Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2012, 00:48   #81
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Merckx weet, als bedrijfsleider, maar al te goed dat dit onwettig is.

Merckx is hoe dan ook in de fout.
't Zou me verwonderen mocht het niet toegedekt worden. Merckx heeft machtige connecties weet je? Belgische connecties.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 maart 2012 om 00:49.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 06:18   #82
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De volksheld zijn verdiensten waren gefundeerd in doping, heel het volksheld verhaaltje is een farce, een deftig gecultiveerde farce. De volksheld moet zeker van de sokkel af, en niet alleen omdat hij die sokkel niet eens verdiend, maar vooral omdat hij symbool staat voor de onnozelheid van het Vlaamse volk.

En waarom de rest niet in verdenking worden gesteld is omdat het vergoelijken waar je je post mee begint wijd verbreid de standaard is geworden, samen met het "ge kunt er toch niks aan veranderen..."
Laat het duidelijk zijn: ik vergoelijk niets. Mij gaat het erom dat Merckx een kleine pispot is.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 06:20   #83
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms wel. In België hebben we een uitgesproken traditie aan politieke corruptieschandalen. Vergelijk eens met Nederland en je merkt onmiddellijk het verschil.
Welk verschil? Dat ze in Nederland er "beter" in slagen om de potjes toegedekt te houden? Of zou ik moeten geloven dat de Nederlanders minder corrupt zouden zijn?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 28 maart 2012, 06:56   #84
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Nee, helemaal geen diefstal, business noemt men dat. Achterlijke luizen zoals U kunnen dit niet begrijpen.
Rustig... rustig.... het is nog niet 8 u s ochtends. De dag is nog maar begonnen.

Laatst gewijzigd door Tamam : 28 maart 2012 om 06:57.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 08:20   #85
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Voor mij is Merckx geen volksheld. verdiep je in de achtergrond van de familie Merckx en je zult begrijpen waarom. En dat gecombineerd met zijn huidige Belgische verering doen me walgen.
Hij blijft voor mij de grootste Belg, een wielergod, een legende, de succesvolste wielrenner aller tijden. En dat zijn fietsen gegeerd zijn, is een feit.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 08:23   #86
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Rustig... rustig.... het is nog niet 8 u s ochtends. De dag is nog maar begonnen.
Deze is voor het Quote-archief
Oud 28 maart 2012, 09:34   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Whats the big deal ?

Merckx geeft ne fiets weg aan wie hij wil.
De enige die in de fout gaat is de ambtenaar die een fiets aanneemt en er daarvoor subtiel om gevraagd heeft. Hint-hint.....
Dan kent gij de wetgeving omtrent openbare aanbestedingen niet.

Feit is: de koninklijk-gat-likkende nieuwe baron is in verdenking gesteld door het parket. Hij kan dus nog vrijgesproken worden, maar ... zou het parket zo lichtzinnig te werk gaan ... in het algemeen, en dan nu nog in het bijzonder bij zo'n media-gevoelig dossier ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 09:53   #88
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Hij blijft voor mij de grootste Belg, een wielergod, een legende, de succesvolste wielrenner aller tijden. En dat zijn fietsen gegeerd zijn, is een feit.
Ieder zijn gedacht! No problem!
Ik heb geen goden! Ik weet dat zogezegde goden ook maar mensen zijn en heel snel van hun sokkel kunnen vallen. Belgicistjes pakken uit met allerlei 'godheden' om het onland in de schijnwerpers te plaatsen. Niet aan mij besteed!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 28 maart 2012 om 09:56.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 09:58   #89
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Met andere woorden, kijk toch eens wat er gebeurt! Er wordt duidelijk geprobeerd om een volksheld, met al zijn verdiensten, door het slijk te sleuren voor een paar onnozele fietsen.

Waarom worden Dehaene en co niet in verdenking van corruptie gesteld? Of eender welke politicus van lokaal tot federaal? Al die politici, van welke kleur dan ook, al die "inner circles", al die captains of industry, de bedrijfsleiders, de vakbondsleiders, ..., vul de lijst maar aan... Kortom, heel dit systeem, van hoog tot laag, van links naar rechts, is zo corrupt als de pest.

Maar een volksheld moet van zijn sokkel getrokken worden. Dat die man een lintje heeft gekregen en heeft aanvaard, is zijn probleem. Want daardoor ook speelbal van de politiek. Kan mij in dat opzicht ook niet schelen.

Maar alstublief, niet te snel staan dansen op iemands graf. Dat cynisme heb ik nooit gehad en wil ik ook niet hebben.
Ik ben het daar toch wel voor 95% mee eens.
Waarom Eddy door het slijk sleuren terwijl de corruptie van de sossen, tjeven en blauwselventers afdruipt...
Oud 28 maart 2012, 10:09   #90
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het komt erop neer, beste mensen, dat de aandacht alweer wordt afgeleid naar een al bij al kleine garnaal. Alweer. 't Is het hele systeem. En of ze nu Merckx heten, of Stevaert, of De Gucht of burgemeester ik-weet-niet-wie, dat is niet belangrijk. Ze maken allen deel uit van hetzelfde corrupte establishement.

Corruptie is inherent aan het 'samenlevingsmodel' waarin we leven. Van hoog tot laag. Van lokaal tot nationaal en van buurtwinkel tot international.
Nu moeten ze niet meer over Dexia lullen eh *zucht*
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 10:10   #91
Amon_Re

Standaard

Citaat:
De functionaris is kwestie zal de volle laag krijgen. Niet Merckx. En terecht.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 28 maart 2012, 10:12   #92
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel. Iedere schuldige mag aan de schandpaal. Merckx ook. En eigenlijk, hem zeker, want hij heeft zich altijd opgeworpen als "een goede Belg", een soort icoon met alle goede 'Belgische' eigenschappen.
Awel, dat is'm toch!
Oud 28 maart 2012, 10:13   #93
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Daar heb je gelijk in.

Maar we weten allemaal dat een blanke voor zo'n zaakje echt de bak niet in draait in ons land.

Een Marokkaan die een tasje trekt met 50 euro daarentegen.....
Ja, zoals die kerel die ze wilden uitkeren. Had ook niets op zijn kerfstok staan die erg was. Behalve dan brandstichting en zo
Oud 28 maart 2012, 10:14   #94
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Als een functionaris hem een prijslijst van de concurrentie bezorgd voor de officiële opening van de offertes en hij past zijn cijfers aan dan is enkel de functionaris in fout, tenzij bewezen kan worden dat het doorspelen van die info gepaard ging met omkoping. Als hij gewoon de prijslijst heeft gekregen zonder bewijsbaar voorafgaand akkord is hij onschuldig.
Die ambtenaar wou een fietsje
Oud 28 maart 2012, 10:15   #95
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Natuurlijk dat. Ze schrijven het lastenboek op het lijf van één bepaalde firma en vragen drie offerten waarvan er dan 2 niet conform het lastenboek zijn. Prijs is verder van geen belang. Die ene firma, waarnaar het lastenboek op het lijf geschreven is, heeft altijd de order.
Onder andere.
Oud 28 maart 2012, 10:24   #96
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik ben het daar toch wel voor 95% mee eens.
Waarom Eddy door het slijk sleuren terwijl de corruptie van de sossen, tjeven en blauwselventers afdruipt...
Inderdaad , niets van den Eddy.
Zijn familie behoorde tot de "witte" kant van de familie Merckx.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 10:33   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De zaak moet niet overdreven, maar ook niet onderdreven worden.

Baron Eddy is inderdaad een kleine garnaal, en de politiecommissaris die zich bezig moet houden met de aankoop van ochgottekes 50 velo's voor de wijkagenten, is ook een kleine garnaal.

Maar het blijft dat er een misdrijf gepleegd is, volgens het parket. Daarom die inverdenkingstelling. De rechter zal uiteindelijk oordelen.

Het is niet 'groots' om zo'n betrekkelijk klein misdrijfke van twee garnalen zo in de verf te zetten.
Maar ja, als ge zoveel op den tv moogt komen, als ge een koninklijk lintje moogt opspelden en je laat misbruiken door het belgicistisch establishment, dan ben je wel een redelijk hoge boom. Ge weet wel, zo een die veel wind vangt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 10:34   #98
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Jaja, en uit 'diepe schaamte' naar het Brusselse gevlucht in 1945.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 10:37   #99
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu, de familie is misschien wel Belgicistisch. Maar belasting betalen doen ze in elk geval niet graag. Zijne zoon is er speciaal voor naar Monaco gaan wonen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 10:37   #100
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
ai
auw
oeps

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be