![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
die vuilaards van het Vlaams blok : rooster ze verdorie, hang ze op aan den hoogsten boom, Dat is waarachtig majessteitschennis. Groot gelijk dat de Vlaams nationalisten van de NVA daar een volledig forum voor openen zodat deze misdaad tegen de persoon van onze geliefde vorst Le Roi Albert 2 kan aangeklaagd worden. Het Vaderland zegt : DANK U. La Patrie dit : MERCI.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ken maar al te goed het verschil tussen de verklaring Somers en het document dat ondertekend werd door de Burgemeesters, inclusief de NV-A. Wat de verklaring Somers betreft, heeft burgemeester Peeters wel degelijk ondertekend Als u het engagement, ondertekend door de burgemeesters erbij sleurt, mag u ook even refereren naar de inhoud van dat document, dat ook iets anders zegt, dan werd binnengehaald door de NV-A. Het gaat er niet om de mensen te overtuigen een handtekening te zetten onder één of ander document, maar wel wat er van die beloftes overeind is gebleven. ,Franstaligen lachen met ons'' - 14/05/2004 Bart Somers betreurt gebrek aan eenheid in Vlaamse rangen Het lachen is Bart Somers nu wel vergaan, door het wegblijven van CD&V en NV-A is elke kans op een Vlaams front immers verkeken. © BELGA Het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde moet voor eind dit jaar gesplitst zijn. Dat zegden gisteren de voorzitters van SP.A, Spirit en VLD nadat ze op het kabinet van minister-president Bart Somers een verklaring over de oeroude Vlaamse eis hadden ondertekend. Maar van een Vlaams front is geen sprake. Minister-president Bart Somers had gehoopt op eensgezindheid onder alle Vlaamse partijen. Maar hij moest gisteren lijdzaam toezien dat CD&V/N-VA afwezig bleef op de vergadering over Brussel-Halle-Vilvoorde èn dat bovendien nu ook onder de Vlaams-Brabantse burgemeesters tweespalt is geslopen. In de tekst die de paarse partijvoorzitters - Dirk Sterckx (VLD), Steve Stevaert (SP.A) en Els Van Weert (Spirit) - gisteren onderschreven, wordt plechtig beloofd dat na de verkiezingen van 13 juni het dossier Brussel-Halle-Vilvoorde onmiddellijk op federaal niveau ter sprake komt. De splitsing moet er komen zonder dat aan de Franstaligen een prijs wordt betaald. Dat de kwestie tegen eind dit jaar geregeld moet zijn, staat niet met zoveel woorden in de tekst, wel dat er tegen 1 oktober een evaluatie volgt. Ook drie burgemeesters uit het betrokken kiesarrondissement ondertekenden de tekst, onder wie Leo Peeters (Kapelle-Op-Den-Bos). Maar de CD&V-burgemeesters weigerden. Zij blijven erbij dat de splitsing er nog moet komen voor de verkiezingen van 13 juni. Bovendien is burgemeester Michel Doomst van Gooik nog altijd van plan de Europese verkiezingen te boycotten. De verklaring vraagt de Vlaams-Brabantse burgemeesters die verkiezingen ,,plichtsvol te begeleiden''. Partijbelangen Minister-president Bart Somers hekelde de afwezigheid van de voorzitters van CD&V en N-VA. ,,Ik kan niet geloven dat CD&V en N-VA zo onredelijk zijn dat ze omwille van een datum een Vlaams front onmogelijk maken'', aldus Somers. ,,Zo creëren ze het beeld van een ruziënd Vlaanderen, waar men aan de andere kant van de taalgrens mee gaat lachen. Aan Franstalige zijde slaagt men er wel altijd in front te vormen. Wie het Vlaamse belang en niet het partijbelang voor ogen heeft, sluit aan bij het Vlaams front.'' ¨CD&V-voorzitter Yves Leterme had Somers vooraf in een brief meegedeeld dat hij weigert aan ,,het front van het uitstel'' mee te doen. Leterme wil zelfs niet in een regering stappen zonder dat de splitsing is uitgevoerd. Ook Groen! bleef gisteren afwezig. Maar dan wel omdat de partij in het federaal parlement geen enkele gekozene meer heeft. ,,Wij steunen de eis tot splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde'', zegt Vera Dua. ,,Maar het is in het federaal parlement dat die gerealiseerd moet worden. En daar zijn wij niet bij betrokken.'' door Peter DE BACKER http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.as...JK&cat=DOSSIER PS: kent u het verschil tussen "onverwijld" en "onmiddellijk"? De foute inschatting door Geert Bourgeois, zoals u dit hier zo mooi zegt, is niet meer dan toegeven of verzuipen, een klassieker onder de compromissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Ik citeer uit bericht 52 van Giserke :
"Laten we niet vergeten dat N-VA de Antwerpse gemeenteraad over de schreef heeft getrokken om de stemmen voor de steun aan de splitsing van BHV. OP DIT MOMENT STOND HET VLAAMS BLOK BUITEN DE DEMONSTREREN VOOR DE VRIJEMENINGSUITING EN WAS AFWEZIG!. " dan geef ik meer uitleg in mijn bericht met nr. 63 en ik citeer weer : "En de rest van het verhaal Giskerke ? Wat dacht je van het stuk waarin het Vlaams Blok als eerste partij een voorstel tot motie had ingediend over de splitsint van BHV en dat dat voorstel door alle partijen van tafel werd geveegd ? En dan op het ogenblik dat het Blok (na het arrest van Gent) inderdaad buiten stond te protesteren raprap wel een motie indienen (die niet op de agenda stond trouwens) en dan later zeggen : zie eens ze waren niet eens daar das een beetje goedkoop he giserke." en dan citeer ik uw bericht nr 65 : Citaat: Oorspronkelijk bericht door Tegendradigaard "En de rest van het verhaal Giskerke ? Wat dacht je van het stuk waarin het Vlaams Blok als eerste partij een voorstel tot motie had ingediend over de splitsint van BHV en dat dat voorstel door alle partijen van tafel werd geveegd ? En dan op het ogenblik dat het Blok (na het arrest van Gent) inderdaad buiten stond te protesteren raprap wel een motie indienen (die niet op de agenda stond trouwens) en dan later zeggen : zie eens ze waren niet eens daar das een beetje goedkoop he giserke. " (mijn citaat herhaald sorry) reply van Giserke "jongen toch, de N-VA heeft meteen bij oprichting een wetsvoorstel ingediend! net zoals de VU dit ook al 3x geprobeerd heeft. Er was toen ook nergens een Blok te bespeuren. De laatste keer heeft het Blok zich zelfs onthouden! Ge moet maar kunnen" Zo Giserke wie is er nu plots over de kamer begonnen ? Ik of gij ? En als het antwoord was op een bericht van Jako waarom begint ge dan met mij te citeren ? Dan kan ik toch veronderstellen dat ge mij een antwoord geeft he. Ik was met U aan het praten over de gemeenteraad van Anwerpen. Moest de NVA zo hard bezig zijn met BHV te splitsen als met het VB te bevechten dan zou BHV al lang gesplitst zijn.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 23 juli 2004 om 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Met dank aan Jako waaruit ik citeer :
¨CD&V-voorzitter Yves Leterme had Somers vooraf in een brief meegedeeld dat hij weigert aan ,,het front van het uitstel'' mee te doen. Leterme wil zelfs niet in een regering stappen zonder dat de splitsing is uitgevoerd. " promises, promises, loze beloften loze beloften....
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 23 juli 2004 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Die besprekingen was dat om dat Vlaams front van ALLE Vlaamse partijen te vormen Giskerke ?
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
geert is met die strategie al bezig van voor de verkiezingen. vandaar dat een bijkomende commissie niet verstandig was Laatst gewijzigd door giserke : 23 juli 2004 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Welke bespreking was het dan waar Tant naar verwees om dat Blok voorstel af te schieten ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 23 juli 2004 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Waarom herneemt men dat niet dat vorig voorstel waar iedereen het toen mee eens was ? Zelfs het VB dat niet MOCHT meetekenen ?
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Mag ik nog even citeren :
"CD&V-voorzitter Yves Leterme had Somers vooraf in een brief meegedeeld dat hij weigert aan ,,het front van het uitstel'' mee te doen. Leterme wil zelfs niet in een regering stappen zonder dat de splitsing is uitgevoerd." Schone sjartelpartner dat ge daar hebt...
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() laten we er ook bij vermelden, 26 juni was nog geen derde van de parlementairen aanwezig. Zowel geert als leterme waren bezig met gesprekken. het gesprek met het Blok was ook op 26 juni.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat u niet vermeld dat er in die brief staat, dat N-VA en CD&V geen front willen vormen 14 dagen voor de verkiezingen omdat na de verkiezingen moet gewerkt worden aan dat front. Merk op dat het Vlaams parlement al ontbonden was!! wat soomers toen aan het doen was was puur electoraal stuntwerk Laatst gewijzigd door giserke : 23 juli 2004 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Giserke ge springt nogal van den hak op den tak vind ik. Wat was erop 26 juni juist ?
Welke besprekingen ?
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
En ten andere wat heeft de ontbinding van het Vlaams parlement te maken met het feit dat men in het Federale parlement een Vlaams front moet vormen ? Dit geeft mij echt de indruk dat U maar wentelt en draait en keert totdat niemand nog juist doorheeft over wat we praten. U spring van de gemeenteraad van Antwepen plots naar de kamer en dan weer naar het Vlaams parlement en dan weer naar de besprekingen rond de Vlaamse regeringsvorming.... Maar ik probeer te blijven volgen, net zoals de renners in de tour de zwanse met Armstrong proberen te doen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() nu begint u ze te klutsen he. Eerst spreekt u over een brief van leterme aan somer, en nu over een bericht van jakko in het Nieuws blad.
Ik zie wel dat u bewust een waas optrekt. voor de simpele zielen onder ons: Bart Soomers dient een voorstel in tot frontvorming 14 dagen voor de verkiezingen, op het moment dat het Vlaams parlement al ontbonden was. van dat verspringen, moet u maar zorgen dat u kunt volgen hé, want ik antwoord op verschillende quotes Laatst gewijzigd door giserke : 23 juli 2004 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
En om dat te bewijzen kopieer ik hier de kop van Het Nieuwblad van 18/6/2004 : "Blok gunt Leterme alle ministerzitjes - 18/06/2004" draai rustig verder hoor
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Giserke, ik laat het aan de wijsheid over van de niet betrokkenen om te oordelen wie wat door mekaar klutst en ook wie juiste gegevens probeert te geven bvb ivm het gesprek Leterme-Vlaams Blok en wie niet.
Als gij van hot naar haar springt en mij dan later zelf verwijt om dat te doen, tja dan hebben we het wel gehad zeker. 't is moeilijk toe te geven dat de partij waarin ge zit zijn woord niet heeft gehouden. Das mijn conclusie. Steek voor de rest uw hoofd maar in het zand, stuur alle verwijten naar het Vlaams Blok in plaats van naar uw gezellige regeringspartnerpartijen en doe wat ge niet laten kunt.
![]() |
![]() |