Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 juli 2011, 19:28   #81
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Correcter gesteld: België wilt ze niet. Met België bedoel ik dan de traditionelen die koste wat koste hun macht willen houden
inclusief de Vlamingen die niet geïnteresseerd zijn in een NVA-staatje te leven.
filosoof is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:30   #82
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
inclusief de Vlamingen die niet geïnteresseerd zijn in een NVA-staatje te leven.
Ik ben ook niet geïnteresseerd om in een "NVA-staatje" te leven. Ik wil in een werkende staat leven. Of dat België of Vlaanderen of Nutella noemt is mij al gelijk.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:42   #83
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Vermits de NVA zich als oppositiepartij wenst te gedragen kan ze krijgen wat ze wil (op d�*t punt dan toch )
Siegfried Bracke doet er nog een lap op:http://forum.politics.be/showpost.ph...69&postcount=1
En daarna klagen dat de NVA in de oppositie belandt.
filosoof is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:46   #84
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik ben ook niet geïnteresseerd om in een "NVA-staatje" te leven. Ik wil in een werkende staat leven. Of dat België of Vlaanderen of Nutella noemt is mij al gelijk.
Je posts geven me wel een andere indruk, de laatste tijd.
Enfin, 't zal dus maar een indruk van mij zijn.
filosoof is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:48   #85
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
ik ben geen vragende partij voor onafhankelijkheid, dat is het verschil en dat vraagt alleen N-VA en VB, wel ben ik voor een grote staatshervorming mits behoud van de solidariteit en niet ieder voor zich.... ben tegen ultra liberaal programma
Ontmaskerd, Guy Verhofstadt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:48   #86
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ik ben geen vragende partij voor onafhankelijkheid, dat is het verschil en dat vraagt alleen N-VA en VB, wel ben ik voor een grote staatshervorming mits behoud van de solidariteit en niet ieder voor zich.... ben tegen ultra liberaal programma
NVA vraagt in deze onderhandelingen ook alleen maar een grote staatshervorming. Die is niet te vinden in de nota EDR.
sjarel is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:00   #87
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
EDR speelt geen spelletje neen.... verder ben ik voor een grote staatshervorming en moeten een aantal bevoegdheden naar de gewesten met behoud van solidariteit... maar niet streven naar een onafh. Vlaanderen
EDR speelt theater, EDR speelt met uw voeten, en EDR speelt met uw toekomst.

Geniet maar van het spektakel, het is het enige dat u er nog aan zult hebben.
Bijgevoegde afbeelding(e)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:04   #88
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeg me eens eerlijk: wat heb je te kort? je leeft in een paradijs vriend
Voor sommige 'vrienden' is het paradijs al wat paradijselijker dan voor anderen.
Bijgevoegde afbeelding(e)

djimi is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:04   #89
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
NVA vraagt in deze onderhandelingen ook alleen maar een grote staatshervorming. Die is niet te vinden in de nota EDR.
Toch wel. N-VA's grootste bezwaar is het gebrek aan wat zij responsabilisering in de grote staatshervorming van EDR.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:07   #90
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je mag gerust een eigen opinie hebben maar die moet niet zo egoistisch zijn... problemen moet je met zijn allen oplossen zonder altijd tegen walen, brusselaars, belgicisten, migranten te zijn... dat zijn allemaal mensen
Maar sommige 'mensen' - zoals de demandeurs de rien - mogen al wat meer dan andere.

Zie het tabelletje hierboven.

Laatst gewijzigd door djimi : 15 juli 2011 om 20:11.
djimi is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:18   #91
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Elke regering met een gewone en (a fortiori) een tweederde meerderheid is legitiem en democratisch.
Onzin. In een democratie is elke stem evenveel waard en wordt er dus geen onderscheid gemaakt tussen regering en oppositie.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:19   #92
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Siegfried Bracke doet er nog een lap op:http://forum.politics.be/showpost.ph...69&postcount=1
En daarna klagen dat de NVA in de oppositie belandt.
Allee, nog ene die "toevallig" niet gezien heeft dat het opgezet spel van de sossen is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:35   #93
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Toch wel. N-VA's grootste bezwaar is het gebrek aan wat zij responsabilisering in de grote staatshervorming van EDR.
VLD vraagt 100% fiscale autonomie.
sjarel is offline  
Oud 15 juli 2011, 22:43   #94
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Vb zit in een cordon.
En waarom denk je? Waarom wil men nu zo dolgraag NVA in een soortgelijk cordon?
Garry is offline  
Oud 16 juli 2011, 00:31   #95
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anarchy Bekijk bericht
Dit hou je niet meer voor mogelijk. Vraag me zelfs af of dit voor het eerst in de geschiedenis van de wereld gebeurd zoiets. Als dit het geval is kom ik op straat.
Als de winnende partij niet in een regering wil / kan stappen, moeten anderen wel het initiatief nemen. Da's democratie, daarvoor hoef je niet op straat te komen.

Ik zie trouwens niet in hoe Bart De Wever in eer en geweten de eed kan afleggen als Belgisch eerste minister en zeggen dat hij getrouwheid zweert aan de koning en aan de wetten van het Belgische volk... Als hij dat zou doen pleeg hij gewoon meineet - indien niet "meineet volgens de wet" dan toch volgens zijn geweten... Dat tweede is in mijn ogen nog erger dan het eerste...

Citaat:
Die 17% is gewoon onzin eh in dit land.
NVA representeert 28% van de Vlamingen.
't Is al elders gezegd: de laatste verkiezingen zijn nationale (federale) verkiezingen. Je moet de uitslag dus niet tellen per gewest, maar over heel België. Als je het onderscheid tussen nationale (federale) en regionale verkiezingen niet wil snappen of aanvaarden, moet je de beginselen van een gewestvorming eens lezen (regionale verkiezen gaan over Vlaanderen, Wallonië, Brussel, Duitstalig gewest / nationale verkiezingen gaan over België).

Citaat:
Ik wil eerlijk zijn: heb de nota van Elio Di Rupo nog niet gelezen (nog geen enkele nota trouwens). Maar als de NVA wil gaan onderhandelen is de tijd daar nu rijp voor. Er is een formateur die een nota geschreven heeft, andere partijen kunnen aangeven in hoeverre ze er mee akkoord gaan of niet, hun voorstellen op de onderhandelingstafel leggen en vervolgens gaan onderhandelen.
In onderhandelingen haal je nooit voor 100% je gelijk. Iedereen zal moeten geven en nemen.
Maar zoals NVA nu enkel "nee" zegt is even zo erg als als Joelle Miquet die vroeger altijd "non" zei – ofwel de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet...

Laatst gewijzigd door LcGrs : 16 juli 2011 om 00:37.
LcGrs is offline  
Oud 16 juli 2011, 07:51   #96
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Als de winnende partij niet in een regering wil / kan stappen, moeten anderen wel het initiatief nemen.
En u weet zo goed als iedereen dat dat een leugen is, die sedert dag 1 door de pers verspreid wordt.

Citaat:
Ik zie trouwens niet in hoe Bart De Wever in eer en geweten de eed kan afleggen als Belgisch eerste minister en zeggen dat hij getrouwheid zweert aan de koning en aan de wetten van het Belgische volk...
Opnieuw doet u alsof u niet weet dat Bart sedert dag 1 gezegd heeft dat het premierschap hem niet interesseerde.
Elio mocht premier worden, als hij maar een diepgaande staatshervorming wou aanvaarden.

Citaat:
Maar zoals NVA nu enkel "nee" zegt is even zo erg als als Joelle Miquet die vroeger altijd "non" zei – ofwel de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet...
Vreemd, met de nota Dewever waren de Franstaligen binnen het uur al klaar om "neen" te roepen.
Toch worden zij als de gematigden voorgesteld door de regimepers.
Oud 16 juli 2011, 08:06   #97
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de winnende partij niet in een regering wil / kan stappen, moeten anderen wel het initiatief nemen.
Alleen is dat hier niet het geval. De winnende partij is immers buitenspel gezet, en dit is bevestigd door Gennez en Beke.

Citaat:
Da's democratie, daarvoor hoef je niet op straat te komen.
Je weet duidelijk niet wat democratie wilt zeggen.

Citaat:
Ik zie trouwens niet in hoe Bart De Wever in eer en geweten de eed kan afleggen als Belgisch eerste minister en zeggen dat hij getrouwheid zweert aan de koning en aan de wetten van het Belgische volk... Als hij dat zou doen pleeg hij gewoon meineet - indien niet "meineet volgens de wet" dan toch volgens zijn geweten... Dat tweede is in mijn ogen nog erger dan het eerste...
Met de huidige nota Di Rupo kan hij dat idd niet. Daarom ook dat hij "neen" zegt.

Citaat:
't Is al elders gezegd: de laatste verkiezingen zijn nationale (federale) verkiezingen. Je moet de uitslag dus niet tellen per gewest, maar over heel België.
Iets wat in dit land sowieso niet gebeurt.

Citaat:
Ik wil eerlijk zijn: heb de nota van Elio Di Rupo nog niet gelezen (nog geen enkele nota trouwens). Maar als de NVA wil gaan onderhandelen is de tijd daar nu rijp voor.
Als EDR de nota wilt herschrijven, is de tijd daar nu rijp voor.

Citaat:
Er is een formateur die een nota geschreven heeft,
BDW heeft een eeuwigheid geleden al een nota geschreven. Maar die vonden ze blijkbaar niet de moeite om te lezen.

Citaat:
andere partijen kunnen aangeven in hoeverre ze er mee akkoord gaan of niet, hun voorstellen op de onderhandelingstafel leggen en vervolgens gaan onderhandelen.
Onerhandelen heeft geen zin als je een nota voorgeschotelt krijgt die bewust zo opgesteld is om ze onaanvaardbaar te maken.

Citaat:
In onderhandelingen haal je nooit voor 100% je gelijk. Iedereen zal moeten geven en nemen.
Je bedoelt: Vlaanderen zal moeten geven en wallonie zal nemen.

Citaat:
Nogmaals, de nota is speciaal zo opgesteld dat ze onaanvaardbaar zou zijn voor de N-VA. Ze dan kwalijk nemen dat ze "neen" zeggen is compleet belachelijk.
Distel is offline  
Oud 16 juli 2011, 08:10   #98
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's democratie, daarvoor hoef je niet op straat te komen.
Democratie is stemmen op een partij omdat je de standpunten van de partij onderschrijft en hun programma verwezenlijkt wenst te zien , niet om op een partij te stemmen die het programma opzij zet en een andere partij's programma gaat afwerken...
manta is offline  
Oud 16 juli 2011, 08:15   #99
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schrik om te moeten werken.
Oud 16 juli 2011, 08:23   #100
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Kijk eens om je heen. Overal in Europa wordt drastisch bespaard, en dat zijn dan landen die zowiso al een 'magerder' overheidsapparaat hebben dan België. Enkel EDR komt op het briljante idee om nog meer belastingen te heffen en nog meer uit te geven. Voor de NVA was dit onaanvaardbaar, en terecht.

De standpunten van de PS zijn dus onaanvaardbaar voor de NVA, en de standpunten van de NVA zijn onaanvaardbaar voor de PS. Nu is mijn vraag: hoe komt het dan dat de PS in de regering gaat eindigen, en de NVA in de oppositie, terwijl de NVA de grotere partij is uit de grotere bevolkingsgroep?
Besparingen is altijd meer inkomsten/minder uitgaven.
Wat mij daarbij meest interesseert is : op wiens kap wordt er bespaard?

De strijd aanbinden tegen belastingfraude, zie ik niet direct als belastingserhoging maar als correcte belasting inning.
Een eenmalige taks op vermogens groter dan 1,25 miljoen euro, een tobintaks is een belastingsverhoging; maar voor wie? Voor degenen met de laagste belastingvoet.

Dat de PS en de NVA in deze niet rap akkoord zullen gaan mag je gerust uitbreiden naar centrum (links) zal niet akkoord gaan met liberaal (rechts).
artisjok is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be