Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2011, 12:34   #81
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nochtans erkent ze de genocide wel gewoon in dat stukje. En waarom zou zij geen sneren mogen geven naar de Europese landen? Ik veroordeel ook de Belgische genocide in Congo, ga jij nu mijn nationaliteit komen afpakken of zo?
waarom moet ze er de europese landen bij betrekken om de genocide van de turken te minimalizeren?
Ga je ook zo de Holocaust minimalizeren door te zeggen dat de Engelsen in Zuid Afrika ook concentratiekampen hadden? of dat Napoleon toch ook wel veel doden op zijn geweten had?

Het ontkennen van de Holocaust is verboden. Het ontkennen van de Armeense genocide is voor een belg ook verboden. Bijgevolg is het huppelen en rond de hete brij draaien.

---------------------

terug on topic: hoeveel nationaliteiten mag men zo vergaren? Staat er een limiet op? Na de hoeveelste nationaliteit ben je "belg-af"?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 12:35.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 12:37   #82
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Het ontkennen van de Armeense genocide is voor een belg ook verboden.
Ben je daar wel zeker van?
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 12:37   #83
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
en dan? Straks valt Turkije Syrie binnen. wat gaat er dan gebeuren?
Turkije en Syrië zijn bevriende staten en toch uit Turkije kritiek op de aanpak van de opstand van Syrië.
Ik weet niet of de rest van de NATO reeds kan omgaan met zo'n consequent standpunt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 12:38   #84
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja als u alles binnen een quote zet kan je niet gequoteerd worden;

Dit is totaal off topic, dus mijn laatste bijdrage.
Het probleem in die school /klas was de tweeleding tussen "turkskes" en "marokkaantjes" punt! je weet niet over welke school ik het heb, dus gelieve uw denigrerende opmerkingen over de leerkrachten die er dagelijks mee te maken hebben achterwege te laten.

ik refereer naar "turkskes" in de zin van jonge kinderen of jonge mensen die legerdienst moeten doen in een land waar ze niet wonen en waarvan ze soms zelfs de taal niet meer kennen.
Ze kunnen die legerdienst gelukkig wel afkopen (iets van 5000 euro). leuk.
turken kunnen inderdaad hun nationaliteit afzeggen, maar dan is er weer iets met erfenisrechten of zo. Nochtans zijn al de inwijkelingen toch zo arm als de straat?

En da's uw frustratie?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 12:42   #85
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Behalve Marokko en de USA kent ook Zwitserland een systeem waarbij aan deze nationaliteit niet verzaakt kan worden. Een zwitseer, amerikaan of marokkaan kan dus na het verwerven van een andere nationaliteit niet aan zijn eerste verzaken. Ik dacht dat het voor o.m. Turkije anders ligt : men kan van zijn Turk-zijn afstand doen (dat geberude dikwijls met het oog op de militaire dienst). Ik dacht dat relatief recent er een wet was waardoor men het eerdere systeem van het veral van belgische nationaliteit door het verwerven van een andere nationaliteit afgeschaft is en men dus als belg ook een dubbele nationaliteit kan behouden.
Het is nog maar een paar jaar dat een aboriginal belg er een tweede (derde?) nationaliteit bij kan nemen. Die wet is veranderd omdat al de marokkanen en turken die belg werden al lang twee nationaliteiten mochten behouden; Niet zo voor Kim Clijsters indertijd die moest kiezen of ze na haar gepland huwelijk met Hewitt "belg" dan wel "australische" werd.

Citaat:
Meestal gaat lmen pragmatisch met nationaliteit om :men kan kiezen naargelang er voordelen/nadelen aan verbonden zijn. Ik geloof niet dat er veel mensen met een nationalistisch gevoel zijn "Natie" gaat verdedigen - men is eerder wat chauviniistisch over de eigen parochie of/en "wereldstad".

Men klaagt soms over een gebrek aan patriotisme bij "ons". Hetzelfde verschijnsel ziet men een beetje overal : velen voelen zich "mens" ipv. behorend tot een of andere natie.
Wie wil er nu nog patriottistisch zijn? nationalisme is toch foei? alvast vlaams nationalisme. Belgische nationalisme schijnt niet foei te zijn dus mag iedereen belg worden (o orakel! vat dit niet letterlijk op aub, snuif eerst nog een beetje de dampen van de grot op).

Citaat:
Tijdens de conventie die een "europese grondwet" wilde ontwerpen was er reeds het idee
om een "europees staatsburgerschap" in te voeren. Dat voorstel heeft eehet niet gehaald : nochtans , bekijk je reispas maar eens...
wat maakt het uit? och ja, als nederlander mag je maar drie maanden zonder inkomen in belgique verblijven.... tja als Europeaan komen ze natuurlijk allen naar hier doppen.
Oud 12 juni 2011, 12:44   #86
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
En da's uw frustratie?
welke frustratie? waarover heb je het? dubbele nationaliteit zoals het onderwerp aangeeft? of de handicap van uw zoontje?
Oud 12 juni 2011, 12:46   #87
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
waarom moet ze er de europese landen bij betrekken om de genocide van de turken te minimalizeren?
Ga je ook zo de Holocaust minimalizeren door te zeggen dat de Engelsen in Zuid Afrika ook concentratiekampen hadden? of dat Napoleon toch ook wel veel doden op zijn geweten had?

Het ontkennen van de Holocaust is verboden. Het ontkennen van de Armeense genocide is voor een belg ook verboden. Bijgevolg is het huppelen en rond de hete brij draaien.
Ik heb een afkeer van de Islam, Christendom, Jodendom, Boedhisme,....gelijk welk geloof.....ik moet er niks van weten!
Maar ik heb geen afkeer van mensen omwille van hun afkomst of nationaliteit.
En ik zal nooit of te nimmer de holocaust minimalizeren noch goedkeuren, maar hier thuis zeggen wij nonkel Dolf als we het over Hitler hebben.

Af en toe wat humor bij doodserieuse zaken voegen kan je kijk op het leven zoveel aangenamer maken Cirque....niet alles is zwart -wit.....af en toe de grijstinten toelaten maakt het zoveel mooier en boeiender

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 12 juni 2011, 12:48   #88
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
welke frustratie? waarover heb je het? dubbele nationaliteit zoals het onderwerp aangeeft? of de handicap van uw zoontje?
mijn zoontje is niet gehandicapt....hij hoort minder goed, maar ik zie dit niet als een handicap. Anderen wel, en dat wou ik je net aantonen

Oud 12 juni 2011, 12:50   #89
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Turkije en Syrië zijn bevriende staten en toch uit Turkije kritiek op de aanpak van de opstand van Syrië.
Ik weet niet of de rest van de NATO reeds kan omgaan met zo'n consequent standpunt.
inderdaad O groot orakel die altijd alles juist weet en kan plaatsen.

Dit is dus niet waar:

Citaat:
Turkey will be in it soon.

Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan Friday night, June 10, ordered his army to move into northern Syria where battles were blazing in Idlib, Maarat al-Numaan and Jisr al-Shuhour*. The prime minister's office and high command in Ankara are still working out how to define the Turkish military mission in Syria. One proposal is to evoke UN Security Council's 1973 resolution which mandated the NATO operation in Libya to protect civilian lives against Col. Qaddafi.
Turkey would be acting to defend Syrian civilians against a crackdown which Erdogan called barbaric.
Ankara decided on military interventi*on Friday night, two days before Turkey's general election, after learning about the latest turn in the showdown between the Syrian government and the opposition
http://www.huffingtonpost.com/social..._92070084.html

en dit is ook niet waar:

Citaat:
Erdogan en de Turkse legerleiding broeden er nog op hoe de militaire inval te verantwoorden. Een van de voorstellen is om resolutie 1973 van de VN Veiligheidsraad, die de NAVO het mandaat gaf om de Libische burgers tegen Gadaffi te beschermen, ook op Syrië van toepassing te laten zijn. Turkije zou dan de Syrische burgers gaan beschermen tegen de gewelddadige, door Erdogan barbaars genoemde acties van Assad tegen de opstandelingen in zijn land.

Het besluit tot de militaire interventie werd twee dagen voor de Turkse algemene verkiezingen genomen en vloeide voort uit de harde confrontatie tussen het Syrische leger en de oppositie in het vlak bij de Turkse grens gelegen Jisr al-Shughour. Als straf voor het doden van 120 officieren en soldaten door de oppositie afgelopen maandag openden Syrische tanks hier het vuur op de bevolking. Hierbij kwamen ongeveer 28 burgers om het leven.
http://xandernieuws.punt.nl/?id=6332...&tbl_archief=&
Oud 12 juni 2011, 12:51   #90
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
wat maakt het uit? och ja, als nederlander mag je maar drie maanden zonder inkomen in belgique verblijven.... tja als Europeaan komen ze natuurlijk allen naar hier doppen.
Om als Europeaan in België te kunnen doppen moet je behalve nog andere voorwaarden, in België verblijven. Je mag in België verblijven indien je een verblijfsvergunning hebt. Om een verblijfsvergunning te krijgen moet je werk hebben of bewijzen dat je werk zoekt en er een grote en reële kans is dat je werk vindt.

Je "als Europeaan komen ze natuurlijk allen naar hier doppen" is dus niet correct.

Laatst gewijzigd door artisjok : 12 juni 2011 om 12:51.
Oud 12 juni 2011, 12:52   #91
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Om als Europeaan in België te kunnen doppen moet je behalce nog andere voorwaarden, in België verblijft. Je mag in België verblijven indien je een verblijfsvergunning hebt. Om een verblijfsvergunning te krijgen moet je werk hebben of bewijzen dat je werk zoekt en er een grote en reële kans is dat je werk vindt.

Je "als Europeaan komen ze natuurlijk allen naar hier doppen" is dus niet correct.
Uit de informatie van de voor U welbekende Indymedia artikels staat nochtans duidelijk dat indien je in Nederland van een uitkering leeft, dit voldoende is om hier een verblijfsvergunning te krijgen. Maar dat had je natuurlijk al lang zelf gezien.
-------------------------------

wat een prachtig opmerkingsvermogen.

Ik had het over de situatie waarbij de nationaliteiten werden afgeschaft en iedereen enkel "Europeaan" werd. Als iedereen Europeaan is, kan iedereen hier doppen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 12:53.
Oud 12 juni 2011, 12:55   #92
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
inderdaad O groot orakel die altijd alles juist weet en kan plaatsen.

Dit is dus niet waar:

http://www.huffingtonpost.com/social..._92070084.html

en dit is ook niet waar:

http://xandernieuws.punt.nl/?id=6332...&tbl_archief=&
Wat is er niet waar?
Dat Turkije en Syrië bevriende staten zijn? Of dat Turkije kritiek uit op de aanpak van Syrië van de opstand?
Oud 12 juni 2011, 12:59   #93
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er niet waar?
Dat Turkije en Syrië bevriende staten zijn? Of dat Turkije kritiek uit op de aanpak van Syrië van de opstand?
lees de links misschien?
Oud 12 juni 2011, 13:00   #94
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze minimaliseert daar helemaal niets mee. Maar negationismewetten zijn vrij onnozel, zeker in een land waar men standbeelden zet van een genocidepleger en er straten naar vernoemt. De doelbewuste uitroeiing van volkeren is iets van alle tijden, de holocaust of de genocide in Armenië waren op dat vlak allerminst uitzonderlijk.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 13:02   #95
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit de informatie van de voor U welbekende Indymedia artikels staat nochtans duidelijk dat indien je in Nederland van een uitkering leeft, dit voldoende is om hier een verblijfsvergunning te krijgen. Maar dat had je natuurlijk al lang zelf gezien.
Van bepaalde uitkeringen, Ja. Bijvoorbeeld een pensioen.
Maar niet van een werkloosheidsuitkering.
Geef anders de link waar dit staat.
Citaat:
-------------------------------

wat een prachtig opmerkingsvermogen.

Ik had het over de situatie waarbij de nationaliteiten werden afgeschaft en iedereen enkel "Europeaan" werd. Als iedereen Europeaan is, kan iedereen hier doppen.
Recht op dop en op sociale zekerheid in het algemeen is niet afhankelijk van de nationaliteit.

Doet er me aan denken dat eigenzinnig niet wil vertellen waar hij die mythe vandaan haalt. Jij wil dat ook niet vertellen.
Oud 12 juni 2011, 13:10   #96
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Van bepaalde uitkeringen, Ja. Bijvoorbeeld een pensioen.
Maar niet van een werkloosheidsuitkering.
Geef anders de link waar dit staat.
de link staat in de post van Machiavelli over de belgie route.

Citaat:
Recht op dop en op sociale zekerheid in het algemeen is niet afhankelijk van de nationaliteit.

Doet er me aan denken dat eigenzinnig niet wil vertellen waar hij die mythe vandaan haalt. Jij wil dat ook niet vertellen.
als Europeaan de enige nationaliteit wordt, dan heeft geen enkele Europeaan een verblijfsvergunning nodig en kan iedereen hier doppen.
Oud 12 juni 2011, 13:10   #97
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Mijn voorkeur gaat uit naar één nationaliteit. Maar ik lig er niet van wakker dewelke iemand kiest. Een Marokkaan die in België woont,leeft en werkt mag voor mijn part de Russische nationaliteit hebben. Zolang hij maar voor één nationaliteit kiest. Poepsimpel.
Ja, en kunt u misschien vertellen waarom hij maar 1 nationaliteit mag bezitten? Verklaar u nader.
Oud 12 juni 2011, 13:11   #98
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, en kunt u misschien vertellen waarom hij maar 1 nationaliteit mag bezitten? Verklaar u nader.
Het begrip "loyauliteit" is U blijkbaar niet bekend?
Oud 12 juni 2011, 13:13   #99
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
lees de links misschien?
Ach, hetgeen jij citeert is niet waar.
Dat is een positieve evolutie dat je nu zelf aanduidt dat wat jij aanhaalt niet waar is.
Oud 12 juni 2011, 13:15   #100
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach, hetgeen jij citeert is niet waar.
Dat is een positieve evolutie dat je nu zelf aanduidt dat wat jij aanhaalt niet waar is.
weer nie goe? jij zegt toch dat ik lieg, dus als ik erbij zet dat het niewaar is, zou het best wel eens wèl waar kunnen zijn. Toch?

flink van mij hé!

Ik heb ondertussen ook al drie lofzangen aan jouw adres gemaakt zodat je je wat beter voelt vandaag.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 13:17.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be