Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2004, 19:08   #81
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is bang van wie?
Jij van je eigen menselijkheid.

En hou het aub proper hier.

Citaat:
Onder hoeveel gedaantes ben jij hier al verschenen? Waarvoor ben je op de vlucht?
Ik ben nergens voor op de vlucht en ik ben nog steeds mezelf. Ik probeer juist niet te vluchten voor de problemen.

Citaat:
Wat je topic betreft: angst is een gezonde en volkomen natuurlijke reactie, zowel van het individu als van de groep, telkens gevaar dreigt.
Zo de moslims zich een klein beetje deftig gedroegen en de basisregels van onze samenleving zouden respecteren, dan zouden zij geen gevaar zijn.
De samenleving, zowel als het individu heeft de natuurlijk reactie, ja de plicht zich te verdedigen.
Ja, angst is natuurlijk. Onze angst en de hunne.

Je lijkt een veel te eenzijdig beeld te hebben van 'de linksen'. Ik wil de problemen niet negeren, maar er ook geen bom op gooien (figuurlijk, en letterlijk natuurlijk ook niet ). Het is een complexe zaak en ik wil gerust toegeven dat er de laatste jaren teweinig gebeurd is aan het integratieprobleem. Maar je kan ook niet stellen dat er niets gebeurd is.

Het is een minderheid die de regels van onze samenleving niet naleven. Er zijn ook een aantal standpunten in de Islam die niet door de beugel kunnen. Alhoewel ik er van overtuigd ben dat veel Islamieten niet meer akkoord gaan met die ideeën. Daar kan aan gewerkt worden, niet door repressie, wel door communicatie en duidelijke regels.
De problemen die er zijn moeten beetje bij beetje opgelost worden. Dat kan niet in een jaar, dat kan niet in vier jaar. En alle 'lastpakken' het land uitsmijten is echt niet de juiste oplossing. Je moet de negatieve spiraal die zich nu stelt aan de bron aanpakken. Door hen te blijven stigmatiseren maak je de val van onze samenleving enkel maar groter.

Ik denk dat we uiteindelijk over veel zaken in het beleid akkoord zouden gaan. Moesten de misverstanden uit de wereld zijn.
Oud 25 juni 2004, 19:32   #82
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH
Citaat:
Wie is bang van wie?

Verklaar je nader!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 11:23   #83
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:

Verklaar je nader!
Dat is eerder een algemene irritatie van mij bij de mensen. Als iemand gedrag vertoont waarmee ze niet overweg kunnen, is het veel gemakkelijker die persoon (of groep) te stigmatiseren en te 'ontmenselijken' dan zijn doodgewone menselijkheid te aanvaarden, want dan plaats je jezelf in feite op gelijke hoogte. Dit gebeurt met vreemdelingen, vlaams blokkers, homo's, dutroux, ... Uiteindelijk zijn we allemaal mensen.

Ik geef toe dat dit weinig terzake deed.

Verder lijk je nogal aanvallend in je posts. Wat mij altijd doet denken aan het proberen compenseren van een negatief zelfbeeld. Maar nu worden we persoonlijk. Ik ken u niet.
Oud 26 juni 2004, 17:47   #84
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Verklaar je nader!
Dat is eerder een algemene irritatie van mij bij de mensen. Als iemand gedrag vertoont waarmee ze niet overweg kunnen, is het veel gemakkelijker die persoon (of groep) te stigmatiseren en te 'ontmenselijken' dan zijn doodgewone menselijkheid te aanvaarden, want dan plaats je jezelf in feite op gelijke hoogte. Dit gebeurt met vreemdelingen, vlaams blokkers, homo's, dutroux, ... Uiteindelijk zijn we allemaal mensen.

Ik geef toe dat dit weinig terzake deed.

Verder lijk je nogal aanvallend in je posts. Wat mij altijd doet denken aan het proberen compenseren van een negatief zelfbeeld. Maar nu worden we persoonlijk. Ik ken u niet.
Tja, als jij je aangevallen voelt, dan is er iets mis met je psychè. Er zijn natuurlijk een aantal afwijkingen en ziektes die in aanmerking komen bij een diagnose, maar ik denk dat het eerder te doen heeft met het proberen compenseren van een negatief zelfbeeld. Maar nu worden we persoonlijk. Ik ken u niet. (En heb er ook geen behoefte aan)
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 18:10   #85
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
angst is een gezonde en volkomen natuurlijke reactie, zowel van het individu als van de groep, telkens gevaar dreigt.
goed tot hier weer de natuurlijke aard van 't beestje ....

een persoon A(lert) heeft dat dan blijkbaar ook aanzienlijk meer dan persoon B(ehold)

persoon B neemt in een natuurlijk groepsverband de angst van persoon A dan ook onmiddelijk over en maakt het eigen
dat biedt in de natuur de grootste alertheid voor nakend gevaar en de laagste reactietijd om in te grijpen en het voortbestaan van de groep en eigen individu te verzekeren

échter..
in een complexe samenleving gelijk de onze hebben we dat ver achter ons gelaten en vertrouwen we dat in principe toe aan de nodige vaste controleposten die een checklist ( deze is weldoordacht en berust op wat onze ervaring ons heeft bijgebracht ) hanteren van wat 'vermeldingswaardig gevaar' geacht wordt
dit alles om niet met zijn allen in één of andere angstpsychose ,onstaan bij slechts één enkel individu, onmiddelijk op de vlucht te slaan als een stel antilopen of telke male het leger in staat van paraatheid te brengen gelijk een hoop mieren

daarnaast heb je nog de angst / 'gevaren' die elk individu ( 9 op 10 deze met kenmerk A ) op zich ervaart , maar die niet onmiddelijk relevant zijn
om het zeker voor het onzekere te nemen biedt onze maatschappij het systeem dat geval per geval te evalueren

Citaat:
.
Zo de moslims zich een klein beetje deftig gedroegen en de basisregels van onze samenleving zouden respecteren, dan zouden zij geen gevaar zijn.
zou het kunnen ?
dat de personen kenmerk A dit vooral zo ervaren ?
want als je 't mij vraagt ( ik behoor waarschijnlijk tot die personen met kenmerk B ) ervaar ik dit niet zo
meer nog volgens mij en vele anderen ( kenmerk B ) respecteren moslims wel degelijk de basisregels van onze samenleving

dat is als dat respecteren gedefinieerd wordt als er zich in realiteit van onze samenleving erbij neerleggen dat dat de spelregels zijn en er zich ook aan houden
bedoel je met respecteren ook die waarden delen , tjah, dan kan je de helft van de autochtonen ook opsluiten

uiteraard zullen er altijd zijn die er een loopje mee nemen en zich niet houden aan die regels, die heb je overal
die individuen moeten dan ook onmiddelijk op hun plaats gewezen worden, onafgezien hun religie, achtergrond, taal
lijkt me niet meer dan logisch
ik verzet me dan ook sterk tegen elke vorm van positieve discriminatie

Citaat:
De samenleving, zowel als het individu heeft de natuurlijk reactie, ja de plicht zich te verdedigen.
volledig mee eens , zolang er wat verdedigen valt , en zolang de verdediging niet in wanverhouding staat met de vermeende aanval
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be