Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2012, 15:00   #81
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Ik ben een bediende en ik werk voor een KMO ...... een officiele dag begint om 7u30 en stopt om 18u30. Ik ben al supergelukkig als k om 19u weggeraak op mijn werk. Overuren??? Kennen ze bij ons niet....niet uitbetaald en ook niet recup.....en ja alles is tot op de laatste eurocent aangegegeven.

Laat me dus toe om ook eens goed te lachen met de "hoge werkdruk" waarmee ambtenaren te kampen hebben tijdens hun 9 to 5 job.....als ze niet staken tenminste.
En tijdens uw uren op politics zitten posten?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 16:42   #82
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Er zijn massa's mensen die hogere functies hebben in de privé, dat klopt. Moeilijk is dat niet om een hogere functie te hebben dan een ambtenaar.
Dat ze de facto ook betere lonen hebben, dat is een uitspraak die ik op jouw conto laat.

't Is hier immers nog steeds wachten op de fameuze ambtenaar die hier stelt dat hij minder verdient dan gelijkaardige functies in de privé, dat zijn/haar loonbrief er het bewijs van is en die hier dan ook durft aangeven wat er concreet op die loonbrief staat. Ambtenaren die het eerste doen hebben we hier genoeg; ambtenaren die het laatste ook durven doen, die zijn er hier niet .

Zeg het maar; jij ziet ze klaarblijkelijk dus dan zal je ze wel kunnen aanwijzen zeker?
Vermoedelijk zal het loon + alle extra voordelen (GSM, laptop, internet-abo, ...) van een IT'er in de privé een pak meer bedragen dan dezelfde IT'er in overheidsdienst
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 16:43   #83
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben een bediende en ik werk voor een KMO ...... een officiele dag begint om 7u30 en stopt om 18u30. Ik ben al supergelukkig als k om 19u weggeraak op mijn werk. Overuren??? Kennen ze bij ons niet....niet uitbetaald en ook niet recup.....en ja alles is tot op de laatste eurocent aangegegeven.

Laat me dus toe om ook eens goed te lachen met de "hoge werkdruk" waarmee ambtenaren te kampen hebben tijdens hun 9 to 5 job.....als ze niet staken tenminste.
U mag altijd eens een dagje komen meedraaien op de IT-helpdesk bij ons.
Domme gebruikers zijn er overal
Oud 5 januari 2012, 16:49   #84
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
U mag altijd eens een dagje komen meedraaien op de IT-helpdesk bij ons.
Domme gebruikers zijn er overal
Toevallig Digipolis?
Oud 5 januari 2012, 16:51   #85
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Vermoedelijk zal het loon + alle extra voordelen (GSM, laptop, internet-abo, ...) van een IT'er in de privé een pak meer bedragen dan dezelfde IT'er in overheidsdienst
Geen idee; als er hier een IT-ambtenaar zit, dan moeten ze maar eens voor de dag komen met de gegevens eh (liefst inclusief een taakomschrijving van wat die IT-kerel doet; gezien de ambtenaren-mentaliteit die we hier al gezien hebben, durven ze zich wellicht al "IT" noemen als ze nog maar pivots in excel kunnen maken)
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 16:59   #86
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Geen idee; als er hier een IT-ambtenaar zit, dan moeten ze maar eens voor de dag komen met de gegevens eh (liefst inclusief een taakomschrijving van wat die IT-kerel doet; gezien de ambtenaren-mentaliteit die we hier al gezien hebben, durven ze zich wellicht al "IT" noemen als ze nog maar pivots in excel kunnen maken)
Ga jij zo'n taakomschrijving wel ten volle kunnen inschatten?

IT gaat inderdaad verder dan excel, en om eerlijk te zijn heb ik nog maar onlangs geleerd hoe je pivot-tables moest maken. Ook al omdat ik die tot op heden nog niet nodig had

Wat denk je van:

- DBA SQL Server (zo'n 30 tal servers)
- Applicatie-ondersteuning 3td party-software (ERP pakketten, kassa-software, edm)
- Development (JAVA, C#, SQL) van kleine toepassingen

Oh ja: installatie van upgrades van zowel OS, SQL als applicaties ... liefst buiten de uren natuurlijk
En als de installatie wat lang zou duren: doe maar in het weekend.
Oud 5 januari 2012, 17:00   #87
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

IT gaat inderdaad verder dan excel, en om eerlijk te zijn heb ik nog maar onlangs geleerd hoe je pivot-tables moest maken. Ook al omdat ik die tot op heden nog niet nodig had

Wat denk je van:

- Applicatie-ondersteuning 3td party-software (ERP pakketten, kassa-software, edm)

Oh ja: installatie van upgrades van zowel OS, SQL als applicaties ... liefst buiten de uren natuurlijk
En bij de staat werken? Dan ben je een kieken.
Oud 5 januari 2012, 17:00   #88
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Toevallig Digipolis?
Neen
Oud 5 januari 2012, 17:01   #89
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En bij de staat werken? Dan ben je een kieken.
Eigenlijk wel, maar er speelden meer factoren mee in die beslissing
Oud 5 januari 2012, 17:12   #90
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Try me

Citaat:
Shame on you als je je dan IT'er wil noemen, really.

Citaat:
Wat denk je van:

Do I need to be impressed? Pure basic kan je dat niet noemen, maar advanced stuff is dat evenmin. IT'ers die alleen dat doen binnen bedrijven zijn ook niet de top qua betaling (als je ze nog vind en ze niet ergens in Bangalore zitten). Als je de top van IT wil, ben je op zoek naar volledige data migrations, full ERP-implementations, software/security development, IT projects en die dingen.

Maar bon, als je a zegt moet je ook b durven zeggen eh: wat staat daar tegenover qua verloningspakket als ambtenaar?
Oud 5 januari 2012, 17:29   #91
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Try me

Shame on you als je je dan IT'er wil noemen, really.

Do I need to be impressed? Pure basic kan je dat niet noemen, maar advanced stuff is dat evenmin. IT'ers die alleen dat doen binnen bedrijven zijn ook niet de top qua betaling (als je ze nog vind en ze niet ergens in Bangalore zitten). Als je de top van IT wil, ben je op zoek naar volledige data migrations, full ERP-implementations, software/security development, IT projects en die dingen.

Maar bon, als je a zegt moet je ook b durven zeggen eh: wat staat daar tegenover qua verloningspakket als ambtenaar?
Je doet maar

Leg me eens uit waarom je als je pivot-tables in excel niet kent, je geen IT'er kunt zijn?

Data Migrations? Je bedoelt database-mirroring? Of HA/DR? Data-synchronisatie?
Of gewoon gegevens van de ene databank naar de andere overpompen?

Software/Security? Je bedoelt authentication? Active Directory Groups & Policies?

Full ERP-implementaties? Bedoel je naast het installeren en opleveren van PeopleSoft nog het maatwerk maken ook? Breek me daar even de bek niet van open. De IT-consultants die dat voor ons aan het doen zijn, zijn er een knoeiboel van aan het maken.

IT Project? Graag, maar daarnaast heb je ook nog rekening te houden met het operationele gedeelte van de IT. Iets waar die "top van de IT" op neerkijken. Liever nieuwe dingen maken en opleveren en niet meer omzien, het in werking houden dat is niets voor hen

En wat dat B-zeggen betreft: ik heb ook in de privé gewerkt (gelijkaardige job & takenpakket) en als ik die twee loonbrieven naast elkaar leg, dan zie ik het verschil wel. Maar ik moet je teleurstellen: je zult me op mijn woord moeten geloven.

Of ga jij je loonbrief hier eerst even plaatsen?
Oud 5 januari 2012, 17:52   #92
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

"Wij" organiseren en betalen ons nieuwjaarsfeestje zelf, en de gepensioneerden die altijd mee uitgenodigd worden, betalen natuurlijk evenveel mee; maar houden het minder lang vol...

Iedere werkgroep of team kan dat, waar een wil is is een weg of zoiets...

Laatst gewijzigd door Micele : 5 januari 2012 om 17:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 17:56   #93
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Je doet maar

Leg me eens uit waarom je als je pivot-tables in excel niet kent, je geen IT'er kunt zijn?

Data Migrations? Je bedoelt database-mirroring? Of HA/DR? Data-synchronisatie?
Of gewoon gegevens van de ene databank naar de andere overpompen?

Software/Security? Je bedoelt authentication? Active Directory Groups & Policies?

Full ERP-implementaties? Bedoel je naast het installeren en opleveren van PeopleSoft nog het maatwerk maken ook? Breek me daar even de bek niet van open. De IT-consultants die dat voor ons aan het doen zijn, zijn er een knoeiboel van aan het maken.
All that en far more.

En ja, tuurlijk, er zijn een hoop prutsers daarbuiten ook. Je moet ze me niet leren kennen, ik heb ze ook vanop de eerste rij meegemaakt

Citaat:
IT Project? Graag, maar daarnaast heb je ook nog rekening te houden met het operationele gedeelte van de IT. Iets waar die "top van de IT" op neerkijken. Liever nieuwe dingen maken en opleveren en niet meer omzien, het in werking houden dat is niets voor hen

En wat dat B-zeggen betreft: ik heb ook in de privé gewerkt (gelijkaardige job & takenpakket) en als ik die twee loonbrieven naast elkaar leg, dan zie ik het verschil wel. Maar ik moet je teleurstellen: je zult me op mijn woord moeten geloven.
Ja, dat zeiden die andere ambtenaren ook al; I don't buy that

Citaat:
Of ga jij je loonbrief hier eerst even plaatsen?
Heb ik hier al eens gedaan een tijdje terug in een "wat verdien jij"-topic (maatschappij en samenleving ergens, intussen ook weeral een maand of twee-drie terug denk ik). Ik heb daar dus inderdaad geen probleem mee om dat te posten. Why would I?
Oud 5 januari 2012, 18:24   #94
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ik heb 7 jaar als ambtenaar gewerkt , en ik werd ziek van het geleuter en de postjes drummerij , maar werken das iets anders .Ik had enkele maanden geleden een belastingcontrole en de controleur deed echt moeilijk over een klein frigootje ( zo'n modelletje van 80 cm hoog ) dat we gekocht hadden op kantoor om ons drank fris in te houden , Mijnheer had de faktuur verworpen en toen ik er op gereageerd heb is mijnheer nog eens speciaal langs gekomen om te kijken of het betreffende frigootje weldegelijk op ons kantoor stond , later was hij hij evenwel nog niet akkoort en moest ik aan de beokhouder een foto bezorgen van de frigo om met een kopij van de frigo in zijn dossier te steken . Heb je al eens op de belastingen geweest ? in sommige kantoren staat er een amerikaanse frigo met ijsblokjesmachine en koffie machines met Steamer . ze zitten er tussen familie foto's planten en tientallen vakantiekaartjes op het prikbord , erger dan bij mij in de woonkamer . en weet je wat . toen mijnheer is komen kijken naar de frigo , heeft hij zijn kilometers door gegeven om dat te kunnen aanrekenen natuurlijk en met zijn laptop snel nog iets opgemaakt om de rest van de namiddag betaald te krijgen en een twee uur later kwam hij met madam uit de colruyt om dan 5 min voor 5 uur nog snel eens op kantoor te gaan prikken dat hij gedaan heeft . en ZO werkt het daar en niet anders .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 22:34   #95
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik heb 7 jaar als ambtenaar gewerkt , en ik werd ziek van het geleuter en de postjes drummerij , maar werken das iets anders .Ik had enkele maanden geleden een belastingcontrole en de controleur deed echt moeilijk over een klein frigootje ( zo'n modelletje van 80 cm hoog ) dat we gekocht hadden op kantoor om ons drank fris in te houden , Mijnheer had de faktuur verworpen en toen ik er op gereageerd heb is mijnheer nog eens speciaal langs gekomen om te kijken of het betreffende frigootje weldegelijk op ons kantoor stond , later was hij hij evenwel nog niet akkoort en moest ik aan de beokhouder een foto bezorgen van de frigo om met een kopij van de frigo in zijn dossier te steken . Heb je al eens op de belastingen geweest ? in sommige kantoren staat er een amerikaanse frigo met ijsblokjesmachine en koffie machines met Steamer . ze zitten er tussen familie foto's planten en tientallen vakantiekaartjes op het prikbord , erger dan bij mij in de woonkamer . en weet je wat . toen mijnheer is komen kijken naar de frigo , heeft hij zijn kilometers door gegeven om dat te kunnen aanrekenen natuurlijk en met zijn laptop snel nog iets opgemaakt om de rest van de namiddag betaald te krijgen en een twee uur later kwam hij met madam uit de colruyt om dan 5 min voor 5 uur nog snel eens op kantoor te gaan prikken dat hij gedaan heeft . en ZO werkt het daar en niet anders .
Flauw verhaal en zwak einde.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 22:45   #96
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je hebt tenminste nog tijd om veel berichten te plaatsen hier, dus het zal wel nog meevallen met je werkdruk.

Los daarvan is het me niet duidelijk of je nu aan het klagen bent over je werk, of net aan het opscheppen bent over je (vermeende) werkprestaties.

Wat me wel duidelijk is, is dat bovenstaande tekst een schoolvoorbeeld is van mensen die van zichzelf beweren dat "zij echt wel weten wat werken is, en een ander niet."

Zonder uiteraard het werk van die ander ooit al eens gedaan te hebben.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 23:15   #97
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al eens naar ons wegennet gekeken ?
Onze gevangenissen ?
Over die treinen en betaalbare hospitalen en onderwijs zullen we maar zwijgen zeker?

Alles draait vierkant , dus ik vraag mij echt af wat die ambtenaren daar godsganse dagen zitten uit te vreten.
Alles draait vierkant zeg je?

Op de meeste vlakken doet België het beter dan de meeste buurlanden, laat staan de rest van de wereld... daarom dat de levensstandaard bij de beste van de wereld behoort volgens UNDP. Natuurlijk zijn er dingen die verkeerd lopen, maar ik denk echt dat je nog nooit in een derde wereld land geweest bent, OF de VS...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 23:20   #98
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat noemt uitbuiting, en je bent dom bij zo'n bedrijf te blijven. Een voorbeeld hoe het niet moet. Overigens ik kom bijna dagelijks in Nederland, de werkdruk ligt daar pakken lager, ook bij ambtenaren en in de privé. 9 to 5 nemen ze daar heel letterlijk, om 5 u STIPT heeft iedereen het gebouw (of het restaurant of café op het aangegeven sluitingsuur, want sluitingsuren zijn er heel strikt anders dan België) verlaten. Ze vinden Belgen domme wroeters, die niet voor hun rechten durven opkomen.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 januari 2012 om 23:21.
Oud 5 januari 2012, 23:25   #99
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Daar is allemaal geen geld voor.
Banken moeten gered worden.
Onze zieken, kinderen, criminelen en infrastructuur zijn minder belangrijk.
Het kan nochtans veel erger, ooit al eens een voet buiten Europa gezet?

Ziek worden in de VS, als je niet doodarm bent of rijk genoeg bent om een peperdure ziekteverzekering te kunnen betalen, is rampzalig op financieel vlak. De meeste mensen moeten hun huis verkopen en verliezen alles.
Oud 5 januari 2012, 23:35   #100
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al eens naar ons wegennet gekeken ?
Onze gevangenissen ?
Over die treinen en betaalbare hospitalen en onderwijs zullen we maar zwijgen zeker?

Alles draait vierkant , dus ik vraag mij echt af wat die ambtenaren daar godsganse dagen zitten uit te vreten.
Wegennet: Vlaamse bevoegdheid.
Onderwijs: Vlaamse bevoegdheid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door destandaard
Het beruchte jaarlijkse bal in de Brusselse Magdalenazaal bestaat al een tiental jaar niet meer, en de opvolger in de Ancienne Belgique is alleen voor de Vlaamse ambtenaren.
Ik dacht dat jij van mening was dat Vlamingen alles beter deden dan Belgen. Je zal je mening dan toch eens moeten herzien lijkt me. Of heb je de ogen van die leeuw uit Daktari? Die kon ook niet verder kijken dan zijn eigen neus.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be