Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2004, 14:31   #81
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Kleine randopmerking. Als je dan toch een Belgisist bent, waarom ijver je dan niet voor de afschaffing van de regionale parlementen, en een terugkeer naar de situatie van voor dat België een federaal land werd?

Mvg,
Ooit ons programma gelezen?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 14:31   #82
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes

Omdat met de franstalige brusselaars wél te besturen valt. En daarbij, is dat al wat u zeggen heeft op mijn hele post??? Denken jullie BUB'ers nu echt dat ik dat allemaal zomaar schrijf?
Franstalig Brusselaars voelen zich niet Walen noch Vlamingen. Franstalig Brusselaars zullen nooit accepteren dat Brussel het hoofdstad wordt het onafhankelijk Vlaanderen. Antwerpen moet het hoofdstad worden van het onafhankelijk Vlaanderen en NIET Brussel !

Anyway, ik ben tegen het separatisme en tegen het ratachisme !
Zowat alle Belgen zijn tegen die waanzin. Ons land is al klein genoeg. Laat het gewoon blijken op 13 juni.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 14:42   #83
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Neen...Ik moet toegeven van niet.
Het was trouwens gewoon een vraag. Uw icoontje vertelt trouwens veel over uw ingesteldheid. En ik kan u verzekeren dat deze ingesteldheid mij er niet toe zal aansporen.

Maar op de grond van de argumentatie betreffende Duitsland en de solidariteit antwoord je niet. Enfin een volleerd politicus ben je dus al.

mvg,
Oud 11 juni 2004, 14:45   #84
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Citaat:
Ik denk persoonlijk de een onafhankelijk Vlaanderen een utopie is. Versta me niet verkeerd. Ik ben voor een onafhankelijk Vlaanderen, alleen denk ik dat het practisch niet te realiseren is.
We zitten nu éénmaal met Brussel en de franstalige Brusselaars. Die mensen gaan echt geen Nederlands leren, laat staan spreken om de Vlaming te plezieren.

Voor mij volstaat het de miljardenstroom naar Wallonië te controleren (Ik zeg dus niet afschaffen maar controleren). De sociale zekerheid opsplitsen, de onderwijsfondsen herbekijken, enfin de voorbeelden zijn legio.

Het België-barst syndroom mogen we naar mijn bescheiden mening opbergen maar we moeten wel tonen aan de Franstalige politici dat het gedaan is met de Franstalige hegemonie. Als met al deze punten komaf werd gemaakt dan zal ik met veel plezier de Brabançonne zingen... in het Vlaams.

Mvg,
Ben je voor een onafhankelijk Vlaanderen?
Wel geloof er dan in en ga ervoor, weet dat we dit decenium onafhankelijk zullen zijn.
Tenminste als iedere nationalist zich inzet voor Vlaanderen!

kempenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 14:56   #85
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het was trouwens gewoon een vraag. Uw icoontje vertelt trouwens veel over uw ingesteldheid. En ik kan u verzekeren dat deze ingesteldheid mij er niet toe zal aansporen.

Maar op de grond van de argumentatie betreffende Duitsland en de solidariteit antwoord je niet. Enfin een volleerd politicus ben je dus al.

mvg,
Als je de moeite zou hebben genomen om ons programma te lezen, in plaats van met vooringenomenheid aan deze discussie te beginnen, zou je weten dat BUB wél voor de afschaffing van de overbodige regionale parlementen en regeringen is.
Oud 11 juni 2004, 14:57   #86
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
Citaat:
Ik denk persoonlijk de een onafhankelijk Vlaanderen een utopie is. Versta me niet verkeerd. Ik ben voor een onafhankelijk Vlaanderen, alleen denk ik dat het practisch niet te realiseren is.
We zitten nu éénmaal met Brussel en de franstalige Brusselaars. Die mensen gaan echt geen Nederlands leren, laat staan spreken om de Vlaming te plezieren.

Voor mij volstaat het de miljardenstroom naar Wallonië te controleren (Ik zeg dus niet afschaffen maar controleren). De sociale zekerheid opsplitsen, de onderwijsfondsen herbekijken, enfin de voorbeelden zijn legio.

Het België-barst syndroom mogen we naar mijn bescheiden mening opbergen maar we moeten wel tonen aan de Franstalige politici dat het gedaan is met de Franstalige hegemonie. Als met al deze punten komaf werd gemaakt dan zal ik met veel plezier de Brabançonne zingen... in het Vlaams.

Mvg,
Wel geloof er dan in en ga ervoor, weet dat we dit decenium onafhankelijk zullen zijn.
ik zal met plezier iedere seperatist bekampen die ik tegenkom
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 15:00   #87
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Mvg,

Ik ben er vrij zeker van dat dat n�*ét het geval zal zijn
Oud 11 juni 2004, 15:03   #88
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Citaat:

Omdat met de franstalige brusselaars wél te besturen valt. En daarbij, is dat al wat u zeggen heeft op mijn hele post??? Denken jullie BUB'ers nu echt dat ik dat allemaal zomaar schrijf?
Franstalig Brusselaars voelen zich niet Walen noch Vlamingen. Franstalig Brusselaars zullen nooit accepteren dat Brussel het hoofdstad wordt het onafhankelijk Vlaanderen. Antwerpen moet het hoofdstad worden van het onafhankelijk Vlaanderen en NIET Brussel
Over Brussel kan nog onderhandelt worden, maar de Franstalige Brusselaars zien wel in dat het economisch gezien veel interessanter is om de hoofstad te worden van het welvarende Vlaanderen, dan van het Waalse staatje met z'n overheidseconomie.
En ik blijf erbij dat de Brusselaars (zowel de franstaligen als de nederlandstaligen) het bestuur in de autonome staat Vlaanderen niet zullen tegenwerken.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 15:05   #89
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Mvg,
Oh maar dat doe ik ook hoor. Ik stem al jaren Vlaams-Blok. Ik hoop ook dat Vlaanderen op een dag onafhankelijk zou zijn. Ik denk alleen dat de kans dat het ooit gebeurd klein zal zijn en dat ik ondertussen al tevreden ben met een herziening van de Waalse transferts.
Oud 11 juni 2004, 15:05   #90
Groot Bakkes
Minister

Standaard

Citaat:
Wat een humorist ben je toch, leer toch eens argumenteren in plaats van flauwe prentjes te posten.
Oud 11 juni 2004, 15:08   #91
Groot Bakkes
Minister

Standaard

Citaat:
Ach man, als de sociale zekerheid gesplitst is, is er praktisch geen geldstroom meer en gaan de Walen België zelf opblazen. Of denk je nu echt dat die Belgischgezind zijn omwille van Mathilde's mooie snoetje?
Oud 11 juni 2004, 15:10   #92
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat met de franstalige brusselaars wél te besturen valt.
Ons groot licht se! Ah, met Franstalige Brusselaars valt wel te besturen! N-VA wil dus liever in zee met mensen als Olivier Maingain, Picqué, Durant en andere goede Vlamingen, dan met mensen als Deprez en Fourneaux!
Oud 11 juni 2004, 15:11   #93
België04
Schepen

België04's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ach man, als de sociale zekerheid gesplitst is, is er praktisch geen geldstroom meer en gaan de Walen België zelf opblazen. Of denk je nu echt dat die Belgischgezind zijn omwille van Mathilde's mooie snoetje?
De SZ opsplitsen, welk beschaafd land doet dat nu?
België04 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 15:12   #94
België04
Schepen

België04's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Omdat met de franstalige brusselaars wél te besturen valt.
Ons groot licht se! Ah, met Franstalige Brusselaars valt wel te besturen! N-VA wil dus liever in zee met mensen als Olivier Maingain, Picqué, Durant en andere goede Vlamingen, dan met mensen als Deprez en Fourneaux!

De Walen, da's een slecht volk, daar valt niet mee te besturen...
[size=7]MAAR MET DIENE DUCARME HEE[/size]
België04 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 15:13   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je bedoelt dus dat er met Franstalige Brusselaars niet te besturen valt, Patriot?
Nou sta ik toch wel even te kijken, hoor.
Oud 11 juni 2004, 15:14   #96
Clercx
Vreemdeling

Standaard

Wat enigszins grappig is aan Vlaams Blok (mocht het uiteindelijk niet zo triest zijn) is dat Vlaams Blok ook 'solidariteit' vermeld in hun kiescampagne.

Ze kunnen nog niet eens solidair zijn met Wallonië.

En natuurlijk kennen we allemaal de geschiedenis van België, dat Vlamingen vroeger onderdrukt werd en naar de voorlinies werden gestuurd en dat Walloniërs moeilijk doen over Nederlands leren.

So what: mocht ik in Wallonië leven en ik moet een 2de taal leren, dan zou ik Engels nemen en géén zo'n klein taaltje waar je buiten Vlaanderen en Nederland niets mee bent.

Vlaams Blokkers lijken mij voornamelijk een volk van ergernis: zo zijn er bvb. véél Vlaams Blokkers die géén job hebben, maar dan moet je ook eens hun houding en intelligentieniveau bekijken. Mocht ik bedrijfsleider zijn en ik heb de keuze tussen een vreemdeling die bekwaam is voor de job te doen, of een Vlaams Blokker die meteen in leuzetaal begint te ratelen en racistische taal begint te verkopen, dan geef ik ook die job aan die vreemdeling.

En Vlaanderen Eerst? wat is dat voor kortzichtige onzin: ik ben voor alle volkeren eerst, het doet er mij niet toe als dat nu een kleurling of een Vlaming is. Met zo'n partij als Vlaams Blok ben ik soms beschaamd Vlaming te zijn.

http://john-solitude.blogspot.be/201...e-stemmen.html
Clercx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 15:14   #97
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je bedoelt dus dat er met Franstalige Brusselaars niet te besturen valt, Patriot?
Nou sta ik toch wel even te kijken, hoor.

Bij elke taalgemeenschap zitten rotte appels, Knuppel, dat wilde ik even onderlijnen.
Oud 11 juni 2004, 15:14   #98
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

mvg,
Als je de moeite zou hebben genomen om ons programma te lezen, in plaats van met vooringenomenheid aan deze discussie te beginnen, zou je weten dat BUB wél voor de afschaffing van de overbodige regionale parlementen en regeringen is.
Nogmaals, je antwoord als een volleerd politicus op een randopmerking. Ik had meer gehoopt op een antwoord betreffende bovenstaande argumentatie.
Oud 11 juni 2004, 15:20   #99
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clercx
Wat enigszins grappig is aan Vlaams Blok (mocht het uiteindelijk niet zo triest zijn) is dat Vlaams Blok ook 'solidariteit' vermeld in hun kiescampagne.

Ze kunnen nog niet eens solidair zijn met Wallonië.

En natuurlijk kennen we allemaal de geschiedenis van België, dat Vlamingen vroeger onderdrukt werd en naar de voorlinies werden gestuurd en dat Walloniërs moeilijk doen over Nederlands leren.

So what: mocht ik in Wallonië leven en ik moet een 2de taal leren, dan zou ik Engels nemen en géén zo'n klein taaltje waar je buiten Vlaanderen en Nederland niets mee bent.

Vlaams Blokkers lijken mij voornamelijk een volk van ergernis: zo zijn er bvb. véél Vlaams Blokkers die géén job hebben, maar dan moet je ook eens hun houding en intelligentieniveau bekijken. Mocht ik bedrijfsleider zijn en ik heb de keuze tussen een vreemdeling die bekwaam is voor de job te doen, of een Vlaams Blokker die meteen in leuzetaal begint te ratelen en racistische taal begint te verkopen, dan geef ik ook die job aan die vreemdeling.

En Vlaanderen Eerst? wat is dat voor kortzichtige onzin: ik ben voor alle volkeren eerst, het doet er mij niet toe als dat nu een kleurling of een Vlaming is. Met zo'n partij als Vlaams Blok ben ik soms beschaamd Vlaming te zijn.
Aaaahhh toch iemand die het begrijpt : Chapeau
Oud 11 juni 2004, 15:28   #100
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Dat is een houding zoals de Britten: alleen nemen en niks geven.

Wat is er mis aan solidariteit tussen inwoners van hetzelfde land? Moet Duitsland dan ook niet terug splitsen?

Uiteraard is de B.U.B. tegen misbruiken. En die bestaan zowel in noord als zuid. Maar men mag misbruiken niet verwarren met noden, zo niet vind ik dat (taal)racisme.
België heeft alleen de comunotaire problemen. Steeds wanneer Vlaanderen iets wil doen voor zijn eigenstreek, is Wallonië er als de eerste bij om het tekelderen of om kompensatie te vragen. Zo kan geen enkel land geregeerd worden.
En duitsland heeft zijn deelstaten met eigen bevoegdheden, en niet zoals bij ons. Bij ons mogen die deelstaten er eens over babellen, en dan zal de Wallonie wel beshikken wat er gedaan wordt.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be