![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aantal mensen dat per jaar onterecht in voorhechtenis zijn ongeveer 100 mensen per jaar. Peanuts! Dus durf ik gerust stellen dat uw redenering (ik citeer)... ... kant noch wal raakt.Maar, cellen bijbouwen is alleen dan een oplossing als je het parket er van kunt afbrengen van mensen op te sluiten die niet veroordeeld zijn. Want waarom worden vele veroordeelden niet opgesloten om hun straf te doen en waarom worden diegenen die wel worden opgesloten vervroegd vrijgelaten? omdat de gevangenis overvol zit met mensen die daar eigenlijk niet horen. Je doet net alsof het om een oneindig aantal "voorlopige hechtenissen" gaat terwijl in werkelijkheid het gaat om een honderdtal onterechte gevallen. De rest moet inderdaad in de cel, volledig terecht. Het totale aantal gevangenen in ons land is rond de tienduizend. Maar men heeft maar een capaciteit van zesduizend. Dus een megagevangenis erbij met pakweg 15000 cellen met een capaciteit van laat ons zeggen twintigduizend gevangenen (dat is weinig, gerekend dat men met twee gevangenen per cel kan werken) + de bestaande zesduizend plaatsen, is ruim meer dan voldoende voor het criminaliteitscijfer van ons land. bron: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/sta...20120110133159 http://epp.eurostat.ec.europa.eu/sta..._statistics/nl Zoals je ook in de bron kan zien heeft een land als Duitsland 8 (acht) keer meer gevangenen dan in België en daar lukt het wel. De waarheid is dat mensen zoals jij, met politieke macht, niet willen kiezen voor de harde aanpak van de criminaliteit, terwijl het duidelijk vaststaat dat de zachte aanpak die men tot nog toe probeerde, niet werkt. Meer nog; straffeloosheid werkt criminaliteit in de hand. Ook jij blijft zoeken naar spijkers op laag water om maar geen harde aanpak van de criminaliteit (lees: correcte uitvoering van de uitgesproken gevangenisstraffen) te moeten doorvoeren. Je vroeg naar een mogelijke oplossing? Ik gaf je er één. Geef nu eens jouw mogelijke oplossing, dan kunnen we dat eens naast elkaar leggen. Dat is dan eens wat anders dan langs de kant staan schreeuwen op elk initiatief, ipv zelf met iets op de proppen te komen. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als straks de problemen niet meer te overzien zijn, voorspel ik nu al, zult u de vinger wijzen, naar mij en anderen die mogelijke oplossingen voorstelden. Ik acht u daarom moreel medeverantwoordelijk voor de huidige situatie in betrekking tot de criminaliteitscijfers. Trap me nu maar na, met loze verwijten; ik verwacht van u niks anders. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 10 augustus 2012 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan als je dit zegt: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat ik wel gezegd heb, en wat u totaal negeert, is dat men heel wat gevangenen hun straf zou kunnen laten uitzitten in hun thuisland om plaats te maken. Citaat:
De criminelen lachen ons vierkant uit met onze enkelbandjes. U beseft dat toch hoop ik? Maar blijkbaar lacht u naar eigen zeggen goed mee, met wat u "dramaqueen-gehalte" noemt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 10 augustus 2012 om 20:56. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Triestig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, enkel die gevallen waarin de schuld van het parket bewezen is krijgen geld uitbetaald. In de andere duizenden gevallen waarin iemand die voorarrest heeft gedaan en daarna vrijgesproken wordt wordt geen schadevergoeding uitbetaald, want daar zegt het parket o.a. we hebben een anonieme tip gehad, dus de onterechte voorhechtenis is de schuld van de anonieme tipgever en niet van het parket. Volgens het parket zelf wordt van de voorarresten uiteindelijk zo'n 35 a 38% vrijgesproken, en dat vinden zij normaal. Dat is bijna de helft. Laat me nu raden, ook jij vindt dat aanvaardbaar? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
En verder ter zake, als de VN-rapporten stellen dat in België het voorarrest door het parket misbruikt wordt als straf, dan denk jij dat de VN liegt of zo? Of ben je van die rapporten niet eens op de hoogte? Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om in aanmerking te komen voor een schadevergoeding moet men een voorlopige hechtenis van meer dan acht dagen hebben ondergaan, genoten hebben van een buitenvervolgingstelling of een vrijspraak voor de feiten waarvoor men in voorlopige hechtenis werd genomen en mag de hechtenis niet te wijten zijn geweest aan de persoonlijke gedraging van de verzoek(st)er. Citaat:
Bron: http://www.indymedia.be/index.html%3...252F25759.html Iets meer dan één derde dus. Van die éénderde bekomt slechts één op de twintig vrijspraak. bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Onwerkz...pige_hechtenis Dat betekent dat van de mensen die in voorhechtenis zitten vier vijfden wél wordt veroordeeld. Ik vind dat inderdaad een te veranwoorden cijfer. Als onderzoeksrechter weet je nooit zeker van een veroordeling. Dat is aan de rechter. Vaak worden ook mensen vrijgesproken wegens procedurefouten en zo. Maar als uit de cijfers blijkt dat 8 op de 10 mensen die in voorarrest zaten, inderdaad veroordeeld worden, dat kun je niet zeggen dat het systeem faalt vind ik. Citaat:
Hou je dus maar niet van den domme. Citaat:
Als er ongeveer 10 000 mensen gevangen zitten, waarvan één derde in voorarrest en van die één derde, slechts één op vijf wordt vrijgesproken, kom je heus niet aan duizenden hoor. Daarenboven is het onmogelijk om deze gevangenen uit de gevangenis te halen. Want hoe kun je nu weten wie er wel of niet schuldig is voor de rechter een uitspraak deed? De oplossing die u aanbrengt is geen oplossing. Het is gewoon onmogelijk uitvoerbaar. U kunt natuurlijk gans het systeem van voorhechtenis afschaffen, maar dan werk je het gevoel van straffeloosheid bij criminelen nog meer in de hand, terwijl net het omgekeerde de bedoeling was. Wat jij aanreikt als oplossing, is er geen. Tenminste, zo komt het bij mij over. Citaat:
Maar u blijft om dat gegeven heen fietsen. Ik weet nu nog altijd uw standpunt niet, zoveel postings later. U houdt het op treiteren. Citaat:
De uiteindelijke bedoeling van de uitgesproken straffen effectief te laten uitvoeren zoals ze werden uitgesproken, is het terugdringen van de criminaliteit, en dat weet je maar al te goed. Als jij als mogelijke oplossing pleit voor het vrijlaten van gevangenen in voorhechtenis, maak je het alleen maar erger. Je kunt net zo goed als oplossing aanbieden om iedereen vrij te laten en zo plaats te over te hebben, want we zijn bezig over plaats maken in de gevangenis niewaar? Je moet een klein beetje sereen blijven ook he?! Citaat:
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=DTNtqNSZahE Vanaf 4:45 min. Een enkelband schrikt niet voldoende af. De stijgende criminaliteitscijfers liegen er niet om. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 11 augustus 2012 om 00:26. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De straf is vrijheidsberoving, en dat is alles, op welke manier wordt criminaliteit teruggedrongen als de straf op de misdaad volgt?. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg: 35 �* 40 % in voorhechtenis. bron: http://www.indymedia.be/index.html%3...252F25759.html En van die 35 �* 40 % wordt slechts 1 op 20 vrijgesproken. bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Onwerkz...pige_hechtenis Nemen we 10 000 gevangenen,... waarvan 4 000 in voorhechtenis,... is �* rato van 1 op 20 die wordt vrijgesproken.... 200 onbekende onschuldigen. Citaat:
Ik laat het oordeel aan de meelezer. ![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 11 augustus 2012 om 01:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 augustus 2012 om 01:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als de doodstraf niet genoeg is om misdaad te voorkomen, over welke straffen heb jij het dan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ga jij die 1500 onschuldigen uit de gevangenen selecteren als je nog niet weet dat zij onschuldig zijn, want de rechter deed immers nog geen uitspraak? Onuitvoerbaar dus uw voorstel. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar als jij, wanneer je oneerlijk discuteert, het zou voorhebben dat je PC explodeert, ipv dat je ik gewoon voor schut zet, zou je zo geen fabels vertellen over persrechters zonder link als bronvermelding. ![]() Citaat:
Ik begrijp dat je er een karikatuur wil van maken -wat moet je ook anders- maar intussen blijft mijn voorstel staan en blijkt de jouwe een luchtkasteel. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 11 augustus 2012 om 01:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo werkt het natuurlijk niet. Alleszins, we besluiten dat de realiteit ferm afwijkt van uw wensen op het gebied van straffen, en al goed maar volgens mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Nu niet dat ik wil discussieren met vuige, creationistische paleo-christenen (ik wens dat volkje naar een woestijn gedeporteerd), maar:
Den Harden Aanpak werkt niet. Amerika heeft 2% van haar bevolking in gevanigenissen. Nu kunnen de tuchtventjes wel zichzelf aftrekken op die toestanden, maar Amerika heeft straatbendes van honderdduizenden leden. En veel hardere drugs. En wie het veroordelen van onschuldigen onder het mom van "niet erg, als de misdadiger maar aangepakt wordt!" goedpraat, tja, die mening is niet duurzaam. Krijgt zo'n paleo 10 jaar cel en die mening is METEEN veranderd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
... jij dat ook niet zou aanvaarden. Citaat:
Citaat:
Uw voorstel is om minder gevangenen te hebben en meer mensen vrij te laten. Heb je misschien een bron, naar iemand die uw mening deelt? Of heb je dat ook van een persrechter die dat vier jaar geleden zou gezegd hebben? De feiten zijn: Ik geef een mogelijke oplossing en jij niet. Want het is onmogelijk om onschuldigen los te laten uit voorhechtenis als men nog niet weet dat zij onschuldig zijn. Bovendien, als jij niet gelooft in gevangenisstraffen om de criminaliteitscijfers te doen dalen, waarom zou je dan plaats willen maken in de gevangenissen? Je blijft langs de kant staan schreeuwen tegen elk initiatief die de criminaliteitscijfers zou kunnen doen zakken, zonder zelf iets beters in de plaats te stellen. Dat heb je nu wel heel duidelijk bewezen. Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertel dat maar aan Mohammed.... ![]() Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 11 augustus 2012 om 02:12. |
![]() |
![]() |