![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Domme gebruikers zijn er overal ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
IT gaat inderdaad verder dan excel, en om eerlijk te zijn heb ik nog maar onlangs geleerd hoe je pivot-tables moest maken. Ook al omdat ik die tot op heden nog niet nodig had ![]() Wat denk je van: - DBA SQL Server (zo'n 30 tal servers) - Applicatie-ondersteuning 3td party-software (ERP pakketten, kassa-software, edm) - Development (JAVA, C#, SQL) van kleine toepassingen Oh ja: installatie van upgrades van zowel OS, SQL als applicaties ... liefst buiten de uren natuurlijk ![]() En als de installatie wat lang zou duren: doe maar in het weekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Maar bon, als je a zegt moet je ook b durven zeggen eh: wat staat daar tegenover qua verloningspakket als ambtenaar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Leg me eens uit waarom je als je pivot-tables in excel niet kent, je geen IT'er kunt zijn? Data Migrations? Je bedoelt database-mirroring? Of HA/DR? Data-synchronisatie? Of gewoon gegevens van de ene databank naar de andere overpompen? Software/Security? Je bedoelt authentication? Active Directory Groups & Policies? Full ERP-implementaties? Bedoel je naast het installeren en opleveren van PeopleSoft nog het maatwerk maken ook? Breek me daar even de bek niet van open. De IT-consultants die dat voor ons aan het doen zijn, zijn er een knoeiboel van aan het maken. IT Project? Graag, maar daarnaast heb je ook nog rekening te houden met het operationele gedeelte van de IT. Iets waar die "top van de IT" op neerkijken. Liever nieuwe dingen maken en opleveren en niet meer omzien, het in werking houden dat is niets voor hen ![]() En wat dat B-zeggen betreft: ik heb ook in de privé gewerkt (gelijkaardige job & takenpakket) en als ik die twee loonbrieven naast elkaar leg, dan zie ik het verschil wel. Maar ik moet je teleurstellen: je zult me op mijn woord moeten geloven. Of ga jij je loonbrief hier eerst even plaatsen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Wij" organiseren en betalen ons nieuwjaarsfeestje zelf, en de gepensioneerden die altijd mee uitgenodigd worden, betalen natuurlijk evenveel mee; maar houden het minder lang vol...
![]() Iedere werkgroep of team kan dat, waar een wil is is een weg of zoiets... ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 januari 2012 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, tuurlijk, er zijn een hoop prutsers daarbuiten ook. Je moet ze me niet leren kennen, ik heb ze ook vanop de eerste rij meegemaakt ![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Ik heb 7 jaar als ambtenaar gewerkt , en ik werd ziek van het geleuter en de postjes drummerij , maar werken das iets anders .Ik had enkele maanden geleden een belastingcontrole en de controleur deed echt moeilijk over een klein frigootje ( zo'n modelletje van 80 cm hoog ) dat we gekocht hadden op kantoor om ons drank fris in te houden , Mijnheer had de faktuur verworpen en toen ik er op gereageerd heb is mijnheer nog eens speciaal langs gekomen om te kijken of het betreffende frigootje weldegelijk op ons kantoor stond , later was hij hij evenwel nog niet akkoort en moest ik aan de beokhouder een foto bezorgen van de frigo om met een kopij van de frigo in zijn dossier te steken . Heb je al eens op de belastingen geweest ? in sommige kantoren staat er een amerikaanse frigo met ijsblokjesmachine en koffie machines met Steamer . ze zitten er tussen familie foto's planten en tientallen vakantiekaartjes op het prikbord , erger dan bij mij in de woonkamer . en weet je wat . toen mijnheer is komen kijken naar de frigo , heeft hij zijn kilometers door gegeven om dat te kunnen aanrekenen natuurlijk en met zijn laptop snel nog iets opgemaakt om de rest van de namiddag betaald te krijgen en een twee uur later kwam hij met madam uit de colruyt om dan 5 min voor 5 uur nog snel eens op kantoor te gaan prikken dat hij gedaan heeft . en ZO werkt het daar en niet anders .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Los daarvan is het me niet duidelijk of je nu aan het klagen bent over je werk, of net aan het opscheppen bent over je (vermeende) werkprestaties. Wat me wel duidelijk is, is dat bovenstaande tekst een schoolvoorbeeld is van mensen die van zichzelf beweren dat "zij echt wel weten wat werken is, en een ander niet." Zonder uiteraard het werk van die ander ooit al eens gedaan te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de meeste vlakken doet België het beter dan de meeste buurlanden, laat staan de rest van de wereld... daarom dat de levensstandaard bij de beste van de wereld behoort volgens UNDP. Natuurlijk zijn er dingen die verkeerd lopen, maar ik denk echt dat je nog nooit in een derde wereld land geweest bent, OF de VS... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 5 januari 2012 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ziek worden in de VS, als je niet doodarm bent of rijk genoeg bent om een peperdure ziekteverzekering te kunnen betalen, is rampzalig op financieel vlak. De meeste mensen moeten hun huis verkopen en verliezen alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
|
![]() Citaat:
Onderwijs: Vlaamse bevoegdheid. Citaat:
|
||
![]() |