![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Gevolg ? een even duur overheidsbestuur als voorheen , alleen met minder zielen te dragen , en nu complete armoede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jezelf dan als anarchist omschrijven is dan ook crimineel lachwekkend. Ik zou veeleer zeggen een windhaan, een kazakkendraaier, een opportunistische tjeef in de politieke zin van het woord. Maar een anarchist, neen, hoor, dat is pure kolder. Laatst gewijzigd door BBB : 23 november 2013 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een uit te roepen onafhankelijk Vlaanderen, trouwens geen enkel Westers model, kan het niet maken dat het gevormd wordt met uitdrukkelijke hulp (om een meerderheid te halen) van extreem-rechts. Ook niet als na de Uitroeping de traditionele partijen het (terug) voor het zeggen zouden hebben. Een uitgeroepen onafhankelijk Vlaanderen, zonder de steun van extreem-rechts, krijgt ook mijn volledige steun. Als het enkel kan mét extreem-rechts kan, zal het N O O I T mijn steun krijgen. Zelf geen gedoogsteun. Met extreem-rechts zou ik me in mijn Vlaanderen nooit meer op mijn gemak voelen.
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel een ontluikende bloeiënde toeristenindustrie,waar helemaal geen sprake van was toen dit land nog deel uitmaakte van Servië. Zelfs Neckermann vliegt er nu al naar toe met volle charter-vliegtuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Jij :Ik wil A, VB zegt wij steunen A . Jij: ik wil A niet meer. Sorry is echt debiel.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Ik ski niet.
![]() |
#95 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen, ik maak mijn eigen mening. En hierbij is geen plaats voor extreem rechts. Niet alle middelen heiligen het doel. Extreem rechts hoort een onafhankelijk Vlaanderen niet te creëren, want daar komen vroeg of laat 'vodden' van. Wie dat niet ziet, heeft last van staar. Extreem rechts mag gerust blijven bestaan, maar alleen waar het nu ook staat : aan de zijlijn. Zij horen niet aan het roer. Want zij gooien in het midden van de oceaan vanop hun schip alles en iedereen wat niet in hun kraam past, reddingsvestloos over der reling. Misschien zelfs wel letterlijk. Van anti-democratie gesproken...
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 24 november 2013 om 21:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Ik verwerp ook hun ideologie en daarom zou ik nooit voor hen stemmen. Maar zij hebben uiteraard gewoon het recht HUN deel van de bevolking te vertegenwoordigen met parlementaire middelen. Wie ben ik om hun dat recht te ontzeggen. Ik neem aan dat de rechtelijke macht waakt over dit soort zaken.
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet helemaal... Er zit namelijk een addertje onder het gras als het om de Gemeenschappen gaat, nl. de "hoofdstad van Vlaanderen".
Op Gewestelijk niveau is er inderdaad geen enkel probleem, zolang de Duitstalige Gemeenschap er niet in tussenkomt. Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
Het ging niet over een meerderheid met VB, maar over als het VB hier ook voor is zelfs al is er een andere meerderheid. Meerderheid is trouwens van geen enkel belang hier. ALS een partij in haar eigen opinie een bepaalde voorstel steunt maakt het NIKS uit wat extreem rechts of links hiervan denkt. Zelf al stemmen die hier voor dat veranderd NIKS aan dat jij dat kan steunen. Citaat:
Een wet gestemt met extreem rechtse of linkse steun is plots geen slechte wet hoor. Je doet alsof elke VB'er een regelrechte facist is die nooit geen enkel goed idee kan hebben en enkel wetgeving kans teunen die openlijk facistisch/racistisch is.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
|
![]() Citaat:
Internationaal recht is daar redelijk duidelijk in zeker voor een land als belgie die op regionaal niveau parlementen heeft. Citaat:
Voor die gemeentes is dat dus het vlaamse parlement, er kan daar weinig discussie omtrend zijn.
||
![]() |
![]() |