Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2011, 22:53   #81
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik word expat, welk salaris zal ik vragen?

Robert wil in Duitsland werken en moet in zijn sollicitatiebrief een salarisindicatie geven. Hoe die te bepalen? Paul van der Kwast geeft advies.

VRAAG
Ik wil solliciteren op een functie in Duitsland. In de advertentie staat dat ik in mijn brief een salarisindicatie moet geven. Ik moet verhuizen naar een ander land, waar de kosten misschien op een ander niveau liggen dan hier. Waar moet ik rekening mee houden?

Robert

ANTWOORD
Ik zou bij het bepalen van de salarisindicatie niet uitgaan van wat je nu verdient, maar uitzoeken wat in Duitsland gemiddeld wordt betaald voor het soort functie waar je op wilt solliciteren. Bijvoorbeeld via deze salarisindicator.
http://www.gehaltsvergleich.com/wer-...einkommen.html
Vervolgens wil je natuurlijk weten wat zo'n Duits salaris betekent voor je koopkracht. Daarvoor moet je met twee dingen rekening houden: de kosten van levensonderhoud en de Duitse belastingen.
Duitsland is door de bank genomen goedkoper dan Nederland. De woonlasten - zowel huur als koop - zijn zelfs bijna overal aanzienlijk lager dan hier. Ook auto's, levensmiddelen en de horeca zijn er minder duur. Je kunt het beste zelf kijken op een van de vele websites waar je de kosten van levensonderhoud (cost of living) in verschillende landen en steden met elkaar kunt vergelijken.

*
www.numbeo.com
*
www.expatistan.com

Ook de tarieven voor de inkomstenbelasting liggen in Duitsland lager. Maar schijn bedriegt, want daar komen nog allerlei heffingen bovenop: een solidariteitsheffing, een hoge verplichte ziektekostenpremie en vaak ook kerkbelasting. Verder is de hypotheekrente niet aftrekbaar. Per saldo betalen de meeste Duitsers meer aan belasting en sociale lasten dan Nederlanders.
Het maakt daarbij veel uit hoe je gezinssituatie is, want het Duitse belastingstelsel is erg traditioneel. Alleenstaanden en samenwoners betalen veel meer belasting dan getrouwde stellen. Kinderen leveren geld op: naast een aanrechtsubsidie die kan oplopen tot meer dan twintigduizend euro in het eerste jaar na de geboorte, krijgen ouders ook een kinderbijslag van bijna tweehonderd euro per maand per kind - drie keer zoveel als in Nederland.

Tenslotte, maar dat gaat niet om megabedragen, is het voor wie overweegt expat te worden goed te weten dat je per jaar dat je in het buitenland woont, twee procent minder AOW krijgt.

Wat heb je aan deze informatie voor jouw sollicitatie?
Een bepaald salaris heeft in Duitsland meer koopkracht dan in Nederland. Ook met een iets lager salaris dan wat je nu verdient, ga je er waarschijnlijk niet op achteruit. Dat betekent dat je scherp kunt inzetten, zodat de sollicitatiecommissie jouw brief niet vanwege een te hoge salarisindicatie meteen terzijde zal leggen.http://www.gehaltsvergleich.com/wer-...einkommen.html

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 september 2011 om 23:04.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2011, 01:57   #82
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ook nog niet oud genoeg zeker voor meningen gebaseerd op persoonlijke ervaringen ?
bedankt voor deze definitie van vooroordeel

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2011, 10:55   #83
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
zonder externe info zou het enkel vooroordelen en/of ongefundeerde meningen zijn
Die zit.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2011, 10:59   #84
karo
Banneling

Standaard

[quote=den dinges;5705820]
Citaat:
Maak je daarover niet te veel ilussie's, dat soort gasten leven in hun eigen wereldje, met welomlijnde ideetjes over vanalles en nog wat. Het soort dat het kapitalisme nog zal blijven verdedigen als hijzelf reeds failliet uit zijn huis gedreven word, en in een tent moet gaan slapen, tussen de landlopers...
http://www.google.fr/search?q=tent+c...2&ved=0CE0QsAQ
Zo lopen zitten er hier wel meer, ik merk op dat ze vrijwel geen argumenten meer kunnen boven halen. Enkel stoffige theorietjes uit hun boekjes, alsof de werkende klasse daar een boodschap aan heeft?
Oud 23 september 2011, 11:07   #85
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Nee er moeten hier lagere prijzen komen, de prijzen kan men heel eenvoudig manipuleren door er een maximumgrens op te leggen. Waarom zou men dat niet doen?
Waarom zou je nog meer schaarste willen creëren?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2011, 11:13   #86
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Waarom zou je nog meer schaarste willen creëren?
Die vraag mag je zelf eens beantwoorden, ik zie geen reden om iets te beantwoorden wat je niet in mijn schoenen kan schuiven.
Oud 23 september 2011, 11:14   #87
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

[quote=karo;5706268]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht

Zo lopen zitten er hier wel meer, ik merk op dat ze vrijwel geen argumenten meer kunnen boven halen. Enkel stoffige theorietjes uit hun boekjes, alsof de werkende klasse daar een boodschap aan heeft?
De werkende klassa denkt gewoon het volgende: als wij werken willen we graag niet als slaven behandeld worden van de kudde die voor de overheid werkt (ambtenaren die meer verdienen dan privé, die alle sociale voordelen hebben, en die dubbel pensioen krijgen) of de kudde die liever en zijn geluk maximaliseert door steun te trekken.

Vanaf de dag dat je ambtenaren ook de crisis doet voelen en de bende sukkelaars die steuntrekken wat minder gul behandelt, en wat mee responsabiliseert zodat begrotingen zich corrigeren gaan we stoppen met morren en weer voor de traditionele partijen stemmen, anders vinden wij het beter om voor oppositie te stemmen die voortander is van een strakkere lijn

Dus trekt jullie plan, als de overheid denkt dat ze het volk verder moet bedriegen met die emoargumenten van enkele sukkelaars die als voorbeeld moeten dienen voor hele kudden 'verdoken niet sukkelaars' dan moet je niet verwonderd zijn dat mensen daar een ander beeld van hebben. We kennen allemaal sukkelaars die steun trekken, en we weten allemaal binnen onze familie hoe 'erg' die sukkelaars zijn...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2011, 11:59   #88
karo
Banneling

Standaard

[quote=brother paul;5706299]
Citaat:

De werkende klassa denkt gewoon het volgende: als wij werken willen we graag niet als slaven behandeld worden van de kudde die voor de overheid werkt (ambtenaren die meer verdienen dan privé, die alle sociale voordelen hebben, en die dubbel pensioen krijgen) of de kudde die liever en zijn geluk maximaliseert door steun te trekken.

Vanaf de dag dat je ambtenaren ook de crisis doet voelen en de bende sukkelaars die steuntrekken wat minder gul behandelt, en wat mee responsabiliseert zodat begrotingen zich corrigeren gaan we stoppen met morren en weer voor de traditionele partijen stemmen, anders vinden wij het beter om voor oppositie te stemmen die voortander is van een strakkere lijn

Dus trekt jullie plan, als de overheid denkt dat ze het volk verder moet bedriegen met die emoargumenten van enkele sukkelaars die als voorbeeld moeten dienen voor hele kudden 'verdoken niet sukkelaars' dan moet je niet verwonderd zijn dat mensen daar een ander beeld van hebben. We kennen allemaal sukkelaars die steun trekken, en we weten allemaal binnen onze familie hoe 'erg' die sukkelaars zijn...
Waarom zou je mensen die loontrekkend zijn gaan aanvallen? Ik stel vast dat het met u van kwaad naar erger gaat.

Zeg me eens hoeveel deze mensen mogen verdienen? Hoeveel steun men maximum maag trekken volgens u? Ik wil eerst wat meer weten over uw 'mening' alvorens ik ga antwoorden.
Oud 23 september 2011, 12:19   #89
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

[quote=karo;5706404]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Waarom zou je mensen die loontrekkend zijn gaan aanvallen? Ik stel vast dat het met u van kwaad naar erger gaat.

Zeg me eens hoeveel deze mensen mogen verdienen? Hoeveel steun men maximum maag trekken volgens u? Ik wil eerst wat meer weten over uw 'mening' alvorens ik ga antwoorden.
luister een keer karo, als de begroting een tekort heeft van 20miljard, in de privé is dat DOODSIMPEL: ofwel begin je meer te verkopen ofwel begin je te saneren. Het is echt wel één van de twee. Bodemloze putten houden het niet lang volg in de privé. Je moet echt wel uw model maken dat in evenwicht komt.

Wat jij vertelt is dit: china leen eens geld aan Belgie, want die sociale kudde daar die het vierdubbele per maand krijgt van uw best betaalde werknemers, heeft recht op die vergoeding, en wij hebben geen geld voor onze doppers werkloos te houden en tot vrede te houden etc...

Kijk je mag daar nu nog 20jaar over discuteren, in de privé sector als je geld tekort hebt moet je saneren.En aleluhja de privé sector heeft zichzelf gesaneerd, en inderdaad een stuk de pil verguld met van die systemen die de overheid in leven geroepen heeft; Maar denk nu goed na, die factuur ligt nu op tafel. Ze moet betaald worden, ze kan inderdaad geleend worden, maar ze moet eerlijk, billijk en rechtvaardig verdeeld worden over alle burgers. Dus ze is echter geleend, en nu is het payback time,

Dus kwaaf of erger, ik weet niet waar jij die fantasie haalt dat die 100% BNP of dik 350miljard schulden nooit moeten afbetaald worden ??? Als europa zegt naar 60% BNP schulden dan is dat 60%. 40% afbouwen in 10 jaar tijd is 4% per jaar.% op het BNP is bij een loonbeslag van 50% goed voor 8% op de begroting.

JE KUNT GEEN 8% op de begroting saneren zonder ook maar één vinger te raken aan de meeste verworven dingen. Leg mij uw plan eens uit hoe je dit gaat oplossen.

We staan nu met een TWEEDE crisis voor de deur een DOUBLE DIP. Dus Karo weet dankzij haar boekske van Marx, dat die DOUBLE DIP geen probleem is, dat dit vanzelf gaat weggaan en dat we die schulden vanzelf gaan kwijt geraken ? Gewoon de rijke mensen niet betalen zeker en de banken laten failliet gaan bvb. Wel Karootje, als die schulden niet betaald worden heb je dik kans dat gewoon al de pensioenspaarfondsen vb failliet gaan, dat al de banken failliet gaan etc..

Je moet ofwel wat meer economie studeren, maar de emoties wat loslaten en redeneren op getallen. De getallen zijn uiteindelijk de wiskudige oplossing van het probleem en doen afstand van de emoties. Je zult altijd wel een sukkelaar vinden die ergens recht heeft op iets en dat het niet fair is bla bla./ Het tekort is in feite nog altijd 3% op het BNP? du sBelgie heeft nog eens 6% extra te bezuinigen

De feiten zijn gewoonweg doodeenvoudig;: 16% saneren in een begroting gaat iedereen voelen: dat wordt 16% minder geneesmiddelen en visites van dokters terugbetalen, dat wordt 16% minder dop, en pensioen betalen, dat wordt 10% minder ambtenaren betalen, dat wordt 16% minder uitgeven aan invalieden; En in derdaad 16% minder uitgeven aan asielzoekers.

Dus hoe je het ook draait en keert, 16% gaat iedereen voelen. En zeg niet ah maa rje spaart de rijke en de industrie. Nee zet uw target maar op 16% en je zult wel zien die industrie zoals bvb Jef Colruyt in de distributie zit al te schijten in zijn broek, hij ziet al de consumptie dalen !! Dus 16% voor hem betekent carement 16% minder omzet, of goed voor een breakevenpunt te verliezen... Dus inderdaad zo'n sanering zal nog een schokgolf of een tweede golf geven, maar je moet daar niet mee inzitten als de mensen hun handen uit hun mouwen steken (dus stoppen met doppen en beginnen te werken) zal de economie vanzelf wel weer als een fenix uit haar as rijzen. Vergeet maar al uw sociale theorien, er is gewoonweg geen geld om dat te financieren. EN het enige middel is saneren, economie en balansen weer rechttrekken, en vanuit dat nieuw nulpunt weer groeien. Die groei zal dan vanzelf zorgen dat begrotingen weer groter worden, dat begrotingstekort weer verkleint, en dat we ons minder zorgen moeten maken over het tekort op onze begroting.

Maarnu is het inderdaad buikriemfaze, en al uw sociale fantasien ten spijt, je hebt gewoon geen enkele sponsor die uw paradijs wilt sponseren.

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 september 2011 om 12:21.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2011, 12:31   #90
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die vraag mag je zelf eens beantwoorden, ik zie geen reden om iets te beantwoorden wat je niet in mijn schoenen kan schuiven.
Euhm. Jij wilt schaarste. Jij wilt immers maximumprijzen, ergo schaarste.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 23 september 2011, 12:34   #91
kameleon
Minister

Standaard

We staan voor het einde der tijden. Dat wilt men niet gezegd hebben natuurlijk. Net zoals men 3 jaar geleden al wist dat Griekenland failliet ging en de rest van Europa automatisch zal volgen. En daarna Amerika.

Het Duitse model is een typische bubbel die hooguit een paar jaar kan standhouden en eens de bevolking zo arm is, de verminderde koopkracht een nefaste uitwerking zal hebben op de Duitse economie.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2011, 12:45   #92
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nergens in dat artikel staat een analyse van dat er mensen blijkbaar systematisch verarmen.

Er staat enkel een beschrijving van het systeem; maar daar hoeft men niet per se uit af te leiden dat men daar ook verarmen, natuurlijk.

Het feit dat er wordt geschreven dat dit anti-Keynes zijn ideeën is: des te beter. Keynes was verkeerd.
Oud 23 september 2011, 19:19   #93
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
We staan voor het einde der tijden. Dat wilt men niet gezegd hebben natuurlijk. Net zoals men 3 jaar geleden al wist dat Griekenland failliet ging en de rest van Europa automatisch zal volgen. En daarna Amerika.

Het Duitse model is een typische bubbel die hooguit een paar jaar kan standhouden en eens de bevolking zo arm is, de verminderde koopkracht een nefaste uitwerking zal hebben op de Duitse economie.
Daar ben ik nog lang zo zeker niet van. Duitsland weet waar de mosterd zit door zijn prijzen te verlagen (lonen) en bouwt een enorm concurrerend model op tegenover de omliggende landen.
En Amerika heeft supertruken in zijn mouw zitten om alsook de kostprijs op arbeid en producten te verlagen met als doel een enorme boost te geven op zijn welvaart.
En wij Belgen wat doen wij?
We verhogen de prijzen, we verhogen de belastingen en de mensen gaan aan het hamsteren en de armoede slaat om zich heen.

Voelt u dat zelf niet aan uw loon dat u steeds minder koopkracht heeft?
Ik alvast wel.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2011, 19:33   #94
kameleon
Minister

Standaard

Duitsland heeft BMW, Volkswagen, Siemens, Audi, Mercedes,.....nog een echte fabrieksindustrie die goederen aflevert. Goederen die geëxporteerd kunnen worden en die wereldwijd nodig zijn.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2011, 19:36   #95
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Prima toch ? De profiteurs verarmen en de werkenden houden meer over.

Trouwens, "verarmen" is een slechte benaming. De hervormingen verhinderen de nuttelozen van nog evenveel te stelen van de nuttigen. Da's een betere omschrijving.
Oud 23 september 2011, 22:26   #96
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht

Inderdaad. Wie geen geld verdient ( of krijgt ), kan ook geen geld uitgeven. Dus valt de economie stil.
Het enige middel om de economie terug in gang te zetten is dus de lonen verhogen, net zoals de diverse uitkeringen.
Terzelfdertijd moet de banken alle macht ontnomen worden. Men moet ze nationaliseren.
Als het kapitalisme wil overleven, zal dat in feite enkel dankzij een aantal " linkse " maatregelen gaan.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2011, 22:31   #97
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Daar ben ik nog lang zo zeker niet van. Duitsland weet waar de mosterd zit door zijn prijzen te verlagen (lonen) en bouwt een enorm concurrerend model op tegenover de omliggende landen.
En Amerika heeft supertruken in zijn mouw zitten om alsook de kostprijs op arbeid en producten te verlagen met als doel een enorme boost te geven op zijn welvaart.
En wij Belgen wat doen wij?
We verhogen de prijzen, we verhogen de belastingen en de mensen gaan aan het hamsteren en de armoede slaat om zich heen.

Voelt u dat zelf niet aan uw loon dat u steeds minder koopkracht heeft?
Ik alvast wel.
Kortzichtige bazen-praat. Lonen verlagen zal eventjes wat soelaas brengen aan de uitbuiters, maar vervolgens hun systeem door de knieën doen gaan : arme mensen zijn slechte klanten, of wist je dat niet ?
Of ga jij een " chantier " doen bij iemand die niet kan betalen misschien ? Geven ze in de winkels hun goederen kadoo ?
Denk eens 2 minuten na vooraleer je je mond open doet, man !
Oud 23 september 2011, 22:36   #98
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Prima toch ? De profiteurs verarmen en de werkenden houden meer over.

Trouwens, "verarmen" is een slechte benaming. De hervormingen verhinderen de nuttelozen van nog evenveel te stelen van de nuttigen. Da's een betere omschrijving.
Als er in Europa zoveel doppers zijn, is dat eerst en vooral omdat alle grote bedrijven naar arme landen gaan , om daar, waar geen wetten bestaan om de arbeider te beschermen, lage lonen te kunnen uitbetalen, en dus meer winst te maken. De aldaar gefabriceerde goederen worden dan hier verkocht, en tot voor kort bleek dit een "goede" strategie voor die bedrijven.
Maar vandaag doet de werkloosheid zich steeds harder voelen, Europa word een kolonie doppers, met weinig koopkracht. Hoe gaan die nu al die in lage-loon-landen gefabriceerde goederen nog kunnen kopen ? Het systeem is aan het einde van zijn Latijn.
Oud 23 september 2011, 22:43   #99
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Als er in Europa zoveel doppers zijn, is dat eerst en vooral omdat alle grote bedrijven naar arme landen gaan , om daar, waar geen wetten bestaan om de arbeider te beschermen, lage lonen te kunnen uitbetalen, en dus meer winst te maken. De aldaar gefabriceerde goederen worden dan hier verkocht, en tot voor kort bleek dit een "goede" strategie voor die bedrijven.
Maar vandaag doet de werkloosheid zich steeds harder voelen, Europa word een kolonie doppers, met weinig koopkracht. Hoe gaan die nu al die in lage-loon-landen gefabriceerde goederen nog kunnen kopen ? Het systeem is aan het einde van zijn Latijn.
Wees gerust. Er bestaan nog meer dan genoeg gegoede werkenden om die goederen te kopen. Prima dat het kaf nu van het koren gescheiden kan worden en dat de knelpuntberoepen eindelijk ingevuld geraken.

Als er keuze is tussen glazen rapen in de horeca of verhongeren zullen de mensen die nu gewoon aan de uier van de SZ hangen eindelijk in gang schieten.

Het is niet omdat je zuurstof verbruikt dat je RECHT hebt op geld. Werk of sterf.
Oud 23 september 2011, 23:41   #100
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Wees gerust. Er bestaan nog meer dan genoeg gegoede werkenden om die goederen te kopen. Prima dat het kaf nu van het koren gescheiden kan worden en dat de knelpuntberoepen eindelijk ingevuld geraken.

Als er keuze is tussen glazen rapen in de horeca of verhongeren zullen de mensen die nu gewoon aan de uier van de SZ hangen eindelijk in gang schieten.

Het is niet omdat je zuurstof verbruikt dat je RECHT hebt op geld. Werk of sterf.
Met zo een mentaliteit ga je de komende jaren kapitalisten aan de straatlantaarns zien bungelen denk ik...
Tot nu toe heeft het gewone volk nog te veel te verliezen om in opstand te komen. Neem ook d�*t beetje af, en het gaat er zwaar tegenzitten. Waterkanons zullen niet genoeg zjn om de volkse massa's tegen te houden, zeker niet indien er enige wapendepots van het leger geplunderd worden, zoals men dat in Lybië zien doen heeft...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be