Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2013, 10:58   #81
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht

Die moet het goedkeuren, dus die heeft zeker impact
Zeg dat eens tegen de Arcopar aandeelhouders, die wisten totaal van niets.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 11:21   #82
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Jongen, weet jij nog wie, wat, hoe, wanneer, iemand de CEO is van een bepaald merk dat je koopt?
Nee, maar mij interesseert dat dan ook geen fluit. I couldn't care less dat deze of gene CEO van welk bedrijf dan ook met 1000€ naar huis gaat elke maand of met een miljoen.

Zij die claimen dat wel belangrijk te vinden, hebben heus wel genoeg mogelijkheden om dat te achterhalen. Beetje moeite doen, doet niemand kwaad, weet je wel.

Citaat:
Mijn moeder ging ooit een verzekering aan bij Noordstar en Boerehave, op dit moment is ze bij Baloise, dit via een tussenstop bij Mercator, om maar te zeggen dat de een de ander opkoopt.
So?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 11:23   #83
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zeg dat eens tegen de Arcopar aandeelhouders, die wisten totaal van niets.
Dat wordt geclaimd ja... Of dat ook effectief de realiteit is, is een heel ander paar mouwen.
Oud 27 augustus 2013, 11:45   #84
Tavek
Banneling

Standaard

Ik ben bezorgd omwille van het feit dat we geen duurzaam model van ondernemen hebben en dat miljoenensalarissen een grote factor zijn die duurzaamheid in de weg staan.

Een CEO is een van de redenen waarom een bedrijf goed presteert, maar zeker niet de belangrijkste. Uiteindelijk is een goed presterend bedrijf een gezamenlijke prestatie van iedere werknemer, hoog tot laag. Als ze geen impact hebben op het resultaat, moet je ze niet aanwerven, mij dunkt.

Ik ben manager van een afdeling en ik kan u zeggen dat ik veel op het kompas van mijn personeel vaar, en dus ook eventuele successen met hun deel. Ik weet dat dat not done is bij de Vlerick haantjes die menen dat zij goud creëren met alles wat ze aanraken, maar die mannen weten ook niet hoe een bedrijf echt werkt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 11:47   #85
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Top vakbonden op zijn best, heeft het nog nut van bij te dragen?

De vraag dat nog niemand gesteld heeft (denk ik) is voor hoeveel euro's haalt dez Rudy De Leeuw in totaal binnen met al zijn postjes en zitjes in talrijke raden van bestuur &.

Kan men dat beschouwen als zwijggeld of omkoopgeld.

Wie en wanneer gaat zorgen voor een transparente boekhouding van de vakbonden. Vanwaar komt al het geld en waar en naar wie gaat het natoe.

Bestaan er bij de Belgische vakbonden situaties �* la Rajoy waarbij er aan de top van de PP suplementen worden, betaald in het zwart?

Tijd om veel dieper te gaan bij de vakbonden, kan de wetgevende macht aangezien de bestaande relaties tussen ACW en ABVV en politiek daar iets aan doen.

Of mag men bij hun vakbonden frauderen en zorgen voor eigen verrijking.

Is wat de bealstingbetaler moet betalen in voor het Dexia monster nog niet voldoende?

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 27 augustus 2013 om 11:48.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 11:49   #86
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
De vraag dat nog niemand gesteld heeft (denk ik) is voor hoeveel euro's haalt dez Rudy De Leeuw in totaal binnen met al zijn postjes en zitjes in talrijke raden van bestuur &.

Kan men dat beschouwen als zwijggeld of omkoopgeld.

Wie en wanneer gaat zorgen voor een transparente boekhouding van de vakbonden. Vanwaar komt al het geld en waar en naar wie gaat het natoe.

Bestaan er bij de Belgische vakbonden situaties �* la Rajoy waarbij er aan de top van de PP suplementen worden, betaald in het zwart?

Tijd om veel dieper te gaan bij de vakbonden, kan de wetgevende macht aangezien de bestaande relaties tussen ACW en ABVV en politiek daar iets aan doen.

Of mag men bij hun vakbonden frauderen en zorgen voor eigen verrijking.

Is wat de bealstingbetaler moet betalen in voor het Dexia monster nog niet voldoende?
Ben jij nu écht zo naïef ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 12:14   #87
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard wanneer gaat dit veranderen?

Hopen op een betere wereld is alles wat ons nog rest.
De verontwaardiging is nergens te vinden of wel?

Syrië, al dat gas op kinderen en toch heeft er niemand aan gedacht van daar in de eerste vijf dagen binnen te vallen om toch maar tot geldige vaststellingen te komen.

Toe die organisatie, die zoveel kost aan de mensen er aan kwam waren alle bewijzen al weg.

En bij NSA waren die dag alle satelieten die anders alles zien, blind...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spionagesatelliet

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 27 augustus 2013 om 12:20.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 13:27   #88
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben bezorgd omwille van het feit dat we geen duurzaam model van ondernemen hebben en dat miljoenensalarissen een grote factor zijn die duurzaamheid in de weg staan.

Een CEO is een van de redenen waarom een bedrijf goed presteert, maar zeker niet de belangrijkste. Uiteindelijk is een goed presterend bedrijf een gezamenlijke prestatie van iedere werknemer, hoog tot laag. Als ze geen impact hebben op het resultaat, moet je ze niet aanwerven, mij dunkt.

Ik ben manager van een afdeling en ik kan u zeggen dat ik veel op het kompas van mijn personeel vaar, en dus ook eventuele successen met hun deel. Ik weet dat dat not done is bij de Vlerick haantjes die menen dat zij goud creëren met alles wat ze aanraken, maar die mannen weten ook niet hoe een bedrijf echt werkt.
*Grin*
QFT, heb al genoeg Vlerick-haantjes afgebrand om te weten dat je van die mannen niet teveel concreets moet verwachten.

En uiteraard, je moet je werknemers (zij die het verdienen toch) mee laten delen in de successen van het bedrijf. Daar ga je me niks over horen zeggen. Maar de connotatie "zij die het verdienen", daar loopt het ook wel al eens fout. Veel mensen overschatten hun bijdragen schromelijk op dat vlak, en geraken niet verder dan een standaard "zij krijgen dat, dus wij ook". Niet in het minst de vakbonden zitten daarmee.

Mijn teams krijgen ook wat hun toekomt; de Belgen krijgen zelfs loonsverhogingen ruim boven wat de regering denkt op te kunnen leggen als loonnorm, maar die enkelingen die niet presteren, die blijven steken en die vliegen er gewoon uit volgend jaar als ze zich niet verbeteren. Zij die wel presteren, hebben over 2012 allemaal een bonus gekregen met minstens 4 nullen. Ook dat zijn cijfers die bij veel anderen per direct hun ogen gaan uitsteken; then again, wat die mensen denken doet er de facto geen lor toe.

Moeten dergelijke bonussen in een oncontroleerbaar vacuum gebeuren? Tuurlijk niet. Maar als die gebeuren op basis van objectieve argumenten en opbasis van een visie/strategie, dan kan dat wel degelijk werken en hoeft dat niets duurzaams in de weg te staan. Voor een CEO is dat niet anders. 't Is geen garantie, maar 't is ook geen hinderpaal, laat staan een bedreiging.
Oud 28 augustus 2013, 06:36   #89
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Dat is niet noodzakelijk waar.
Al reality-programma's gezien waar een manager even de werkvloer op gaat en totaal de mist in ging.
Sinds wanneer heeft reality TV iets met de werkelijkheid te maken

Citaat:
Dit is niet alleen zo voor managers, dat gaat op voor bijna elk type werk.
Maar het gaat hier om vraag en aanbod. Goede postbodes zijn makkelijker te vinden dan goede managers die BPost willen leiden.

Citaat:
Een balletje in een net schoppen zou ik niet als een job bestempelen, eerder een hobby waar je toevallig veel geld voor kan krijgen als je een idioot kan vinden die dit wil betalen.
Inderdaad. Maar waarom is het blijkbaar een levensgroot moreel probleem als een manager er in slaagt iemand te vinden die hem rijkelijk wil betalen, maar niet als het om een voetballer gaat. En dat terwijl ik denk dat een manager toch wel nuttiger is dan een voetballer...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 06:48   #90
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Onzin. Het is niet omdat iemand 1 miljoen euro wilt verdienen dat hij een goede manager is.
Dat beweer ik dan ook niet.
Ik wil ook graag een miljoen verdienen. Ik weet echter van mijzelf dat ik als manager er een zootje van zou maken.
Wat ik beweer is echter dat een top manager geen gebrek aan job aanbod heeft. Als je dus wil dat hij voor _jou_ werkt, dan zal je hem moeten betalen wat hij vraagt. Anders werkt hij wel voor een ander.
Vraag en aanbod. Dat is het gewoon. Zie de problemen die men op dit moment heeft om managers voor bepaalde overheidsbedrijven te vinden.

Citaat:
Dat is een zwaar beroep, maar ik kan u verzekerend het niet 10 keer zo zwaar is als bvb een job van het middenkader of zelfs van de postbode zelf.
Het gaat niet om de zwaarte van het beroep. Loon wordt niet bepaald door de zwaarte van een beroep. Loon wordt bepaald door vraag en aanbod.

Citaat:
Maar overheidsmanagers worden betaald door u en ik, dus wij hebben het recht daar een mening over te vormen.
Tuurlijk hebben we het recht daar een mening over te vormen.

Een poos geleden besloot de Zwitserse regering een aandeel in UBS te nemen. Plots waren wij dus allemaal, als belastingbetaler, aandeelhouder van UBS.
Aangezien dit mogelijk een extra kost voor de overheid kon opleveren die in de miljarden kon lopen, vond ik het persoonlijk belangrijk dat aan het hoofd van UBS goede managers stonden. En ik weet dat die duur zijn.

Uiteindelijk heeft de UBS redding de Zwitserse staat zelfs een paar miljard opgeleverd. Of die paar miljard te danken zijn aan die paar miljoen die men het management betaalt heeft weet ik niet. Maar is het slim om miljarden te riskeren om een paar miljoenen uit te sparen? Een miljoen is peanuts vergeleken met een miljard.
Meer betalen garandeert niet dat je betere managers krijgt. Minder betalen echte verhoogd wel de kans dat je geen goede managers gaat krijgen. Zie de problemen die de Belgische staat op dit moment heeft om managers voor haar overheidsbedrijven te vinden.
... repeat ...
Oud 28 augustus 2013, 06:51   #91
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Sinds wanneer heeft reality TV iets met de werkelijkheid te maken

Maar het gaat hier om vraag en aanbod. Goede postbodes zijn makkelijker te vinden dan goede managers die BPost willen leiden.

Managers zijn er ook genoeg maar ze moeten BEWIJZEN dat ze kunnen TOPmanager worden

Inderdaad. Maar waarom is het blijkbaar een levensgroot moreel probleem als een manager er in slaagt iemand te vinden die hem rijkelijk wil betalen, maar niet als het om een voetballer gaat. En dat terwijl ik denk dat een manager toch wel nuttiger is dan een voetballer...

Een manager in een overheidsbedrijf wordt betaald met onze BELASTINGCENTEN.
Een voetballer wordt betaald met de centen v.d. supporters.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 06:55   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Een zijlichtje op de 290.000 euro

Oude Luc Van den Bossche vindt dat alle ministers maar 'missionarissen' zijn.
Zijn dochter inbegrepen zeker ?
Alsook zijn kameraden oud-ministers die nooit naar de privé gingen, zoals ouden Tobback.
Zoals zijn actuele sossen-voorzitter. En de vorige voorzitters.

Of wil hij alleen maar zichzelf indekken tegen kritiek van graaien in semi-overheidsdiensten ?

titel:
Met 290.000 euro krijg je alleen missionarissen

http://www.standaard.be/plus/20130828/ochtend/7

Citaat:
28/08/2013 | mju

Volgens SP.A-coryfee Luc Van den Bossche is de hele discussie rond de toplonen in overheidsbedrijven verziekt door de genoemde grens. Hij is het niet eens met zijn rode ‘kameraden’ Dirk Van der Maelen en Rudy De Leeuw (ABVV): ‘Als je het mij vraagt, krijg je voor 290.000 euro alleen nog maar missionarissen. En roepingen zijn vandaag veeleer zeldzaam.’ Best zou de regering de verloning die bij elke benoeming hoort, apart bekijken. ‘Wil men topmanagers die de boel saneren, of opnieuw gezond maken – zoals Johnny Thijs bij Bpost en Bert De Graeve bij de VRT destijds? Dan moet men een marktconform loon betalen. In bedrijven als de Nationale Loterij kan ik mij voorstellen dat een ‘subtopper’ ook volstaat.’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 06:58   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Nog een zijlichtje op de 290.000 euro

Kleine Croo verdient wellicht wel meer dan 290.000 euro.

Want zou iemand die minder verdient, de gewoonte hebben om te wedden voor een KIST champagne ?

Terwijl hij eigenlijk zou moeten 'regeren', en zich niet of nog niet bezig houden met de verkiezingen van volgend jaar.

De Standaard van vandaag:

Citaat:
Kreten&gefluister
Champagne (1)
Open VLDkamerlid
Herman De Croo doet
een boude voorspelling. ‘Ik daag de NVA
uit
om op haar affiches de slogan ‘republiek
Vlaanderen: nu’ te gebruiken. Ze durven niet’,
zegt hij in het weekblad Humo. ‘Het woord
separatisme zul je in de hele campagne niet
horen. Wedden voor een kist champagne dat de
NVA
in 2014 haar separatistische staart
intrekt?’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 06:59   #94
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bij een overheidsbedrijf wordt meer dan alleen de managers betaalt door onze belastingcenten. En dat is nu net mijn punt. Het is in het belang van de belastingbetaler dat een overheidsbedrijf goed geleid wordt.

Of is het in het belang van de belastingbetaler dat de staat straks met een miljardenverlies opgescheept zit omdat men te krenterig was bij de beloning van de bedrijfstop?
... repeat ...
Oud 28 augustus 2013, 07:01   #95
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oude Luc Van den Bossche vindt dat alle ministers maar 'missionarissen' zijn.
Zijn dochter inbegrepen zeker ?
Alsook zijn kameraden oud-ministers die nooit naar de privé gingen, zoals ouden Tobback.
Zoals zijn actuele sossen-voorzitter. En de vorige voorzitters.
De meeste top politiekers zijn inderdaad niet bekwaam genoeg om een bedrijf te leiden. Daarom zitten ze ook in de politiek.
... repeat ...
Oud 28 augustus 2013, 07:26   #96
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een voetballer wordt betaald met de centen v.d. supporters.
Dat hele overheidsbedrijf wordt betaald met belastingsgeld... What's your point?
Oud 28 augustus 2013, 07:40   #97
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat wordt geclaimd ja... Of dat ook effectief de realiteit is, is een heel ander paar mouwen.
Zeg betweter, de meeste van die mensen waren heus niet bezig met aandelen en dergelijke. Echte beleggers zouden nooooooooit zo'n aandelen kopen wegens te weinig winst en geen winstuitkering.
Oud 28 augustus 2013, 07:49   #98
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Bij een overheidsbedrijf wordt meer dan alleen de managers betaalt door onze belastingcenten. En dat is nu net mijn punt. Het is in het belang van de belastingbetaler dat een overheidsbedrijf goed geleid wordt.

Of is het in het belang van de belastingbetaler dat de staat straks met een miljardenverlies opgescheept zit omdat men te krenterig was bij de beloning van de bedrijfstop?
Als ik zie wat die vetbetaalden ervan gebakken hebben, dan mag het inderdaad een pak minder zijn.

Jullie doen net alsof dat select groepje "topmanagers" het zo goed doet.

De meeste van deze managers hebben een korte (zeer korte zelfs) termijnvisie omdat:

- Ze de aandeelhouders kontent moeten stellen
- Hun eigen bonussen veilig moeten stellen.

De grote topmanagers hebben de hele wereld in crisis gestort, durf dat Godverdomme toch eens te schrijven inplaats van deze mensen de hemel in te prijzen.

Het id Godgeklaagd dat de crisis enkel overwonnen kan worden door de kleine ondernemers.
Oud 28 augustus 2013, 07:52   #99
spabert
Banneling

Standaard

Reservespeler,

populisme gaat ons niet vooruit helpen.
of moeten we je de gebeurtenissen van vorige eeuw nog eens in herinnering brengen?

mijn partij gaat voor een warme samenleving. Voluit.

spabert

Laatst gewijzigd door spabert : 28 augustus 2013 om 07:54.
spabert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 08:10   #100
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Walgelijk

Jan Modaal die maar steeds opslag wil om minder te doen bekritiseert bedrijfsleiders die dag en nacht moeten klaarstaan om diezelfde Jan Modaal aan het werk te houden.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be