![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of de geschiedenis zich herhaalt, dat hangt ervan af. Er zijn wel vrij cyclische tendensen, maar die zijn vaak van menselijke oorsprong. Voor de één is de Franse revolutie een heraut van een nieuwe wereldorde, zoals Europeanisme dat nu ook is. Voor de ander is het begin van een jammer interregnum, zo lopen er ook rond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Napoleon zou mijns inziens trouwens wat meer lof mogen krijgen van republikeinen. De Franse revolutionairen deden slechts aan regicide, Napoleon desacraliseerde de kroon.
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 7 april 2012 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() dut.. weer ene voor het parlement ...ttt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"(T)oute la morale humaine est renfermée dans ce seul mot : rendre les autres aussi heureux que l’on désire de l’être soi-même et ne leur jamais faire plus de mal que nous n’en voudrions recevoir. (...) Quitte tes préjugés, sois homme, sois humain, sans crainte et sans espérance ; laisse l�* tes dieux et tes religions ; tout cela n’est bon qu’�* mettre le fer �* la main des hommes, et le seul nom de toutes ces horreurs a plus fait verser de sang sur la terre, que toutes les autres guerres et les autres fléaux �* la fois. Renonce �* l’idée d’un autre monde, il n’y en a point, mais ne renonce pas au plaisir d’être heureux et d’en faire en celui-ci." Sade stierf zonder de laatste sacramenten en zonder kerkelijke begrafenis. Karakter. Hij kende nochtans zijn Bijbel als weinig ander en deed graag aan Bijbelkritiek.
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We herinneren ons een liedje tijdens het Keizerrijk: La trompette guerrière A sonné l'heure des combats. Tremblez ennemis de la France Rois ivres de sang et d'orgueil. Le Peuple souverain s'avance, Tyrans descendez au cercueil. La République nous appelle Sachons vaincre ou sachons périr Un Français doit vivre pour elle Pour elle un Français doit mourir.
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik verwees meer naar de recentere tendens om Napoleon af te doen als "gewoon maar" een monarch, een vijand van de revolutie. Toegegeven, het is waarschijnlijk de haat jegens Napoleon III die aan de basis ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het met een boutade te zeggen: als er geen migranten waren, men zou ze invoeren om toch op iemand te kunnen neerkijken. Neen, geef mij maar Joris van Severen i.p.v. paljassen als Dewinter of Annemans!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() k lees communisme
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een, twee, in de maat anders wordt de juffrouw kwaad. Maar de juffrouw wordt niet kwaad want wij lopen in de maat. Een, twee, in de maat anders wordt de juffrouw kwaad. Maar de juffrouw wordt niet kwaad want zij is van prikkeldraad! Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=7GkZFBmBYSM
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat soort hagiografie lees ik ook nog wel eens in de geschriften van bestaande Van Severen-groupuscules. Ik begrijp niet wat er groot is aan fascisme en belgicisme. Het is niet de grootte van je idealen die de grootte van je persoonlijkheid bepaalt. Van Severens ideeën waren grotendeels fantasmen van een machteloze tyrannieke geest. Dat er vele andere kleine geestjes in meegelopen zijn, maakt hem nog niet groot.
![]() |
#91 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Als we het er ook over eens zouden zijn dat we de 'revolutionaire metriek' afschaffen, en het Vlaams pond groot herinvoeren als standaardmunt voor de Lage Landen... Dan ben ik overtuigd ![]() Met reactionnaire groet, Raes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder zie ik niet hoe de eventualiteit dat hij vermoord zou zijn door belgicisten, zou uitsluiten dat hij belgicist kan zijn. Er zijn bijvoorbeeld een hoop nazi's vermoord door de nazi's, en communisten door de communisten. Citaat:
Het is niet op met wie hij al dan niet collaboreerde dat ik hem beoordeel, wel op zijn anti-democratische instelling. Die minacht ik.
![]() |
![]() |
#95 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het liberale, representatieve stelsel is zelfs opgebouwd als alternatief voor de democratie!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 8 april 2012 om 12:17. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook al ga ik niet akkoord met alle opvattingen en strapatsen van de grote kleine leider... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Een ons van dat pond komt dan op € 21,13 / 2 = € 10,56 (halve ons); oftewel 7d. en een klets. Komt neer op 0.3% transfers per pond. Zijn we daar dan beter of slechter mee af? |
|
![]() |
![]() |