Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2012, 09:18   #81
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Seffens moet ik vertrekken.
Van Gent naar kortrijk, roeselare, oostende, knokke, brugge en eeklo en zo terug.

Enig idee hoeveel wisselende verkeersregels ik ga tegenkomen? Zo een duizend keer vandaag.
Als ik niks heb om me op de verifieren dan heb ik dus enkel nog mijn laatste hulpmiddel de gps. Naar het schijnt is die dan weer niet juist. Kan zijn, als men het niet aanpast dan zal het wellicht niet juist zijn natuurlijk. Dat ligt aan de steden en de diensten daarvan. Niet aan mijn gps.
En als ze dan bordjes "vergeten" te zetten, ja dan weet je meteen ook waarom ze net op die plaatsen zo gretig kunnen gaan flitsen hé.
Dat ligt natuurlijk wel aan je gps. Het is het bedrijf dat je gps maakt dat die info erin steekt, niet de steden en gemeenten. Het gps-bedrijf moet zich maar juist informeren...
Op mijn gps komt alvast iedere keer dat ik hem opstart een waarschuwing dat het verkeersreglement de regels aangeeft, niet de gps. Hier in m'n buurt is er al jaren een eenrichtingsstraat, al die jaren ongewijzigd van richting, en mijn gps wil mij daar doorsturen in de verkeerde richting. Dat is niet de schuld van 't stad, maar van de gps.
Oud 12 april 2012, 09:22   #82
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan zijn dat het zo is.
Maar dan wil ik een bord en geen boete zien.
Nogmaals en tot vervelens toe inmiddels, ook in bebouwde kommen heb je stukken van 70 dus het is niet abnormaal.

En buiten bebouwde kommen waar 70 de regel is heb je soms stukken van 50...ook niet abnormaal.

Maar je moet het wel ergens kunnen zien.

Toch niet onredelijk?
Er zijn geen buiten-bebouwde-kommen waar "70 de regel is". Buiten de bebouwde kom is de regel 90 (of 120). Alle afwijkingen daarop worden aangeduid met een bord (70 / 50 / 30).
Oud 12 april 2012, 09:23   #83
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Die zoneborden zijn ook zo verdomd klein
Ook de einde-zone-borden trouwens. Ge kunt zo 30 blijven rijden tot het einde der tijden omdat ge dat bord gemist hebt.
En de zoneborden zwart en wit, wel beetje daarna is het niet vreemd dat je bv nog eens zo een bord ziet met een richting in dezelfde kleur.
Een wegwijzer dus, geen zone bord. Kortom op iedere oprit van gelijk welk bedrijf staat zo een min of meer gelijksoortig bord.
Geen mens die dat allemaal gaat beginnen lezen.

Ik toch niet.
Lezen terwijl je rijd is trouwens verboden.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 09:25   #84
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn geen buiten-bebouwde-kommen waar "70 de regel is". Buiten de bebouwde kom is de regel 90 (of 120). Alle afwijkingen daarop worden aangeduid met een bord (70 / 50 / 30).
Er zijn heel veel verschillen buiten de bebouwde kom. Net zo goed als in de bebouwde kom.
Vreemd genoeg duiden ze het na de bebouwde kom wel over het algemeen aan.
Maar ja, daar zijn er ook geen "stadsontvangsten" meer bij het flitsen hé?

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 april 2012 om 09:25.
Oud 12 april 2012, 09:26   #85
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de zoneborden zwart en wit, wel beetje daarna is het niet vreemd dat je bv nog eens zo een bord ziet met een richting in dezelfde kleur.
Een wegwijzer dus, geen zone bord. Kortom op iedere oprit van gelijk welk bedrijf staat zo een min of meer gelijksoortig bord.
Geen mens die dat allemaal gaat beginnen lezen.

Ik toch niet.
Lezen terwijl je rijd is trouwens verboden.

Ik heb nu toch nog nooit een probleem gehad om een bord bebouwde kom te onderscheiden van andere borden ....
Oud 12 april 2012, 09:29   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, eigenlijk op de 4e dag. Op de 3e dag had ik ter hoogte van Lovendegem zo'n bord opgemerkt en gedacht van WTF?! 70 op dit stuk?! Zijn ze gek?
Pas op de 4e dag kreeg ik door dat het HEEL het stuk tussen Gent en Eeklo was.
Ge wou er nie bij zijn toen ik thuis kwam en m'n woede efkes liet losbarsten.
Ze zouden iets moeten uitvinden om te opvliegende mensen medisch/psychologisch ongeschikt te verklaren om zich over te geven aan gevaarlijke dinges zoals het verkeer, met zijn honderden doden per jaar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 09:30   #87
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb nu toch nog nooit een probleem gehad om een bord bebouwde kom te onderscheiden van andere borden ....
Uhuh..rij eens de kanaalzone binnen en je komt 10 tallen min of meer gelijksoortige borden tegen die niks met de bebouwde kom te maken heeft.

Weet je waarom je dat niet tegenkomt? Omdat je ze niet leest en dus niet ziet.
Oud 12 april 2012, 09:31   #88
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ze zouden iets moeten uitvinden om te opvliegende mensen medisch/psychologisch ongeschikt te verklaren om zich over te geven aan gevaarlijke dinges zoals het verkeer, met zijn honderden doden per jaar.

Als we iedereen die zich al eens kwaad heeft gemaakt over iets uitsluiten uit het verkeer zullen er inderdaad geen verkeersdoden meer zijn.
Oud 12 april 2012, 09:32   #89
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uhuh..rij eens de kanaalzone binnen en je komt 10 tallen min of meer gelijksoortige borden tegen die niks met de bebouwde kom te maken heeft.

Weet je waarom je dat niet tegenkomt? Omdat je ze niet leest en dus niet ziet.
De hersenen hebben dan ook de capaciteit om irrelevante informatie uit te filteren en enkel de relevante volledig te verwerken...
Oud 12 april 2012, 09:42   #90
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De hersenen hebben dan ook de capaciteit om irrelevante informatie uit te filteren en enkel de relevante volledig te verwerken...
Jaja een snelheidsbordje zou mijn hersenen ontlasten natuurlijk.
De wegwijzer Gent Noord 1 is evengoed een wit bordje met een zwart randje en zwarte letters als de bebouwde kom bord 100 meter daarvoor en achter de hoek. Toevallig ook op de wiedauwkaai.

Met verschillende betekenis natuurlijk.
Veel fabrieks aanduidingen, idem in kleur.

Euh nee ik lees dat allemaal niet meer.

Ik ben geen autist.

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 april 2012 om 09:43.
Oud 12 april 2012, 10:03   #91
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja een snelheidsbordje zou mijn hersenen ontlasten natuurlijk.
De wegwijzer Gent Noord 1 is evengoed een wit bordje met een zwart randje en zwarte letters als de bebouwde kom bord 100 meter daarvoor en achter de hoek. Toevallig ook op de wiedauwkaai.

Met verschillende betekenis natuurlijk.
Veel fabrieks aanduidingen, idem in kleur.

Euh nee ik lees dat allemaal niet meer.

Ik ben geen autist.
ge kunt toch verschillen in vorm onderscheiden eh zeg?
En trouwens, als ge vindt dat er al teveel borden staan en ge die toch nie leest, wat zou je dan nog MEER borden willen?
Oud 12 april 2012, 10:12   #92
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ligt natuurlijk wel aan je gps. Het is het bedrijf dat je gps maakt dat die info erin steekt, niet de steden en gemeenten. Het gps-bedrijf moet zich maar juist informeren...
Op mijn gps komt alvast iedere keer dat ik hem opstart een waarschuwing dat het verkeersreglement de regels aangeeft, niet de gps. Hier in m'n buurt is er al jaren een eenrichtingsstraat, al die jaren ongewijzigd van richting, en mijn gps wil mij daar doorsturen in de verkeerde richting. Dat is niet de schuld van 't stad, maar van de gps.
Ze kunnen er maar de gegevens insteken die ze ter beschikking krijgen hé .

Maar het klopt dat die aanpassingen vaak niet gebeuren.
Maar aan wie ligt dat? Aan bv Garmin, tomtom, mio ergens in Amerika gevestigd of zo of aan de gemeenten en diensten die de infrastructuur doorgeven ?

Ze kunnen wel de files op de gps doorgeven zo te zien. Of dikwijls wegwerkzaamheden.
De sattelieten zien dat niet van hun eigen hé.
Die gegevens moeten worden gegeven.

Blijkbaar ligt dat ergens op een bureau of zo te wachten tot het vanzelf vergaat.
Of de verantwoordelijke ambtenaar neemt misschien net zijn opgespaarde 3 jaar ziekte verlof op voor zijn pensioen?
Oud 12 april 2012, 10:12   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom geeft mijn gps dan soms andere snelheden aan en kan ik dat nergens aan verifieren?
Omdat ge ne pruts-gps hebt.

Dju toch, zijt gij verkeersseniel aan het worden?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 12 april 2012, 10:19   #94
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ge kunt toch verschillen in vorm onderscheiden eh zeg?
En trouwens, als ge vindt dat er al teveel borden staan en ge die toch nie leest, wat zou je dan nog MEER borden willen?
Het gaat er hem om dat al die informatie niet relevant is om den duur en dat uw geheugen dat automatisch niet opslaat.
Iedere teks met woordjes in dat niet relevant zijn zien uw hersens niet.

Dat is wetenschap.

Maar ja...weten en wetenschap is misschien ook niet relevant.

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 april 2012 om 10:19.
Oud 12 april 2012, 10:22   #95
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn heel veel verschillen buiten de bebouwde kom. Net zo goed als in de bebouwde kom.
Vreemd genoeg duiden ze het na de bebouwde kom wel over het algemeen aan.
Maar ja, daar zijn er ook geen "stadsontvangsten" meer bij het flitsen hé?
Parkeergeld is voor de gemeente.

Flitsboetes gaan naar de federale staat. (een gedeelte daarvan, een klein gedeelte, vloeit terug naar de politie - maar niet in verhouding tot hetgeen die gemeente geflitst heeft. Wel veel meer naar Walenland. Dank u Bleiter Anxiaux.)
Een klein gedeelte: 't heeft onlangs nog in de gazet gestaan. Voor de mega-boetes trok de federale staat een zekere som van de verkeersboetes. Al wat daar bovenop gekomen is, door die megaboetes, wordt geïnvesteerd via een zogenaamde gezamenlijke pot, boetefonds genaamd, in (zogezegd) verkeersveiligheid, vb. moto's voor de wijkagenten ... Maar de Waalse broeders lukken er in om daar meer uit te halen. Ik geloof dat het voorbeeld was dat Huy evenveel trok als Gent.

Oud 12 april 2012, 10:24   #96
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom geeft mijn gps dan soms andere snelheden aan en kan ik dat nergens aan verifieren?
Omdat de gegevens in uw GPS niet UP to date zijn, of omdat er op de kaart in de GPS fouten staan.

Nog nooit tegengekomen dat uw GPS u wel eens door een sens unique wil sturen?

Laatst gewijzigd door giserke : 12 april 2012 om 10:24.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 10:27   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat er hem om dat al die informatie niet relevant is om den duur en dat uw geheugen dat automatisch niet opslaat.
Iedere teks met woordjes in dat niet relevant zijn zien uw hersens niet.

Dat is wetenschap.

Maar ja...weten en wetenschap is misschien ook niet relevant.
Herhaling:
ik luk er in als gepensioneerde nu al rond te rijden sedert mijn 18° verjaardag, zonder zorgen zoals gij die formuleert.
(mijn vettige suv is nu 7 maanden, er staan iets meer dan 10.000 km op; de andere gezinsauto wordt heel weinig gebruikt ...)

Eénmaal een snelheidsboete (moet 10 jaar geleden zijn, en dat was niet met mijne moto hé), één ongevalletje zonder gekwetsten (moet 25 jaar geleden zijn).

En ik ben pertang maar matig superieur in iq en soortgelijke vaardigheden.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 april 2012 om 10:29.
Oud 12 april 2012, 10:28   #98
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jaja jullie kunnen dat allemaal feilloos.

Doe eens een testje met zien en niet zien op volgende klik; http://home.wanadoo.nl/fesheerlen/onzin/fff01.htm
Oud 12 april 2012, 10:42   #99
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Herhaling:
ik luk er in als gepensioneerde nu al rond te rijden sedert mijn 18° verjaardag, zonder zorgen zoals gij die formuleert.
(mijn vettige suv is nu 7 maanden, er staan iets meer dan 10.000 km op; de andere gezinsauto wordt heel weinig gebruikt ...)

Eénmaal een snelheidsboete (moet 10 jaar geleden zijn, en dat was niet met mijne moto hé), één ongevalletje zonder gekwetsten (moet 25 jaar geleden zijn).

En ik ben pertang maar matig superieur in iq en soortgelijke vaardigheden.
Het zou kunnen dat je een zondagsrijder bent natuurlijk.

Testje al gedaan?

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 april 2012 om 10:44.
Oud 12 april 2012, 10:49   #100
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze kunnen er maar de gegevens insteken die ze ter beschikking krijgen hé .

Maar het klopt dat die aanpassingen vaak niet gebeuren.
Maar aan wie ligt dat? Aan bv Garmin, tomtom, mio ergens in Amerika gevestigd of zo of aan de gemeenten en diensten die de infrastructuur doorgeven ?

Ze kunnen wel de files op de gps doorgeven zo te zien. Of dikwijls wegwerkzaamheden.
De sattelieten zien dat niet van hun eigen hé.
Die gegevens moeten worden gegeven.

Blijkbaar ligt dat ergens op een bureau of zo te wachten tot het vanzelf vergaat.
Of de verantwoordelijke ambtenaar neemt misschien net zijn opgespaarde 3 jaar ziekte verlof op voor zijn pensioen?
Verkeersinfo komt binnen via TMC, een signaal over de radio. Flitskastjes, snelheidsbeperkingen ed zijn een dienst die uw navigatie fabrikant er bij geeft. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt volledig bij de fabrikant van uw navigatie systeem. Om deze up to date te houden zouden ze dagelijks mensen op pad moeten sturen die elke straat van België afrijden en de gegevens invoeren.

Maw, navigatiesystemen zijn leuk om te navigeren, al de andere info die er gegeven wordt is onbetrouwbaar en niets meer dan een gimmick om meer toestellen te verkopen aan mensen die denken dat het echt nuttige functies zijn.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be