![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je stelt wel dat je maatschappij geweldloos moet zijn, maar je zegt erbij dat geweld nog nodig is. Dus kan je niet garanderen dat je maatschappij geweldloos wordt! En dit is niet de boodschap die een staat dient uit te dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
LSD is kwalitatief gezien natuurlijk een veel destructiever genotsmiddel dan pintjes bier. Sterke drank heeft dan weer veel meer destructieve gevolgen dan mensen die af en toe een XTC-pilletje nemen. Men dient deze zaken niet te veel op een hoopje te gooien en soort per soort te benaderen. Over pakweg LSD kan men heel kort zijn. Dat is voor 99% van zijn gebruikers uiterst destructief, zowel fysiek als mentaal en is zodanig verslavend dat zo goed als niemand er echt van afkickt op lange(re) termijn. Het zou te onnozel zijn om dan te zeggen, "ah alcohol* behoort tot dezelfde groep". Daarvoor zijn er te veel mensen die alcohol gecontroleerd kunnen consumeren. *Alcohol op zich is ook al zo'n massa verzamelnaam. Bij elk genotsmiddel zijn er problematische gebruikers en men zou eerder daar moeten naar kijken per middel en op basis daarvan legislatie voorzien i.p.v. enorme groepen middelen allemaal op een hoopje te gooien waardoor je discrepanties krijgt zoals de cannabis vs. sterke drank discussies. Verder zal de dader waarvan spraken toch ook geen onbesproken figuur zijn want hij had blijkbaar al een mes op zak en eerlijk een normale mens (dat durf ik hier nu wel te zetten) loopt niet rond met een steekmes op zak en dat heeft hij dus meegenomen toen hij nog niet zat was. Dat geeft ook te denken over die persoon!
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Doremi,
Kan je dat staven dat LSD fysiek schadelijk en uiterst verslavend zou zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over een uitgangsbuurt in een (naar Vlaamse normen) grootstad. Je hebt blijkbaar niet door dat dit zeer spijtige voorval een maatschappelijk probleem betreft hetgéén net zo goed kon gebeuren op een braderie of speelpleintje op klaarlichte dag. Je wereldvreemde verbazing wekt enkel nog meer verbazing op bij mij. Je kan geschokt zijn en je medeleven betuigen, allemaal goed en wel, maar stomverbaasd? Op het verkeerde moment op de verkeerde plaats is de harde realiteit en VAN ALLE TIJDEN hoor... Volgens jouw dienen jongeren zich te herbronnen over waar en waar niet uit te gaan. Graag enkele tips want in jouw visie van vanavond valt de betere-klasse buurt ook al dik door de mand precies. Ik kan je tal van bruine kroegen opsommen waar je veiliger bent dat in die aangehaalde zogenaamde 'betere klasse-keetjes'. Wat is ten andere jouw invulling van louche?...Laat maar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zelfs, die politie, die komt toch te laat, n�* de feiten ? Alles wijst er naar dat uzelf verdedigen de beste optie is ( om in leven te blijven ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik vind uw strategie bedenkelijk hoor : vooral de messentrekker niet opwinden en schreeuwen of u verdedigen als hij steekt, in de hoop dat je dan maar één steek krijgt... ![]() Een beetje Russische Roulette-achtig, vind je niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat als uw geweldenaar zat, zot en/of gedrogeerd is, en helemaal niet helder nadenkt, u misschien niet ziet zoals u werkelijk bent ( hallucinaties ) ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niemand kan dit waarmaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() meneer lijkt een punt te hebben. Ik ben er nog niet helemaal van overtuigd, dat gedoe van dat aggressor zijn, want volgens mij lok je er meer geweld mee uit, maar inderdaad: wat doe je in gevallen waarin de aggressor simpelweg niet te bedaren valt?
Bij ons (dorp in Oost-Vlaanderen dat met een L begint) is dat nog niet voorgevallen. Misschien moet ik mijn mening dan toch aanpassen. Maar hoe? Wetenschap volgen is altijd de veilige route. Maar de pedagogische wetenschap inzake conflicthantering heeft hier geen informatie over. Ben ik nu bedrogen dat ik zelf leerkracht ben? |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Daarom, ik vraag mij af of hij toch gelijk kan hebben. Je ziet veel uiteenlopende informatie over drugs. Over LSD heb ik niets gezien dat echt op schade duidt, behalve bij personen die onstabiel zijn. Maar laat ons eerlijk zijn: het leven is harder dan eentje LSD, denk ik zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat hier niet om LSD en alcohol maar om een als gevaarlijk bekend staande drugsverslaafde die een onschuldige het hoekje om hielp. Hij was blijkbaar te zat om op zijn benen te kunnen staan, maar niet te zat om een moord te kunnen plegen.
Vergeet ondertussen niet dat chocolade sigaretten uit de handel zijn verdwenen, maar dat drugsverslaafden gratis naalden krijgen terwijl diabetici ervoor moeten betalen.
![]() |
#99 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daarnaast ging het mij ook om de effecten van zulke drugs. Een LSD-trip kan je onmogelijk vergelijken met 3 of 4 pintjes gaan drinken op café. Maar je mag van mij ook amfetaminen als voorbeeld nemen zoals speed. Wat ik maar wilde zeggen is dat het onnozel is om bijvoorbeeld speed en dan de ongelooflijk diverse groep 'alcohol' op één hoopje te gooien en dat wordt hier te pas en te onpas wel gedaan.
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zou LSD lichter moeten worden bevonden dan alcohol (Trippen is zo'n intense ervaring dat men dit zeker niet alle weken of dagen wil gaan doen). Laatst gewijzigd door Het Verzet : 8 oktober 2013 om 07:43. |
|
![]() |
![]() |