Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2010, 12:59   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Koen Anciaux is de broer van Bert.

Vraag off topic: naar horen zeggen is het liefje van Elio di Rupo de broer van Joëlle Milquet. Wie weet daar meer van?
Ik heb dat verhaal ook al gehoord, of in ieder geval iets in die aard.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 13:01   #82
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

tegen hoofddoek waarom
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 13:07   #83
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen hebben noch de Rafs noch andere politiek correctelingen kunnen antwoorden op de gerichte vraag of andersgelovige niet-kankerpatienten deze verplichte OCMW werkkledij kunnen dragen als ze daar zin in hebben?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 december 2010 om 13:26.
Oud 17 december 2010, 13:20   #84
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nochtans toonde een recente reportage in Vranckx dat het in de Parijse cités dermate erg is geworden dat zelfs niet-islamitische vrouwen worden aangesproken door moslimjongeren van Noord-Afrikaanse oorsprong. En dan druk ik mij nogal eufemistisch uit, want dat "aanspreken" ging van verwijten en schelden tot daadwerkelijk aanvallen en zelfs verkrachten. Met als grote motief: ze kleden zich als hoeren. Kortom, al die vrouwen kleden zich niet zoals de islam voorschrijft en dus moeten ze het ontgelden.
Ik ken peroonlijk een Jonge Marokaan 30 jaar , hier geboren en hier naar school gegaan heeft een normale job , kortom een jongen waarvan je zou denken die is echt geintegreerd .
Toen ik een paar jaar geleden ben gescheiden , en hij kent ons behoorlijk goed , kreeg ik tijdens een persoonlijk gesprek prompt in mijn aangezicht.
Het is allemaal uw eigen schuld ,U liet Uw vrouw veel te vrij , Uw vrouw mocht alleen gaan winkelen en liep op straat gekleed als alle vlaamse hoeren.

bij ons kan dat niet zij hij .

Een bevestiging voor mij dat zelfs bij de meest moderne Islamiten de mentaliteit en geloofsovertuiging zeer diep zit en overheerst op hun leven .

De jongens mogen alles en de meisjes mogen een strakke jeans dragen met een rokje over to voor hun verloving , en dan is het uit .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 13:27   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik ken peroonlijk een Jonge Marokaan 30 jaar , hier geboren en hier naar school gegaan heeft een normale job , kortom een jongen waarvan je zou denken die is echt geintegreerd .
Toen ik een paar jaar geleden ben gescheiden , en hij kent ons behoorlijk goed , kreeg ik tijdens een persoonlijk gesprek prompt in mijn aangezicht.
Het is allemaal uw eigen schuld ,U liet Uw vrouw veel te vrij , Uw vrouw mocht alleen gaan winkelen en liep op straat gekleed als alle vlaamse hoeren.

bij ons kan dat niet zij hij .

Een bevestiging voor mij dat zelfs bij de meest moderne Islamiten de mentaliteit en geloofsovertuiging zeer diep zit en overheerst op hun leven .

De jongens mogen alles en de meisjes mogen een strakke jeans dragen met een rokje over to voor hun verloving , en dan is het uit .
²
Ken er ook zo'n. Je denkt dat ze gewoon helemaal mee zin, en dan blijkt ineens dat het laage westerse beschaving flinterdun is. Zeer beangstigend, en nee dan is het geen fobie.

Oud 17 december 2010, 14:07   #86
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ondertussen hebben noch de Rafs noch andere politiek correctelingen kunnen antwoorden op de gerichte vraag of andersgelovige niet-kankerpatienten deze verplichte OCMW werkkledij kunnen dragen als ze daar zin in hebben?
Tja, circe, jij negeert zo vaak vragen van anderen. Ik zie niet in hoe jij kan eisen dat men dan wel op jouw vragen antwoordt...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 14:08   #87
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tegen hoofddoek waarom
Dat vraag ik me ook al lang af...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 14:17   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Tja, circe, jij negeert zo vaak vragen van anderen. Ik zie niet in hoe jij kan eisen dat men dan wel op jouw vragen antwoordt...
nochtans is het een doodsimpele vraag toch?

Oud 17 december 2010, 14:18   #89
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Als wij naar een van die landen ginder gaan, moeten wij ons aanpassen. En als zij van ginder naar hier komen, moeten wij ons ook aanpassen. Zo gaat dat. Wij hier, of wij ginder, het zijn wij die ons moeten aanpassen.
Ik ben al in Marokko, Tunesië, Egypte, Palestina, Turkije geweest, mét mijn vrouw. Niemand vroeg me ons "aan te passen". Niemand maakte er een opmerking over.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 14:26   #90
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Mispoes. Vrouwen die geen hoofddoeken dragen worden serieus geviseerd op de Belgische straten door moslimjongens. Zulke moslimjongeren handelen niet op eigen houtje. Die zijn dat aangeleerd tijdens hun achterlijke religieuze opvoeding.
Conclusie uw standpunten trekken op niets. Ze bewijzen uitsluitend hoe dom de modale linkse jan met de pet is op het gebied van kennis van de islam.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Alle vrouwen in de Belgische steden moeten vrij kunnen gaan en staan waar ze willen. De islamitische hoofddoekdragende vrouwelijke slechte karakters geven de aanleiding tot discriminatie in de westerse landen. De achterlijke religieuze opvoeding van de moslimjongens draagt bij tot discriminatie en onderdrukking.

U zou zich beter moeten informeren. Alvorens domme dingen te schrijven. Sekse en hoofddoek zorgen voor veel overlast in de steden.
Ik woon in Brussel en de vrouwen, mannen, meisjes en jongens die ik ken kunnen vrij gaan en staan waar ze willen, zonder hoofddoek.

Je zou je beter moeten informeren alvorens domme dingen te schrijven.
Je bewijst uitsluitend hoe weinig je van islam en moslims weet.
Conclusie: je standpunten trekken op niets, domme veralgemeningen, uitgaande van zeldzame in de media en op extreme sites opgeblazen feitjes.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 december 2010 om 14:35.
Oud 17 december 2010, 14:34   #91
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik woon in Brussel en de vrouwen, mannen, meisjes en jongens die ik ken kunnen vrij gaan en staan waar ze willen, zonder hoofddoek.

U zou zich beter moeten informeren alvorens domme dingen te schrijven.
tja de jongens en de mannen zullen inderdaad geen hoofddoek dragen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 14:34   #92
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben al in Marokko, Tunesië, Egypte, Palestina, Turkije geweest, mét mijn vrouw. Niemand vroeg me ons "aan te passen". Niemand maakte er een opmerking over.
geldbinnenbrengende toeristen hebben gewoonlijk een streepje voor.
Nochtans hebben ze mij weldegelijk gevraagd om met te verkleden en een groot badlaken om mijn middel te hangen alvorens ik een bepaald gebouw binnenmocht in Egypte. Ik had gewoon een short aan.
Misschien dat ze aan mijn billen wèl en aan die van uw vrouw géén aanstoot aan namen?

Lange mouwen heb ik ook al in verschillende plaatsen moeten aandoen. Heel mooi: een blouze met lange mouwen en daaronder een mooi gedrapeerd badlaken.

Oud 17 december 2010, 14:37   #93
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
In vlaanderen moeten toeristen zich wel aanpassen ..djezus wat een vergelijking..

Ga er wonen, dien klacht in tegen de moskeekraaien voor nachtlawaai, eis op de werkplaats spek en eieren als middagmaal..en kom dan nog eens klappen knuppel..

Ik herinner me sterk een aflevering waar vlaamse BV's iets moesten doen op een marrokaans plein en de micro uit de handen van sergio? werd gerukt toen het dagelijks torengemekker begon..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 17 december 2010 om 14:40.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 14:38   #94
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
geldbinnenbrengende toeristen hebben gewoonlijk een streepje voor.
Nochtans hebben ze mij weldegelijk gevraagd om met te verkleden en een groot badlaken om mijn middel te hangen alvorens ik een bepaald gebouw binnenmocht in Egypte. Ik had gewoon een short aan.
Misschien dat ze aan mijn billen wèl en aan die van uw vrouw géén aanstoot aan namen?

Lange mouwen heb ik ook al in verschillende plaatsen moeten aandoen. Heel mooi: een blouze met lange mouwen en daaronder een mooi gedrapeerd badlaken.
Dat men voor het betreden van religieuze gebouwen kledingminima vraagt is ook het geval in bvb de basilieken in Rome en Venetië.

Terloops, op reis zien we er zeker niet uit als "geld binnenbrengende toeristen": ik in short of jeans, mijn vrouw in short of kleedje, nooit in groep, nooit in dure hotels of restaurants, niet met dure fototoestellen, reizen per openbaar vervoer. Nee, we spreken geen Arabisch.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 december 2010 om 14:46.
Oud 17 december 2010, 14:43   #95
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn inderdaad niet-moslim-dames (Vlamingen, vreemdelingen vanuit diverse niet-moslim-hoeken) die op sommige momenten een hoofddoek willen dragen. Bijvoorbeeld wanneer ze een kankertherapie ondergaan en daardoor tijdelijk (of defnitief) kaal zijn.
Wij begrijpen dat.

Maar moet daarom een hoofddoek voorzien worden in de arbeidskledij? Als gemakkelijkheidsoplossing omdat de ene een lange doek, en de andere een fraai gekleurde doek zou dragen ?

Gaan we dat straks ook zien voor andere ambtenaren die een uniform dragen ? Te beginnen met de dames die we in het nieuws bezig zien, als ze koffie en papiertjes ronddragen in het parlement ? En verder te gaan met hoge piefen in het leger (tot en met de princesse Astrid de Laeken de l' argent de la Croix Rouge) ? En de politie: zeker verplicht te dragen als ze in bepaalde wijken komen, of als een moslim voor de rechtbank moet komen ?

En te eindigen met de toga's van de vrouwelijke rechters ?

Neen ! Te eindigen met vrouwelijke parlementairen !!!

Wedden dat het alleen zal gaan om arbeidsters en bejaarderverzorgsters ? De laagste beroepen op de sociale ladder ?

Zie je hier fijntjes dat het gaat om een sociale problematiek ??

link: http://www.gva.be/antwerpen/mechelen...idskledij.aspx

titel: OCMW Mechelen voert hoofddoek in bij arbeidskledij

twee zinnetjes:
Jaay! Terug naar de jaren stillekes!
/sarcasme

Welke idioot heeft dit beslist & van welke partij is da kieken?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 14:44   #96
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat men voor het betreden van religieuze gebouwen kledingminima vraagt is ook het geval in bvb de basilieken in Rome en Venetië.

Terloops, op reis zien we er zeker niet uit als "geld binnenbrengende toeristen": ik in short of jeans, mijn vrouw in short of kleedje, nooit in groep, nooit in dure hotels of restaurants, niet met dure fototoestellen, reizen per openbaar vervoer.
Noord-afrikaans getaande huid en dito haar ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 14:44   #97
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Als de schaamdoek voorzien is in het arbeidsreglement, is het dan ook toegestaan voor niet-moslima's om zich als muzelvrouw te verkleden als ze gaan kuisen? of zou dat verboten sein als je geen kankerbehandeling hebt gekregen?

Is die Koen familie van Bertje Bleiter of zo?
Oh god nee, doe me dat niet aan dat Bert niet de enige was....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 17 december 2010, 14:46   #98
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
OMG! Worden jullie dat eindeloze gezanik over die hoofddoekjes dan nooit beu?
Nee
Oud 17 december 2010, 14:47   #99
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Je beseft toch dat die hoofddoek niet verplicht is? Die kan je dragen bij het uniform en daardoor 1 en dezelfde hoofddoek hebben . Wat ook de bedoeling is van een uniform he?
Behalve dat er geen enkele reden was om het uniform te wijzigen, dit is niets meer dan buigen onder het luid gebrul van een primitieve minderheid.

Geen religieuze symbolen in het openbaar ambt
Oud 17 december 2010, 14:48   #100
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Noord-afrikaans getaande huid en dito haar ?
Waarom?
Huidskleur varïeert tussen wit, rood en bruin, naargelang, mijn vrouw is blond, ik kastanjebruin. We spreken geen Arabisch. (ik ken enkele woorden, onvoldoende om een zin te vormen)

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 december 2010 om 14:51.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be