Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2011, 16:51   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Aan al de voorstanders :

Waarom dienen we dan niet alle kinderen een hormonenbehandeling toe tot ze zelf kunnen kiezen wat ze willen zijn ? Want immers worden kinderen al van jongs af aan in een bepaald rollenpatroon geduwd en "verhinderen" we hen bewust hun geslacht te kiezen.
Omdat niet alle kinderen van kleins af aan het besef hebben in een verkeerd lichaam te zitten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 17:14   #82
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Omdat niet alle kinderen van kleins af aan het besef hebben in een verkeerd lichaam te zitten.
maar raf, je maakt het wel moeilijk in het ene geval mag het en in het ander geval mag het niet. IK ken echt wel niemand, noteer goed nog nooit gehoord, dat een kind zijn geslachtskeuze wil uitstellen en mizerie heeft met zijn aangeboren geslacht. Natuurlijk ik ben een dikke vette hetero, dat wist je onderahand wel. Hoewel toegegeven, ik kik op lesbische koppels. Ik vind die super.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 17:17   #83
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan al de voorstanders :

Waarom dienen we dan niet alle kinderen een hormonenbehandeling toe tot ze zelf kunnen kiezen wat ze willen zijn ? Want immers worden kinderen al van jongs af aan in een bepaald rollenpatroon geduwd en "verhinderen" we hen bewust hun geslacht te kiezen.
niet elk kind lijdt aan die stoornis. Mijn dochters wisten dat ze meisjes waren van toen ze klein waren. Waarom dan de puberteit afremmen?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 17:18   #84
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maar raf, je maakt het wel moeilijk in het ene geval mag het en in het ander geval mag het niet. IK ken echt wel niemand, noteer goed nog nooit gehoord, dat een kind zijn geslachtskeuze wil uitstellen en mizerie heeft met zijn aangeboren geslacht. Natuurlijk ik ben een dikke vette hetero, dat wist je onderahand wel. Hoewel toegegeven, ik kik op lesbische koppels. Ik vind die super.
jij had blijkbaar niet door dat het meisje in dat filmpje in feite een jongen met piemel was? En dat het misschien toch raadzaam is om even te wachten met het verwijderen van die piemel tot "ze" ouder is en die beslissing zelf kan nemen? En dat het even raadzaam is de puberteit te dien einde wat uit te stellen voordat het "meisje" verandert in een soort van Romelu Lukaku model?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 oktober 2011 om 17:19.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 17:20   #85
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
jij had blijkbaar niet door dat het meisje in dat filmpje in feite een jongen met piemel was? En dat het misschien toch raadzaam is om een te wachten met het verwijderen van die piemel tot "ze" ouder is en die beslissing zelf kan nemen?
IK denk dat de surrealiteit van die ombouwingen mij ooit eens fataal zal worden, en mij zal verleiden om in bed te duiken met zo'n omgebouwd geval zonder dat ik het doorheb. Maar kom tot nu toe blijf ik bij mijn heteropartner
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 19:46   #86
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me niet erger dan een kind van die leeftijd een hormonenbehandeling geven en zo heel wat jaren van zijn/haar jeugd te hypothekeren.
Dat jongetje zal door de hormonenbehandeling niet de kans krijgen te weten wat het is een jongetje te zijn en zal dus ook niet bewust kunnen kiezen wat zijn identiteit nu is. Zou best kunnen dat hij er later voor kiest toch een meisje te worden, maar hij zal dan tenminste ECHT weten waar hij voor kiest.
Je wordt niet ineens pas een jongen in de puberteit ofzo... Genderontwikkeling start vanaf de geboorte, ontwikkelt in fases,... Bij de meeste kinderen verloopt dat gelukkig probleemloos, bij andere kinderen zie je al van jongsaf dat de gender die het kind aanneemt niet overeenstemt met het lichamelijke geslacht. En dan gaat het niet om een bevlieging als ze 10 zijn, maar vaak een genderontwikkeling vanaf de peutertijd die incongruent is met hun uiterlijk biologisch geslacht. Ik zeg uiterlijk biologisch geslacht, want heel wat onderzoeken naar genderdysforie tonen verschillen in de hersenen (jongetjes met vrouwelijke hersenkenmerken, en omgekeerd).
Kleuters bijvoorbeeld, zijn nog niet op geslachtsdelen gericht om geslacht te bepalen, maar eerder op oppervlakkige uiterlijke kenmerken. Bij heel wat genderdysfore kinderen zie je bijvoorbeeld aan de vroege kindertekeningen al dat ze zichzelf als meisje tekenden. Ze doen dat niet om contrair te doen eh, ze doen dat spontaan, omdat het zo voelt, die hebben nog niet door dat er twee zaken precies niet overeenstemmen. Eens ze zich beginnen richten op geslachtsdelen om geslacht te bepalen, raken ze zelf helemaal in de knoei. De leeftijd van 6-7 jaar is ook wel een leeftijd waarbij bij genderdysfore kinderne soms helaas zelfverminking aan de geslachtsdelen plaatsvindt (iets dat volgens een ander hier blijkbaar helemaal niet kan ofzo ).

Het idee van die hormoonbehandeling is nu net dat iemand kan ontdekken wat hij/zij ECHT wil. Allez, ge snapt nu toch dat in de puberteit iets onherroepelijks gebeurt als je het gewoon zijn gang laat gaan? :/ Het was voorheen al problematisch voor die kinderen, sommigen zijn nog altijd in strijd met hun ouders om bij hen aanvaard te worden, en dan ineens begint de gruwel: secundaire geslachtskenmerken. Voor zij die niet meer in strijd liggen met hun naaste omgeving, wordt het nogal absurd om die puberteit te laten starten. Dan mag je helemaal zijn zoals je je voelt, dan mag je een meisjeskapsel en jurkjes dragen, maar dan MOET je ineens je stem horen verlagen, je torso zien verbreden, overal haar krijgen,...
Het is een leeftijd die te vroeg is om een definitieve geslachtswitch te maken (sommigen ontdekken dan toch nog dat ze niet van geslacht willen veranderen, soms is er verwarring met seksuele geaardheid). Als je wacht, start de nachtmerrie toch en wordt de switch later ook moeilijker.
Wat kunt ge nu in godsnaam nog meer wensen dan een middel om die beslissing uit te stellen tot ze wel de juiste leeftijd hebben om die beslissing te maken? De beslissing om de puberteit uit te stellen is ook geen beslissing die even tussen pot en pint wordt genomen. Het is ook geen beslissing die definitief is, die kan ieder moment herroepen worden.

Ik hoop dat je snapt dat als je kinderen zoals uit de filmpjes die hormoontherapie niet geeft, ze a) een hel van een adolescentie doorgaan, vaak met ernstige psychologische problemen, b) ze later na hun geslachtsverandering op 18 jaar al volledig uitgegroeid waren tot het verkeerde geslacht en dus het risico lopen om er voor de rest van hun leven uit te zien als een rare travestiet. Niks tegen travestieten, maar heel veel mensen die hun geslachtsverandering pas op latere leeftijd hebben gehad blijven enorm ontevreden over hun uiterlijk omdat ze zelf ook wel doorhebben dat hun vorig geslacht blijft doorschemeren. Dat heb je natuurlijk niet als je nooit die ontwikkeling bent moeten doorgaan. Vaak betekent het helaas een heel leven lang overal rare blikken krijgen en uitleg moeten geven, en dus telkens opnieuw opboksen tegen vooroordelen. Terwijl het ook gewoon helemaal anders had gekund - een toekomst zonder al die bijkomende problemen, waarbij je na je middelbaar gewoon naar de unief kan of kan gaan werken zonder dat iemand je ook maar iets vraagt, je alles kan doen zonder dat mensen zitten denken "ah, da's zo nen transseksueel".
Oud 19 oktober 2011, 19:59   #87
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan al de voorstanders :

Je kiest helemaal niet hoe je je voelt. Er is geen enkel kind die op een dag eens gaat zitten en denkt "mmh, welke gender ga ik kiezen voor de rest van m'n leven? Kies ik ervoor om me een meisje te voelen, of een jongen?".
Bij de meesten gaat ook alles vanzelf. Het lijkt me nu toch redelijk evident dat je enkel ingrijpt daar waar het verkeerd gaat? Een ouder die een klein beetje open staat voor de gevoelens van z'n kind zal wel al snel merken dat er iets niet helemaal klopt. Er zijn natuurlijk ouders die nooit hebben geluisterd, of het niet willen horen hebben. Er zijn er helaas ook die hun dochter gewoon slaan als ze zegt dat ze eigenlijk een jongen wil zijn. Na een paar van die slaagsessies houden die vaak wijselijk hun mond. Probleem "opgelost". Allez, toch tot ze oud genoeg zijn om thuis weg te gaan.
Oud 19 oktober 2011, 20:13   #88
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
einde discussie voor mij!
Tegen dit soort hillbilly-argumenten is niets in te brengen en ga ik er mijn moeite niet insteken.
Het enige wat jij verwacht is dat iedereen hier luid applaus voor gaat geven. Zo niet, is men volgens jou homofoob.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 20:14   #89
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nog zo'n zever, verkeerd lichaam.

Wel, laten we even aannemen dat zoiets bestaat, dan hebben de mensen er duizenden jaren mee leren leven .
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 20:31   #90
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht

Wel, laten we even aannemen dat zoiets bestaat, dan hebben de mensen er duizenden jaren mee leren leven .
Ik vind dat ook die mensen moeten kunnen adopteren.
Oud 19 oktober 2011, 20:35   #91
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik vind dat ook die mensen moeten kunnen adopteren.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 21:36   #92
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht

Wat een drogreden
Mensen hebben duizenden jaren met zoveel moeten 'leren' leven wegens geen alternatief
Allemaal weer terugschroeven ?

Het gaat hier over personen die NU leven en waarvoor er NU een beter alternatief kan gezocht en aangewend worden.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 21:38   #93
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ha. iemand met hersenen en inlevingsvermogen!
Oud 19 oktober 2011, 21:44   #94
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ha. iemand met hersenen en inlevingsvermogen!
Als ik jouw schermafbeelding zie, verkrijgen mijn hersenen spontaan het vermogen om me in-te-leven
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 22:11   #95
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Als dat kind er later niets aan over houdt, wat is het probleem dan?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 22:12   #96
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Als dat kind er later niets aan over houdt, wat is het probleem dan?
Zo kunnen we natuurlijk heel veel gedrag goedpraten.
Oud 19 oktober 2011, 22:20   #97
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo kunnen we natuurlijk heel veel gedrag goedpraten.
Maar wellicht is het kind er later zelf dankbaar voor? Als het niet schadelijk is, mag men van mijn part het bij ieder geboren kind invoeren en hen op hun 14de ofzo laten kiezen.
Oud 19 oktober 2011, 22:21   #98
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324;5753166[B
]Maar wellicht is het kind er later zelf dankbaar voor[/b]? Als het niet schadelijk is, mag men van mijn part het bij ieder geboren kind invoeren en hen op hun 14de ofzo laten kiezen.
En als het nu niet dankbaar is, wat zeggen die ouders dan? "Zwijg! Strontjoeng!"

Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 oktober 2011 om 22:22.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 22:50   #99
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als het nu niet dankbaar is, wat zeggen die ouders dan? "Zwijg! Strontjoeng!"
Tjah.
Je naam kan je op latere leeftijd zonder al te veel problemen wijzigen.

Je geslacht is nog zoiets dat je niet zelf kiest, en je later moeilijk/niet kan wijzigen. En ons geslacht bepaald veel in ons leven.
Het zou toch een enorme gewonnen vrijheid zijn, als mensen hun geslacht kunnen gaan kiezen op pakweg 14 jaar?
Oud 19 oktober 2011, 23:03   #100
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Maar wellicht is het kind er later zelf dankbaar voor? Als het niet schadelijk is, mag men van mijn part het bij ieder geboren kind invoeren en hen op hun 14de ofzo laten kiezen.
Wat hebben ze bij jou dan wel allemaal ingespoten?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be