Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 november 2011, 19:18   #81
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Dat kiezen de mensen zelf, lokaal, dus er is niet één systeem dat overal gebruikt moet worden.

Een gemeenschap zonder bureaucraten en dictators.
Nog kleinere poliltieke entiteiten dan Vlaanderen? Kan dat wel?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 11 november 2011, 19:18   #82
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

goed idee, vind ge niet?
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 11 november 2011, 19:19   #83
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Nog kleinere poliltieke entiteiten dan Vlaanderen? Kan dat wel?
Nog kleinere politieke entiteiten dan België? Kan dat wel?
Oud 11 november 2011, 19:19   #84
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Zuurpruimen
Van Reybroeck is alleszins geen zuurpruim... Die vertelde daarnet op tv dat hij zo fier was op het resultaat... enz.

Er was, zei hij, zelfs een Vlaams-nationalist die hem vertelde dat hij voor de eerste maal in zijn bestaan akkoord was met een Franstalige?

Laatst gewijzigd door freelancer : 11 november 2011 om 19:19.
freelancer is offline  
Oud 11 november 2011, 19:23   #85
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Nog kleinere politieke entiteiten dan België? Kan dat wel?
Jep, zeker voor jou, want jij wil nog kleirnere entiteiten dan Vlaanderen! Dus...
Maar, neen, wacht, jij hebt alleen iets tegen Vlaanderen! Al het andere is voor jou OK!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 11 november 2011, 19:24   #86
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Van Reybroeck is alleszins geen zuurpruim... Die vertelde daarnet op tv dat hij zo fier was op het resultaat... enz.

Er was, zei hij, zelfs een Vlaams-nationalist die hem vertelde dat hij voor de eerste maal in zijn bestaan akkoord was met een Franstalige?
Je zag zo dat hij dat ter plekke uit zijn smalle mouw had geschud!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 11 november 2011, 19:28   #87
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Opnieuw een Franstalige overtuigd van het confederalisme.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 11 november 2011 om 19:29.
Dirk A is offline  
Oud 11 november 2011, 19:38   #88
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Jep, zeker voor jou, want jij wil nog kleirnere entiteiten dan Vlaanderen! Dus...
Maar, neen, wacht, jij hebt alleen iets tegen Vlaanderen! Al het andere is voor jou OK!
Stopt met zeveren gast, Belgistan moet van mij ook weg zo rap mogelijk. Maar ik wil daar geen Vlomse staat voor in de plaats.

Dus zeg het eens: een kleinere entiteit dan België, kan dat wel? Of houdt de mogelijkheid tot kleinschaligheid om de een of andere mysterieuze reden op op de grens van Vlaanderen?
Oud 11 november 2011, 19:41   #89
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Stopt met zeveren gast, Belgistan moet van mij ook weg zo rap mogelijk. Maar ik wil daar geen Vlomse staat voor in de plaats.

Dus zeg het eens: een kleinere entiteit dan België, kan dat wel? Of houdt de mogelijkheid tot kleinschaligheid om de een of andere mysterieuze reden op op de grens van Vlaanderen?
Verschillende entiteiten op lokaal vlak.. zonder overkoepeling... Zoals de gemeenten volgens U...

Volgens mij is een gehucht nog beter... Of nog beter... het gezin...Nog beter elk individu...
freelancer is offline  
Oud 11 november 2011, 19:56   #90
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Wat is voor jou dan de werkbare 'kleinere entiteit'?

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 11 november 2011, 20:19   #91
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Een gemeente.
stuyckp is offline  
Oud 11 november 2011, 20:28   #92
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Een gemeente.
Allez dan , straks het Europa van de 615!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 11 november 2011, 20:43   #93
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Het is ook verdacht dat veel Vlaams-nationalisten –veel, want ik heb het fatsoen om dat niet op de hele groep te projecteren– tegen referenda zijn én tegen 'braatbarakken' en daarnaast tegen Belgische beslissingen zijn maar aan de andere kant slaafs accepteren wat een veel minder democratisch verkozen Europees niveau dicteert.
Ik denk dat u het voor of tegen referenda zijn, verwart met de vraag of het opportuun is om de vraag of België gesplitst moet worden in een referendum te gieten.
Het is niet omdat je voor referenda bent dat je vindt dat elk debat op die manier moet beslecht worden.
Oud 11 november 2011, 20:56   #94
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ervan overtuigd dat indien de verkiezingen van juni 2010 een flinke overwinning hadden opgeleverd voor de SPa en voor de VLD er nooit of nooit sprake zou geweest zijn van een G1000. Het is het puike verkiezingsresultaat van N-VA dat bij onze Vlaamse Belgicisten nog steeds het maagzuur fors stimuleert. Ze zijn zo 'democratisch' ingesteld dat ze niet bereid zijn het verdict van de kiezer te aanvaarden. Laten we hopen dat de verkiezingen van 2012 hun frustratie nog doet toenemen.
Oud 11 november 2011, 21:58   #95
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
U verandert mijn quote van 'overwegend rechts' naar 'rechts-liberaal'. Ik tel groen toch ook bij links!
Ik verander uw demagogische term 'overwegend rechts', enkel bruikbaar in karikaturen, in het in de context juistere 'rechts-liberaal', bruikbaar in eerlijke discussies, aangezien de opgelegde wetten 'rechts-liberaal' zijn en niet 'overwegend rechts'. (Om in uw stijl af te ronden: Ik beschouw communautair rechts toch ook niet als economisch rechts!)

Citaat:
Zelfs zonder VB hebben die partijen een meerderheid aan zetels (en dan spreek ik nog niet over een meerderheid aan kiezers)
Die berekening wil ik wel eens zien!

Citaat:
Zoek six-pack eens op. Kijk eens naar het aantal ambtenaren in Wallonië. Wat met werklozenbeleid, asielbeleid, staatscliëntelisme , ...
Wat is er links aan staatscliëntalisme, om maar een voorbeeld te nemen?

Citaat:
Voilá. En het ondemocratisch dumpen van N-VA zal democratisch afgestraft worden bij de volgende verkiezingen.
Democratisch legitimering in aantal stemmen: 50%+1

Aandeel stemmen van N-VA: 17%

Conclusie: Er is niets ondemocratisch aan een regering zonder de N-VA.

(Als dat wel zo zou zijn -wat dus niet zo is, zoals de cijfers aantonen- dan was de N-VA zeer ondemocratisch bezig door niet mee te willen onderhandelen.)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik denk dat u het voor of tegen referenda zijn, verwart met de vraag of het opportuun is om de vraag of België gesplitst moet worden in een referendum te gieten.
Het is niet omdat je voor referenda bent dat je vindt dat elk debat op die manier moet beslecht worden.
Als je verder waarneemt dan wat de media ons brengen, dan vind je vele uitspraken van de N-VA-top tegen referenda, inclusief op de site van de N-VA. Neen, ik ben niets aan het verwarren.
Robinus V is offline  
Oud 11 november 2011, 22:04   #96
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik verander uw demagogische term 'overwegend rechts', enkel bruikbaar in karikaturen, in het in de context juistere 'rechts-liberaal', bruikbaar in eerlijke discussies, aangezien de opgelegde wetten 'rechts-liberaal' zijn en niet 'overwegend rechts'. (Om in uw stijl af te ronden: Ik beschouw communautair rechts toch ook niet als economisch rechts!)

Die berekening wil ik wel eens zien!

Wat is er links aan staatscliëntalisme, om maar een voorbeeld te nemen?

Democratisch legitimering in aantal stemmen: 50%+1

Aandeel stemmen van N-VA: 17%

Conclusie: Er is niets ondemocratisch aan een regering zonder de N-VA.

(Als dat wel zo zou zijn -wat dus niet zo is, zoals de cijfers aantonen- dan was de N-VA zeer ondemocratisch bezig door niet mee te willen onderhandelen.)

Als je verder waarneemt dan wat de media ons brengen, dan vind je vele uitspraken van de N-VA-top tegen referenda, inclusief op de site van de N-VA. Neen, ik ben niets aan het verwarren.
freelancer is offline  
Oud 11 november 2011, 22:08   #97
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoewel White Raven fundamenteel met me van mening verschilt, begrijp ik wél de ideologie van anderen.

Er hoeft in de anarchistische of aanverwante ideologie helemaal geen niveau opgelegd te worden. Individuen zijn in staat om ieder voor zich te beslissen met wie ze samenwerkingsverbanden aan willen gaan.

Er is niet zoiets als de wil van een geografische streek. Een wijziging van staatsgrenzen komt erop neer dat het dictaat t.o.v. het individu veranderd wordt, doch het blijft een dictaat, tegen de wensen van menig individu in.

Ik ben zelf zeker overtuigd van die filosofieën, doch ik denk dat in de praktijk vooral een rijke elite 'vrijer' wordt door van elke vorm van een staat bevrijd te worden.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 11 november 2011 om 22:10.
Robinus V is offline  
Oud 11 november 2011, 22:35   #98
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
In hetzelfde artikel staat ook:
Politicoloog Dave Sinardet is onder de indruk van de opkomst. 'Vergeet niet dat dit begon als een groepje van zeven man, bij David van Reybouck thuis', zegt hij in een gesprek met De Standaard.

"Van die hoge opkomst zijn we echt zeer onder de indruk", vertrouwde co-organisator Francesca Vanthielen toe aan Belga. De organisatie wijst er ook op dat veel mensen de zitting online volgen, zodat het aantal deelnemers in de buurt van de 2.000 zou komen. Ook aan nationale en internationale persaandacht is er geen gebrek.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111111_008

Niettegenstaande 30% minder deelnemers dan was verwacht... is Dave Sinardet onder indruk van de opkomst...
Om de waarheid te verdoezelen/verschonen schijnen de inrichters, die voor een open en eerlijke politiek gaan, niet echt vies te zijn...

Eerst waren ze onder de indruk dat er 30% minder deelnemers waren dan dat ze beoogden (en ondanks het feit dat er waarschijnlijk nooit een politieke partij zo veel aandacht kreeg in onze media)...

Dan melden ze maar dat het aantal deelnemers (online ingerekend) een 2.000 zouden zijn...
En nu vertellen ze:
De organisatie van de G1000 schat dat in totaal zo'n 1.200 �* 1.400 mensen deelnamen aan de burgertop. De initiatiefnemers verklaarden op de afsluitende persconferentie dat ze onder de indruk waren van het engagement van de deelnemers. Ze benadrukten dat er nu ook een vervolg moet worden gegeven aan deze burgertop.
Dat is praktisch 40% minder dan hun reeds bijgesteld cijfers van 2.000 (online inbegrepen)...
En nu zeggen ze zwaar onder de indruk te zijn en dat er een vervolg moet gegeven worden aan deze burgertop...

Burgertop?

--------------------------------

En de media?... Zij spelen mee...

Laatst gewijzigd door freelancer : 11 november 2011 om 22:37.
freelancer is offline  
Oud 11 november 2011, 22:46   #99
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu zeggen ze zwaar onder de indruk te zijn en dat er een vervolg moet gegeven worden aan deze burgertop...

Burgertop?
Op het journaal vroegen ze aan één tafeltje wat de conclusies waren.
Hoewel er alleen Vlamingen aan dat tafeltje zaten had men al 3 compleet verschillende voorstellen.
De ene wou een basisinkomen (het Vivant sprookje dus), de andere wou de misbruiken aanpakken, en nog een andere vond dat de sterkste schouders de zwaarste last moesten dragen.
Ik had ergens gelezen dat de organisatoren nu met concrete voorstellen naar de politici zullen gaan.
Hoe werkt dat in hemelsnaam, als je met zoveel tegenstrijdige meningen zit ?
Mij lijkt het dan ook voor de hand te liggen dat er hier gewoon gemanipuleerd zal worden, en de organisatoren tussen al die meningen gewoon diegene gaan zoeken die het dichtst bij hun eigen mening ligt, om die dan voor te stellen als de mening van het volk.
Oud 11 november 2011, 22:49   #100
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Om de waarheid te verdoezelen/verschonen schijnen de inrichters, die voor een open en eerlijke politiek gaan, niet echt vies te zijn...

Eerst waren ze onder de indruk dat er 30% minder deelnemers waren dan dat ze beoogden (en ondanks het feit dat er waarschijnlijk nooit een politieke partij zo veel aandacht kreeg in onze media)...

Dan melden ze maar dat het aantal deelnemers (online ingerekend) een 2.000 zouden zijn...
En nu vertellen ze:
De organisatie van de G1000 schat dat in totaal zo'n 1.200 �* 1.400 mensen deelnamen aan de burgertop. De initiatiefnemers verklaarden op de afsluitende persconferentie dat ze onder de indruk waren van het engagement van de deelnemers. Ze benadrukten dat er nu ook een vervolg moet worden gegeven aan deze burgertop.
Dat is praktisch 40% minder dan hun reeds bijgesteld cijfers van 2.000 (online inbegrepen)...

Burgertop?

--------------------------------

En de media?... Zij spelen mee...
Ze zijn nog hypocrieter dan politici!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 11 november 2011 om 22:51.
Bokkenreyder is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be