Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2014, 10:18   #81
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
tomm, al dat geprobeer van u is zinloos. Feit is en blijft dat Uganda net als Rusland een wet heeft ingevoerd tegen homo's. Homoseksualiteit is bij wet verboden en homo's moeten volgens de wet dus worden vervolgd. Laat staan de uitspattingen van de bevolking die zich sterkt in deze misdadige wetten.

Hiervoor moeten de leiders van Uganda (alsook van Rusland) worden veroordeeld en op die landen moet zoveel mogelijk druk worden gezet opdat die schandalige nazistische wetten worden teruggedraaid. Niet meer, maar ook niet minder.
Dergelijk soort wetten zijn de facto een vrijgeleide voor lynchpartijen, halsbanden van brandende autobanden en gezwaai met machetes. Ik vrees dat we nog gruwels zullen meemaken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 12:41   #82
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

En aan de andere kant mogen we niet vergeten, dat dit alles een vrijgeleide gaat worden voor massa-immigratie naar Europa. Dan zullen er nog van die plezante gasten bij zijn, die zichzelf als bedreigde homoseksuelen voordoen om asiel te krijgen. En alle linkse wereldverbeteraars maar verwoed lobbyen om die allemaal in Vlaanderen te krijgen...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 15:02   #83
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
En aan de andere kant mogen we niet vergeten, dat dit alles een vrijgeleide gaat worden voor massa-immigratie naar Europa. Dan zullen er nog van die plezante gasten bij zijn, die zichzelf als bedreigde homoseksuelen voordoen om asiel te krijgen. En alle linkse wereldverbeteraars maar verwoed lobbyen om die allemaal in Vlaanderen te krijgen...
Ho maar dan verwijzen we naar de linkse extremist tomm, hij kan immers bevestigen dat deze homoseksuele asielzoekers geen gevaar lopen in eigen land omdat hij er zelf is geweest.

Laatst gewijzigd door Antoon : 10 maart 2014 om 15:02.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 15:30   #84
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Lof der Zotheid , gewoon testen , laat ze een homo-orgie doen

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 15:45   #85
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
tomm, al dat geprobeer van u is zinloos. Feit is en blijft dat Uganda net als Rusland een wet heeft ingevoerd tegen homo's. Homoseksualiteit is bij wet verboden en homo's moeten volgens de wet dus worden vervolgd. Laat staan de uitspattingen van de bevolking die zich sterkt in deze misdadige wetten.

Hiervoor moeten de leiders van Uganda (alsook van Rusland) worden veroordeeld en op die landen moet zoveel mogelijk druk worden gezet opdat die schandalige nazistische wetten worden teruggedraaid. Niet meer, maar ook niet minder.
Altijd die manie zich met andere landen hun cultuur te bemoeien ! Typisch Amerikaans...En o zo hypocriet, want natuurlijk zit jij in feite geen sikkepit in met wat homo's overkomt, zowel in Rusland als in Ouganda of gelijk waar.
Moei u eindelijk met uw eigen zaken, veeg voor uw deur, problemen genoeg daar. De wereld zal er beter af mee zijn.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 15:47   #86
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ho maar dan verwijzen we naar de linkse extremist tomm, hij kan immers bevestigen dat deze homoseksuele asielzoekers geen gevaar lopen in eigen land omdat hij er zelf is geweest.
Daarmee ben ik dan weer akkoord.
Oud 10 maart 2014, 15:50   #87
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Onnodig als hun geaardheid, en de waarachtige of vermeende vervolging daarvoor geen reden tot het krijgen van asiel mag zijn.
Zoniet, kan een " live-test " inderdaad gevraagd worden,in bijzijn van officiele getuigen. Linkse progressieve autochtone homo's kunnen als vrijwillige proef-partners dienen misschien ?

Laatst gewijzigd door meneer : 10 maart 2014 om 15:51.
Oud 11 maart 2014, 01:07   #88
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Antoon, er zijn tientallen landen waar wetten bestaan die homoseksualiteit vervolgen. In sommige, anders dan Uganda, staat er de doodstraf op.
In Rusland staat op homoseksualiteit beoefenen trouwens geen enkele straf, en er bestaan openlijke homoclubs.

Sommige van die landen waar homo's de doodstraf krijgen, zoals Saudi Arabië, zijn goede westerse bondgenoten en landen die levensbelangrijk zijn voor de westerse economie.
Als je dan toch wil vervolgen, begin bij deze landen, als je tenminste consequent bent. Ik heb de VS nog nooit nergens Saudi Arabië horen veroordelen. Misschien iets te maken met de ijzersterke lobby (alleen in de Joodse lobby moeten ze hun meerdere erkennen) en de vele investeringen van terrorisme verspreidende Golf-tirannen in de Amerikaanse en westerse economie... Uw avator is een Amerikaanse vlag, dus ik ga ervan uit dat U de VS een voorbeeldland vindt dat het goede voorbeeld moet geven...

Laatst gewijzigd door tomm : 11 maart 2014 om 01:12.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 01:14   #89
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dergelijk soort wetten zijn de facto een vrijgeleide voor lynchpartijen, halsbanden van brandende autobanden en gezwaai met machetes. Ik vrees dat we nog gruwels zullen meemaken.
Zulke gruwels gebeuren ook in het liberale Kenia.
Oud 11 maart 2014, 01:17   #90
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gebeurt nu al.
Oud 11 maart 2014, 01:18   #91
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn beste USA-lover, homo's lopen er wel gevaar, net als in heel Afrika, maar minder dan algemeen aangenomen in het Westen.
Oud 11 maart 2014, 01:21   #92
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Altijd die manie zich met andere landen hun cultuur te bemoeien ! Typisch Amerikaans...En o zo hypocriet, want natuurlijk zit jij in feite geen sikkepit in met wat homo's overkomt, zowel in Rusland als in Ouganda of gelijk waar.
Moei u eindelijk met uw eigen zaken, veeg voor uw deur, problemen genoeg daar. De wereld zal er beter af mee zijn.
Tussen haakjes in de VS zijn er staten waar sodomie verboden is. In Rusland is sodomie overal toegestaan, behalve in Tsjetsjenië.
Oud 11 maart 2014, 08:56   #93
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Antoon, er zijn tientallen landen waar wetten bestaan die homoseksualiteit vervolgen. In sommige, anders dan Uganda, staat er de doodstraf op.
In Rusland staat op homoseksualiteit beoefenen trouwens geen enkele straf, en er bestaan openlijke homoclubs.

Sommige van die landen waar homo's de doodstraf krijgen, zoals Saudi Arabië, zijn goede westerse bondgenoten en landen die levensbelangrijk zijn voor de westerse economie.
Ah, dat maakt het dan goed.

Man, man, ik heb nooit gezegd of geschreven dat het elders wel mocht bestaan. Maar dit topic gaat over Uganda en in onze discussie is jouw grote voorbeeld Rusland erbij gehaald, omdat je er zo verliefd op bent.

Ik blijf erbij, wat je ook tracht te verbloemen of te minimaliseren, voor deze onaanvaardbare wetten moeten de leiders van Uganda (alsook van Rusland) worden veroordeeld en op die landen moet zoveel mogelijk druk worden gezet opdat die schandalige nazistische wetten worden teruggedraaid. Niet meer, maar ook niet minder.

Citaat:
Als je dan toch wil vervolgen, begin bij deze landen, als je tenminste consequent bent. Ik heb de VS nog nooit nergens Saudi Arabië horen veroordelen. Misschien iets te maken met de ijzersterke lobby (alleen in de Joodse lobby moeten ze hun meerdere erkennen) en de vele investeringen van terrorisme verspreidende Golf-tirannen in de Amerikaanse en westerse economie... Uw avator is een Amerikaanse vlag, dus ik ga ervan uit dat U de VS een voorbeeldland vindt dat het goede voorbeeld moet geven...
Ik dacht wel dat je er vroeg of laat weer de VS (en tegelijk de Joodse lobby) erbij zou sleuren, maar dat is totaal off topic. Bovendien ben ik het 100% mee eens dat ook Saoedi Arabië en haar homofobe collega's zoals bijvoorbeeld Iran even snel en even hard moeten worden terecht gewezen voor deze schandalige homo vervolging. Het verschil met jou is dat voor mij al die landen en hun leiders moeten worden aangepakt.

Dus ook Uganda en Rusland moeten meteen en zo hard mogelijk worden verplicht via de VN en andere maatregelen van de wereldgemeenschap om hun nazistische anti homowetten af te voeren, en moeten Museveni en Putin worden veroordeeld, met vervolging in Den Haag voor zware schendingen van de mensenrechten. En ja, ook de leiders van de door jou genoemde landen zitten in hetzelfde schuitje, voor hen geldt dat dus ook.

Maar stop met het proberen goed te praten van de onmenselijke toestanden in de door jou zo bewonderde landen, alleen omwille van communisme in een verre verleden.

Laatst gewijzigd door Antoon : 11 maart 2014 om 08:57.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 08:59   #94
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn beste USA-lover, homo's lopen er wel gevaar, net als in heel Afrika, maar minder dan algemeen aangenomen in het Westen.
Daar zijn die opgesloten, gefolterde, vermoorde en openbaar gelynchte homo's vet mee.
Oud 11 maart 2014, 10:19   #95
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
U zou nog versteld staan waartoe sommigen in staat zijn...
Oud 11 maart 2014, 10:51   #96
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
gebeurt nu al.
Natuurlijk gebeurt dat nu al. Maar denkt u niet dat dat exponentieel gaat toenemen?
Oud 11 maart 2014, 11:38   #97
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Antoon

Citaat:
Ah, dat maakt het dan goed.
Nee, maar als U pleit voor sancties tegen Uganda en Rusland, dan toch zeker ook tegen Saudi arabië, wereld's belangrijkste petroleumproducent, en alle andere landen waar op homoseksualiteit, in tegenstelling tot Uganda or Rusland, de doodstraf staat?

Citaat:
Man, man, ik heb nooit gezegd of geschreven dat het elders wel mocht bestaan.
Nee, maar over landen waar homo's nog meer onderdrukt zijn, en die goede en belangrijke bondgenoten zijn van het land dat U als uw avator hebt ingesteld, zwijgt U.

Citaat:
Nee, maar Maar dit topic gaat over Uganda en in onze discussie is jouw grote voorbeeld Rusland erbij gehaald, omdat je er zo verliefd op bent.
Dit topic gaat over het onderdrukken van homo's in de wereld, dus als Rusland erbij gehaald wordt (waar homoseksualiteit op zich zelfs niet strafbaar is) waarom dan niet landen waar op homoseksualiteit de doodstraf staat, landen die toevallig ook levensbelangrijk zijn voor de Amerikaanse economie?

Citaat:
Ik blijf erbij, wat je ook tracht te verbloemen of te minimaliseren, voor deze onaanvaardbare wetten moeten de leiders van Uganda (alsook van Rusland) worden veroordeeld en op die landen moet zoveel mogelijk druk worden gezet opdat die schandalige nazistische wetten worden teruggedraaid. Niet meer, maar ook niet minder.
Maar, nogmaals, in Uganda staat er niet de doodstraf op homoseksualiteit, in Rusland is het zelfs niet strafbaar, maar deze landen moeten onder druk gezet worden volgens U, maar landen waar op homoseksualiteit de doodstraf staat niet, omdat het toevallig belangrijke handelspartners en bondgenoten van de VS zijn?
U begrijpt toch dat dit zeer sterk ruikt naar 2 maten en gewichten, en naar hypocrisie...

Citaat:
Ik dacht wel dat je er vroeg of laat weer de VS (en tegelijk de Joodse lobby) erbij zou sleuren, maar dat is totaal off topic.
Het is niet off topic vermits landen waar homo's vreselijk onderdrukt worden tevens ook cruciale bondgenoten en handelspartners van de VS en het Westen zijn. Het Westen zou bvb., als ze echt inzitten met de rechten van de homo's, Saudi ArabiË onder druk kunnen zetten, en dreigen met handelssancties tegen Saudi arabië???

Citaat:
Bovendien ben ik het 100% mee eens dat ook Saoedi Arabië en haar homofobe collega's zoals bijvoorbeeld Iran even snel en even hard moeten worden terecht gewezen voor deze schandalige homo vervolging.
Maar de VS pakt Saudi ArabiË niet aan, omdat het een cruciale handelspartner en bondgenoot is. Sorry, maar zulke dingen maakt de kritiek van het Westen op Uganda en zeker Rusland totaal ongeloofwaardig.

Citaat:
Het verschil met jou is dat voor mij al die landen en hun leiders moeten worden aangepakt.
Als het Westen het menens is beginnen ze bij landen waar de doodstraf staat op homoseksualiteit.

Citaat:
Dus ook Uganda en Rusland moeten meteen en zo hard mogelijk worden verplicht via de VN en andere maatregelen van de wereldgemeenschap om hun nazistische anti homowetten af te voeren, en moeten Museveni en Putin worden veroordeeld, met vervolging in Den Haag voor zware schendingen van de mensenrechten. En ja, ook de leiders van de door jou genoemde landen zitten in hetzelfde schuitje, voor hen geldt dat dus ook.
Dan moet begonnen worden bij Saudi-Arabië, Yemen, Iran, Sudan, LibiË (ja de huidige machthebbers, door de Amerikanen aan de macht gebracht), Afghanistan, Pakistan, en ga zo maar door.

Om te beginnen kan de VS natuurlijk geen olie meer afnemen van Saudi ArabiË of wapens leveren aan dat regime volgens de U voorgestelde criteria, want dat gaat direct naar het homo's onderdrukkende (en terreur verspreidende, dit even terzijde) regime. Toch?

En nu even serieus, gij weet goed genoeg dat dat nooit of te nimmer zal gebeuren. Zelfs de Saudische betrokkenheid bij 11/09 was niet voldoende om de ijzer$$$terke band tussen het Saudische establishment en de fianciële en politieke elite in de VS te doorbreken. Met een avator van de VS zou ik toch beginnen daar iets aan te doen, steun bvb. activisten in de VS die de banden met Saudi Arabië willen verbreken, in plaats van de halve wereld te willen laten arresteren.(wat uiteraard nooit zal lukken, zelfs de leiders die nu reeds aangeklaagd of veroordeeld zijn komen niet naar Den Haag).

Citaat:
Maar stop met het proberen goed te praten van de onmenselijke toestanden in de door jou zo bewonderde landen, alleen omwille van communisme in een verre verleden.
Ik probeer genuanceerd over die landen te schrijven. Museveni is trouwens een bondgenoot van de VS. Maar wat ik zag in Uganda is dat er orde heerst, goede wegen zijn en aan armoedebstrijding gedaan wordt. Dat is al heel wat als je ziet waar ze vandaan komen, dat zou ik niet graag ondermijnd zien.
De oppositie op de homowet kan ook op een heel andere manier gevoerd worden, door bvb. Uganezen in het Westen te laten studeren en hen te laten inzien dat homo's geen bedreiging zijn. Of bvb. door gratis films of soaps ter beschikking te stellen waarin de kwestie besproken wordt. Zou heel wat effectiever zijn dan een aggressieve aanpak, die de Ugandezen beschouwen als westers neo-kolonialisme. (in Kenia stammen de anti-homo wetten nog uit de Engelse periode, het zijn dus de kolonialisten die ze ingevoerd hebben!)
Oud 11 maart 2014, 11:43   #98
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk gebeurt dat nu al. Maar denkt u niet dat dat exponentieel gaat toenemen?
Nee, wetten in Afrika zijn relatief. Gewoonterecht is veel belangrijker.
Oud 11 maart 2014, 11:46   #99
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zijn die opgesloten, gefolterde, vermoorde en openbaar gelynchte homo's vet mee.
ja, maar daar kan het Westen toch weinig aan doen. Die landen kunnen niet overnacht veranderd worden. Zoiets heeft tijd nodig en gaat met ups en downs.
Belangrijk is economische ontwikkeling, daarna volgt meestal ook culturele ontwikkeling. Kijk bvb. naar China. Tenzij er religieuze extremisten in het spel zijn.
Oud 12 maart 2014, 19:45   #100
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Veel blabla om het goed te praten. Uganda en Rusland, twee paradijzen voor homo's...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be