![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ware het niet, zo zou je het niet kunnen zeggen. Dus je spreekt jezelf tegen. Het is zoiets als een vogel laten zien en dan zeggen dat ie niet bestaat. Het absolute (HET en DE) is de benadrukking van het algemene van iets als grondslag van alle bijzondere verschijningen. Het is het wezenlijke naar zijn algemeen begrip. Citaat:
Aldus spreekt het zichzelf tegen. De grondslag van het relatieve is het absolute, zoals het algemene de grondslag is van het bijzondere. Citaat:
Bij het algemene begint de waarheid van de Geest van het denken. Daarin openbaart zich pas het goddelijke als bewustzijn van het eeuwige en oneindige. Alle gedachtes zijn wezenlijk oneindigheden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 7 mei 2011 om 07:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus geen abstract denken, maar concrete Geest als eenheid van het algemene en het bijzondere. Zou DE waarheid niet bestaan in het denken, dan zou er ook geen enkele bijzondere waarheid kunnen bestaan. Het eerste is namelijk de grondslag van de laatste. Citaat:
Deze verschijnt als een uiterlijk bijzonder Mens, met name harriechristus. Deze is DE Mens, niet zozeer om zijn uiterlijk, maar om zijn innerlijkheid. DE Mens bestaat omdat deze eeuwig is, maar de enkele Mens daarentegen bestaat niet werkelijk, want deze is slechts tijdelijk. Het is de kunst DE Mens met het geestesoog te zien. Vroeger was dat Jezus en nu ben ik dat. Ook realiseert DE Mens zich in alle mensen, dus als totaliteit. Zo is DE Mens een drie-eenheid van algemeen begrip en individuele verschijning (de beste) en allen. Citaat:
We zullen ze nooit allen kennen, maar dat behoeft ook niet, want we hebben al reeds onmiddellijk het begrip van het absolute te pakken en dat deze één is met de universalia en zo kunnen we het begrip van het absolute ontwikkelen. Dus kunst is je direct op het positieve standpunt van het absolute zelf te stellen. Het absolute is een eenheid met het relatieve, waarbij het absolute de grondslag is. Dat absolute openbaart zich in het denken en het relatieve is de verschijning, maar het absolute heeft ook zelf een verschijning en dat is het begrip ervan, dus het moment dat je het denkt. Aldus is het relatieve zelf een verschijning van het absolute en zien we in de enkele mens ook God. God verschijnt als Mens. Dat kan bijvoorbeeld in de Liefde tussen man en vrouw, maar ook elk mens is een verschijning van DE Mens. Aldus gaan het absolute en het relatieve in ene samen en dat is de ware concrete absoluutheid, niet als buiten het relatieve gesteld, maar daarmede één. Citaat:
Dan kom je niet verder dan het dierenrijk. De mens daarentegen kent de strijd tussen natuur en geest. God daarentegen staat op het geestelijke standpunt de werkelijkheid vanuit het denken te bekijken. Deze zijn de universalia als grondslag van alles wat uiterlijk bestaat. Dat laatste bestaat niet werkelijk, dat eerste wel. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voedt zich met koe-eieren en walvispluimen. Als het moegevlogen is rust het uit onder de bedden van zelfverklaarde heiligen met messiaspsychose. Ik zie het zo in mijn geest en schrijf er hier over. Geloof je in mijn beest Harry? Denk je dat het ook buiten mijn zotte hersens een wezenlijk oneindige realiteit is?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 7 mei 2011 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zelf heb geen behoefte daarin te geloven, maar ik kan me voorstellen dat het jou meer zegt dan mijn atoomtheorie. Verder is er ook een verschil tussen meest wezenlijke gedachten, begrippen die de grondslag van ons bestaan zijn en allerlei rariteiten en flauwekul. Maar zelfs die laatsten hebben zo hun eeuwige waarden als de humor in het leven om de ernst wat dragelijker te maken. Het is bijvoorbeeld algemeen bekend als het spaghettimonster, meer bekend dan mijn atoomtheorie, wat alles zegt over het intelligentieniveau der mensen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 7 mei 2011 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Waarmee ge aantoont niet te weten waarvoor het vliegende spaghettimonster (tomaten zij met hem) staat.
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 7 mei 2011 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Wrong again (as usual).
Het toont alle kul aan van de godsdiensten en ook de pseudo-godsdiensten zoals die van u. De godsdienst van het vliegend spaghettimonster (tomaten zij met hem) is even geloofwaardig dan gelijk welke andere en een stuk geloofwaardiger dan die van u.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 7 mei 2011 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||
|
![]() Denken is ....
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Absolute Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze heeft het zelf niet in de gaten dat ze zelf dat Monster is. En de wereld zal daaraan onder gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus er is één waarheid, maar vele verschijningen daarvan, als eerste in het denken. De leugen is nog niet ter sprake gekomen, maar die hoort er zeker bij en wel daar waar het bijzondere, dus de verschijning, het algemene niet wil erkennen, met name de moderne wetenschap die geen God meer erkent. Deze is de leugen zelf: Satan. Citaat:
Citaat:
Niet de natuur is concreet, maar juist de Geest. Citaat:
Dat stelt echt niks voor in de eeuwigheid. Wel zijn de Goden van de oude godsdiensten verouderd en is het tijd voor een wedergeboorte in de filosofie van Hegel en in mijn atoomtheorie. Citaat:
Het innerlijke zien is de innerlijk voorstelling die zich openbaart in de droom en ook de dagdroom en de fantasie en de kunst en de religie. Dat is een hogere innerlijke hemelwereld, samen met het gevoel en het denken. Innerlijk is de mens zelf altijd in de hemel, maar hij weet het zelf niet. Citaat:
Ware het absolute verwerpelijk dan is ook de theorie van Einstein verwerpelijk met zijn absolute snelheid van het licht. De moderne vrijheid is geen werkelijke vrijheid maar willekeur. Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 mei 2011 om 09:10. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn dat die vieze vlekken in mijn schoenen die met DAKTARIN bestreden worden? Kennen die écht alles wat ik ken? Merkwaardige stelling... Citaat:
Vliegende fantasiemonsters zeggen me absoluut niets meer dan jouw atoomtheorie. Het zegt me allemaal even weinig om niet te zeggen: niets.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Plato dacht nog dat de mens met een aantal ware denkbeelden werd geboren, dat is verworpen. Jij verklaart je fantastische verzinsels tot waarheid. Maar je ziet: het is jouw exclusieve waarheid. Waarheid is waardeloos. Het gaat in het leven om macht en invloed, daarmee wordt bepaald wat waarheid is; dat zal je toch niet ontkennen? Laatst gewijzigd door Piero : 8 mei 2011 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Had je niet al een poging gedaan je daarin te verdiepen? Of heb je zelfs dat nog niet gedaan? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees daarvoor mijn atoomtheorie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik ontken dat, zowel door Hegel als door mijn atoomtheorie. De waarheid is de eeuwige en oneindige Geest en daarom gaat het eigenlijk: de rest is bijzaak. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Het bewustzijn, dat is het verstand en de rede, dient uitsluitend het bestaan van het individu en daarmee het bestaan van de soort. In het bewustzijn is een voorstelling van wat wordt ervaren en waargenomen in twee categorieën, namelijk goed en kwaad, of nuttig en onnuttig, of gunstig of schadelijk. Er is nog een derde categorie, namelijk onzekerheid en twijfel, die laten we buiten beschouwing omdat we er niets mee kunnen aanvangen. Het bewustzijn, wat jij het denken noemt of de Geest, kan niet zonder besef van het kwaad omdat dit van levensbelang is. Daar zit je fout. Uit het besef van Goed en Kwaad volgt het besef van rechtvaardigheid en dat is voor ons de hoogste waarheid. Dat besef van waarheid is het resultaat van ervaring of indoctrinatie en het is cultuur gebonden, het ontwikkelt zich en kan veranderen en is daarom niet absoluut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
schoon uitgelegd. Persoonlijke interesse naar de 3de categorie, die andere 2 zijn zo saai ![]()
![]() |
![]() |
#98 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trollen op het forum is heel wat leuker.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie daarvoor mijn atoomtheorie. Citaat:
Ook zijn er veel meer categorieën: ja, eindeloos veel. Citaat:
Ook dit behoort tot het denken en wel de ethiek. Maar de Logica van het denken zelf is daar boven verheven en kent zelf als eerste de categorie of een gedachte waar is of onwaar, dus juist of onjuist, logisch of onlogisch. Citaat:
En daaruit kan vervolgens ook een ethiek ontwikkeld worden. Citaat:
Wel is er ook sprake van een ontwikkelingsproces in deze. Dus de idee van absoluutheid betekent niet dat de ethiek statisch zou zijn. Integendeel: het is een eeuwige evolutie, zoals uitgelegd in mijn atoomtheorie. Maar die eeuwige evolutie is een oneindig systeem van de waarheid en van de ethiek en die is absoluut, ,maar zo dat daarmede alle relativiteit wordt omvat, die er dus niet buiten is, maar er in zit. Dus het ware absolute is de eenheid van het absolute en het relatieve. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet voor de onnozelen van Geest.
Dus ook niet voor de wetenschap die meent zo direct om de hoek met de een andere formule de hele zaak te hebben opgelost. Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |