![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe geraakt u op uw werk donderdag? | |||
Ik ga niet naar mijn werk, want ik staak mee. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 22,73% |
Ik ga niet naar mijn werk, want ik neem verlof. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,55% |
Ik werk donderdag (zoals gewoonlijk) thuis. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,82% |
Ik werk donderdag (uitzonderlijk) thuis. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,36% |
Ik probeer het met het openbaar vervoer. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,55% |
Ik ga (zoals gewoonlijk) met de auto. |
![]() ![]() ![]() |
16 | 36,36% |
Ik ga (uitzonderlijk) met de auto. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,55% |
Ik ga met de fiets of te voet. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,09% |
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Mijn gedacht is, dat men met de huidige regelingen geen meter vooruit gaat geraken, mijn gedacht daarover is het volgende: De mensen die nu langer leven, hebben genoten van de huidige pensioenregelingen, meer of 80% daarvan zijn vrouwen, een paar mannen vinden in een rusthuis boven de 80 is moeilijk te vinden, en daar heb ik geen bron voor nodig, de bron daarvan is dat ik er zelf dikwijls rondloop dat is gewoon een feit. Indien men nu de pensioenleeftijd omhoog trekt, nu dat er veel op pensioen zullen gaan de komende jaren, zal men een trechter krijgen bij de instroom van jongeren. Daarmee dat men ook de uitkeringen wil beperken in tijd. Men wild 2 vliegen in 1 klap, besparen door langer te werken en diegene die het slachtoffer daarvan zullen zijn, de jongeren of jongere generatie en ook werkzoekenden aan de dop zetten met een laag dopgeld en beperkt in tijd. Maar, ze zullen dan wel zeggen dat de jongeren niet willen werken of zoiets ![]() We moeten onszelf niet wijsmaken dat het allemaal nog zotter kan, we leven al in een mierennest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad niet zo dat je daar niet oud mee kan worden maar het is wel een feit dan het zwaarbelastend is en dus één van de beroepen of werksystemen die je quasi onmogelijk rendabel kan blijven uitoefenen tot je -tigste.. Aangepaste functies en arbeidsritmes creëren voor 'ouderen' zal de uitdaging zijn in de toekomst en anders zullen de (brug)pensioenkosten verschoven worden naar het RIZIV.. Ik werk in een multinational waar 90% van het personeel in ploegen en/of aan de band werkt..ik zie niet in hoe men dit gaat kunnen aanhouden bij een verlating van het (brug)pensioen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als er één ding is dat met zekerheid vaststaat is dat het verleggen van de theoretische pensioensleeftijd met slechts twee jaar niet veel zal veranderen op korte termijn en zelfs op lange.
Als er geen jobs zitten aan te komen, de jeugdwerkloosheid structureel wordt en de economie krimpt, ben je gewoon 2 jaar langer officieel werkloos.
![]() |
#88 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Haha ik kom er niet van te boven. Die man, mar deplessis (ACOD), op de videozone van VRT in filmpje "Stakers blokkeren toegangswegen tot brussel" rond 0:50. "En zeker en vast het type voortuig dat binnenrijd is vooral zij die in feite gevrijwaard worden van de maatregelen." Die mens weet niet dat VAA op die voertuigen een pak hoger zal worden zeker? Komman wat voor argument is dat? Weer eens duidelijk dat het gewoon over afgunst gaat. En dat het grootste deel van de militanten blinde schapen zijn. Zoals deze man al zei:
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=NN3JUMP5 Een rechtpersoonlijkheid voor de vakbond nuuuuu!
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ambtenaren naar de prive doen en die vrijgekomen luxejobs bij de overheid lekker invullen door afgepeierde pri ewerknemers die 10jaar vingers draaien om een dubbeldik pensioen te krijgen
Zalig voordeel zal zijn dat er 300% empathie zal zijn bij de overheid hoe de prive werkt |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik werk. mvg Werkende student
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En moesten ze dan nog eens rechtlijnig zijn, maar neen zelfs dat niet. Haley is er zo ene bijvoorbeeld. Overal het forum volschijten met extremistische libertaire kwatch over hoe slecht de staat wel is, om dan uiteindelijk te bleiten dat hij niet thuis kan geraken omdat er gestaakt wordt bij... de spoorwegen. Meneer maakt zelf gebruik van het staatstransport. Manmanman... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens; ik gebruik ook staatsgefinancieerde stoepen, staatsgefinancieerde openbare gebouwen, staatsgefinancieerde nieuwszenders (de standaard), staatsgefinancieerde bibliotheken, staatsgefinancieerde universiteiten, enzv. Jij maakt toch ook gebruik van private ondernemingen die niet in eerste plaats aan het Volksbelang denken? Vind je het niet goed dat ik het openbaar vervoer gebruik, trouwens? Ik ben echt een fan van dat concept; voor alle duidelijkheid. Was het maar privaat; dan was er tenminste meer van, aan een hogere kwaliteit. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe meer de staat wordt uitgehold, hoe beter. Maar van mij mogen alle nuttige zaken direct geprivatiseerd worden. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ging niet naar mijn werk, en ik nam geen verlof. (optie niet voorzien in de enquête).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke patroon zal immers in een onzekere toestand personeel durven aannemen? Personeel dat zekerheid wenst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste Vlaamse administraties,grote delen van de Post,zelfs bij de Federale overheid..massas ambtenaren waren naar beste arbeid en vermogen aan het werk....eigenlijk ziet het ernaar uit dat de Overheidsvakbonden hun kracht verloren hebben......
(bij de Lijn,de TEC,de MIVB en vooral bij de NMBS echter zit het nog diep...) Ze mogen altijd eens komen "overleggen" bij de ministers.....maar van de rode vakbond weten we dat die terug naar 1974 willen,de groene is na het Arco-debacle zijn moreel gezag aan het verliezen in ijltempo (en nadat Europa de Arco-compensatieregeling met overheidsgeld zal afkeuren zal dit zijn beslag krijgen) maar beseft het nog niet en de blauwe vakbond heeft....euh....blauwe hesjes..... en nergens,maar dan ook nergens,is de communautaire splitsing van dit land duidelijker dan bij de vakbondsmilitanten. Quickie heeft ondertussen zijn pensioenvoorstel door het parlement gejaagd.....of je er nu tegen bent of niet.....zo gaat het,en niet via gebral in de straten... GENOEG geleuter over de pensioenen,er zijn kubieke meters studies beschikbaar..ten uitvoer ermee......en wees gerust,na Di Rupo I komen er nog hervormingen! MET of zonder die verouderde vakbondstop! Laatst gewijzigd door kelt : 23 december 2011 om 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar stel dat het waar is: wat zou het betekenen op basis van die data? Jij denkt dat volledig je eigen inkomen verzorgen door in horeca werken een fluitje van een cent is? ![]()
![]() |
![]() |