Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2013, 23:35   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
'klant is koning' wil in de privé ook niet zeggen dat de klant altijd zijn zin krijgt, het is eerder dat er naar geluisterd wordt, dat zijn problemen serieus genomen wordt en dat er met kennis van zaken een objectief antwoord gegeven wordt.
Niets is zo frustrerend voor een burger en ambtenaren die zich wel inzetten dat er ongeïnteresseerd met de burger omgegaan wordt.
Als een klant in een winkel komt en zegt "ik zou graag hebben dat dat apparaat deze namiddag wordt geleverd", dan is de kans heel groot dat de winkelier daarop ingaat. Niet ingaan op die vraag zal immers niet zelden betekenen dat deze klant naar de concurrentie stapt.

Bij de administratie gaat dat niet, daar er strikte regels gelden. Termijnen, procedures, enzovoort. Dat betekent niet dat de ambtenaar niet betrokken is, maar wel dat hij die regels moet volgen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 00:47   #82
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Resultaat is niet veel anders dat we zien op federaal vlak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
In Keerbergen heeft het nieuwe N-VA bestuur nochtans de oplossing gevonden:
Verhogen van de gemeentebelasting.
Heb je van veel andere maatregelen gehoord bij de traditionele Vlaamse volksverraders??

Wat jullie ook proberen te vitten op de NVA, één zaak zal je nooit kunnen zeggen: de NVA is ervoor verantwoordelijk dat deze toestand er is, wat de NVA bestond toen nog niet!

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 06:12   #83
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
gebouw is vergund voor bouwen, is gebouwd en staat ingeschreven in de registers van het kadaster. Voila mijnheer de ambetantenaar.

De vergunning die ik aanvroeg was voor een verbouwing (!) van datzelfde gebouw dat dus en vergund werd, en gebouwd werd en ingeschreven in het registers mijnheer de ambetantenaar.

Is het zo goed mijnheer de ambetantenaar.

En dan vraag je jezelf af waarom mensen een hekel krijgen aan ambetantenaren.
Ik heb eeb hekel aan heerschappen die hun persoonlijke problemen in sectie "binnenland" uitleggen.
Oud 27 juni 2013, 06:13   #84
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Resultaat is niet veel anders dat we zien op federaal vlak.

Heb je van veel andere maatregelen gehoord bij de traditionele Vlaamse volksverraders??

Wat jullie ook proberen te vitten op de NVA, één zaak zal je nooit kunnen zeggen: de NVA is ervoor verantwoordelijk dat deze toestand er is, wat de NVA bestond toen nog niet!
De VU wel.
Wil je nu beweren dat de CD&V niet verantwoordelijk is voor wat de CVP heeft uitgevoerd. De SPa niet verantwoordelijk voor de BSP? De VLD is verandert, omdat ze er een o'tje voor gezet hebben?
Even de naam veranderen en een streep trekken volstaat?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 06:17   #85
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De VU wel.
Wil je nu beweren dat de CD&V niet verantwoordelijk is voor wat de CVP heeft uitgevoerd. De SPa niet verantwoordelijk voor de BSP? De VLD is verandert, omdat ze er een o'tje voor gezet hebben?
Even de naam veranderen en een streep trekken volstaat?
Alleen de PS heeft haar naam niet zoals een dief veranderd.
PS vroeger, PS nu, PS morgen.
Voor het volk!

Laatst gewijzigd door Echte Waal : 27 juni 2013 om 06:17.
Echte Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 06:28   #86
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Voor het volk!
Niet overdrijven, de PS vroeger links, de PS rechts nu, de PS neoliberaal morgen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 07:34   #87
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, daar ik deel uitmaak van het katholiek onderwijs. Mijn werkgever is dus de desbetreffende inrichtende macht van een welbepaalde katholieke school. Ik val dan ook niet onder de CAO van de ambtenaren van de Vlaamse overheid.
Je loon komt van de Vlaamse overheid. Je bent een ambtenaar, Jan.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 08:40   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cherieke Bekijk bericht
Van welke CAO maak jij dan deel uit ?
CAO IX
Oud 27 juni 2013, 08:42   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cherieke Bekijk bericht
Vergeet niet dat al die gemeentes en steden subsidies krijgen en ermee smossen tot en met, aanbestedingen, kijk rondom jullie. Pakken geld gaat onder tafel door in het zwart, aanbestedingen worden vervalst, corruptie alom !
Sommige gemeenten slagen er niet in de helft van de noodzakelijke inkomsten zelf te genereren (in West-Vlaanderen hebben we zelfs plaatselijke besturen die slechts aan 25% geraken!). Hierdoor zijn ze heel sterk afhankelijk van de subsidies die ze ontvangen uit het Gemeentefonds.
Oud 27 juni 2013, 08:44   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Dat ik mijn loon ontvang van de Vlaamse overheid, heeft te maken met het Schoolpact. Nogmaals, onderwijzend en ondersteund personeel uit het katholiek onderwijs vallen niet onder de CAO van de Vlaamse ambtenaren. Daarenboven is onze werkgever niet de Vlaamse overheid, wel de eigen inrichtende macht.
Oud 27 juni 2013, 21:37   #91
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb eeb hekel aan heerschappen die hun persoonlijke problemen in sectie "binnenland" uitleggen.
Ik heb een hekel aan jou. Nog iets ?
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 21:40   #92
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, de burgers zijn niet zomaar "klanten". In tegenstelling tot de private sector is de burger bij het overheidsapparaat niet zomaar "klant die koning is". De burger kan immers niet zomaar zaken eisen. Hij moet de wet volgen, net zoals ook de ambtenaar dat moet doen. Daarnaast moeten beiden de regels, procedures, bepalingen en voorschriften in acht nemen.
Er is ook zo een regel die zegt dat een ambtenaar de wet in positieve zin moet interpreteren daar waar mogelijk. MAAR daar hebben ze over het algemeen een hekel aan. Negatief besluiten waar mogelijk, paraplutjes opentrekken vooral en als het nog effe kan wat centen pakken.
Oud 27 juni 2013, 21:41   #93
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Als een klant in een winkel komt en zegt "ik zou graag hebben dat dat apparaat deze namiddag wordt geleverd", dan is de kans heel groot dat de winkelier daarop ingaat. Niet ingaan op die vraag zal immers niet zelden betekenen dat deze klant naar de concurrentie stapt.

Bij de administratie gaat dat niet, daar er strikte regels gelden. Termijnen, procedures, enzovoort. Dat betekent niet dat de ambtenaar niet betrokken is, maar wel dat hij die regels moet volgen.
Inderdaad, er staan nog 10 mensen om 1 minuut voor 12 aan te schuiven voor het loket, maar om stipt 12 uur schuift het gordijn naar beneden....

Of ik bel naar het DIV voor informatie in verband met de inschrijving van een voertuig en het toestel springt 10 maal over van de ene telefoon naar de andere zonder dat iemand op neemt...om 10 uur voormiddag.

Komt het bekend voor mijnheer de ambetantenaar ?

Laatst gewijzigd door Stingray : 27 juni 2013 om 21:42.
Oud 27 juni 2013, 21:46   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is ook zo een regel die zegt dat een ambtenaar de wet in positieve zin moet interpreteren daar waar mogelijk. MAAR daar hebben ze over het algemeen een hekel aan. Negatief besluiten waar mogelijk, paraplutjes opentrekken vooral en als het nog effe kan wat centen pakken.
Eerlijk gezegd heb ik tot nu toe veel meer positieve ervaringen met ambtenaren dan negatieve. Uw zure, klagerige opmerkingen kan ik bijgevolg niet onderschrijven.
Oud 27 juni 2013, 21:47   #95
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor het volk!
De ps is dan ook een dief. Een gelegaliseerde dief zelfs.
Oud 27 juni 2013, 21:47   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, er staan nog 10 mensen om 1 minuut voor 12 aan te schuiven voor het loket, maar om stipt 12 uur schuift het gordijn naar beneden....
Nog nooit meegemaakt in ons land.
Oud 27 juni 2013, 21:54   #97
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Dat ik mijn loon ontvang van de Vlaamse overheid, heeft te maken met het Schoolpact. Nogmaals, onderwijzend en ondersteund personeel uit het katholiek onderwijs vallen niet onder de CAO van de Vlaamse ambtenaren. Daarenboven is onze werkgever niet de Vlaamse overheid, wel de eigen inrichtende macht.
Ik heb een tijdje geleden een schadeclaim moeten behandelen. Onze verzekerde woonde in een woning met leien dak (kunstleien). Naast hem woont een leraar.
Op een gegeven ogenblik besluit onze verzekerde het mos van zijn leien te laten verwijderen en neemt een aannemer onder de arm.
Deze komt ter plaatse met hogedrukspuit en spuit het dak proper. Buurman, de leraar belt de politie en dient klacht in omdat onze verzekerde geen onderzoek had gedaan naar de risico's van asbestvervuiling zoals de wet voorschrijft.

De politie komt ter plaatse en haalt de schouders op. Het dak wordt verder schoongespoten.

Mijnheer de leraar serieus in zijn ambtelijke kont gebeten, dient een schadeclaim in. Hij beweerde dat zijn waterput verontreinigd was door asbest komende van onze verzekerde.

Nu had hij pech, want stingray moest komen voor de expertise. Enne stingray heeft niet alleen een hekel aan ambetantenaren, maar een nog grotere hekel aan green weenies.

Ik leg mijnheer de leraar dus fijntjes uit dat hij zijn claim moet bewijzen. Hij vraagt mij hoe. Ik deel hem fijntjes mee dat hij waarschijnlijk een analyse zal moeten doen van het slib in zijn put.

De firma die deze analyses doet komt ter plaatse, maar stelt vast dat hij geen slib vindt in de put en belt mij op om te vragen of een staal van het water ook goed is. Wetende dat ondertussen het regenwater de put schoon gespoeld heeft, zeg ik ja.

2000 € later komt mijnheer de leraar tot de vaststelling dat er in zijn put geen spoor van asbest is (dat, laat ons wel wezen er ook nooit geweest is).

Ik denk niet dat de man zo een staaltje van ambtelijk "correct" gedrag nog ooit zal vertonen ...

En voor je het vraagt : ja ik heb van het schouwspel genoten.

Laatst gewijzigd door Stingray : 27 juni 2013 om 21:57.
Oud 27 juni 2013, 22:10   #98
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een tijdje geleden een schadeclaim moeten behandelen. Onze verzekerde woonde in een woning met leien dak (kunstleien). Naast hem woont een leraar.
Op een gegeven ogenblik besluit onze verzekerde het mos van zijn leien te laten verwijderen en neemt een aannemer onder de arm.
Deze komt ter plaatse met hogedrukspuit en spuit het dak proper. Buurman, de leraar belt de politie en dient klacht in omdat onze verzekerde geen onderzoek had gedaan naar de risico's van asbestvervuiling zoals de wet voorschrijft.

De politie komt ter plaatse en haalt de schouders op. Het dak wordt verder schoongespoten.

Mijnheer de leraar serieus in zijn ambtelijke kont gebeten, dient een schadeclaim in. Hij beweerde dat zijn waterput verontreinigd was door asbest komende van onze verzekerde.

Nu had hij pech, want stingray moest komen voor de expertise. Enne stingray heeft niet alleen een hekel aan ambetantenaren, maar een nog grotere hekel aan green weenies.

Ik leg mijnheer de leraar dus fijntjes uit dat hij zijn claim moet bewijzen. Hij vraagt mij hoe. Ik deel hem fijntjes mee dat hij waarschijnlijk een analyse zal moeten doen van het slib in zijn put.

De firma die deze analyses doet komt ter plaatse, maar stelt vast dat hij geen slib vindt in de put en belt mij op om te vragen of een staal van het water ook goed is. Wetende dat ondertussen het regenwater de put schoon gespoeld heeft, zeg ik ja.

2000 € later komt mijnheer de leraar tot de vaststelling dat er in zijn put geen spoor van asbest is (dat, laat ons wel wezen er ook nooit geweest is).

Ik denk niet dat de man zo een staaltje van ambtelijk "correct" gedrag nog ooit zal vertonen ...

En voor je het vraagt : ja ik heb van het schouwspel genoten.
En uw conclusie is dus dat alle ambtenaren zo zijn ?
En dus automatisch door u met de nek worden bekeken?
Oud 27 juni 2013, 22:13   #99
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lap......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 22:18   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
En uw conclusie is dus dat alle ambtenaren zo zijn ?
En dus automatisch door u met de nek worden bekeken?
Hij reageert op mijn uitleg over het lerarenstatuut in het katholiek onderwijs. Mij een raadsel wat hij daar nu mee wil bewijzen.

Zo stilaan bekruipt me het gevoel dat die man hopeloos gefrustreerd rondloopt en ergens een of andere fobie heeft opgedaan tegen ambtenaren.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be