![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Israel of Palestina | |||
Israel |
![]() ![]() ![]() |
52 | 50,98% |
Palestina |
![]() ![]() ![]() |
50 | 49,02% |
Aantal stemmers: 102. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is gewoon rationeel en logisch. . |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat betekent dat voor de 20% van de Israëlische bevolking die Arabieren zijn? Voor de christenen die er wonen?
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De rol van de Palestijnen tijdens die oorlogen is veel actiever dan de rol van Amerika tijdens de Irak-Iran oorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Ik verkies de Europese kant. En dus tegen israël.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() Er bestaat geen Europese kant en jij bent een neofascist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() de arabische bevolking in Israel heeft de hoogste levensstandaard van al hun omliggende buren; Ik zou niet gaan verhuizen als ik arabier in Israel was. En als christen zie ik ook niet in waarom ik liever naar een dhimmieland zou verhuizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat was de vraag niet. Ik vraag me af wat het voor de Arabieren en christenen betekent om plots in een Joodse staat te wonen en niet alleen het bestaansrecht van Israël te erkennen maar plots ook het (eeuwigdurende?) Joodse karakter van die staat. Wat als de Arabieren er geen 20 maar 52% van de bevolking uitmaken? Is het dan nog een Joodse staat? En zo ja, waarom?
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() Geen van beide!
![]() |
#89 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En voor het tweede gedeelte ... zal nooit gebeuren.
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() omdat Israël nooit de agressoren waren natuurlijk
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan denk ik toch dat ik liever araab was in het land Israel, waar ik dezelfde rechten heb als iedereen, waar ik in het parlement kan zetelen en een betere levensstandaard heb. wat denkt ge? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als het wel impact heeft, welke dan? Overigens geldt de term 'christelijk' voor een godsdienst. Indien de term Joods in 'Joodse staat' als equivalent geldt, wat betekent dat dan voor de seculiere Joden? En als het niets betekent, waarom hecht men er dan zoveel belang aan? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Dit ook volgens u zeker?
Citaat:
. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vanaf het moment dat de erkenning van ''Joodse staat'' een feit is zul je zien dat de definitie van ''Jood'' of ''Israelier'' verruimd wordt. Dát durf ik nog wel te voorspellen. Net zoals de definitie van ''Nederlandse volk'' en ''Belgische volk'' verruimd is door de immigranten. Al zullen er altijd wel racisten overblijven, net als in elk land overigens. Het zal het makkelijker maken om de 20% Arabieren nóg meer als gelijkwaardig te beschouwen omdat het vanaf dán officieel is dat Israel in ieder geval het thuisoord is van het Joodse volk. Het is paradoxaal en/of lijkt semantiek maar is het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar moest ik echt moeten kiezen, geef ik mijn steun aan Israël , ik denk dat die het meest hulp nodig hebben, zelfs al hebben ze tijdens de zesdaagse oorlog al laten zien dat ze hun mannetje staan. En moest ik in het midden oosten moeten gaan wonen, zou ik liever in Israël leven als in Palestina, of gelijk welk van zijn buurlanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensenrechten zijn niet afhankelijk van de geschiedenis Citaat:
Een erg slecht excuus . Waarom denkt u dat Alle betrouwbare mensenrechten organisaties + de UN Israels optrden scherp veroordelen ? Niemand erkend dat die extra gebieden bij Israel horen, misschien zelfs de VS niet .
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kunt de Palestijenen niet zien als één homogeen volk , ze zijn afkomstig uit allerlij landen.
Israel is al meer dan 30 jaar de aggressor momenteel
![]() |
#98 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goeie voorzet ...
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo lang de bezetting aan de gang is met alles dat daarbij hoort, bulldozers over Palestijnse woningen heen walsen en slachtoffers vallen kun je van de Palestijnen geen redelijkheid verwachten. En terecht. Heel vaak word de bezetting zo maar weggelaten , terwijl daar nu juist een groot deel probleem ligt. In plaats daarvan hoor ik over het geven van stukjes grond voor de tomatenteelt,of iets dergelijks, lekker belangrijk !
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |