Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2013, 15:22   #81
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Dat is zo zeker nog niet, ik denk eerder aan een gelijkspel dat stilletjes afloopt. Omdat het ACW één van de belangrijke steunpilaren van het belgische regime is.
2

Het ACW is te sterk geworteld in het establishment. Ze zijn een soort ouderwetse maffia, de grote weldoeners in het openbaar en fraude achter de schermen maar niemand die het kan aantonen met harde bewijzen.

Laatst gewijzigd door stevensterk : 20 februari 2013 om 15:25.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2013, 16:15   #82
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik heb evenveel last van de Vlaamse particratie met de even schijnheilige, democratische werking als de Belgische.
Heeft er dan iemand beweerd dat er geen tsjeven en sossen meer in de Vlaamse regering zitten. Gelukkig kunnen we daar in 2014 verandering in brengen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2013, 16:23   #83
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Heeft er dan iemand beweerd dat er geen tsjeven en sossen meer in de Vlaamse regering zitten. Gelukkig kunnen we daar in 2014 verandering in brengen.
Raas maar verder, partijsoldaatje!
Al die ACW'ers die nog bekeerd moeten worden!!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2013, 16:35   #84
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik heb evenveel last van de Vlaamse particratie met de even schijnheilige, democratische werking als de Belgische.
Dat is niet meer dan logisch, tenslotte zijn het zowat dezelfde anti-Vlaamse machtsgroepen die er baas zijn.

En voor je me wijst op de aanwezigheid van de N-VA in die "Vlaamse" regering, ja, ik vraag me af waarom ze daar perse aan de Belgische leiband willen lopen.

Want als ze het daar doen, dan hadden ze het evengoed in de federale regering ook kunnen doen.
Oud 20 februari 2013, 16:38   #85
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Citaat:
Als blijkt dat Bernard Arnault zich schuldig gemaakt heeft aan fiscale fraude wordt hij geen Belg voor de N-VA.
Theo Francken.
Citaat:
Theo Francken (N-VA): "Laat maar komen die Fransen".
De nieuwe nationaliteitswet die begin volgend jaar van kracht wordt, biedt de Franse multimiljardair Bernard Arnault aanzienlijk meer kansen om Belg te worden. Dat stelt Kamerlid Theo Francken (N-VA). Voor N-VA mag Arnault gerust Belg worden. "Laat maar komen die Fransen", klinkt het.
En gaat Theo Franken nu ook driftig bewijzen verzamelen van fiscale fraude van Arnault??
Neen!

En waarom niet??
Omdat de NVA de partij is van het grootkapitaal!

Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2013 om 16:41.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2013, 16:53   #86
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En gaat Theo Franken nu ook driftig bewijzen verzamelen van fiscale fraude van Arnault??
Neen!

En waarom niet??
Als Arnault fraude heeft gepleegd, moet de BBI dit maar bewijzen en onderzoeken.

N-VA is toch geen betrokken partij in die privé zaak?

Het ACW is gaan lopen met 102 miljoen belastinggeld. Dit maakt het een politieke zaak.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2013, 17:06   #87
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Men kan in deze zaak niets anders doen dan besluiten dat N-VA een hoop rottigheid heeft blootgelegd bij een organisatie die pretendeert de kleine werknemer te verdedigen. Dat het ACW zich nu verschuilt achter hun hardwerkende vrijwilligers, dat ze een zogenaamde topfiscalist inhuren om hun vermeende onschuld te bewijzen, dat hun politieke tak ook met scherp schiet en dat ze als klap op de vuurpijl dreigen met een klacht tegen parlementair onschendbare volksvertegenwoordigers toont aan dat ze een loopje willen nemen met de rechtspraak en de publieke opinie willen beïnvloeden om hun naam te zuiveren. Het ACW is een door en door verknipte organisatie.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2013, 17:08   #88
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Als Arnault fraude heeft gepleegd, moet de BBI dit maar bewijzen en onderzoeken.

Het ACW is gaan lopen met 102 miljoen belastinggeld. Dit maakt het een politieke zaak.
Dat zal wel. Als Arnault gebruik gaat maken van de voordelen van de notionele interestaftrek voor zijn zwendelfirma's, dan is het wel belastingsgeld.

Gaat Theo Francken dan ook de zaak aanhangig maken bij het Parket? Of had hij het misschien niet al moeten doen? Hij zal het zeker gaan doen. En weet ge wanneer? In de kersentijd als de pruimen rijp zijn.

Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2013 om 17:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2013, 17:12   #89
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Raas maar verder, partijsoldaatje!
Al die ACW'ers die nog bekeerd moeten worden!!
Hoeveel Arco-coöperanten hebben een aardig centje opzij gezet, maar vrezen nu al een hele tijd dat ze die centen nooit gaan terugzien?
Ik denk niet dat wij die nog moeten bekeren.

En al die simpele acw-aangeslotenen die nu her en der lezen over de warboel aan constructies om centen veilig te houden ... veilig voor de top, niet veilig voor de basis ...

Er zijn er een paar die de bui al zien hangen. Van Ackerke is er één van. Hij zag trouwens de bui al hangen voor de post van gouverneur in zijn geboortestreek vrij kwam ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2013, 17:15   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen!

En waarom niet??
Moet het werk van Crombez over gedaan worden misschien ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2013, 17:23   #91
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Het ACW heeft in deze zaak al derde graads brandwonden aan hun spreekwoordelijke vingers:

http://www.knack.be/opinie/columns/e...0251107839.htm
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2013, 17:37   #92
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het ACW ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2013, 20:35   #93
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

NVA neemt in deze zaak een enorm risico, op dat vlak kan ik Kris Peeters wel volgen. Vergeet niet dat ACW een bijzonder machtige organisatie is, die al veel langer bestaat dan uiteraard de NVA maar ook de Volksunie. Ook mag je de invloed van het ACW op de fiscus en op justitie niet onderschatten. NVA kan dus best met een stevige waterdichte zaak afkomen, want het regime zal alles doen om het ACW vrij te laten pleiten, tenzij NVA zwart op wit kan aantonen dat er sprake is van fraude, dat ze niet anders kunnen dan het ACW te vervolgen.

Ik ben bijzonder benieuwd naar de uitkomst van deze zaak, want deze kan heel grote gevolgen hebben voor de politieke toekomst van Vlaanderen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2013, 20:42   #94
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Dat is zo zeker nog niet, ik denk eerder aan een gelijkspel dat stilletjes afloopt. Omdat het ACW één van de belangrijke steunpilaren van het belgische regime is.
Het belang en de invloed van het ACW kan in Vlaanderen moeilijk overschat worden. NVA heeft een tegenstander van formaat tegenover zich.

Stort het ACW alsnog in kan dit zeer zware gevolgen hebben voor Belgische regime. De NVA zal echter met zeer goede papieren moeten afkomen om dit te winnen, ook al omdat het regime alle mogelijke middelen zal inzetten om het ACW overeind te houden.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 februari 2013 om 20:43.
Oud 20 februari 2013, 20:45   #95
Max van Dietschland

Standaard

Verliest NVA deze zaak dan kan dat haar geloofwaardigheid kosten en het begin van het einde voor deze partij inluiden...

Oud 20 februari 2013, 22:47   #96
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Verliest NVA deze zaak dan kan dat haar geloofwaardigheid kosten en het begin van het einde voor deze partij inluiden...
Ik denk dat de partij sinds de verkiezingen al momentum aan het verliezen is.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2013, 23:05   #97
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overschat het IQ van NVA kiesvee niet.
Oud 20 februari 2013, 23:14   #98
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin, alsof de gemiddelde NVA'er er zich veel aantrekt van een proces tegen het ACW te verliezen.

Dit wordt gewoon een eindeloos durend juridisch theatertje waar beide partijen noch kunnen verliezen noch winnen.

Citaat:
Ik denk dat de partij sinds de verkiezingen al momentum aan het verliezen is
Dat kan alleen als er een redelijk rechts alternatief bestaat voor de NVA.
De enige manier dat de NVA zou stemmen verliezen voor 2014 is indien de liberalen of de VB'ers zouden hun visie transformeren of de NVA zelf die een bijzondere blunder aangaat. Ik schat de kans hiervan bijzonder klein in.

Laatst gewijzigd door stevensterk : 20 februari 2013 om 23:22.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2013, 23:23   #99
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ACW is zo danig zeker van zich zelf, dat het ACV sneller dan zijn schaduw zich volledig distantieert van het ACW.
CD&V daarentegen distantieert zich niet. In tegendeel, ze gaan mee in de tegenaanval.

Erg riskant, als blijkt dat de aantijgingen juist zijn, lonkt de kiesdrempel. Als ze gelijk hebben, is dat natuurlijk een mooi verhaal. Erg risicovol dus, met grote winst of groot verlies in het vooruitzicht.

Waarom neemt CD&V zoveel risico vraag ik me af? Afwachten en dan zeggen dat ze het altijd wel gezegd hebben lijkt me een veiliger strategie.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 00:15   #100
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
CD&V daarentegen distantieert zich niet. In tegendeel, ze gaan mee in de tegenaanval.

Erg riskant, als blijkt dat de aantijgingen juist zijn, lonkt de kiesdrempel. Als ze gelijk hebben, is dat natuurlijk een mooi verhaal. Erg risicovol dus, met grote winst of groot verlies in het vooruitzicht.

Waarom neemt CD&V zoveel risico vraag ik me af? Afwachten en dan zeggen dat ze het altijd wel gezegd hebben lijkt me een veiliger strategie.
CD&V staat met zijn rug tegen de muur, of als een kat in de hoek.
Als dit verkeerd loopt met het ACW mogen ze hun partij opdoeken.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be