Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 september 2011, 20:41   #81
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik dacht dat u wellicht Beke meer als premier zag dan Paul Magnette. Dat is wat ik bedoelde. En dat zou ik al beter kunnen begrijpen gezien zijn bijdrage aan dat akkoord.
Voor zover ik weet is Beke op dit vlak niet aan zet. Zijn partij kreeg een pandoering tijdens de laatste verkiezingen. En dat kan men niet zeggen van de partij van di Rupo. Maar Wouter Beke als een mogelijke Eerste Minister in een niet zoverre toekomst? Ja, dat zie ik nog wel zitten.
system is offline  
Oud 16 september 2011, 20:46   #82
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Voor zover ik weet is Beke op dit vlak niet aan zet. Zijn partij kreeg een pandoering tijdens de laatste verkiezingen. En dat kan men niet zeggen van de partij van di Rupo. Maar Wouter Beke als een mogelijke Eerste Minister in een niet zoverre toekomst? Ja, dat zie ik nog wel zitten.
Misschien maar ik denk voor de nabije toekomst dat Di Rupo logischer is aangezien ook hij nu de kastanjes uit het vuur moet halen en de zaken draaiende moet houden. Waarbij ik me uitdrukkelijk niet uitspreek over de manier waarop want het misbruiken van de koning kan ik niet echt goedkeuren. Maar dat is een andere draad. Magnette zie ik niet zitten maar zoals ik al toegaf dacht ik in mijn eerste reactie wel aan Wathelet(ook zeer goed nederlands) . Een beetje te impulsief van mijn kant vandaar wellicht ook voor een stuk mijn ietwat gekleurde reactie. Dus dan verkies ik Magnette boven Wathelet. Maar goed als u Magnette werkelijk verkiest dan is dat uw goed recht. Ik denk om eerlijk te zijn dat ik geen enkele waal echt zie zitten. Ook niet van de MR trouwens die al op zijn minst wat rechtser zijn. Ik heb totaal geen vertrouwen in de Waalse politici.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 16 september 2011 om 20:50.
stuyckp is offline  
Oud 16 september 2011, 20:46   #83
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het fameuze Limburg-gevoel!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 september 2011, 20:56   #84
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die huisneger zal nooit genoeg stemmen bij elkaar kunnen ronselen...
Oud 16 september 2011, 20:59   #85
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien maar ik denk voor de nabije toekomst dat Di Rupo logischer is aangezien ook hij nu de kastanjes uit het vuur moet halen en de zaken draaiende moet houden. Waarbij ik me uitdrukkelijk niet uitspreek over de manier waarop want het misbruiken van de koning kan ik niet echt goedkeuren. Maar dat is een andere draad. Magnette zie ik niet zitten maar zoals ik al toegaf dacht ik in mijn eerste reactie wel aan Wathelet(ook zeer goed nederlands) . Een beetje te impulsief van mijn kant vandaar wellicht ook voor een stuk mijn ietwat gekleurde reactie. Dus dan verkies ik Magnette boven Wathelet. Maar goed als u Magnette werkelijk verkiest dan is dat uw goed recht. Ik denk om eerlijk te zijn dat ik geen enkele waal echt zie zitten. Ook niet van de MR trouwens die al op zijn minst wat rechtser zijn. Ik heb totaal geen vertrouwen in de Waalse politici.
Wathelet is zeker ook een goede kandidaat. En ook wel degelijk bekwaam. Maar hij komt voorlopig uit de verkeerde partij om Premier te worden. Wathelet spreekt heel goed Nederlands en hij deed zijn laatste jaar humaniora (of meerdere jaren?) trouwens in het Nederlands in een Limburgse school.

Laatst gewijzigd door system : 16 september 2011 om 21:04.
system is offline  
Oud 16 september 2011, 21:05   #86
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wathelet is zeker ook een goede kandidaat. En ook wel degelijk bekwaam. Maar hij komt voorlopig uit de verkeerde partij op Premier te worden. Wathelet spreekt heel goed Nederlands en hij deed zijn laatste jaar humaniora (of meerdere jaren?) trouwens in het Nederlands in een Limburgse school.
Daar kan ik u dus totaal niet in volgen gezien hij migratie en repatriering tot een totale mislukking heeft geleid. Verdoezelt de cijfers en dergelijke en weigert zijn verantwoordelijkheid te nemen. Ook de toestanden in brussel rond nieuwjaar zijn voor een groot stuk dus zijn schuld. Of die van de PS en CDH samen.
stuyckp is offline  
Oud 16 september 2011, 21:05   #87
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Nu nog niet.
system is offline  
Oud 16 september 2011, 21:07   #88
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Als die bovenaan de lijst staat, wie weet. Ik verschiet van niks na verkiezingen. Het is nu de eerste keer dat er tenminste vlaams is gestemd sinds ik kiesgerechtigd ben. Dus ik durf al bijna niet te hopen op een volgende keer. Tenzij de onderhandelingen mislukken want dan zit een herhaling er wel in natuurlijk.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 16 september 2011 om 21:08.
stuyckp is offline  
Oud 16 september 2011, 21:12   #89
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar kan ik u dus totaal niet in volgen gezien hij migratie en repatriering tot een totale mislukking heeft geleid. Verdoezelt de cijfers en dergelijke en weigert zijn verantwoordelijkheid te nemen. Ook de toestanden in brussel rond nieuwjaar zijn voor een groot stuk dus zijn schuld. Of die van de PS en CDH samen.
Dat is waar. Maar Wathelet kreeg dan ook een vergiftigd geschenk. Zoland als België geen strengere wetten stemt op dit vlak, is het dweilen met de kraan open. En dus: geen gezinshereniging meer, Belgische nationaliteit met mondjesmaat toekennen, snellere afhandeling van de asielprocedures (maar men moet dan hievoor ook een budget voorzien) en voet bij stuk houden bij uitwijzingen (en zich niet laten vertederen door petities allerhande), geen geld meer uitkeren aan vluchtelingen, en dergelijke. Er zullen zeker mensen zijn die asielwaardig zijn, maar zoals het nu gaat, kan het niet meer. Wij kunnen dit financieel niet meer trekken.

Laatst gewijzigd door system : 16 september 2011 om 21:12.
system is offline  
Oud 16 september 2011, 21:14   #90
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Als die bovenaan de lijst staat, wie weet. Ik verschiet van niks na verkiezingen. Het is nu de eerste keer dat er tenminste vlaams is gestemd sinds ik kiesgerechtigd ben. Dus ik durf al bijna niet te hopen op een volgende keer. Tenzij de onderhandelingen mislukken want dan zit een herhaling er wel in natuurlijk.
Let op mijn woorden: de man zal Leterme niet evenaren in stemmenaantal, maar hij gaat een pak stemmen halen. En zeker indien de onderhandelingen lukken. En let wel: ik ben dus geen CD&V-er. Maar ik heb wel bewondering dat die man op een minder gunstig ogenblik en na een flagrante nederlaag van zijn partij, toch zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en zijn (politiek) vel heeft geriskeerd door te blijven onderhandelen. En dat laatste steekt schril af tegen de lamzakkerige houding van een Bart De Wever. Ik begrijp dit niet. De Wever is nu echt in mijn ogen een angsthaas.

Laatst gewijzigd door system : 16 september 2011 om 21:22.
system is offline  
Oud 16 september 2011, 21:14   #91
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is waar. Maar Wathelet kreeg dan ook een vergiftigd geschenk. Zoland als België geen strengere wetten stemt op dit vlak, is het dweilen met de kraan open. En dus: geen gezinshereniging meer, Belgische nationaliteit met mondjesmaat toekennen, snellere afhandeling van de asielprocedures (maar men moet dan hievoor ook een budget voorzien) en voet bij stuk houden bij uitwijzingen (en zich niet laten vertederen door petities allerhande), geen geld meer uitkeren aan vluchtelingen, en dergelijke. Er zullen zeker mensen zijn die asielwaardig zijn, maar zoals het nu gaat, kan het niet meer. Wij kunnen dit financieel niet meer trekken.
We zijn het eens over iets
Dat mag ook wel eens.
stuyckp is offline  
Oud 16 september 2011, 21:20   #92
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Let op mijn woorden: de man zal Leterme niet evenaren in stemmenaantal, maar hij gaat een pak stemmen halen. En zeker indien de onderhandelingen lukken. En let wel: ik ben dus geen CD&V-er. Maar ik heb wel bewondering dat die man op een minder gunstig ongenblik en na een nederlaag van zijn partij, toch zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en zijn (poltiek) vel heeft geriskeerd door te blijven onderhandelen. En dat laatste steekt schril af tegen de lamzakkerige houding van een Bart De Wever. Ik begrijp dit niet. De Wever is nu echt in mijn ogen een angsthaas.
Wanneer de senaat hervormd is zoals er nu een akkoord bereikt is, zal er nooit -tenzij op stalinistische wijze binnenin één provincie- nog het record van Leterme geëvenaard worden

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 16 september 2011 om 21:21.
gehuigert is offline  
Oud 16 september 2011, 21:20   #93
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

VB-neigingen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 september 2011, 21:23   #94
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Let op mijn woorden: de man zal Leterme niet evenaren in stemmenaantal, maar hij gaat een pak stemmen halen. En zeker indien de onderhandelingen lukken. En let wel: ik ben dus geen CD&V-er. Maar ik heb wel bewondering dat die man op een minder gunstig ogenblik en na een flagrante nederlaag van zijn partij, toch zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en zijn (politiek) vel heeft geriskeerd door te blijven onderhandelen. En dat laatste steekt schril af tegen de lamzakkerige houding van een Bart De Wever. Ik begrijp dit niet. De Wever is nu echt in mijn ogen een angsthaas.
En nu zijn we het niet eens
Ziet hij er angstig uit, ik dacht het niet.
stuyckp is offline  
Oud 16 september 2011, 21:23   #95
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wathelet is zeker ook een goede kandidaat. En ook wel degelijk bekwaam. Maar hij komt voorlopig uit de verkeerde partij om Premier te worden. Wathelet spreekt heel goed Nederlands en hij deed zijn laatste jaar humaniora (of meerdere jaren?) trouwens in het Nederlands in een Limburgse school.
Ik ben voor Elio.
Hij heeft de kastanjes uit het vuur gehaald en hij is de winnaar van de huidige coalitie.

Als Obama in America President kan worden dan kan een kleine homofiele Italiaan ook Premier van België worden.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 16 september 2011 om 21:24.
Henri1 is offline  
Oud 16 september 2011, 21:24   #96
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Wanneer de senaat hervormd is zoals er nu een akkoord bereikt is, zal er nooit -tenzij op stalinistische wijze binnenin één provincie- nog het record van Leterme geëvenaard worden
Dat is waar. Maar ik bedoel hier dat ik er van overtuigd ben dat Beke een zeer goede score zal halen bij de volgende verkiezingen. De man komt zeer bezadigd en betrouwbaar over. Hij kent zijn dossiers. En naar het schijnt is hij een zeer minzaam man.

Laatst gewijzigd door system : 16 september 2011 om 21:25.
system is offline  
Oud 16 september 2011, 21:26   #97
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ben voor Elio.
Hij heeft de kastanjes uit het vuur gehaald en hij is de winnaar van de huidige coalitie.

Als Obama in America President kan worden dan kan een kleine homofiele Italiaan ook Premier van België worden.
Wat een verassing. Hij zal u dan ook niet uit uw hangmat komen schoppen.
stuyckp is offline  
Oud 16 september 2011, 21:28   #98
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een verassing. Hij zal u dan ook niet uit uw hangmat komen schoppen.
Voor mijn part wordt Bart De Wever premier, hij moet zich dan wel weten te gedragen.
Henri1 is offline  
Oud 16 september 2011, 21:28   #99
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
[/b]

VB-neigingen?
Ik zeg maar zoals ik denk dat het zou moeten zijn. Bij het VB ruik ik altijd het racistisch parfum. Van verre al.

Laatst gewijzigd door system : 16 september 2011 om 21:29.
system is offline  
Oud 16 september 2011, 21:30   #100
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg maar zoals ik denk dat het zou moeten zijn. Bij het VB ruik ik altijd het racistisch parfum. Van verre al.
De Vlomsnationalisten zoeken nu nieuw "wild" om op te schieten, een nieuwe kop van Jut.
Dat hebben ze vandaag gevonden in het BHV akkoord.
Maak je niet ongerust, morgen hebben ze weer een nieuwe knook om op te knagen.
Henri1 is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be