![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() ///
Laatst gewijzigd door six : 6 november 2013 om 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Ik bedoel het hier op een grotere schaal. Heelder corporate divisions leveren werk dat de algemene welvaart niet groter maakt of juist verkleint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iets totaal anders dan ambtenaren natuurlijk .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben er zelf ook zo ene. Vanaf Januari kan de belgische staat fluiten naar 'mijn' bijdrage aan het systeem en naar alle BTW die ik in mijn onvrijwillig bijberoep als belastingontvanger voor hen mag collecteren.
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn er hopen. Meestal levende van voordelen hun gegund door de overheid.
Bij de toegevoegde waarde van de financiële sector kunnen vaak grote vraagtekens gezet worden bvb. Of denk maar aan de misschien dan toch verdwijnende uitgevers van maaltijdcheques enz. Algemeen zijn er ook binnen privé-bedrijven veel jobs zonder toegevoegde waarde... ze zijn enkel noodzakelijk om een door de overheid vereiste maar onzinnige bureaucratische rompslomp te onderhouden.
![]() |
#91 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee. Een essentieel verschil blijft hoe dan ook wel dat - in de mate dat we van écht privé-werk spreken (en dus niet van bedrijfsprocessen enkel nodig omdat de overheid ze verplicht) - de privé-sector geen 'klanten' heeft die het kan dwingen om inefficiëntie te subsidiëren.
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Jawel, dat kan die sector wel, via indirecte psychologische dwang. Ik weet niet of je daar slim genoeg voor bent.
En verder: de reclamesector is eentje die helemaal geen waarde creeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In het hypothethische geval dat een werkgever iemand weigert op basis van zijn/haar uiterlijk vind ik ook dat die dat mag zeggen tegen die kandidaat. Zolang het maar beleefd blijft. Dan kan de afgewezen kandidaat er misschien nog iets aan doen om niet bij een volgende gelegenheid opnieuw afgewezen te worden.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 november 2013 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je daar een concreet voorbeeld van wil uit eigen ervaring... Ik bouw zelf veel plannings- en forecastingsmodellen. Productieplanning, financiële planning, enz. Vooral bij financiële forecasts komt het geregeld voor dat ik een complex model bouw waarvan achtereenvolgens gewoon met de inputparameters gesjoemeld wordt tot ze uitkomen op de forecast die de baas graag zou hebben. Het enige 'nut' van dat model is dan dat er ergens iets gebouwd is dat uitkomt op het getal dat meneer of mevrouw CFO 'ondersteunt'. Ik vind het zelf altijd extreem frustrerend als er op dergerlijke manier met wordt omgegaan want in mijn ogen was mijn werk dan nutteloos.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 november 2013 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als het gaat om het kunstmatig creëren van behoeften - waar je met je eerste zin naar refereert volgens mij - dat valt niet te vergelijken met de macht van de overheid. (En het blijft aan concurrentie onderhevig)
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 november 2013 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik het kan inschatten, noemt men dat in Vlaanderen boerenbedrog . Laatst gewijzigd door Boduo : 7 november 2013 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Het verschil is wel dat daar de mankracht, zelfs al leveren ze nutteloze dingen af, toch winst moet produceren, terwijl dit bij ambtenaren helemaal niet het geval is.
|
![]() |
![]() |