaarlijks naar Waalse werklozen verhuist.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be