Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2011, 22:33   #81
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zie jij het daarvan in Belgie al komen?
Ik dacht het even niet. Die drie schooiers die om zijn gekomen hebben gewoon pech gehad. Morgen wordt daar eens goed mee gelachen.

Gekeken hoe de (politieke) hazen lopen in cultureel Vlaanderen?
Buiten een persbericht van Leterme zullen er niet veel woorden meer aan vuil gemaakt worden.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 22:33   #82
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Wat dan eigenlijk? Preventief ontruimen? Dat duurt efkes, bovendien gaat ge die nie mee makkelijk meekrijgen. Hoe ziet ge het verschil tussen 'dit gaat hier eens heel stevig plensen' en 'de hele wei gaat plat'.

Ik hoor overigens niks over de camping.
Dat zei ik ook al een hele avond. (nie hier, was op betere plaatsen)
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 22:35   #83
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Loveparade 21 doden op 1.000.000 = 1 dode per 50.000
Pukkelpop 3 doden op 60.0000 = 1 dode per 20.000

Maar goed, dit is Vlaanderen, dus het graaien gaat gewoon door morgen.

Het was de regen jeweetzelluf.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 22:36   #84
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Waar ik wel om verbaasd was:

"Belgacom laat via Twitter weten dat het netwerk-Pxs op Pukkelpop overbelast is door de vele oproepen. 'Noodoproepen krijgen voorrang. We verhogen de capaciteit van de antennes', luidt het. "

Ik ben best wel benieuwd hoe ze 'de capaciteit van de antennes verhogen'. Even vlug vlug een nieuwe antenne zetten?
Klopt, er bestaan mobiele masten in een kamion. Volgens de marketing blurb van Proximus was er zowiezo al zo'n wagen op het terrein aanwezig. Maar niet genoeg dus.

Als ik de quote lees dan verdenk ik die bozo's van Proximus er trouwens van dat in plaats van op voorhand genoeg capaciteit te voorzien, hun standaard-respons op emergencies is dat ze zelf de kraan dichtdraaien.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 22:37   #85
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tevens is een hele serie mensen aangeklaagd voor falen , mismanagement, en valse vergunningen. Die zaken en claims lopen nog.
De burgemeester (die nochtans pakken boter op het hoofd had) afzetten is in ieder geval al mislukt. Die kreeg gewoon politiebescherming toen hij zich bedreigd voelde. Ik kan me vergissen, maar de kans dat er voor die hele Love Parade iemand veroordeeld wordt schat ik bijzonder klein in. Tenzij een of andere laaggeplaatste functionaris die de stront mag opvangen die van de paraplu's van de anderen glijdt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 22:38   #86
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als je een enkel verzwikt of een snee in je vinger hebt, ben je ook lichtgewond. In sommige gevallen volstaat een flinke breuk om zwaargewond genoemd te worden (officieel - bij verkeersongevallen toch - ben je zwaargewond als de politie denkt dat je langer dan 24 uur in het ziekenhuis moet blijven). Natuurlijk is iedere dode en gewonde er een te veel, maar ik vraag me af hoeveel lichtgewonden elk jaar verspreid over vier dagen in de Rode Kruis-tent belanden. Wat betreft de staat van het terrein heb je wel een punt.
Ik wil wel nog even benadrukken dat mijn hoofdreden waarom ik niét zou organiseren het ethische aspect is. Gaan feesten op een plaats waar er net 3 doden vallen, vind ik not done.

De andere argumenten zijn maar voor de rationalisten

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 22:38   #87
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar 1 dode is niets in vergelijk met 3 (of meer?) doden, 10 zwaargewonden en 60 lichtgewonden. En 1 buis die neergegaan is is ook niets in vergelijking met de staat van hun terrein daar.

Het is dus inderdaad allemaal relatief, maar wel in het nadeel van pukkelpop.
Der kan mss max 400 man in die tent op die kermis.
Dus procentueel is dat zeker vergelijkbaar.
Bovendien was het iemand die vlakbij die tent woonde.
En de meeste dingen daar zijn gratis, er waren geen 'gedupeerden' als het niet verder ging.
Niemand heeft er ooit een schandaal van gesproken dat het nog doorging.

Roskilde is in 2000 ook verder doorgegaan. Velen zijn toen ook naar huis gegaan, anderen zijn gebleven. Voor velen die gebleven zijn was de rest van het festival vooral rouw en verwerking.

Ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat mocht er niet zoveel modder en water zijn (ook op de camping) en de mensen niet zoveel kou zouden hebben, véél meer mensen nu nog daar zouden zijn. En rouwen, en verwerken, terwijl het festival verder gaat.
Oud 18 augustus 2011, 22:39   #88
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar 1 dode is niets in vergelijk met 3 (of meer?) doden, 10 zwaargewonden en 60 lichtgewonden. En 1 buis die neergegaan is is ook niets in vergelijking met de staat van hun terrein daar.

Het is dus inderdaad allemaal relatief, maar wel in het nadeel van pukkelpop.
Dergelijk spijtig ongeval kan zowel in Werchter of zelfs op de Gentse Feesten gebeuren. Op ieder festival trouwens...........en "god knows" hoeveel muziekfestivals België rijk is.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 22:40   #89
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Dat zei ik ook al een hele avond. (nie hier, was op betere plaatsen)
daar is een dode gevallen.
ik heb foto's gezien van bomen die op tentjes gevallen zijn en brandweermannen die tussen het gebladertje zoeken, dus ik vrees dat het zo is gebeurd.
Oud 18 augustus 2011, 22:41   #90
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Klopt, er bestaan mobiele masten in een kamion. Volgens de marketing blurb van Proximus was er zowiezo al zo'n wagen op het terrein aanwezig. Maar niet genoeg dus.

Als ik de quote lees dan verdenk ik die bozo's van Proximus er trouwens van dat in plaats van op voorhand genoeg capaciteit te voorzien, hun standaard-respons op emergencies is dat ze zelf de kraan dichtdraaien.
Dan toch Wel wat vreemd dat ze met zo'n nieuws 4 uur na het onweer komen... Ik denk niet dat op het moment van hun bericht, de verhoging nog nodig was eerlijk gezegd.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2011, 22:44   #91
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe ziet ge het verschil tussen 'dit gaat hier eens heel stevig plensen' en 'de hele wei gaat plat'.
regen versus wind
Oud 18 augustus 2011, 22:45   #92
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
regen versus wind
op voorhand eh sjoe.
Oud 18 augustus 2011, 22:45   #93
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Der kan mss max 400 man in die tent op die kermis.
Dus procentueel is dat zeker vergelijkbaar.
Bovendien was het iemand die vlakbij die tent woonde.
En de meeste dingen daar zijn gratis, er waren geen 'gedupeerden' als het niet verder ging.
Niemand heeft er ooit een schandaal van gesproken dat het nog doorging.

Roskilde is in 2000 ook verder doorgegaan. Velen zijn toen ook naar huis gegaan, anderen zijn gebleven. Voor velen die gebleven zijn was de rest van het festival vooral rouw en verwerking.

Ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat mocht er niet zoveel modder en water zijn (ook op de camping) en de mensen niet zoveel kou zouden hebben, véél meer mensen nu nog daar zouden zijn. En rouwen, en verwerken, terwijl het festival verder gaat.
Ik veronderstel dat het dan aan mij zal liggen dat ik dat niet zou kunnen Achja, meerderheid beslist..

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2011, 22:53   #94
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dergelijk spijtig ongeval kan zowel in Werchter of zelfs op de Gentse Feesten gebeuren. Op ieder festival trouwens...........en "god knows" hoeveel muziekfestivals België rijk is.
Ik heb in de jaren '90 in de evenementensector gewerkt. Arbeidsongevallen waren toen redelijk hoog. Ik weet niet hoe het nu zit. Podiumbouw, en meer bepaald lichtbruggen en andere hoge constructies zijn gevaarlijk werk. Koppel dat met een 'rock&roll'-ethos en je krijgt veiligheidsvoorschriften die aan de laars gelapt worden, serieuze prijs- en tijdsdruk en vermoeidheid. Geen gezonde cocktail.
Oud 18 augustus 2011, 22:55   #95
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
De burgemeester (die nochtans pakken boter op het hoofd had) afzetten is in ieder geval al mislukt. Die kreeg gewoon politiebescherming toen hij zich bedreigd voelde. Ik kan me vergissen, maar de kans dat er voor die hele Love Parade iemand veroordeeld wordt schat ik bijzonder klein in. Tenzij een of andere laaggeplaatste functionaris die de stront mag opvangen die van de paraplu's van de anderen glijdt.
Die burgemeester wordt in Duitsland , der Kleber, genoemd.

Of het daadwerkelijk tot geexecuteerde claims komt in Duitsland en/of er nog koppen gaan rollen is onzeker idd.

Ik wil wel graag het verschil tussen de commotie en de procesgang tussen deze twee casi vergelijken straks.
Mijn voorspelling: In Vlaanderen is dit een 'incident' zonder enige consquentie.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 22:59   #96
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
op voorhand eh sjoe.
Meteo begot.

Ge denkt toch niet dat luchthavens, schepen en het leger zich laten leiden door wat Frank Deboosere of Het Belang van Limburg aan het plebs komt vertellen?

Als ge evenveel tentdoek tentoonspreid als de zeilen van een 19e eeuws eskadron, dan moet ge ergens anders zijn.
Oud 18 augustus 2011, 22:59   #97
FDM
Banneling

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110818_216
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 23:00   #98
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Meteo begot.

Ge denkt toch niet dat luchthavens, schepen en het leger zich laten leiden door wat Frank Deboosere of Het Belang van Limburg aan het plebs komt vertellen?

Als ge evenveel tentdoek tentoonspreid als de zeilen van een 19e eeuws eskadron, dan moet ge ergens anders zijn.
Ik weet niet zeker hoe ik uw post moet interpreteren maar schepen werken wel degelijk samen met KMI. Voor luchthavens of het leger weet ik het niet zeker.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2011, 23:01   #99
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Die burgemeester wordt in Duitsland , der Kleber, genoemd.

Of het daadwerkelijk tot geexecuteerde claims komt in Duitsland en/of er nog koppen gaan rollen is onzeker idd.

Ik wil wel graag het verschil tussen de commotie en de procesgang tussen deze twee casi vergelijken straks.
Mijn voorspelling: In Vlaanderen is dit een 'incident' zonder enige consquentie.
In Amerika waren de eerste law suits al ingeleid. Maar aangezien we verplicht worden alles wat vandaar komt toch geweldig te vinden, scherpt er wellicht al een paar advocaten hun pen.
Oud 18 augustus 2011, 23:02   #100
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
juridisch gezien denk ik niet dat er een reden is om het festival niét te laten doorgaan als ze het tegen morgen veilig krijgen (i.e. alle instabiele constructies weghalen of afsluiten).
Dat vraag ik me ook af .. moet het parket hier niet bijkomen en het eerst vrijgeven ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be