![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buiten een persbericht van Leterme zullen er niet veel woorden meer aan vuil gemaakt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zei ik ook al een hele avond. (nie hier, was op betere plaatsen)
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Loveparade 21 doden op 1.000.000 = 1 dode per 50.000
Pukkelpop 3 doden op 60.0000 = 1 dode per 20.000 Maar goed, dit is Vlaanderen, dus het graaien gaat gewoon door morgen. Het was de regen jeweetzelluf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ik de quote lees dan verdenk ik die bozo's van Proximus er trouwens van dat in plaats van op voorhand genoeg capaciteit te voorzien, hun standaard-respons op emergencies is dat ze zelf de kraan dichtdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De burgemeester (die nochtans pakken boter op het hoofd had) afzetten is in ieder geval al mislukt. Die kreeg gewoon politiebescherming toen hij zich bedreigd voelde. Ik kan me vergissen, maar de kans dat er voor die hele Love Parade iemand veroordeeld wordt schat ik bijzonder klein in. Tenzij een of andere laaggeplaatste functionaris die de stront mag opvangen die van de paraplu's van de anderen glijdt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De andere argumenten zijn maar voor de rationalisten ![]()
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus procentueel is dat zeker vergelijkbaar. Bovendien was het iemand die vlakbij die tent woonde. En de meeste dingen daar zijn gratis, er waren geen 'gedupeerden' als het niet verder ging. Niemand heeft er ooit een schandaal van gesproken dat het nog doorging. Roskilde is in 2000 ook verder doorgegaan. Velen zijn toen ook naar huis gegaan, anderen zijn gebleven. Voor velen die gebleven zijn was de rest van het festival vooral rouw en verwerking. Ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat mocht er niet zoveel modder en water zijn (ook op de camping) en de mensen niet zoveel kou zouden hebben, véél meer mensen nu nog daar zouden zijn. En rouwen, en verwerken, terwijl het festival verder gaat.
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb foto's gezien van bomen die op tentjes gevallen zijn en brandweermannen die tussen het gebladertje zoeken, dus ik vrees dat het zo is gebeurd.
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#94 |
Minister
|
![]() Ik heb in de jaren '90 in de evenementensector gewerkt. Arbeidsongevallen waren toen redelijk hoog. Ik weet niet hoe het nu zit. Podiumbouw, en meer bepaald lichtbruggen en andere hoge constructies zijn gevaarlijk werk. Koppel dat met een 'rock&roll'-ethos en je krijgt veiligheidsvoorschriften die aan de laars gelapt worden, serieuze prijs- en tijdsdruk en vermoeidheid. Geen gezonde cocktail.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of het daadwerkelijk tot geexecuteerde claims komt in Duitsland en/of er nog koppen gaan rollen is onzeker idd. Ik wil wel graag het verschil tussen de commotie en de procesgang tussen deze twee casi vergelijken straks. Mijn voorspelling: In Vlaanderen is dit een 'incident' zonder enige consquentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister
|
![]() Meteo begot.
Ge denkt toch niet dat luchthavens, schepen en het leger zich laten leiden door wat Frank Deboosere of Het Belang van Limburg aan het plebs komt vertellen? Als ge evenveel tentdoek tentoonspreid als de zeilen van een 19e eeuws eskadron, dan moet ge ergens anders zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister-President
|
![]() Dat vraag ik me ook af .. moet het parket hier niet bijkomen en het eerst vrijgeven ?